Kiinnostaako Ketjukirje 1998-2006?

yksitoista vuotias
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2006 klo 17:00 pzq kirjoitti:
Kai te hyvät ihmiset ymmärrätte, että kyseessä on pelkkä huijaus. Guinness World Recordsilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, eikä myöskään postilla. Ohessa GWR:n lausunto aiheesta englanniksi. http://www.guinnessworldrecords.com/chain_letter.asp Ketjukirje on pyörinyt eri maissa eri kielillä. Järkeä saa käyttää ja kaikkea ei pidä uskoa.
Itse sain tämän ketjukirjeen tänään. Äiti ei anna lähettää eteenpäin ja en enään tahdokkaan kuin kävin tuolla sivulla. :headwall:
 
Periaatteellinen
En koskaan reagoi ketjukirjeisiin mutta tämä oli poikkeus. Toki sanoin pojalle, että ei nyt satoja kortteja kannata odottaa. Minusta näinä sähköpostiaikoina oli ihan hyödyllistä opettaa lapsi kirjoittamaan kirjekuoret ja muistamaan vanhoja kavereita eri paikkakunnilta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2006 klo 15:45 Periaatteellinen kirjoitti:
En koskaan reagoi ketjukirjeisiin mutta tämä oli poikkeus. Toki sanoin pojalle, että ei nyt satoja kortteja kannata odottaa. Minusta näinä sähköpostiaikoina oli ihan hyödyllistä opettaa lapsi kirjoittamaan kirjekuoret ja muistamaan vanhoja kavereita eri paikkakunnilta.
Joo, mutta ehkä tuonkin voi tehdä muulla tavalla, kuin että osallistua johonkin umpihuijaukseen. Kirjeellä voi muistaa vaikka vaaria, mummoa tai serkkua.... Mutta tietty joo, kukin tavallaan. :\|
 
Meilläkin osallistuttiin siihen ketjukirjeeseen, ihan sen takia, että jos tulis niitä kortteja joskus, mut nyt on unohtunut koko asia, eikä ole korttejakaan vielä näkynyt. En ajatellut sen enempää, että se Guinness-osuus siitä on huijausta mutta kiitos asian valaisemisesta. Taitaa olla meidän perheessä viimeinen ketjukirje johon osallistuttiin (Kerran osallistuttiin sellaiseen arpajuttuun mut kukaan ei kai jatkanut sitä: vain siskoni oli niin huomaavainen että lähetti arvan takaisin)
 
mami3
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2006 klo 12:17 hö kirjoitti:
mä en usko että posti seurais kiertokirjeiden kulkua, luulis sen olevan mahdottomuus :LOL: ja pieni osa niitä jatkaa kuitenkaan. turhaa ajankulua ja rahanmenoa :kieh:

Olet aivan oikeassa, eli posti EI todellakaan seuraa kiertokirjeiden kulkua :LOL: mieheni töissä siellä ja hän nauroi, et ei kukaan kenenkään kiertokirjeiden kulkua milläänlailla seuraa...
Meille myös koululaiselle tuli samainen kiertokirje, saas nähdä riittääkö 10-vuotiaalla intoa jatkaa...
 
Iloinen yllätys oli eilen kotona töiden jälkeen odottamassa: eka kortti oli tullut postista! Muutama viikko siinä ehkä meni mut kiva oli kun ainakin yksi kortti on nyt tullut. Eli ei hukkaan mennyt lähettelyt =)
 
Käsittämätöntä
Käsittämätöntä kuinka paljon löytyy ihmisiä, joille ei ole vilä mennyt
jakeluun ketjukirjeiden laittomuus.
Funtsikaa vähän kuka tässä hommassa eniten voittaa ja kuka toiseksi eniten. Kenelle rahat ja kenelle kortit menevät. Ajatelkaa ihmiset.
Tätä kirjettä eivät ole varmastikaan lähettäneet lapset.
GUINESS ei julkaise epärehillisillä keinoilla tehtyjä ennätyksiä.
Posti ei seuraa ennätystä, mutta ei varmaan vastustakaan hanketta. Leikkaako?
Ketju ei katkea vaikka et lähettäisi yhtään mitään minnekään. Valitettavasti.
Kuudentoista päivän päästä liikkuvat vain niiden tollojen kortit, jotka tähän ovat haksahtaneet.
Opastakaa lapsianne fiksumpiin asioihin.
 
äippyli 2006
heissan!
On se kumma juttu.. JOS vanhemmat ei usko tällaiseen ketjukirjeeseen, niin silloin ei myöskään lapsetkaan saa uskoa!
Mitä sitä lapsia "rangaistaan" jos itsellään ei usko riitä??
Miksi pitää hommata muksuja, jos kerta ei jaksa heidän "eteen" itse tehdä mitään "hauskaa"???
Eipä luulisi kenenkään talouden kaatuvan muutamaan postimerkkiin, karkkipussiin / postikorttiin!!
Eikö sitä lapsia ajatella ollenkaan, kuinka mukavaa heistäkin on saada kirjeitä jne.
Ärsyttää yli kaiken tällaiset puheet!!
Mitä väliä sillä on vaikka posti ei seuraisikaan lähetyksiä tai kirje ei ikimaailmassa tulisi olemaan GWR:n kirjassa / sivuilla??
(eikö sitä voi kuluttaa kynästä mustetta muutaman kirjeen verran..???)
 
soopaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 22:01 äippyli 2006 kirjoitti:
Eikö sitä lapsia ajatella ollenkaan, kuinka mukavaa heistäkin on saada kirjeitä jne.
Meille tuli tänään tuo ja eksyin tänne keskusteluun kun rupesin googlettamaan mitä tuosta ketjukirjeestä sanotaan. Itsellä on traumoja lapsuudesta kun epätoivon vimmalla yritin saada hitaalla ja kehnolla käsialalla kirjoitettua vaadittua määrää uhkailusävyisiä kirjeitä eteenpäin laitettavaksi... ei kiitos enää, en itse vastaa yhteenkään enkä aio kannustaa tyttöäkään moiseen soopaan!

Minusta olisi ollut mukavampaa jos tuo tyttärelle tullut kirje olisi ollut oikeasti kaverin itsensä kirjoittama ja jossa olisi kerrottu hänen kuulumisiaan. Omantunnon kysymys tämän lukevalle: milloin itse viimeksi kirjoitit oikean kirjeen, milloin viimeksi lähetit kortin kummilapselle?? Auts, osui ja upposi...
 
kolmen äitikkä
:/ typeryyksissäni menin lähettelemään eteenpäin.... arvelin jo etukäteen, ettei niitä postikortteja taida tulla...
Ja kuinkas kävikään , niitä ei todellakaan tullut ainuttakaan ja siitä on sentään jo ainakin kaksi kuukautta!!! :/ 5-vuotiaalle oli karvas pettymys, mutta onneksi se unohtui aika äkkiä!!
 
Jos saan itse ketjukirjeen, lähetän sen takaisin sille, joka sen oli minulle lähettänyt kauniin kirjeen kera, jossa selitän, että minulla ei ole aikaa eikä halua osallistua ko kiertokirjeeseen.ja että lähettäisi sen jollekin toiselle.

Nykyisin en saa kiertokirjeitä koska kaikki tuttuni tietävät kantani ko kirjeisiin, mutta ystäväni/tuttavani olen jokatapauksessa säilyttänyt.

Tietääkseni moni ystäväni/tuttavani on alkanut tekemään samoin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 15:33 Käsittämätöntä kirjoitti:
Käsittämätöntä kuinka paljon löytyy ihmisiä, joille ei ole vilä mennyt
jakeluun ketjukirjeiden laittomuus.
Funtsikaa vähän kuka tässä hommassa eniten voittaa ja kuka toiseksi eniten. Kenelle rahat ja kenelle kortit menevät. Ajatelkaa ihmiset.
Tätä kirjettä eivät ole varmastikaan lähettäneet lapset.
GUINESS ei julkaise epärehillisillä keinoilla tehtyjä ennätyksiä.
Posti ei seuraa ennätystä, mutta ei varmaan vastustakaan hanketta. Leikkaako?
Ketju ei katkea vaikka et lähettäisi yhtään mitään minnekään. Valitettavasti.
Kuudentoista päivän päästä liikkuvat vain niiden tollojen kortit, jotka tähän ovat haksahtaneet.
Opastakaa lapsianne fiksumpiin asioihin.
Mää en ajatele tolla tavoin. Tuskin tästä kukaan voittaa tai hyötyy. Mun mielestä harmitonta. Ei mua haittaa vaikka kukaan, siis posti , ei seuraa tai ei pääse mihinkään ennätykseen. Vaikka näitä ei olis siinä lukenu, olisin silti jatkanut. EI mua mitenkään vaivannut lähettää kirjettä eteenpäin. Meille tolloille tuli muuten tänään kortti. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 22:01 äippyli 2006 kirjoitti:
heissan!
On se kumma juttu.. JOS vanhemmat ei usko tällaiseen ketjukirjeeseen, niin silloin ei myöskään lapsetkaan saa uskoa!
Mitä sitä lapsia "rangaistaan" jos itsellään ei usko riitä??
Miksi pitää hommata muksuja, jos kerta ei jaksa heidän "eteen" itse tehdä mitään "hauskaa"???
Eipä luulisi kenenkään talouden kaatuvan muutamaan postimerkkiin, karkkipussiin / postikorttiin!!
Eikö sitä lapsia ajatella ollenkaan, kuinka mukavaa heistäkin on saada kirjeitä jne.
Ärsyttää yli kaiken tällaiset puheet!!
Mitä väliä sillä on vaikka posti ei seuraisikaan lähetyksiä tai kirje ei ikimaailmassa tulisi olemaan GWR:n kirjassa / sivuilla??
(eikö sitä voi kuluttaa kynästä mustetta muutaman kirjeen verran..???)
No huh, huh.... Mun mielestä noista ketjukirjeistä ei kannata lapsille mitään puhua, heittää vaan samantien roskiin. Sehän se vasta lapsen vedättämistä on, että jatketaan kirjettä ja luvataan että tulee kortteja, ja sitten pettymys on suuri, kun mitään ei tule.
Vähän suhteellisuudentajua...... \|O
 
Hei kaikille tasapuolisesti!

TIETENKIN ketjukirjeet on tavallaan hauskoja, mutta varsinkin tämä on isomman luokan vedätys, valitettavasti! En todellakaan aio "jatkaa" sitä, mutta minusta voisi tehdä vaikka sellaisen kompromissin (jokainen), että lähettää kaikille kirjeessä mainitulle lapsille maisemakortin!!!! Ainakin omasta mielestäni se on ihan hauskaa hommaa, eikä liian kallistakaan. Ja kirjeen lähettäneet lapset eivät pety (mikä siis ehdottomasti tärkeintä), mutta huijauskaan ei jatku enää pidemmälle. Mitäs sanotte, hyvät äidit? Minä ainakin aion tehdä näin.

Ja pakkohan se on Suomen Postiakin vähän avittaa, niillä menee tosi huonosti nykyisenä sähköpostin aikoina : )
 
Ei ole poika vastannut kirjeeseen. Koska minun mielestäni se on vain "hömppää". En todellakaan usko, että lapseni olisi tullut saamaan niin monta oliko se kirjettä vai korttia, mitä siinä luvattiin. Postia vaan hyvästi elätetään kirjemaksuilla.
 
pöh
eipä voisi vähempää kiinnostaa, tuli meillekin ja roskiin heitin. en harrasta mitään ketjuja, ärsyttää tekstaritkin joita tulee puhelimeen - aina samoilta tyypeiltä!
 
Nainen
Joo, nämä on musta aina olleet ihan kamalia! Sain kyllä just tämän kirjeen ja roskiin laitoin samantien! Ne on ihan saamarin lapsellisia ja just noi jutut postin seurannasta ym... huh huh!
 
Noh, monenmoista "hömppää" on kuten vaikka joulupukki.... et siihen saa uskoa, kun äidin mielestä se on uskomisen arvoinen juttu... ja saahan siltä jotain joka joulu. Että aina pitää olla jokin porkkana, eli itse siitä pitää myös hyötyä, hyvän mielen tuottaminen toiselle ei ole riittävä pointti? Jos kaikki ajattelee samoin, ei kukaan saa koskaan mitään.

Itse laitettiin ja kyllä niitä kortteja on tullut. Että näin meillä.:)
 
ei kiinosta.laitoin sellaiset pojamme ja tyttömme nimissä eteenpäin ja tein kuten kirjeessä neuvottiin...ja yhtään postikorttia ei ole tullut?!tämä 10v.poikani sanoi ettei ne hänen kaverit sit varmaan alkaneetkaan siihen,yksikin kaveri oli sanonut et tylsä kirje et en kyllä vastaa....ja oli repinyt kirjeen.jokaisen oma valinta.en ole vain tullut kysyneeksi postista onko tämä laillinen juttu?ennen vanhaan ne ainakin olivat laittomia... :/
 
Tanniina
Eipä meilläkään ketjukirjettä jatkettu. Mutta lähetin postikortin listalla ensimmäisenä oleelle ja siihen perheeseen josta kirje tuli meille. Näin en itse antanut kenellekään "riesaa" vaivoiksi, mutta lapset saivat kortit joita odottivat. Meidän lapsi on vielä niin pieni ettei ymmärrä postia kaivata.
 

Yhteistyössä