kinkkusuikaleista kastike

alkuperäinen
Ehdinkin tuossa jo tehdä ja herkutella. :p Kerron teillekin kun tuli niin hyvää ja helpolla vieläpä.

Pyörittelin vähän aikaa näitä kinkkusuikaleita ja yhden silpotun sipulin pannulla tilkassa öljyä, sitten sekaan yksi kuutioitu keltainen paprika. Mausteeksi chiliä ja valkopippuria. Sekaan vielä purkillinen ruokakermaa ja hetki haudutusta. Sekoitin valmistuneen soosin keitetyn spagetin sekaan. Valmista!

Jos mulla olisi ollut, olisin laittanut sekaan vielä valkosipulituorejuustoa (esim. kreikkalainen valkosipuli), mutta ens kerralla sitten sitä...
 
Aika samalaista oon itekin kotona tehny. Mut koitappa tällästa että laitat tavallisen sipuli sijasta purjoa ja sit ihan vähäsen metwurstista leikattua palasia ja joukkoon vielä raastettua juustoa + tabascoa jos tykkää. Ai ni ja vielä ananasta (jos siitä tykkää niin passaa tohon tosi hyvin) Aivan taivaallisen hyvää ja kera pastan. Oon kerran saanut ton ohjeen ravintolasta ja ite tykkään siitä mahottomasti..nams.
 
No mulla olis seuraavanlainen ohje...

Paistinpannulle tai kattilaan kinkkusuikaleet ( ja mahdollisesti sipuli, paprika hyvin hienoksi silpottuna, herkkusienet ja katkaravut käyvät myös)

Päälle ruokakermaa ja jos on aurajuuston ystävä niin sitä ehdottomasti. Ja vòila kastike on valmis :p
 
Mulla kaks hyvää ohjetta josta meillä ainakin tykätään.

Tee maitokastike,sinne kinkkusuikaleet,purkki ranskankermaa,mausteita(grillimaustetta,ketsuppia)

toinen tosi helppo:

kuullota pilkotut sipulit pannulla,lisää tomaattimurska ja kinkkusuikaleet,kiehauta,lisää purkki smetanaa(tai ruokakermaa) ja mausteita

 
pannulle pilkottua pekonia, silputtu sipuli ruskista lisää kinkkusuikaleet. sulata kattilassa sopiva määrä rasvaa,riippuu kuinka paljon haluat kastiketta lisää jauhot sekoittele elä kuitenkaan ruskista. lisää maitoa ja vettä sopivasti, lisää muutama lihaliemikuutio pippurisekoitetta kiehauta, lisää kinkku pekoni sipuliseos sekaan, laita juustoraastetta joukkoon, kiehauta, muista sekottaa ettei pala pohjaan. herkuttele.
 

Yhteistyössä