Kinkkuasia, eli mitäs mä sitten teen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulassa

Vieras
Ei mulla vielä mitään kinkkua ole, kun vasta huomenillalla pääsen Prismaan. Mimmosen kinkun mä sitten hommaan, ei mitään isoa tarvitse? Kun pitäisi sulattaa ja kaikkea, enkä mä sellaista ole ajatellut, kun ei koskaan ole kinkkua ollut omasta takaa. Ja entäs miten se kinkun paisto sitten? Mitä sille sulaneelle kinkulle tehdään?

Neuvokaa ystävät kalliit!

Alkuperäinen kirjoittaja b:
no ei se varmaan enää kerkee sulaa jos jouluksi meinasit (siis jos kokoa joku normi 5-6 kg)- kannattaa siis ostaa valmiiksi sula-

Me ostetaan myös huomenna, paistetaan ke-tö yönä. Ajattelin että kerkeää sulaa... n.5kg:n kinkku ostetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
No jos pakastekinkun ostat niin kovin iso ei voi olla että ehtii sulaa. Kun on sulanut niin vippaat uuniin ja katsot paistomittarilla lämpötilan.

Ja joko paistopussissa (pieni reikä päässä ) tai ritilän päällä ja uunipellissä vettä ettei rasva pala kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja pulassa:
Ei tarvitse mitään ruiskuoria leipoa?

Ei tarvi. Kinkkupussissa meillä on aina paistettu. Sit muistaakseni kuoritaan läski ja laitetaan sinappi ja korppujauho. Hetkeksi vielä uuniin että kuorrutus ruskettuu. Hyvä on.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Alkuperäinen kirjoittaja pulassa:
Ei tarvitse mitään ruiskuoria leipoa?

Ei tarvi. Kinkkupussissa meillä on aina paistettu. Sit muistaakseni kuoritaan läski ja laitetaan sinappi ja korppujauho. Hetkeksi vielä uuniin että kuorrutus ruskettuu. Hyvä on.

En ole tuotakaan tehnyt ja hyvää on ollut.

Mä en siis olekaan pulassa. Mahtavaa.

Entäs mitä eroa on näillä harmaasuolatuilla ja muilla. Onko sillä jotain oleellista väliä maun kannalta? Entä hinnan kannalta? Ja onko Prismassa halvemmat kinkut vai sittenkin cittarissa? :D

Onneks te ootte olemassa...

Yhteistyössä