Kiireellinen sijoitus - kellään kokemusta?

  • Viestiketjun aloittaja "Arancia"
  • Ensimmäinen viesti
Ee
Ei kyllä mitenkään päin uskottava tämä tarina. Mutta kysyn nyt silti: Mikä sen vessanpöntön tilanne sitten oikeasti on? Miten ihmeessä se vesi valuu sieltä kokonaan kuivaksi sen jälkeen, kun olette vetäneet vessan? Eihän sellaista voi tapahtua, jos se vessanpöntön pohja ole rikki, ja jos olisi, niin silloinhan sieltä valuisi kaikki muutkin eritteet kuin vesi pois, eli vessan lattia olisi aika siivottomassa kunnossa.
 
No musta tehtiin nimetön ls-ilmoitus jossa oli kanssa,että mun koti sotkuinen. Kuitenkin menneisyyteni takia,olen nähnyt useammpia huostaan ottaja. Kuitenkin yleensä,annettaan mahdollisuus korjata tilanne ja sitten jos ei tapahdu niin toimitaa. Vain yhden tapauksen tiedän,joka on haettu suoraan päikystä.
Mulla oli niin rajua tekstiä siinä parerissa,et olin 100% varma et nyt tulee joptain,siinä oli kaikki mun puheet käännetty juuri päinvastoin. Väitettiin mun käyttävän päihteitä,kusettavan sossua,elävän kaksoiselämää,en halua tukiperhettä,ompa yksi kyylä vähemmän. MÄ HALUAN TUKIPERHEEN koska mulla ei ole ketään kelle antaa tyttöä. Isäkin kun lähti käyttämään.
Onneksi olen ollut sossuun kokoajan rehellinen,niin nytkin sossu uskoi mua. Osin siksi,että ilmoitus oli NIMETÖN
eli en usko että noin hepposin perustein tehdään mitään ls-ilmoa.
 
"Joo"
On se jännä miten aina löytyy näitä perheita joista lapsi otetaan kiireellisesti huostaan koska pöydällä on leivänmuruja. Joo joo, ihan tosi, mainittiin papereissakin että sekaista.









(Ai niin joo ja sit käytän huumeita mut siis oikeesti papereissa väitettiin et meillä on sotkusta!)
 
Mama the strange
Tota noin... Miten tämä mustakin kuulostaa jokseenkin epäuskottavalta. Kiireelliseen sijotukseen tarvitaan aika paljon painavammat syyt kuin tiskit altaassa ja pyykkivuori. Yleensä tuntuu menevän päinvastoin, aikapaljon saa tapahtua ennen kuin huostaanotto tehdään.

Netistä olen lukenut, että turhia huostaanottoja tehdään, mutta tosielämässä en ole koskaan sellaiseen törmännyt. Siihen tosin olen törmännyt, että huostaanotettujen lasten äiti metelöi ja väittää tuleensa väärinkohdelluksi, syyttää ilmoituksen tekijää valehtelusta ja vääristelystä, haluamatta myöntää, että on itse aiheuttanut tilanteen. Tiedän monia äitejä, joiden lapset on huostaanotettu ja KAIKILLA heistä on joko mielenterveys- tai päihdeongelma. Nämähän ovat usein ongelmia, joita on vaikea itse nähdä ja myöntää.

Jos Ap tosiaan on joutunut näin räikeän väärinkäytön kohteeksi niin suosittelisin ottamaan pikimmiten yhteyttä asianajajaan.
 
"Juu"
Taitaa olla niin, että vuokraisännällä on tuttuja sosiaalitoimistossa.
Joo tää kuulostaa mustakin tosi loogiselta ja uskottavalta selitykseltä.

- No Talkkari-Tane täällä morjesta, mitäs Sossutäti? Kuule semmosella asialla lähin soitteleen että mua oikeen niinku pakkaa vituttamaan toi 3 been ämmä, niin oisko mitään tsäänssiä että käytte hakeen siltä ipanan pois ihan silleen saman tien?"
- Kuule Tane, taasko sä oot näitä kiireellisiä sijotuksia mankumassa, johon mä oon neljä kersaa käyny keräilemässä, tajuatko yhtään mikä helvetillinen paperisota mulle tulee siitä?
- Joo joo, mut kato kun mua niinku vaan jotenkin vituttaa se emäntä vaikken sitä tunnekaan, ja mulla kun ei oo omaa elämää niin musta ois niin kiva jos veisitte sen lapsen.
- No onkos mitään perusteita?
- No ei oo, mut voithan sä sanoo vaikka että vessa on rikki?
- No se vessan rikkimeno ei kyl oo mikään syy, että en ny kyl oikeen tiiä miltä näyttää jos virkavastuulla vedän sen syyks. Eikö voitais keksiä joku oikee syy?
- Ei käy. Mä halun että siellä on joku älyvapaa syy jota ei usko Erkkikään.
- No okei Tane. Mut tää on sit viimenen kiireellinen sijotus jonka teen sun mieliks, tajuakko jätkä ollenkaan paljoko nää maksaa kunnalle? Mulla voi lähtä virka tän takia!
- No joo joo Sossutäti, mä käyn kolaan sun lumet korvaukseks. Kiittpaljomoi!
 
ls-sossu
en lukenut koko ketjua, mutta muutama fakta: kiireellisen sijoituksen aikana lapsen ja vanhempien tapaamisia ei voida kieltää ilman erityisen painavaa perustetta. toisekseen tuohon 30 vrk määräaikaan, se aletaan laske päätöksen tekopäivää seuraavasta päivästä ja jatkoa voi hakea, jos sinä aikana aletaan valmistella huostaanottoa tai asian selvittely on vielä pahasti kesken.
 
"Niin"
[QUOTE="Arancia";23004801]Sanokaa nyt edes, etten mä laske väärin? Monta vuorokautta tulee 20.1.-20.2.? Mun matematiikalla siitä tulee enemmän kuin 30.[/QUOTE]

Lasket väärin.

Jos päätös on tehty 20.1.2011, laskeminen aloitetaan seuraavasta päivästä. Tästä eteenpäin laskien 30 päivää tulee täyteen sunnuntaina 20.2.2011. Tämä on siis viimeinen päivä kyseisitä 30 päivästä, eli tuolloin lapsi on vielä sen päivän sijoitettuna.

Jos teillä on tapaaminen 7.2., sähän SAAT tavata lasta tuon 30 päivän aikana? Ymmärtääkseni 7.2. sijoittuu aikavälille 20.1.-20.2
 
Vähintään Liperin sossuntantoista kyse, niiltä tuomoinen luonnistuisi..
Ovathan he sitä mieltä että jos pieni vauva (alle 3kk) nukkuu 16h/vrk niin se on pahoinpidelty, vähintään aivovamma tuotettu, pitää ottaa justnytasap lapsi huostaan, entäs sitten vaikka sairaalan lastenlääkäri ei löydä laspesta mitään vikaa, kyllä siinä lapsessa nyt vain on vaikka mitä vialla ja äiti on ihan epäkelpo, polttaahan se tupakkaa..
 
samaa kokenut
[QUOTE="Arancia";23004569]Lapsi sijoitettiin kiireellisesti kriisiperheeseen viikko sitten. En ole häntä sen jälkeen nähnyt, enkä saa nähdä ennen kuin 7.päivä eli 1,5 viikkoa odottelua vielä :( Kyseessä on alle 3-vuotias (pitää kuulemma palaveerata, ennen kuin saan alkaa tavata lasta?)

Lain mukaanhan se on 30 vuorokautta - papereissa on kuitenkin päivämäärät, joista laskemalla sekä minä että miesystäväni saadaan 32 päivää, eihän se voi noin olla? Mitkä on todennäköisyydet saada lapsi pois sieltä jo aiemmin - pelkään, että tuon ikäinen lapsi "unohtaa" äidin, kun ei 2,5 viikkoon näe lainkaan.

Peruste, jolla lapsi vietiin, oli ihan hyvä - jos olisi siis ollut lähimainkaan totta - ja on pystytty kumoamaan jo...[/QUOTE]

30+30 päivää voi kestää. Senkään jälkeen ei tarvitse tehdä huostaanottoa, vaan voi muuttua AVOhuollon sijoitukseksi. Eli määräämättömän ajan voi pitää! Ovat päättäneet kaapata lapsesi, valitettavasti. Ota yhteyttä Leeni Ikoseen.
 
ls-sossu
30+30 päivää voi kestää. Senkään jälkeen ei tarvitse tehdä huostaanottoa, vaan voi muuttua AVOhuollon sijoitukseksi. Eli määräämättömän ajan voi pitää! Ovat päättäneet kaapata lapsesi, valitettavasti. Ota yhteyttä Leeni Ikoseen.
avohuollon sijoitukseen pitää aina huoltajien suostua, ei voi jatkua avohuoltona ilman huoltajien suostumusta siis.
 
"vieras"
Mä en ja jaksa koko ketjua lukee mut: Kaverin muksu huostaanotettiin kiireellisenä ja pari päivää oli niin että ei saanut olla yhteydessä mutta sen jälkeen sai soittaa/tavata. Tosin en tiedä vaikuttaako asiaan että kaveri itse pyysi tuota huostaanottoja ja tässä tapauksessa on kyse teinistä..kaiken kaikkiaan muksu oli 3kk pois kotoonta kunnes pääs takaisin, edelleen käyvät palavereissä sos-tätien kanssa ja jos ongelmia ilmenee ni silloin tulee lopullinen huostaaotto ja se kestääkin sitten siihen asti kun muksu on 18v
 
[QUOTE="Arancia";23004646]Miesystävä ON lapsen isä, mutta häneltä ei edes kysytty, voiko hän lapsen ottaa ja hän on siitä erittäin vihainen![/QUOTE]

Tästä ei kannata olla vihainen jos sinä olet yksinhuoltaja. Lain mukaan tällöin isä ei ole huoltaja joten sosiaalitoimisto ei saa luovuttaa tietoja lapsesta.
Jos teillä on taas yhteishuoltajuus niin silloin isällä on oikeus ottaa lapsi asumaan luokseen jos sosiaalitoimi näkee asian olevan ok.
 
geg
Kämpän pitää olla aika läävä ennen kuin lapsi sieltä viedään, eikä sitä todellakaan tehdä huoltomiehen kertomuksen perusteella. Tässä tarinassa on nyt kyllä satavarmasti muitakin asioita, joita ap ei vain kerro.
 
Läheltä seurannut
Lakimieheen minäkin kehottaisin ottamaan yhteyttä, jos oikeata syytä ei ole. Lakimies sitten päättää lähteekö asiaa ajamaan. Jos lähtee, pitää avun tarvitsijan olla ehdottoman rehellinen ja kertoa kaikki asiat, mitkä liittyvät sijoitukseen. Lakimieskään ei kuitenkaan voi asialle tehdä mitään ennen tuon 30 päivän täyttymistä.

Lakimies kannattaa ottaa muualta kuin yleisestä oikeusaputoimistosta. Jos on kotivakuutus ja siinä oikeusturvavakuutus, se korvaa mahdollisen oikeudenkäynnin.
 
"vieras"
Onko ap tähän tullut mitään selvyyttä?

Mä en kerta kaikkiaan keksi, miksi kukaan täysin kasvottomana ja nimettömänä täällä kertoisi lapsensa sijoituksesta, mutta sitten valehtelisi syyn. Ei mitään järkeä. Toisaalta tässä on muutenkin uskomattoman jutun lisäksi tosi omituisia yksityiskohtia, jotka ei vaan natsaa. Sijoitus on tehty jonkun huoltomiehen juttujen perusteella? Yksi syy on, että teidän ylipainoisten kissanpentujenne väitetään olevan liian laihoja?? Kutsut miestä, jonka kanssa et seurustele, miesystäväksesi, mutta et lapsen isäksi?

Jos kaikki mitä kerroit, on ihan oikeasti totta, ja tässä lapsi on viety täysin mielivaltaisesti tavallisesta kodista, minäkin neuvon hankkimaan lakiapua ja nopeasti!
 
sossutäti
Tiedät itekki hyvin mistä kyse...tuleeko nyt parempi olo kun edes netissä voi esittää? Muille tiedoksi: kieltämisen välineenä tuntuu käyvän myös netti tai sitten kyseessä on psyykkisesti sairas ihminen. Mikä selittää taas sos.työntekijöiden toimintaa...
 
Martsuli
Meillä oli tilanne, että olin ihan umpiväsynyt, pyysin avioimieheltä jo viime syyskuussa ja en saanut apuja. No, suku auttoi välillä. Menin sitten viime marraskuussa sanomaan neuvolaan että väsyttää, masennustestistä tuli korkeet pisteet. Aloitin psyk sh käynnit. Mentiin perhekeskukseen perhearviointijaksolle, sieltä tulin osastolle. Mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta (JOKA VOI JO ITSESSÄÄN AIHEUTTAA MIELIALAN MUUTOKSIA), menin väsyneenä puhumaan ohi suuni ja nyt lapset on kiireellisesti sijoitettu Perhekeskukseen. Kauhee tuska ja ikävä...
 
Just joo
Niinhän se aina on, että ne jotka asuvat järkyttävissä läävissä eivät sitä itse näe. Ja jos todetaan, että kissat ovat laihoja niin eivät varmasti paina 4 kiloa. Aloittajalla on todellisuus kadoksissa ja aika katsoa tiukasti peiliin. Kiireellinen huostaanotto on kova juttu eikä sitä tehdä sillä perusteella, että on hieman sotkuista. Sulla on niin paskaiset olot kotona, että se ie oel turvalline lapselle. Herää jo!
 
"vallu"
Joku oli tehnyt lasten suojelu ilmoituksen aineettoman siitä että meillä on eläimiä kissoja niin yhteensä aamuna eilen joku koputti ovea aamulla ei avattu heti niin vähän ajapääst poliisit ilmestyi asunnon sisään, Sossut sanoi lapset ja äiti sijoitetaan kiireellisesti lastensuojelu kotiin 30 PV ajaksi tarkkailua,ollaan normaali perhe 2 lasta 2v 2kk ei päihde ongelmia ei mitään 24v ja vaimo 21 80 km päässä laitos voin käydä joka päivä MIT vain 2h päivässä saa olla siellä eikä päästetä kotiin heitä 30pv
 
vierailija
Lapsi sijoitettiin kiireellisesti kriisiperheeseen viikko sitten. En ole häntä sen jälkeen nähnyt, enkä saa nähdä ennen kuin 7.päivä eli 1,5 viikkoa odottelua vielä Kyseessä on alle 3-vuotias (pitää kuulemma palaveerata, ennen kuin saan alkaa tavata lasta?)

Lain mukaanhan se on 30 vuorokautta - papereissa on kuitenkin päivämäärät, joista laskemalla sekä minä että miesystäväni saadaan 32 päivää, eihän se voi noin olla? Mitkä on todennäköisyydet saada lapsi pois sieltä jo aiemmin - pelkään, että tuon ikäinen lapsi "unohtaa" äidin, kun ei 2,5 viikkoon näe lainkaan.

Peruste, jolla lapsi vietiin, oli ihan hyvä - jos olisi siis ollut lähimainkaan totta - ja on pystytty kumoamaan jo...
 

Yhteistyössä