Kipeä etävanhempi ja tapaamisvuoro

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oksunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oksunen

Vieras
Kertokaas oma näkökantanne asiaan.
Tilanne on seuraava.
Olen itse kipeänä, oksennustaudissa ja kuumeessa. Minulla olisi tapaamisvuoro nyt pääsiäisenä.
Ehdotin lapsen isälle että vaihdettaisiin tapaamisviikonloppuja että lapsi (7v jos mitään merkitystä) olisi tämän viikonlopun heillä (uusioperhe 2aikuista ja yksi lapsi tämän minun lapseni lisäksi).
Nyt lapsen isä tuumaa että minun pitäisi kuitenkin lapsi luokseni ottaa koska heillä on jotai menoa jo sovittuna eikä kuulema ehdi viemään lasta mummolaan (tunnin ajo matka suuntaansa).
Itselläni ei ole mahdollisuutta vielä lasta omien vanhempieni luokse, tai ole muutakaan turvaverkostoa joka auttaisi.
Lapsen isä tuumi että kyllähän vanhemmat kipeänä ovat lapsen kanssa tulleet muutkin toimeen. Kyllä, vanhemMAT. Minua on vain yksi. Minulla ei ole uutta puolisoa arkea jakamassa joten olisin käytännössä ainoa huolehtija.

Mitä minun nyt sitten pitäisi tehdä?

mun mielestä miehes ei nyt ajattele järjellä. eikä lapsen parasta, jos mieluummin tuo hänet sinun luoksesi kuin että vie esim. mummolaan. ja mitä sellaista menoa heillä voi olla, ettei yksi lapsista voi tulla mukaan vaikka muut lähtevätkin? (siis jos heillä on muitakin lapsia siellä kotona)

No jopas :( Sittenhän lapsi tartuttaa sen oksutaudin sinnekin jos nyt tulee luoksesi...
Sinänsä pärjäät varmasti 7v kanssa kipeänäkin mutta mitään järkeähän tuossa ei ole. Itse pyytäisin että isovanhemmat hakisivat lapsen isältään tai maksaisin taksin että lapsi menisi isänsä luota isovanhemmille. Jos siis isivanhemmat halukkaita hoitamaan.
Paranemisia!

Justiinsa, kannattaahan se tartuttaa terveeseen lapseenkin kun toisilla on menoja.. kyllä minä sanoisin miehelle että nyt ei voi mitään muuta kun muuttaa niitä suunnitelmia.

Oikeastiko joku todella toisi terveen lapsen pääsiäiseksi (tai miksi tahansa ajaksi) sairastumaan luoksesi? Kyllä vanhemMAT ennenkin ovat joutuneet menojaan järjestämään uudelleen lasten vuoksi.

En todellakaan suostuisi ottamaan lasta luokseni, jos olisin sinä.

Todella typerää etteivät aikuiset ihmiset osaa asettua lapsen asemaan ja miettiä, mikä olisi hänelle paras ratkaisu.
Tässä tilanteessa lähivanhempi ei mieti ollenkaan, että onkos sitten kivaa kun lapsi sairastuu itsekin ja sitä ennen joutuu olemaan "yksin" kun toinen vanhempi asuu vessanpöntön lähellä ja oksentaa.
Ja on se nyt kumma, ettei lasta voi ottaa mukaan niihin menoihinsa, mua ärsyttää ihmiset joille OMA lapsi on vaan joku heittopussi joka voidaan sulkea kokonaan perheen suunnitelmista pois jos siltä tuntuu.

Jos mä oisin lähevanhempi tuossa tilanteessa, en missään nimessä laittaisi lastani oksentelevan etävanhemman luokse. Jos olisin etävanhempi jolle lähivanhempi lasta väkisin tyrkkää, niin ottaisin toki lapseni vastaan mutta alkaisin samalla harkitsemaan olisko lähivanhempi sittenkään niin hyvä vanhempi lapselle kuin mitä kuvittelin etävanhemmaksi ryhtyessäni.

Mua raivostuttaa tuommoiset vanhemmat.

toisaalta onhan sillä lähivanhemmalla se lapsi kipeänäkin ihan sama onko puolisoa tai ei auttamassa arjessa, joten jos lähillä menoa niin ihan hyvin voi laittaa sinulle sen lapsen. Vai meinasitko että silloin kun huvittaa voi leikkiä vanhempaa

Sitä mieltä minäkin olen että ei ole järkeä tuoda lasta tänne tautia hakemaan. Kyllä heillä on ihan pieni vauva joka tänne pääsiäismenolle lähtee mukaan mutta tätä meidän yhteistä 7veetä ei mukaan ilmeisesti haluta. Isän puolen isovanhemmilla ei ole esteitä tai ongelmia ottaa lasta hoitoon sinne, ongelma on vain se ettei isä ehdi mukamas lasta sinne viemään.
Nyt tämä isukki hiillostaa minua hakemaan lapsen luokseni vaikkei edes kuntoni anna periksi auto matkaa lasta hakemaan..

Sitä mieltä minäkin olen että ei ole järkeä tuoda lasta tänne tautia hakemaan. Kyllä heillä on ihan pieni vauva joka tänne pääsiäismenolle lähtee mukaan mutta tätä meidän yhteistä 7veetä ei mukaan ilmeisesti haluta. Isän puolen isovanhemmilla ei ole esteitä tai ongelmia ottaa lasta hoitoon sinne, ongelma on vain se ettei isä ehdi mukamas lasta sinne viemään.
Nyt tämä isukki hiillostaa minua hakemaan lapsen luokseni vaikkei edes kuntoni anna periksi auto matkaa lasta hakemaan..

No jumalauta! Eikö voi sitten lasta sulle tuoda? Mitä se meinaa tehdä, jos et kykene oksentamiseltasi hakemaan lasta eikä sitten myöskään voi viedä isovanhemmilleen? Jättääkö lapsen yksin kotiin?
Minkä ihmeen takia tuollainen luuseri on saanut pitää lapsen? Vai onko lapsenne teille molemmille yhtä epätoivottu ja pelkkä pakollinen taakka?

Ex-miehesi on törppö. Ei tietenkään lasta luoksesi saamaan tartuntaa. Mitä ex sitten tuumaisi, kun heidän vauvansakin saisi tuon oksutaudin? Sun syytä varmaan ois. Eikö miehen vanhemmat vois hakea lasta luokseen?

Täällähän on ihan sekoa porukkaa. Sillä miehelläsi voi olla uuden vaimonsa kanssa vaikka mitä omia suunnitelmia, etkä sinä voi niitä sotkea! Heillä voi olla vaikka suunnitelmissa mennä tuon uuden vaimon perheen luokse pääsiäiseksi, eikä sinun lapsesi nyt välttämättä sovi sinne reissulle mukaan. Se on nyt vähän että voi voi, mutta sinun on hoidettava velvollisuutesi. Et nyt edes kuulostakaan kovin sairaalta, kun voit koneellakin olla. Kyllä sinun nyt pitäisi 7 vuotiaan kanssa pärjätä! Kanna vastuusi, äläkä sotke muiden suunnitelmia!

Eipä ole ollut tapana "juhlapyhinä" eikä muulloinkaan muutella alkuperäistä sopimusta. Monesti olen suostunut kun ex-mies itse on ehdottanut muutoksia tapaamisiin, mutta joustoa näköjää siltä puolelta ei ole sitten ollenkaan.
Ovat olleet uuden puolisonsa kanssa jo sen verran kauan että eiköhän uuden vaimon perhe ole tavannut lapseni jo useamman kerran ja osana perhettä pitävät.
Ja ei tietenkään mies voi lasta luokseni tuoda, eihän hänellä ollut aikaa lasta mummolaankaan viedä..

Soitin lastenvalvojalle joka asioitamme on hoitanut ja hän lupasi puhua asiasta sinne suuntaan.

Jos tilanne olisi toisinpäin niin palstamammat huutaisivat kilpaa kuinka sen sairaan etävanhemman kuuluu hankkia itse sille lapselle se hoitopaikka ja järjestää se lapsi sinne hoitoon vaikka taksikyydillä.
Mutta ei,
nyt kun etä on äiti on kaikki tämän etä äidin puolella ja kuinka isä on kamala kun heillä on ollut sovittua menoja mitä ei ehkä niin vaan peruta jonne ei niin vaan lasta (7v) oteta mukaan kuten nämä lapsivapaat häät mitkä palstammoiltakin on saanut siunauksen kuinka niihin voi sylivauvan ottaa mutta ei, eihän nyt sympatiaa tule kuin sairaalle äidille ja ilkeälle lähi isälle kuinka semmoista menoa ei voi olla mihin ei voisi 7v mukaan ottaa.

[QUOTE="Vieras";28260282]Et nyt edes kuulostakaan kovin sairaalta, kun voit koneellakin olla. [/QUOTE]

Kovin on korvat jos tänne asti kuulet. Oletko koskaan kuullut läppäreistä tai tableteista joita voi käyttää vaakatasostakin? Tai oksennussankosta vieressä ettei kokoaikaa tarvitse pyttyä halata?

Ainoa asia joka mua tässä jutussa koskettaa on se 7-vuotias lapsi jota kukaan ei halua ottaa luokseen Pääsiäisenä. :(

Ei hirveästi muita mielipiteitä...

Tai jos nyt avaan sanaisen arkkuni niin voisin todeta että itse ottaisin lapsen luokseni vaikka olisinkin sairas jos isä olisi niin typerä ettei haluaisi häntä ottaa matkalle mukaan.
Ja isänä en missään nimessä veisi lastani sairaan äidin luokse saiarstumaan ja kantamaan saman pöpön vielä pienelle vauvallekin...
Ja muutenkin, vaikka oltaisiin minne menossa niin eiköhän se ole kivempaa lapselle olla mukana juhlissa ja menoissa kuin olla kotona sairaan äidin kanssa..:?

Hyvää Pääisiäistä vaan kaikille. **ttu.

Tavallaan hassu juttu. Mietitääs näin:tuo lähivanhempi kitisisi tänne, että tärkeä meno peruuntuu kun etävanhempi ei pidä kiinni tapaamisvuoroista sairastumisen takia. Hän itkisi, että kauan suunniteltu reissu ei nyt järjesty. Ja saisi vastauksena päähän taputteluja ja myötätuntoa.

Jos tilanne olisi toisinpäin niin palstamammat huutaisivat kilpaa kuinka sen sairaan etävanhemman kuuluu hankkia itse sille lapselle se hoitopaikka ja järjestää se lapsi sinne hoitoon vaikka taksikyydillä.
Mutta ei,
nyt kun etä on äiti on kaikki tämän etä äidin puolella ja kuinka isä on kamala kun heillä on ollut sovittua menoja mitä ei ehkä niin vaan peruta jonne ei niin vaan lasta (7v) oteta mukaan kuten nämä lapsivapaat häät mitkä palstammoiltakin on saanut siunauksen kuinka niihin voi sylivauvan ottaa mutta ei, eihän nyt sympatiaa tule kuin sairaalle äidille ja ilkeälle lähi isälle kuinka semmoista menoa ei voi olla mihin ei voisi 7v mukaan ottaa.

Hengitä välillä.

Se nyt on aivan sama, kumpaa sukupuolta tässä tapauksessa aikuiset ovat, käytös on silti täysin typerää. Kukaan ei ajattele lapsen puolesta eikä sitä, miltä lapsesta tuntuu kun kukaan ei häntä halua. Lähivanhempi käyttäytyy typerästi, aivan sama onko hän mies vai nainen.

Ainoa asia joka mua tässä jutussa koskettaa on se 7-vuotias lapsi jota kukaan ei halua ottaa luokseen Pääsiäisenä. :(

Ei hirveästi muita mielipiteitä...

Tai jos nyt avaan sanaisen arkkuni niin voisin todeta että itse ottaisin lapsen luokseni vaikka olisinkin sairas jos isä olisi niin typerä ettei haluaisi häntä ottaa matkalle mukaan.
Ja isänä en missään nimessä veisi lastani sairaan äidin luokse saiarstumaan ja kantamaan saman pöpön vielä pienelle vauvallekin...
Ja muutenkin, vaikka oltaisiin minne menossa niin eiköhän se ole kivempaa lapselle olla mukana juhlissa ja menoissa kuin olla kotona sairaan äidin kanssa..:?

Hyvää Pääisiäistä vaan kaikille. **ttu.

Aivan täysin samoja ajatuksia täällä.
Surettaa miettiä miten paljon on lapsia, joita edes omat vanhemmat eivät halua pitää luonaan. :(

Mutta ei,

Hieno yleistys :D Minun lapset jää kotiin jos isänsä sairastaa, samoin jäävät kotiin jos itse ovat kipeänä.

Omien lastenki kohdalla on ollut aina niin että jos lasten etävanhempi on sairas, lapset eivät mene sinne hankkimaan mitään tautia.

pöpöjä saa muutenkin, ei niitä varta vasten kannata lähteä mistää hakemaan.

• Tykkää
Reactions: pookypooh
Se lapsihan sairastuu itekin. Sitten kun menee lähivanhempien luokse takaisin, niin tartuttaa nekin. Ei mitään järkeä. Lisäksi onpa kiva lapselle nököttää sisällä koko pääsiäinen oksentelevan vanhemman kanssa ja todennäköisestihän se lapsi alkaa sunnuntaina tai maanantaina sitten itsekin oksentaa.

Yhteistyössä