kipeä ja turvonnut häpyhuuli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja glow76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

glow76

Vieras
Missäköhän vika, sunnuntai -iltana toinen häpyhuuli (ulompi) turposi ja tuli kipeäksi. Tunnen sormenpäänkokoisen patin, voiko se olla tulehtunut karvatuppi? Patti ei kyllä ole ihan pinnassa.

Bartholin rauhanen minulta on kerran tyhjennetty, ja se täyttyi sen jälkeenkin. Gyne oli kuitenkin sitä mieltä, että jos se ei ala kovasti kasvaa eikä vaivaamaan, ei sitä kannata tyhjentää heti. Mutta tosiaan tuo patti on "toisessa päässä"...

Mulle kävi samoin muutama vuosi sitten. Kipu oli kova monta päivää, varsinkin kun teen istumatyötä. Yhtenä aamuna huomasin patin olevan sellainen vaalea ja pehmeä, vähän hankala kuvailla. Puristin sitä varovasti wc-paperilla, sisältä purskahti ällön hajuista mätää, mutta kipu helpotti hetkessä. Parin päivän päästä oli kuin mitään ei olisi ollutkaan. Ei ole uusinut.

Alkuperäinen kirjoittaja ei kiva:
Mulle kävi samoin muutama vuosi sitten. Kipu oli kova monta päivää, varsinkin kun teen istumatyötä. Yhtenä aamuna huomasin patin olevan sellainen vaalea ja pehmeä, vähän hankala kuvailla. Puristin sitä varovasti wc-paperilla, sisältä purskahti ällön hajuista mätää, mutta kipu helpotti hetkessä. Parin päivän päästä oli kuin mitään ei olisi ollutkaan. Ei ole uusinut.

oliko patti sinulla ihan pinnassa vai pintaa syvemmällä?
Tiedätkö mistä syystä tuo patti tuli sinulle?

Itselläni juuri 1.5kk sitten avattiin bartholin rauhanen 2x 4pv sisällä. Mulla oli niin iso, että tuntui tosiaan häpyhuulessa luumun kokoisena pattina ja kokonsa takia tuntui myös suolen puolella kun sinne puolelle oli lähtenyt myös laajentumaan. Kipu oli niin paha (kipeytyi kahdessa vuorokaudessa) että paikoillaan maatessakin kivut oli uskomattomat!

Mitään syytä patille en ole keksinyt enkä käynyt sitä missään näyttämässä. Kipua häpyhuulessa oli tuntunut muistaakseni muutamia päiviä ennen kuin hoksasin kurkata sinne. Vissiin se siellä syvemmällä oli, mutta sitä mukaa kun se kypsyi, kipu paheni ja häpyhuuli turposi ja se tuli pintaa kohti. Itse arvelen sen olleen jonkun valtavan suuren, väärään paikkaan eksyneen finnin ja paiseen välimuoto. Kipu ei ollut noin paha kuin tuolla edellä kirjoittaneella, levossa tykytystä ja kuumotusta, välillä viiltävää kipua.

Itselläni juuri aamulla sitten avattiin bartholin rauhanen. Mullakin oli niin iso, että tuntui tosiaan häpyhuulessa luumun
kokoisena pattina. Kipu oli niin paha (kipeytyi 3 vuorokaudessa) että paikoillaan maatessakin kivut oli uskomattomat!

Yhteistyössä