Kinkku piti paistaa, mutta se haisee??!! Apua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä taidan heittää sen meneen ja syön sukulaisten kinkkuja siihen asti, kun kaupat taas aukee ja saa alesta kinkkuja.

Yök, en uskolla ottaa riskiä että saadaan koko perhe ruokamyrkytys.

Noi kaupan pakatut lihat haisee aina paskalle, oli ne sit kinkkua tai jauhelihaa. Sitäpaitsi kyllä tosiasia on, että raaka liha ei oo koskaan kauhean hyvän hajusta, ja se pakkaaminen jotenkin vaan tekee sen hajun viellä voimakkaammaksi ja tuntuvammaksi.

Mun mielestä kinkku haisee aina ihan törkeälle (varsinkin nuo tuoresuolatut).. Onko sulla joku peruste sille että se voisi olla pilaantunut? ollut kauan lämpöisessä? päiväys lähellä? Jos ei ole mitään sytä epäillä kinkun kuntoa, niin paista se, kyllä sen sitten maistaa onko se pilalla vai ei.

Mun mielestä kinkku haisee aina ihan törkeälle (varsinkin nuo tuoresuolatut).. Onko sulla joku peruste sille että se voisi olla pilaantunut? ollut kauan lämpöisessä? päiväys lähellä? Jos ei ole mitään sytä epäillä kinkun kuntoa, niin paista se, kyllä sen sitten maistaa onko se pilalla vai ei.
Itseasiassa pesin tänänä jääkaapin ja unohdin kinkun pöydälle n. 7tunniks.
Siihen asti sitä oli säilytetty jääkaapissa.
Lähdin kiireellä sairaalaan katsomaan lastani niin unohdin täysin, että olin kinkun pöydälle nostanut.
Voi itku, ku ottaa päähän.

Pilalle kai se menee jos huoneen lämmössä noin kauan on? :(

Se on suolattu, ei se niin helposti pilaannu. Ennen ne suolattiin porstuvan nurkassa tiinussa, siinä pidettiin itsenäisyyspäivästä jouluun.
Ja tosiaan ennen paistamistakin se pitäis lämmittää huoneen lämmössä. JOs huolettaa, niin paista vaikka heti.

• Tykkää
Reactions: Algoma
kinkunhan pitääkin lämmitä pöydällä muutamatunti ennen paistamista.. En nyt yhtään muista kauanko, mutta epäilen ettei se tuossa 7h:kaan ole pilalle mennyt.. Kinkussa on niin paljon suolaa ettei se pilaannu kovinkaan helposti.

Joo, iso yli 6 kilon kinkku pitääkin olla huoneenlämmössä ainakin 5 tuntia, ennen kuin se kannattaa paistaa. Eli silloin, kun sen sisälämpötila on 10-15 astetta, silloin se paistuu tasaisesti.

Tuo on 7kilon kinkku ja kai se oli pakattu suojakaasuun.
En muista että ne aiempina vuosina ois tuolta haisseet?
Haisee kyllä omituiselta.
Sitäpaitsi se on olul nyt jääkaapissa torstaista asti.
Ei mun mielestä ole ollu jäässä ollenkaan tai sitten oli silloin torstaina jo sulanut.
Sain tuon kinkun työpaikalta lahjaksi.

[QUOTE="a p";27747348]ap siis kirjoitti tuon äsköisen.[/QUOTE]

Väännä paska keittiön lattialle. Sen jälkeen haista kinkkua. Jos vielä erotat pilaantuneen hajun kinkusta, niin älä paista sitä. Jos et, niin voit paistaa sen hyvillä mielin.

Lisävinkki: jos jätät kakkapökäleesi lattialle myös aterian ajaksi, niin kukaan ei taatusti huomaa mitään erikoista kinkussasi.

Yhteistyössä