Kuinka monessa perheessä on tapana lähettää joulun jälkeen kiitoskortit joulumuistamisista?
Entä saatteko vastaavia kortteja esim kummilapsiltanne tms?

Entä saatteko vastaavia kortteja esim kummilapsiltanne tms?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
en ole ikinä kuullutkaan moisesta
Taitaa olla tapa joka "kuolemassa".
Meillä on sinnikkäästi pidetty siitä vielä kiinni, mutta esim. läheskään kaikki kummilapsitani eivät kiitosta joulun jälkeen lähetä.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Jenkkimeininkiä.;27837740:En tiedä ketään joka tekisi niin.
Ajattelen samoin, en ole koskaan kuullutkaan. Onneksi. Joulukorttienkin kanssa on vähän niin ja näin...no mun näkökulmasta tuo tapa ei ole koskaan syntynytkään
no mun näkökulmasta tuo tapa ei ole koskaan syntynytkään
En usko, että on "jenkkimeininkiä" vaan pikemminkin niin vanha suomalainen tapa, että useimmilta kuollut pois jo edellisten sukupolvien aikana?
no ainakin pohjan perillä joululahjat ylipäätään on niin uusi perinne että ei voida siinä mielessä puhua edellisistä sukupolvista
Ok. Meillä nekin olleet tapana jo useamman sukupolven ajan.
![]()
...mutta esim. läheskään kaikki kummilapsitani eivät kiitosta joulun jälkeen lähetä.
joululahjat tuli selekoseen vasta sota-aikana
Erilainen tausta siis.
Meidän suvussa niitä ollut ainakin 1800-luvun puolesta välistä alkaen,oletettavasti jo aiemminkin. Toisaalta ollana kyllä melkoisesti etelämpääkin.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27837816:Joululahjoja on melko yleisesti jaettu noin 100 v ajan, vaikka joissain piireissä jo 1700-luvulla oli tämä tapa. Hyvin harvinainen vielä 1800-luvulla.
Kiitoskorttiperinne tässä yhteydessä on minulle ihan vieras, vaikka jouluperinteisiin olenkin jonkin verran tutustunut. Onko tapa siis mummeliisa tosiaan muutenkin kuin teidän suvussa (ollut) yleinen?
joo, meikä ei pysty juuri hienolla taustalla pröystäilemään
Eli te lähettelette joulukortit ja sitten vielä kortit joulun jälkeen? Tosi ekologista oikeesti varsinkin suurperheeltä. Olen kyllä kuullut että lahjoista kiitetään, lapseni soittavat kummeille yms. synttäreiden jälkeen ja kiittävät lahjoista ja juhlista, tai sitten lähetetään juhlissa otettu yhteisposeerausvalokuvakortti tmv.
Joululahjat tuo joulupukki ja hälle lauletaan kiitokseksi jo aattona. Mulla ei ikinä olis aikaa eikä halua tuommoseen turhanaikaseen puuhasteluun, mutta kukin tottakai tyylillään.
![]()