kipuja rv. 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äippä

Aktiivinen jäsen
28.04.2004
2 972
0
36
Tämmöstä kysyisin kun äsken makailin tossa sängyllä ja ihan yht' äkkiä alko sattumaan pirusti alavatsaan,ihan kun olis supistelu.en pystyny liikkuman kivun aikana.kun käännyin kyljelleni niin kipu tuntui lonkan kohdilla repivänä.
Vuotoa ei ole tullut ,eikä kipu uusiutunut.
oliskohan kyse van kohdun kasvamisesta ta vastaavasta.Onhan tää uus juttu kropallekkin.Tällä hetkellä suunnilleen rv. 8 menossa,neuvola on perjantaina.Odotanko sinne asti ja kerron neuvolassa tämän tapahtuneen jos muuta ongelmaa ei ilmaannu.
Auttakaaa jos tiedätte mistä kyse,oon huolissani kun ensimmäsitä odottelen.
Nauvoja saa laittaa,tunnen itteni niin vainoharhaseksi kun tunnustelen koko ajan ettei mikään ole vinossa.
Tehdäänkö ensimmäisellä neuvola käynnillä mitään sisä-tai ultra tutkimusta josta selviää onko sikiöllä kaikki hyvin.?

:wave:

Voi kunpa tietäisin. Saattoi olla vaan joku ohimenevä kramppikin, mistä näitä tietää. Mitä olen lukenut ja itse kokenut niin noi keskenmenot ovat hyvin erilaisia, varsinkin niiden oireet. Että ei voi sanoa mitä oireita "pitää" olla jotta tietää kyseessä olevan km..

Ensimmäisellä neuvolakäynnillä yleensä vaan jutellaan terkan kanssa, joka kyselee sitten terveystietoja, mitataan paino ja sen sellaista tulevan äidin "tutkimista". Harvassa neuvolassa taitaa ultralaitteita olla, vaikka hyvä ne siellä olisi olla..

Jotta saisit tietää onko sikiöllä kaikki hyvin, sun pitäisi mennä ultraan ja varmaan yksityiselle. En tiedä saatko lähetettä ultraan "pelkän" yksittäisen kipukohtauksen takia.. Harvoin sydänäänetkään doplerilla kuuluu kuin vasta rv 10-11 tietämillä, joillakin vasta myöhemminkin. Kun nyt menet neuvolaan, kerro tuosta kivusta. Todennäköisesti ei ole syytä huoleen kun ei vuotoakaan ole, mutta mitään varmaa en voi sanoa. Toivotaan parasta!! :)

Itse sain keskenmenon viime viikolla. :'( Pientä vuotoa oli ollut jonkun aikaa, ei kipuja, ei muita viitteitä sen suuntaan. Ultra sen paljasti.. :(

Toivon todella, että kyse oli vain krampista! Kuinka kauan tuo kipuilu"kohtaus" kesti? Mulla nimittäin juuri tuolla tavalla alkoi km. Eli yöllä alkoi kamalat supistelevat kivut.. Juuri tuollaiset, ettei tie miten päin olisi. Sitten ne loppuivat. Vuoto alkoi seuraavana iltana...

En halua pelotella ja toivon, että kaikki olisi hyvin sinun tilanteessa! Myös minä suosittelisin ultran varausta, niin saisit itse tietää onko kaikki ok! Tsemppiä ja toivotaan että vauva pysyy matkassa! =)

Paljon kiitoksia,toisten mielipiteet ja kokemukset avartaa omaa ajatusmaailmaa =)
Ei ole vuotoa tullut ollenkaan ja huomenna on neuvola,eli siellä sitten kyselen.Voimia kaikille km:n kokeneille.uskon ettei ole helppoa!
"Kipukohtaus" kesti vain hetken,eikä sen jälkeen ole tullut uusia.
toivotaan siis parasta!

:hug: <br><br>

Kyllä raskaudessa tulee kaikenlaisia kramppeja ja tuntemuksia, jo senkin takia että koko ajan tarkkailee itseään. Minulla keskenmenot ovat enemmänkin menneet niin, että raskaus on vaan hiipunut ja kaikki raskausoireet hävinneet.
Jos hiukankaan pelkää niin kannattaa hakeutua heti ultraan, että saa pääkopalleen rauhan. Yksityinen tai julkinen, kumpaan vaan pääsee nopeammin. Minulle ainakin keskenmenojen jälkeen säännöllinen ultrassa käynti on ollut ainoa pään koossa pitävä tekijä. Sitten helpottaa kun vauva alkaa liikkua selvästi. Keskenmenojen selvittelyssä läääkäri jopa sanoi, että tutkimuksissa on todettu että ns lumehoitona ultrassa käynti raskauden alussa useamminkin voi ehkäistä keskenmenoja. Eli älä yhtään arkaile mennä ultraan toteamaan että kaikki on kunnossa.

Yhteistyössä