Kipsi kädessä ja käsi turvonnut sormista?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
En ehdi pitämään kättä kohoasennossa niin usein kun ehkä pitäisi, se kuitenkin vaatii että pitäisi istua jossain sohvalla ja kasata tyynyjä käden alle tms.

2 pientä lasta hoidettavana, eikä aikaa tahdo löytyä käden lepuuttamiseen ja nyt tuntuu että sormet on kokoajan turvonneet.

Yhtenä iltana telkkua katsellessa pidin kättä tunnin kohoasennossa, mutta silti nukkumaan mennessä käsi oli turvonnut. Mainitsin turvotuksesta eilen terveyskeskuksessa, mutta ei ne siihen mitään sanonu kummempia.

Onko turvotuksesta jotain haittaa pidemmän päälle, kipua ei ole.
 
Herra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ehdi pitämään kättä kohoasennossa niin usein kun ehkä pitäisi, se kuitenkin vaatii että pitäisi istua jossain sohvalla ja kasata tyynyjä käden alle tms.

2 pientä lasta hoidettavana, eikä aikaa tahdo löytyä käden lepuuttamiseen ja nyt tuntuu että sormet on kokoajan turvonneet.

Yhtenä iltana telkkua katsellessa pidin kättä tunnin kohoasennossa, mutta silti nukkumaan mennessä käsi oli turvonnut. Mainitsin turvotuksesta eilen terveyskeskuksessa, mutta ei ne siihen mitään sanonu kummempia.

Onko turvotuksesta jotain haittaa pidemmän päälle, kipua ei ole.
Jos sormiin tulee putumisoireita tai sinisyyttä, nin sitten pikasesti uuden löysemmän kipsin hakuun.
 
Herra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei oo puutunu eikä sinisenä, mut turvonnu kyllä. Eilen vaihdettiin kipsi, kun se oli vähän hätäsesti tehty päivystyksessä ja reunat hankas.
Oletan, että aika tuore murtuma. Kokemuksesta voin sanoa, että kyllä se turvotus ja kipu alkaa hellittää viikon kuluessa.

Minä olen kertaalleen murtanut molemmat ranteeni.

Toinen meni n. 10 vuotiaana kun putosin koivusta ja toinen n. 16v. kun kaaduin lätkää pelatessani.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Jos tulee kipua ja sormet turvoksissa niin sitten kipsi puristaa. Mulla puristi jalan leikkauksen jälkeen niin että meni luuta myöten kuolioon.. :/
hyi kauheeta!!!:O Mulla eilen vaihdettiin kipsi, aiempi oli kyllä löysempi kuin tämä, sanoin siinä laiton aikana että puristaa vähän, mut hoitaja sanoi että sen pitää olla napakka.

Olin niin tottunu siihen ekaan kipsiin, joka oli löysempi, että nyt tää tuntuu tosi tiukalta...tosin mulla oli sitä turvotusta myös sen löysemmän kipsin kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Jos tulee kipua ja sormet turvoksissa niin sitten kipsi puristaa. Mulla puristi jalan leikkauksen jälkeen niin että meni luuta myöten kuolioon.. :/
hyi kauheeta!!!:O Mulla eilen vaihdettiin kipsi, aiempi oli kyllä löysempi kuin tämä, sanoin siinä laiton aikana että puristaa vähän, mut hoitaja sanoi että sen pitää olla napakka.

Olin niin tottunu siihen ekaan kipsiin, joka oli löysempi, että nyt tää tuntuu tosi tiukalta...tosin mulla oli sitä turvotusta myös sen löysemmän kipsin kanssa.
Mut jos tulee kipua niin mene heti näyttämään. Mulla alkoi kotona kamala kipu mutta lääkäri vain sanoi kun hälle soitti että jalka vaan ylöspäin niin kyllä se siitä! Ja tulos oli sitten se että kuolioon meni ja lähellä oli että koko jalkaterä olisi jouduttu leikkaamaan pois... Onneksi selvittiin ihonsiirroilla..melkein 3kk meni sairaalassa. Kiitos lääkärin!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei oo puutunu eikä sinisenä, mut turvonnu kyllä. Eilen vaihdettiin kipsi, kun se oli vähän hätäsesti tehty päivystyksessä ja reunat hankas.
Oletan, että aika tuore murtuma. Kokemuksesta voin sanoa, että kyllä se turvotus ja kipu alkaa hellittää viikon kuluessa.

Minä olen kertaalleen murtanut molemmat ranteeni.

Toinen meni n. 10 vuotiaana kun putosin koivusta ja toinen n. 16v. kun kaaduin lätkää pelatessani.
Huomenna tulee viikko siitä kun kipsattiin. Mulla murtu kämmenluu, hyvän suuntanen murtuma ja pitäis helposti parantua. Mulla on 2 viikon päästä kontrolliröntgen.

Ehdin olla yli viikon kotona tän käden kanssa ennenku hakeuduin lääkäriin, en uskonu että olis murtunu, ajattelin että vaan revähtäny....kipua esiinty vaan jos yritti tehdä jotain kädellä, nostaa tai puristaa jotain.
 

Yhteistyössä