kilpirauhaskysta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laura18
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

laura18

Uusi jäsen
18.01.2009
3
0
1
Hei! Minulla on todettu kilpirauhaskysta 2 vuotta sitten n. 3 cm. Se on ultrattu ja otettu ohutbiopsia ja kaikki pitäis olla kunnossa. Kuitenkin vaivaa et pitäiskö sitä välillä jotenkin kontrolloida tai jotain. Välillä se vaivaa enemmän on painon tunnetta ja vähän huolettaa muuttuuko jossain vaiheessa pahanlaatuiseksi :( Onko muilla samanlaista vaivaa ollut, onko teillä testailtu vain kerran ultra? Minä käsitin lääkärin puheista et jatkossa ei mitään enää kontrolloida, kuitenkin huolettaa. Veriarvot ovat ok. Patti kaulassa kyl näkyy, mut ehkä vain turhaan stressaan. Vauvaa odotellaan vko 18 ja siitä olen superonnellinen! Kertokaas muut joilla samanlainen vaiva vähän kokemuksia. Onnellista odotusta kaikille.!!! =)

Hei! Kuulostaapa tutulta kirjoituksesi. Minulla kyhmy kaulassa alkoi todella kasvaa kun toinen lapsemme oli noin vuoden ikäinen. Ilmeisesti raskaus jotenkin vauhditti kasvua. Sitä yritettiin ensin lääkityksellä hoitaa pienemmäksi, mutta kun ei auttanut niin se leikattiin kokonaan pois. Minulla oli uusinta leikkaus, leikattu ekan kerran yli kymmenen vuotta sitten. Leikkauksessa on se vaara, että voi menettää äänen. No minun piti valita että jos sen annetaan kasvaa, seuraa tukehtuminen tai leikkaus. Etsin käsiini Helsingin Mehilisestä alan huippulääkärin(Kauppinen-Mäkelin muistaakseni, jonka luona kävin ja hän laittoi leikkauslähetteen julkiselle puolelle Jorviin ja leikkasi siellä minut. Leikkaus onnistui täydellisesti ja koska kilpirauhanen poistettiin kokonaan, syön kilpirauhashormonia päivittäin.
Suosittelisin nyt ensin hoitamaan raskauden ja vaikka vielä vauva-ajankin, ja sitten jos se sinua vaivaa niin menemään hyvälle lääkärille.
Vielä asian vierestä, mutta olisitko tarvinnut hyviä vaunuja vauvan nukuttamiseen tai Emmaljungan minior edge kuomuratasyhdistelmiä kaikilla varusteilla(kunto erittäin hyvä) vapautuvat meiltä huhtikuussa ja tietysi kaikki edullisesti. (040-8651160), jos kiinnostuit.

Kiitti vastauksesta, vaunut on just jo hankittu, joten eipä enää tarvita ;) hei olisin vielä kysynyt että monta senttiä sinun kysta oli ultrassa? Ilmeisesti sinulla oli paljon pahemmat vaivat... Ehkä tämän paineen tunteen kanssa ainakin vielä pärjäilee, kai sitä vain stressaa et pysyis hyvänlaatuisena. Onhan siinä leikkauksessakin tosiaan omat riskinsä, ja jos sit joutuu loppuiän syömään lääkkeitä. Pitää varmaan rauhassa nyt tosiaan katsella synnytys ja imetysaika, mietin voisko kaikki raskaushormonit vaikuttaa kasvuun ym., en tiedä?

Yhteistyössä