Hiivasyndroomako? Kokemuksia ja kommentteja kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kuusenkerkkä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kuusenkerkkä"

Vieras
Aloitan tarinani ihan alusta asti... noin vuosi sitten mulla "todettiin" kielessä sammas ja söin siihen lääkkeen joka poisti vaivan. Lääkäri mainitsi silloin sanan; "hiivasyndrooma", kun kysyin et mistä ihmeestä sammas on mulle tullut. Lääkäri ei siis mitenkään suoraan sanonut et mulla olis hiivasyndrooma, vaan mainitsi että sellaisestakin puhutaan, eikä käsittääkseni ihan täysin tyrmännyt asiaa. Sanoi vaan lisäksi, että jos lääke ei poista vaivaa, voidaan tutkia sokeriarvot, että onko ne koholla.

No myöhemmin erinäisten mahaoireiden vuoksi on katsottu sokeritkin ja ne olivat viiterajoissa. Nyt kuitenkin, musta tuntuu et se sama kielen kuivuus, "kirvely" ja aivan kuin olisin polttanut kieleni ja valkea kate on palannut. Ei niin pahana kuin vuosi sitten, mutta kuitenkin. Nyt tällä kertaa on otettu (tai minä itse käyttelin pumpulipuikkoa kielelläni) sieninäyte ja muita kokeita, mutta tulokset niistä tulevat vasta noin viikon päästä.

Aloin miettimään, et voiko mulla sitten todellakin olla joku hiivasyndrooma? Ruokavalio on aika hanurista, vaikka välillä olen sitä yrittänyt parannella, samoin kunto on huono ja läskiä löytyy... Mua tietysti pelottaa, et mulla on joku tappava tauti, vaikka lääkärit ovat sanoneet et tää on yleinen vaiva ja ei kannata menettää yöuniaan. (Netistä löytyy vähän päinvastaista tietoa!)

Onko palstalla hiiva-vaivaisia ja oletteko kokeilleet hiivasyndrooma-ruokavaliota ja onko se auttanut vaivoihin? Kaikenlainen tieto on tervetullutta! Kirjat, artikkelit ja nettisivut, jos on vinkata, niin kiitollisuudella otan ne vastaan.

Yhteistyössä