U
ukon kiukustunut akka
Vieras
Sen mielestä kotihommat on ihan turhia. Molemmat tehdään töitä, mutta kummasti, kun vapaa-aikaa on, kotihommat jää jotenkin mulle. Sillä kun on vapaata, tuleeko sille mieleen laittaa pyykit koneeseen, tehdä ruokaa, ajaa nurtsi, pyyhkiä pölyt... ei.
Olin tossa vähän aikaa työttömänä ja mulla oli sitä myötä paljon aikaa. Tein sitten kaikki kotihommat ja ilmeisesti hemmottelin ton pilalle. Ennen tuo kyllä osallistui, mut nyt... Se lupaa kyllä tehdä, mutta myöhemmin. ...arvatkaas milloin työ myöhemmin on...
Yleensä sit mun on pakko kiristää omaa aikataulua ja tehdä hommat itse, koska en tahdo elää missää paskassa. Mutta hermo menee, kun ukko tulee sit siihen viereen kyselee, että eikös sulla ollu paljon töitäkin. Vastaan, että on, mutta pakko on ehtiä nämäkin hoitaa. Jonkun nämäkin on tehtävä. Sittenkö vasta näään punasta, kun joka kerran se vastaa tohon, että älä tee, ei noita ole pakko tehdä. Työt on tärkeemmät, kotihommat ehtii kyllä (joo, ehtii ehtii, mutta mulla menee hermo totaalisesti ennen sen ehtimistä. Nytkään meillä ei ole kukaan kahteen viikkoon ehtinyt siivoomaan mitään. Paikka alkaa muistuttaa sikalaa ja mua vituttaa pahemman kerran katsoa järkkyjä villakoiria joka nurkassa).
Jotta mitä mä teen tolle ukolle. Ok, jos on niin kuspää, että ei voi sitten auttaa, mitäs nasevaa mä keksisin sille sanoa tohon "ei niitä tarttee tehdä, työt on tärkeemmät" -letkautukseen. Se mua eniten kiukuttaa, koska tarviiko sitä tulla sitten "alentamaan" sitä työtä, mitä mä siinä koitan oman olemattoman vapaa-aikani kustannuksella tehdä.
Niin. Ja ukko muuten kyllä sitten arvostaa siisteyttä. Aina siivouksen jälkeen sanoo, että onpas kivaa, kun on siistiä.
Miten tosta tommonen on tullu...