Kiitos, miehen ex

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyvin vartioitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyvin vartioitu

Vieras
Mieheni ex petti miestäni ja asia tuli ilmi yhden sukulaisen nähdessä hänet toisen miehen kanssa. Pettämistä oli tapahtunut myös heidän yhteisessä kodissaan miehen ollessa työmatkalla ja senkin oli pannut merkille yksi lähellä asuva sukulainen. Ero tuli aikanaan ja ex muutti pois.

Olen nyt ollut aviossa tämän miehen kanssa 4 v. ja asumme lähellä hänen entistä kotiaan ja lähellä hänen sukulaisiaan. Mutta, mutta... nyt olen tarkkailun alla minä. Jos miehen tiedetään olevan muualla ja pihaamme tulee auto, joku sukulaisista tekee tikusta asiaa tullakseen tarkistamaan, kuka tuli. Samoin he tietävät tarkkaan, koska tulen kotiin, koska lähden yms.
Hyvä tietysti, että suku pitää huolta omistaan. Rasittavaa ja raivostuttavaa on se, että minä joudun kantamaan exän virheiden seuraukset.

Eilen viimeksi, grrrr..... Oma veljeni tuli meille ja eikös kohta ovikello soi ja yksi serkku pölähtää tuomaan jotain lainaamaansa lehteä. Käväisi vain ja kurkki olkkariin, ai sinä, moi, ja lähti kohta.
Ajattelin jo soittaa sille exälle, että kiitti v-sti, teit hyvän pohjatyön onnelliselle elämällemme.

Olisit sanonut sille serkulle, että tulit sitten tarkistamaan, mikä miesvieras täällä on. Parasta sanoa ääneen, että vahtaaminen rasittaa. Ystävällisesti tietenkin.

Niin onhan siinä tuokin vaihtoehto, että sanoo suoraan. Mutta kun ei minusta ole siihen, jospa nämä käynnit ovatkin ihan sattumaa ja olen käsittänyt väärin? Tai näin ei ole, mutta jos sanon jotain tuollaista ääneen, pelkään että minut leimataan vainoharhaiseksi.

Niin onhan siinä tuokin vaihtoehto, että sanoo suoraan. Mutta kun ei minusta ole siihen, jospa nämä käynnit ovatkin ihan sattumaa ja olen käsittänyt väärin? Tai näin ei ole, mutta jos sanon jotain tuollaista ääneen, pelkään että minut leimataan vainoharhaiseksi.
Olet viisas. Juuri noin siinä kävisi että koko suku laittaisi silmänsä isoksi hämmästyneeksi ympyräksi jos alkaisit sanoa asiasta suoraan.

Viimeksi muokattu:
Juttele miehesi kanssa.
Kerro, miltä sinusta tuntuu. Kerro, että toivoisit hänen (ja hänen sukunsa) luottavan sinuun. Parisuhdehan perustuu luottamukselle.

Jos puhe ei ala toimia, niin ehdota jotain parisuhdeleiriä tai parisuhdeterapiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja juttele siitä;10319122:
Juttele miehesi kanssa.
Kerro, miltä sinusta tuntuu. Kerro, että toivoisit hänen (ja hänen sukunsa) luottavan sinuun. Parisuhdehan perustuu luottamukselle.

Jos puhe ei ala toimia, niin ehdota jotain parisuhdeleiriä tai parisuhdeterapiaa.

Parisuhdeleiri, onko sellaisiakin? Onko siellä koko suku?

Onhan tässä kyse epäluottamuksesta miehenkin arvostelukykyä ja valintoja kohtaan.
Että jos hän onkin taipuvainen haksahtamaan petollisiin naisiin. Mutta mies ei joko huomaa koko asiaa tai ei ainakaan pidä vahtimista pahana. Tai mistä minä tiedän, jospa sitä tapahtuukin hänen pyynnöstään? Vielä epämiellyttävämpi ajatus.

Onhan tässä kyse epäluottamuksesta miehenkin arvostelukykyä ja valintoja kohtaan.
Että jos hän onkin taipuvainen haksahtamaan petollisiin naisiin. Mutta mies ei joko huomaa koko asiaa tai ei ainakaan pidä vahtimista pahana. Tai mistä minä tiedän, jospa sitä tapahtuukin hänen pyynnöstään? Vielä epämiellyttävämpi ajatus.

Juon kahvia ja mussutan eilen kesken jäänyttä suklaalevyä. Hyvää on ja elleissä on sopivan
rauhallista. En viitsi käydä oikomassa keskusteluketjuja joihin olen aiemmin osallistunut.
Juttu senkun vain mutkistuu. Luin nettilehdestä Alisa-jutun ja Metro-lehdestä netin kummallisuuksista. Työasioista ei kuulema kannata puhua mitään netin palstoilla. Siitä tulee
vain ikävyyksiä. Ehkä tämä viestiketju on ihan turvallinen kahvinjuonnin seurana.

Olen itsekin maalta lähtöisin ja tiedän siellä elämän hyvistä ja huonoista puolista.
Maaseudulla ainakin minun kotiseudulla kaikki asiat intiimeimmätkin ovat yhteistä omaisuutta.
Naapurissa asui pari kylän tietotoimistoa jotka kiersivät eläkeläisinä talosta taloon ja juttu
mutkistui matkalla kuin kuin lasten leikissä rikkinäinen puhelin.

Ehkä miehesi sukulaisilla on liian vähän virikkeitä. Ainut mielenkiinto telkkarin tarjonnan lisäksi on naapureiden kyttääminen. Kotipitäjäni asukkailla on jo vuosia ollut kyyttäyspalsta netissä.
Olen joskus käynyt lukemassa juttuja.

Valitse ap. selviytymisstrategia. Jos olisin sinä ottaisin hurtin huumorin avuksi. Eihän tuollaisille
asioille voi muuta kuin nauraa.

Arvaa vain miten hauskaa minun elämä oli kuin jouduin yksinhuoltajaksi. Suurimmat ongelmat koin työpaikallani. Mutta ei niistä enempää. Olen jauhanut nuo asiat jo päästäni ulos ellit-palstoilla. Kun pyörittelin noita asioita ellit-palstat olivat vielä antiikkiset. Sitten ne uudistettiin ja onneksi vanhat viestit lähtivät bittiavaruuden hautausmaalle. Olisi kaamea jos niitä vielä voisi nostaa ylös netissä kummittelemaan. Olen niin täydellisesti muuttunut ihmisenä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä