Mitäs mä teen tolle miehelle. Ehdotuksia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ukon kiukustunut akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ukon kiukustunut akka

Vieras
:( Ärsyttävä ukko.

Sen mielestä kotihommat on ihan turhia. Molemmat tehdään töitä, mutta kummasti, kun vapaa-aikaa on, kotihommat jää jotenkin mulle. Sillä kun on vapaata, tuleeko sille mieleen laittaa pyykit koneeseen, tehdä ruokaa, ajaa nurtsi, pyyhkiä pölyt... ei.

Olin tossa vähän aikaa työttömänä ja mulla oli sitä myötä paljon aikaa. Tein sitten kaikki kotihommat ja ilmeisesti hemmottelin ton pilalle. Ennen tuo kyllä osallistui, mut nyt... Se lupaa kyllä tehdä, mutta myöhemmin. ...arvatkaas milloin työ myöhemmin on...

Yleensä sit mun on pakko kiristää omaa aikataulua ja tehdä hommat itse, koska en tahdo elää missää paskassa. Mutta hermo menee, kun ukko tulee sit siihen viereen kyselee, että eikös sulla ollu paljon töitäkin. Vastaan, että on, mutta pakko on ehtiä nämäkin hoitaa. Jonkun nämäkin on tehtävä. Sittenkö vasta näään punasta, kun joka kerran se vastaa tohon, että älä tee, ei noita ole pakko tehdä. Työt on tärkeemmät, kotihommat ehtii kyllä (joo, ehtii ehtii, mutta mulla menee hermo totaalisesti ennen sen ehtimistä. Nytkään meillä ei ole kukaan kahteen viikkoon ehtinyt siivoomaan mitään. Paikka alkaa muistuttaa sikalaa ja mua vituttaa pahemman kerran katsoa järkkyjä villakoiria joka nurkassa).

Jotta mitä mä teen tolle ukolle. Ok, jos on niin kuspää, että ei voi sitten auttaa, mitäs nasevaa mä keksisin sille sanoa tohon "ei niitä tarttee tehdä, työt on tärkeemmät" -letkautukseen. Se mua eniten kiukuttaa, koska tarviiko sitä tulla sitten "alentamaan" sitä työtä, mitä mä siinä koitan oman olemattoman vapaa-aikani kustannuksella tehdä. :(

Niin. Ja ukko muuten kyllä sitten arvostaa siisteyttä. Aina siivouksen jälkeen sanoo, että onpas kivaa, kun on siistiä.

Miten tosta tommonen on tullu...

Kuulostaa siltä, että koska sinä olet tottunut tekemään ne kotityöt ja miehesi jo tietää sinun huhkivan joka tapauksessa, hän pesee kätensä hommista tuosta vaan. Kuitenkin arvostaa puhtautta, mikä on hyvä, mutta samanlailla ne työt on hoidettava kotona kuin työmaallakin. Ja palkaksi kotitöistä saa puhtaan ja siistin kodin, jossa on mukava olla.

Alkuperäinen kirjoittaja hiiri79:
Kuulostaa siltä, että koska sinä olet tottunut tekemään ne kotityöt ja miehesi jo tietää sinun huhkivan joka tapauksessa, hän pesee kätensä hommista tuosta vaan. Kuitenkin arvostaa puhtautta, mikä on hyvä, mutta samanlailla ne työt on hoidettava kotona kuin työmaallakin. Ja palkaksi kotitöistä saa puhtaan ja siistin kodin, jossa on mukava olla.

Näin on. ...mutta minkä mä keksisin sille sanoa, kun tulee tohon viereen sitten sanomaan (pokkana), että ei niitä kotihommia tarvii tehdä. Siinä kohtaa yleensä nään jo niin punaista, että menen ihan sanattomaksi. ...se ei ollenkaan tajua, että ok, olkoon sitten tekemättä ne hommat, mutta olis samputti sitten ees vähän kiitollinen siitä, kun mä ne yksin teen. Tai näin mä ajattelen. Se ajattelee ilmiselvästi, että turhaa tuo akka noita tekee. :(

Äh, millä mä keksin sille sanoa, että ei meillä ole puutarhuria, siivoojaa, kokkia eikä erillistä pyykkitätiä. Oon sanonu sille ton, mutta ei tunnu menevän herralle perille.

Tahtoisin keksiä jonkun nasevan jutun, millä saisin sen lopettaa ainakin ton, että ei tuli mun viereen kertomaan, että turhaa mä niitä teen. SE mua ärsyttää eniten. :(

Nnat kodin olla viikon luonnontilassa ja peset vaan muksujen pyykit ja omat välttämättömät ;)

Sitten kun ukko rupee valittamaan niin sanot että eihän niitä ollu pakko tehdä :D

Ja sitten sanot että nonniin ukko-kulta nyt otetaan siivouspäivä ja laitetaan koti kuntoon niin on taas kivan siistiä ;)

Niin aivan. Kokeile olla tosiaan pesemättä taloa vähään aikaan, että se näkee miten tympeetä on asua likaisessa talossa. Peset vaan omat ja lasten välttämättömät vaatteet. Miehesi on niin tottunut siihen, että sinä siivoat kuitenkin, mutta jos teetkin oikeasti lopun siitä, niin alkaisko isäntääkin siivoukset kiinnostamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Nnat kodin olla viikon luonnontilassa ja peset vaan muksujen pyykit ja omat välttämättömät ;)

Sitten kun ukko rupee valittamaan niin sanot että eihän niitä ollu pakko tehdä :D

Ja sitten sanot että nonniin ukko-kulta nyt otetaan siivouspäivä ja laitetaan koti kuntoon niin on taas kivan siistiä ;)

Mä koitin tätä, mutta kun se siivoomattomuus alkoi olla pariviikkoista eikä mitään ärsyyntymisen merkkiä alkanu ukossa näkyä, mulla meni itsellä hermo. Mä en oikeesti kestä elää liassa. Meillä on viikon jälkeen jo villakoiraa ja keittiön alakaapit vaikka missä mehusormentahroissa yms. joten kahden viikon jälkeen mulla jo palaa pinna ja on pakko ne pestä pois.

Koitin jättää nurtsinkin ajamatta. Meidän kone on semmoinen, että jos ei säännölliseen aja, se ei pysty enää tohon. Ukko tietää sen kyllä, mutta vaikka nurmikko jo rehotti ja ylitti jo ton, mitä meidän kone pystyy ajamaan, eipä sillä tullu mieleen tarttua nurmikkoa ajamaan. ...lopulta tein senkin sitten itse ja pätkissä jouduinkin tekemään, koska kone sammahti vähän väliä. ...ja eikös se ukko sitten silloinkin tullu siihen viereen kertomaan, että älä turhaa tee sitä nyt, hän tekee sen ...myöhemmin. ARGH!

Ihmettelen, miksi hän sanoo ettei tarvitsisi kotihommia tehdä, siis miksei? Tarvitseehan sinne töihinkin joka päivä mennä. Rahan vuoksiko kotitöitä ei kannata tehdä?! (siis kun palkkaa ei saa rahana)

Ihmettelen, miksi hän sanoo ettei tarvitsisi kotihommia tehdä, siis miksei? Tarvitseehan sinne töihinkin joka päivä mennä. Rahan vuoksiko kotitöitä ei kannata tehdä?! (siis kun palkkaa ei saa rahana)

Jep, juuri siitä syystä. Siitä ei makseta mitään ja senkin ajan voisin tehdä semmosta hommaa mistä mulle maksetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kiukku-akka:

Jep, juuri siitä syystä. Siitä ei makseta mitään ja senkin ajan voisin tehdä semmosta hommaa mistä mulle maksetaan.

No se on kyllä sitten hankalaa jos on rahaa vailla kotitöistäkin. Luulisi, että itsensä vuoksi viitsisi vähän ehostaa kotia. Hankalaa.

mitäs jos vaan yksinkertaisesti, sanot sille äijälle...
-et nyt joko meillä on ( vaikka )perjantait yhteisiä siivouspäiviä tai sit meillä alkaa käydä siivooja, jonka muuten sinä maksat !!!

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Palkkaa siivooja ja tuikkaa lasku ukolle.

Olen ihan oikeasti tätä miettiny! ...mutta mistäköhän noita siivoojia sais (suht' kohtuu hintaan.)? Kun ei kuitenkaan kylvetä missään rahassa ja oikeesti me kyllä pystyttäis tämä tölli hoitamaan, jos yhdessä tehtäis puoliksi. Keksisin niille siivooja-rahoille parempaakin käyttöä. ...mutta oon keväästä asti oottanut, että miehellä ois vapaa hetki, jotta voitais ikkunat pestä (ne on sen verran isot, että yksin ei pysty, toisen pitää kannatella). Pesin ne silloin valmiiksi sisältä (nyt sais jo pestä uusiksi), mutta ulkopuoli ja sisäpuoli on pesemättä... ehtii kuulemma myöhemmin.

Olen ihan oikeasti tätä miettiny! ...mutta mistäköhän noita siivoojia sais (suht' kohtuu hintaan.)? Kun ei kuitenkaan kylvetä missään rahassa ja oikeesti me kyllä pystyttäis tämä tölli hoitamaan, jos yhdessä tehtäis puoliksi. Keksisin niille siivooja-rahoille parempaakin käyttöä. ...mutta oon keväästä asti oottanut, että miehellä ois vapaa hetki, jotta voitais ikkunat pestä (ne on sen verran isot, että yksin ei pysty, toisen pitää kannatella). Pesin ne silloin valmiiksi sisältä (nyt sais jo pestä uusiksi), mutta ulkopuoli ja sisäpuoli on pesemättä... ehtii kuulemma myöhemmin.

jotkut siivousfirmat vuokraa henkilödtöä ihan myös keikka työhön.esim.iss.

mistä päin olet, mä tuun siivoon :) otan 10 euroo tunnilta, eiköhän ala miehelle maistuu kotityöt jos mä koko päivän siellä jynssään :kieh: :kieh:

Jätäpä joksikin aikaa ne kotihommat tosiaan tekemättä ja katso sitten mitä miehesi siihen... Jos huomauttaa niin sanot, että' sinäkin olet nyt tullut siihen tulokseen, että ne tosiaankin ovat turhia. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi:
mitäs jos vaan yksinkertaisesti, sanot sille äijälle...
-et nyt joko meillä on ( vaikka )perjantait yhteisiä siivouspäiviä tai sit meillä alkaa käydä siivooja, jonka muuten sinä maksat !!!

Juu, näin teen. Oon kyllä ennenkin koittanu sanoa, mutta kun tollakin nuo työt on tuommosia, että yhtäkkiä tuleekin lisää ja on hirvee kiire, niin on ollut pakko joustaa.

Mutta mutta. Päätin just, annan äijälle kaksi viikkoa aikaa. Muistutan sitä tona aikana just noiden ikkunoidenkin pesusta, mut jos ei sitä aikaa löydy, soitan johku siivousfirmaan jonkun tekemään sen meille.

Ja äijä maksaa laskun!

joo ja jos kokeilet tuota jätä kotityöt tekemättä,ole valmis sitten useamman tunnin siivoamiseen...minä kokeilin,vatut tuo laiska pa''' mitään tehnyt,pyykkiä kertyi,tiskit alkoi haista,roskis pursuta,hiekkaa yms.sontaa lattialla..minä ne sitten siivosin kun ei siinä enää lapsen kanssa voinut elää,saati itse.Tämä sankari sitten istui sohvalla ja hyppäsi välillä saunassa.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:

jotkut siivousfirmat vuokraa henkilödtöä ihan myös keikka työhön.esim.iss.

mistä päin olet, mä tuun siivoon :) otan 10 euroo tunnilta, eiköhän ala miehelle maistuu kotityöt jos mä koko päivän siellä jynssään :kieh: :kieh:

Täytyypä alkaa selvitellä, mistä siivoojan sais. ...ja Pirkanmaalta ollaan.

Meillä on kans sama homma. Mun äijä elää ku pellossa ja kaikki tavarat jää levälleen käytön jälkeen. eilen meni hermot ja mä päätin vähä leikkii sitä, ja havainnollistin sille millainen tyyli sillä on. Nyt meillä on pyykkiteline lattialle kaatunut, lattialla muraa ja sammalta, pähkinäpussi levinny ympäri lattia...jne.. on kumma jos ei ukko nyt viimeistään muuta tyyliään, ku huomaa et ei täällä olis siistiä, jos mä en kokoajan kulkis sen perässä ja siivois sen sotkuja... saa nyt vähä aikaa olla nuo moskat lattialla :D

Alkuperäinen kirjoittaja näinkin voi käydä:
joo ja jos kokeilet tuota jätä kotityöt tekemättä,ole valmis sitten useamman tunnin siivoamiseen...minä kokeilin,vatut tuo laiska pa''' mitään tehnyt,pyykkiä kertyi,tiskit alkoi haista,roskis pursuta,hiekkaa yms.sontaa lattialla..minä ne sitten siivosin kun ei siinä enää lapsen kanssa voinut elää,saati itse.Tämä sankari sitten istui sohvalla ja hyppäsi välillä saunassa.

No kun just näin on meilläkin mennyt tämä kokeilu, jos oon jättäny hommat raa'asti sitten tekemättä. Suomennettuna se tarkoittaa, että mulla on sitten myöhemmin helevetin paljon suurempi urakka hoidettavana kuin että ois ollu, jos oisin normaaliin tapaan pikkasen kerrallaan tehnyt.

Todella paljon helpompi alkaa siivota pientä sotkua kuin isoa.

Yhteistyössä