Kiinteiden aloitus

Meillä tukee kohta 4kk täyteen, joten kohta on aika aloittaa kiinteät. Vauva oli alussa vatsavaivainen, eli onko teillä ollut vatsaongelmia kiinteästä ruoasta ja onko vinkkejä miten kannattaisi kiinteät aloittaa? Kiitos vinkeistä jo etukäteen!
 
Meillä aloitettiin peruna-rintamaito-vellillä. annoin ekan viikon ihan pari lusikallista pari kertaa pvässä, mihin kellonaikaan nyt sattui sopimaan, eli siis makuannoksia. Siitä sitten ponnistettiin peruna-maissiin ja peruna-parsakaaliin ja hedlmiin. Tyttö nyt 5kk ja olen antanut itse tehtyjä ja kaupan vihannesta sekoitettuna toisiinsa. Meillä molemmat lapset saivat oireita porkkanasta ( karhakkaa poskiin ja punaista peppuihin :( ). Siedättämällä sitten annoin esikoiselle porkkanaa, nyt onnistuu jo hyvin porkkana( poika 5vee)

Tsemppiä kiinteiden aloitukseen! :heart:
 
Meillä aiheutti peruna pojalle kovat vatsakivut, banaani kovettaa hieman. Molempia syö kyllä nyt, kun ikää on enemmän. Bataattia suosittelen ja palsternakka lienee toinen lempee. Mäkään en ymmärrä tuota maissin välttämistä... :eek: Eikös se yleensä o hyvin siedetty?
 
En minäkään ole kuullut että maissia vältettäs, onhan se 4kk vellinkin aines. Meillä aloitettiin tuolla maissilla ja hyvin sieti massu. Perunaa myös sietää, porkkanaa ei juurikaan. Bataattia ei saa valmiina soseena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jouluvauva 07:
Väännettävä mulle taas rautalangasta :LOL: Kun kaupasta ei saa bataattia valmiina soseena niin miten sen teen kotona? Olen vähän pihalla noiden kanssa...
Jos jaksat niin keität kuorineen,kuorit ja pamiksilla mössöks.
Tai niin kuin minä kuorin,paloittelin,keitin ja soseutin. sen takii kuorin ja paloittelin ennen keittämistä,kun ei ollut aikaa odotella kypsymistä,mutta paremmin säilyis vitskut jos keittää kuorineen. :D
 
upa
Kannattaako niitä kiinteitä syöttää, jos tulee koko ajan vatsavaivoja? Onko vauvan suolisto valmis niitä sulattamaan. Meillä peruna ja porkkana veivät yöunet. Vaavi 4,5kk. Nyt pelkkää rintamaitoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jeelis:
Maissi on palkokasvi, ja palkokasvit tunnetusti aiheuttaa vatsavaivoja. Meidän neiti oli kuin popcorni kone konsanaan saatuaan maissivelliä. Eli toisille sopii, toisille ei.
Ei kai maissi ole palkokasvi. Viljaa tai heinäkasvi ennemminkin. Mutta voihan se silti aiheuttaa vatsavaivoja.
 

Yhteistyössä