V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ai? Mä taas en oo koskaan kuullutkaan ettei koulussa sais erikoisruokaa ilman lääkärintodistusta.
Oon käynyt kolmessa eri kaupungissa neljää koulua ammattikoulut mukaanlukien, eikä mihinkään niistä ole tarvinnut kuin sanoa keittiölle että on kasvisruokavaliolla. Tosin ala-asteesta en tiedä, silloin vielä en ollut kasvissyöjä. (en kuitenkaan ole vagaani)
Aa, sitten käsitin väärin. Mutta jos jo päiväkodissa saa vegaaniruokaa niin miksei alakoulussakin sitten sais, kun varmaan sama kunta kuitenkin kyseessä.
Luin joskus jostain perhelehdestä joskus että ainakin Helsingissä on päiväkoti jossa on vegaaniruokaa, en vaan muista oliko koko päiväkoti vegaaninen/muuten erikoisruokavalioisille suunniteltu. Se jäi mieleen kun siinä oli vegaaniperhe joilla oli ongelmia päivähoidon kanssa kun eivät meinanneet saada lapsille haluamaansa ruokaa.
Mutta en mä ainakaan pidä mahdottomana ajatuksena että muissakin kaupungeissa päiväkodeissa/kouluissa sallittais omavalintaiset ruokavaliot. Käytännöstä sitten tiedä kun omakohtaisia kokemuksia ole, ja oma lapsi on sekasyöjä.
Vanhemmat ovat ehkä aiheuttaneet allergian itse välttämällä täysin tiettyjä ruoka-aineita. Joskus tämä reaktio oli edessä. Tunnen vegaaneita jotka kuitenkin siedättävät lastaan eläinkunnan tuotteisiin, koska ei voi tietää haluaako lapsi valita saman tien kuin vanhempansa. Lapsi parka.
Vitamiinien tähden? Käsittääkseni vegaanit syövät paljon enemmän kasviksia kuin "normaalisti syövät" joten niistähän niitä vitamiineja saa. Ja D-vitamiiniakin muualtakin kuin maidosta,samoin kalsiumia.