Kilpirauhasarvoista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";25886366]Sulla on ihan hyvät arvot, jos ei oireita ole. THS ei tuosta enää saisi nousta mutta taas t4v voisi olla pikkasen vielä ylempänä.[/QUOTE]

Eihän se voi olla aivoperäistä? Silloinhan kai pitäisi olla molemmat arvot alhaana? Stressiä tuolloin oli ja paljon, jos se vaikutti..

Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla;25886356:
Onko teillä otettu vasta-aineita?? Niistä selviäsi onko krooninen tulehdus kyseessä vai ohimenevä.

on multa ainakin otettu ja odottelen vastauksia saan ne 20 päivä.

Pohjantähdenalla! Mitä mieltä sinä olet noista mun arvoista? THS 1,18 ja T4V 11??

[QUOTE="Nasu";25886376]Tk lääkärit tuijottaa monesti vaan viitearvoja eikä potilaan oloa.Itse voin tuolla t4v jo aika heikosti.
Mulle paras on 17-19 arvo.

Hakeuduppa ihan yksityiselle.Jos asut pk-seudulla niin suosittelen Antti virkämäkeä joka toimii töölön mehiläisessä.[/QUOTE]

Tai sitten Ulla Slama, Lääkäritalolla.

[QUOTE="hmm";25886379]Eihän se voi olla aivoperäistä? Silloinhan kai pitäisi olla molemmat arvot alhaana? Stressiä tuolloin oli ja paljon, jos se vaikutti..[/QUOTE]

ei varmaan noilla sun arvoilla vielä aivoperäistä. kannattaa seurailla.

Mä sain yksityiseltä endolta koelääkityksen arvoilla tsh 1,8(-2,2) t4v 11,6. 10 vuotta sitten arvot oli tsh 0,7 t4v 15,1 eli huonompaan on menty. Onko sulla katottu niitä arvoja joskus aiemmin? Kannattaa etsiä ne käsiinsä jos on.
Nyt siis tyroksiini menny noin kuukauden ja pientä parannusta oloon huomattavissa, katotaan mitä sanoo uudet arvot parin viikon päästä. AP suosittelen yksityiselle menemistä, vähän se lompakkoa kirpasee mut on kyllä sen arvoista. Mä en oikein ois jaksanu enää elääkään kaikkien oireitteni kanssa, kaikista pahinta oli se hirveä ärsytys 24/7, ilman mitään syytä : /

[QUOTE="hmm";25886379]Eihän se voi olla aivoperäistä? Silloinhan kai pitäisi olla molemmat arvot alhaana? Stressiä tuolloin oli ja paljon, jos se vaikutti..[/QUOTE]

Mulla on sentraalinen eli aivolisäkeperäinen vajaatoiminta ja molemmat avot ovat silloin matalat.Otettiin maksakokeet (vai olikohan ne munuaiskokeet ??) ja ei ole kasvainta päässä.
No kuitenkin.
Oireiden perusteella ja se että kkm jälkeen t4v tippui 9.0 niin sain lääkityksen.Ja raskauden aikana seurattiin 3 eri kertaan verikokeilla arvoja.

Mulla luultavasti edellinen raskaus tavallaan laukaissut tuon vajaatoiminnan ja lapsettomuutta kesti 3 vuotta.

Mä sain yksityiseltä endolta koelääkityksen arvoilla tsh 1,8(-2,2) t4v 11,6. 10 vuotta sitten arvot oli tsh 0,7 t4v 15,1 eli huonompaan on menty. Onko sulla katottu niitä arvoja joskus aiemmin? Kannattaa etsiä ne käsiinsä jos on.
Nyt siis tyroksiini menny noin kuukauden ja pientä parannusta oloon huomattavissa, katotaan mitä sanoo uudet arvot parin viikon päästä. AP suosittelen yksityiselle menemistä, vähän se lompakkoa kirpasee mut on kyllä sen arvoista. Mä en oikein ois jaksanu enää elääkään kaikkien oireitteni kanssa, kaikista pahinta oli se hirveä ärsytys 24/7, ilman mitään syytä : /

Muakin vitutti kaikki ja sain ihmeellisä raivokohtauksia ja elin kuin sumussa...mikään ei kiinnostanut.

[QUOTE="vieras";25886381]on multa ainakin otettu ja odottelen vastauksia saan ne 20 päivä.

Pohjantähdenalla! Mitä mieltä sinä olet noista mun arvoista? THS 1,18 ja T4V 11??[/QUOTE]

Jos kerran oireita löytyy niin koelääkitys olisi paikallaan. T4V on matalalla. Vasta-aineista pystyy sitten selvittämään tulehduksen ärhäkkyyttä. Itsellä oli pitkän aikaa ennen lääkityksen aloittamista
S-TYGLAb 26 kun pitäisi olla <5
?S-TPOAb 4581 <6

Korkea S-TPOAb -arvo ennustaa kehittyvää vajaatoimintaa. Näiden kanssa kannattaa olla siis tarkkana.

[QUOTE="Nasu";25886421]Mulla on sentraalinen eli aivolisäkeperäinen vajaatoiminta ja molemmat avot ovat silloin matalat.Otettiin maksakokeet (vai olikohan ne munuaiskokeet ??) ja ei ole kasvainta päässä.
No kuitenkin.
Oireiden perusteella ja se että kkm jälkeen t4v tippui 9.0 niin sain lääkityksen.Ja raskauden aikana seurattiin 3 eri kertaan verikokeilla arvoja.

Mulla luultavasti edellinen raskaus tavallaan laukaissut tuon vajaatoiminnan ja lapsettomuutta kesti 3 vuotta.[/QUOTE]

Mulla on sitten varmaan kans tuo sentraalinen. Vaikka kymmeneen vuoteen ei t4v ole laskenutkaan kymentä alemmas mutta ku molemmat lukemat on alhaalla.
Olen yksityisellä sisätautilääkärillä mutta hänkin aikan nihkeästi suhtautui tuohon lääkitykseen. Odottelen siis mitä muut verikokeet paljastavat vaiko mitään... en vaan jaksaisi tähän oloon jäädä:(

Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla;25886447:
Jos kerran oireita löytyy niin koelääkitys olisi paikallaan. T4V on matalalla. Vasta-aineista pystyy sitten selvittämään tulehduksen ärhäkkyyttä. Itsellä oli pitkän aikaa ennen lääkityksen aloittamista
?S-TPOAb 4581 <6

Korkea S-TPOAb -arvo ennustaa kehittyvää vajaatoimintaa. Näiden kanssa kannattaa olla siis tarkkana.

kiitos

multa otettuvasta nuo s-tpoab ja s-t3-v arvot.. pelottaa.. odottelen vastauksia

Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla;25886447:
?S-TPOAb 4581 <6

Mulla otettiin tuo tpoab ja se oli vain 37, mahtaako se tarkottaa yhtään mitään..? Mikäs toi tyglab on ja kannattasko sen mittaamista pyytää?

[QUOTE="vieras";25886595]sentraalisessa molemmat on alhaalla! normaalissa vajaatoiminnassa ths nousee ja t4v laskee[/QUOTE]

Eli vaikuttaa, että mulla ois tuo sentraalinen mikä lie kun molemmat arvot melko alhaalla. Kaipa se on yksityiselle aika varattava, ei kai tää asioiden pyörittely ja puiminen kotona auta mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla;25886639:
Niin ja opin sen 7 vuoden taistelun aikana,että labratulokset kannattaa aina pyytää paperitulosteena.

Juurikin näin....Ja aina lähettävät ne kotiin kun pyydän.
Nyt pitäis käydä uusissa kokeissa kun synytyksestä on 5kk.....nyt syön 50mikroa tyroksiinia...saa nähdä miten on vaikuttanut,väsyttää ja hiukset lähtee päästä mutta ne liittyy imetyksen lopettamiseen.

Mulla piti annosta rukata monta kertaa.