Kilpirauhasarvoista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla melko samat arvot ku sulla ja lääkärillä oon käyny sekä lisäverikokeissa.. saa nähä saanko lääkkeet ku t4v niin alhaalla. en kitenkaan usko että saan vaan meen sitten paremmalle lääkärille

Ne arvot ei aina kerro kaikkea, vaan OLO. Hyvä lääkäri ottaa senki huomioon.

Mulla oli tsh 1,5 ja t4v 11, mutta olo KAMALA ja haastattelun perusteella sain lääkkeet kokeiluun. (Toki kokeita otettiin vielä paaaaaaaaljon lisää). Jo kuukaudessa on olo alkanu kohentumaan ja nyt seuraillaan 6kk miten tilanne kehittyy.

Onhan nuo viitearvoissa, mutta en sanoisi, että mitenkään loistavat arvot. Tuon t4-V:n olisi hyvä olla siellä yläkolmanneksessa, etenkin jos suunnittelet raskautta saati olet raskaana. TSH sulla on hyvä, sen pitäis samassa tilanteessa olla alle 2,5.

Ne arvot ei aina kerro kaikkea, vaan OLO. Hyvä lääkäri ottaa senki huomioon.

Mulla oli tsh 1,5 ja t4v 11, mutta olo KAMALA ja haastattelun perusteella sain lääkkeet kokeiluun. (Toki kokeita otettiin vielä paaaaaaaaljon lisää). Jo kuukaudessa on olo alkanu kohentumaan ja nyt seuraillaan 6kk miten tilanne kehittyy.

Joo ihan totta!
Mulla kyllä ihan yhtäkkiä tullut näitä kilpirauhasen vajaatoimintaan viittaavia oireita, kuukauden sisällä. Kai se sitten on tuota vajaatoimintaa, katotaan ny mitä lääkäri tuumaa.

^ tule sitten kertomaan miten asiaan suhtautui.. voi olla hieman nihkeää...
Itse oon käyny sisätautilääkärillä mut lääkkeisiin hänkin suhtautui aika ikävästi.

[QUOTE="vieras";25886072]^ tule sitten kertomaan miten asiaan suhtautui.. voi olla hieman nihkeää...
Itse oon käyny sisätautilääkärillä mut lääkkeisiin hänkin suhtautui aika ikävästi.[/QUOTE]

Mulla on lääkäri vasta ensi kuun alussa. Ellen sitten varaa päivystysaikaa aikaisemmin.
Millaisia oireita sulla on ollut?

Mulla on lääkäri vasta ensi kuun alussa. Ellen sitten varaa päivystysaikaa aikaisemmin.
Millaisia oireita sulla on ollut?

Väsymys on jotain ihan karseaa
Sumuinen olo
Alakuloa
Sanat menee vääriin järjestyksiin aika useastikki
silmissä viimaa välillä
suutun helposti
Lihaskivut sekä nivelkipu
Näköharhat
muisti on hirveen huono
jäykkyy korostuu aamuisin
huimausta
jnee.. lista vaan jatkuu...

tää on kamalaa jos en niitä lääkkeitä ees kokeiluun saa... :(

[QUOTE="vieras";25886155]Väsymys on jotain ihan karseaa
Sumuinen olo
Alakuloa
Sanat menee vääriin järjestyksiin aika useastikki
silmissä viimaa välillä
suutun helposti
Lihaskivut sekä nivelkipu
Näköharhat
muisti on hirveen huono
jäykkyy korostuu aamuisin
huimausta
jnee.. lista vaan jatkuu...

tää on kamalaa jos en niitä lääkkeitä ees kokeiluun saa... :([/QUOTE]

Mulla nyt kuukauden sisällä tullut
Alakuloa,
ahdistusta,
itkuisuutta,
väsymystä,
palan tunnetta kurkussa,
hengenahdistusta,
pohkeissa kumman tönkkö olo,
puhun välillä mitä sattuun tai ei saa asioita sanottua ja senat menee sakasin...
Lisäksi mulla on menkat aivan sekasin ja hiukset tippuu päästä, mutta ne voi (ja varmasti johtuukin) johtua pitkään jatkuneesta imetyksestä.

Että aika samankaltaisia oireita. Mitkä sulla olikaan ne arvot? Mainitsitko jo tuolla ylempänä?

Mulla nyt kuukauden sisällä tullut
Alakuloa,
ahdistusta,
itkuisuutta,
väsymystä,
palan tunnetta kurkussa,
hengenahdistusta,
pohkeissa kumman tönkkö olo,
puhun välillä mitä sattuun tai ei saa asioita sanottua ja senat menee sakasin...
Lisäksi mulla on menkat aivan sekasin ja hiukset tippuu päästä, mutta ne voi (ja varmasti johtuukin) johtua pitkään jatkuneesta imetyksestä.

Että aika samankaltaisia oireita. Mitkä sulla olikaan ne arvot? Mainitsitko jo tuolla ylempänä?

mulla THS 1,18 ja T4V 11

mulla on nyt imetys päällä ja pelkään sitä, että jos lääkkeet saan niin ei kai mun tarvi luopua imetyksestä.
Mulla on tosiaan ollu jo reilu 10v tälläinen olo enkä ole tajunnu kilpparia.

[QUOTE="vieras";25886224]mulla THS 1,18 ja T4V 11

mulla on nyt imetys päällä ja pelkään sitä, että jos lääkkeet saan niin ei kai mun tarvi luopua imetyksestä.
Mulla on tosiaan ollu jo reilu 10v tälläinen olo enkä ole tajunnu kilpparia.[/QUOTE]

Joo, sama homma täällä. Tai meillä ei ole huolittu pulloa koko vauva aikana, niin mitäs sitten!?

Olen käsittänyt että pienellä lääkeannoksella (riippuu toki kilppari lääkkeestä) sais imetystä jatkaa mutta vauvalta pitäisi otattaa säännöllisesti verikoe?? en sitten tiiä..
Täytyyi kysellä tarkoin nuo lääkäriltä vielä, mulla taas aika 20 päivä.

[QUOTE="vieras";25886303]Olen käsittänyt että pienellä lääkeannoksella (riippuu toki kilppari lääkkeestä) sais imetystä jatkaa mutta vauvalta pitäisi otattaa säännöllisesti verikoe?? en sitten tiiä..
Täytyyi kysellä tarkoin nuo lääkäriltä vielä, mulla taas aika 20 päivä.[/QUOTE]

Ei tarvitse. Itsellä oli imetyksen aikaan annos 0,1mg eli 1 aikuisten tabletti joka toinen päivä ja sitten joka toinen 3/4 tablettia. Nyt sais taas mennä labraan ja nostaa annosta. :)

Itselläni oli tsh 2,6 ja t4v 14, mitäs mieltä näistä? Mitään oireita ei siis ole ollut, otettiin vaan kaikki mahdolliset verikokeet kun haluan ne kerran vuodessa otattaa..

[QUOTE="hmm";25886348]Itselläni oli tsh 2,6 ja t4v 14, mitäs mieltä näistä? Mitään oireita ei siis ole ollut, otettiin vaan kaikki mahdolliset verikokeet kun haluan ne kerran vuodessa otattaa..[/QUOTE]

Sulla on ihan hyvät arvot, jos ei oireita ole. THS ei tuosta enää saisi nousta mutta taas t4v voisi olla pikkasen vielä ylempänä.

Tk lääkärit tuijottaa monesti vaan viitearvoja eikä potilaan oloa.Itse voin tuolla t4v jo aika heikosti.
Mulle paras on 17-19 arvo.

Hakeuduppa ihan yksityiselle.Jos asut pk-seudulla niin suosittelen Antti virkämäkeä joka toimii töölön mehiläisessä.