Kiinteistökaupan purku ja kosteusvaurio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Aiotaan vaatia koko kauppasummaa takaisin kun ei ole mitään mistä maksaa, kuluja sen sijaan on vaikka kuinka ja uusi tulisi halvemmaksi kuin vanhan kunnostus.

Onko kokemuksia, mistä aloitetaan? Asianajajaanko yhteys ja ensin sellaisen kautta vaatimus kaupan purkuun vai kuinka asiassa edetään? Pitääkö/kannattaako ensin laittaa ihan itse vaatimus kaupan purkamisesta?

Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Tuota riippuu pitkälti siitä minkälaisen myynti sopparin olette tehneet.

Mutta ottaisin yhteyttä ensiksi kuluttja asiamieheen ja sen ohjeiden mukaan jatkaisin.

Eikös kuluttaja-asiamiehet vastaa vain yrityksen ja yksityisen henkilön välisiin asioihin?

Kyllä me tuolta ollaan apua saatu,että on kyllä ihan kaikille.
Ollaan oltu osittain samassa tilanteessa,mutta myyjä oli kanssa tietämätön,että me ei tiedetty saunan/kylppärin olevan homeessa..
Ja meidän tapauksessa välittäjä kämmäsi asian.

Kyllä me tuolta ollaan apua saatu,että on kyllä ihan kaikille.
Ollaan oltu osittain samassa tilanteessa,mutta myyjä oli kanssa tietämätön,että me ei tiedetty saunan/kylppärin olevan homeessa..
Ja meidän tapauksessa välittäjä kämmäsi asian.

Selvä, kiitos!

Ihan vaan selvennys. Kiinteistö kauppaa EI voi purkaa, vaan kyseessä on sitten uusi kauppa, uudet varainsirrtoverot ja silleen. Eli kuluja tulee.

Tehtiinkö kuntotarkastus? Oliko home näkyvissä? Oliko näkyvissä jotain kosteusvaurioon viittaavaa? Minkä ikäinen talo ja missä?

Tuota riippuu pitkälti siitä minkälaisen myynti sopparin olette tehneet.

Mutta ottaisin yhteyttä ensiksi kuluttja asiamieheen ja sen ohjeiden mukaan jatkaisin.

Me jos oltais aikoinaan hometalo-jutusamme tehty niinkuin kuluttaja-asiamies sanoo, oltas ihan kusessa. Kaikki sen antamat neuvot oli ihan huuhaata. Kannatan asianajajaa jos tarvetta ulkopuoliseen apuun.
Itse olen kaupanpurku helvetin läpi käynyt, juuri homeen takia.

Aiotaan vaatia koko kauppasummaa takaisin kun ei ole mitään mistä maksaa, kuluja sen sijaan on vaikka kuinka ja uusi tulisi halvemmaksi kuin vanhan kunnostus.

Onko kokemuksia, mistä aloitetaan? Asianajajaanko yhteys ja ensin sellaisen kautta vaatimus kaupan purkuun vai kuinka asiassa edetään? Pitääkö/kannattaako ensin laittaa ihan itse vaatimus kaupan purkamisesta?
Välittömästi yhteys myyjään, neuvottuyhteys pitää säilyttää viimeiseen asti, väittelyyn ei kanna ryhtyä katsokaa yhdessä mitä kauppakirjassa lukee. Jos ei yhteisymmärrykseen päästä, kertokaa mihin toimiin ryhdytte vastapuolelle. Jos ei vieläkään synny kunnollista keskustelua korvauksesta tai tuntuu että korvaus on liian vähän tai jos vastapuoli pyytää mahdottomia. Kompromissi asiasta kuitenkin syntyy ja molemmat joutuvat tekemään myönnytyksiä.
vanha sanonta, laiha sopu on parempi kuin lihava riita. Puhumattomuus koituu omaksi tuhoksi.

Yhteistyössä