Kiinnostaako Ketjukirje 1998-2006?

Hei! Kiinnostaako teitä äitejä osallistua Ketjukirjeeseen, jonka lapset ovat aloittaneet vuonna 1998?
Jos kirje jatkuu tämän vuoden (2006) loppuun asti, se pääsee Guinnesin ennätysten kirjaan!
Kirje on kiertänyt ympäri maailmaa ja nyt lapeni, Elisa 3kk sai sen serkultaan.

Kirje täytyy lähettää kuudelle (6) eri lapselle, ja yhdelle lapselle postikortti. Muutaman viikon luluttua lapsesi saa läjäpäin postikortteja!

Pieni vaivannäkö voi antaa miljoonille lapsille iloisen yllätyksen vuoden lopussa!

Jos olisit valmis lähettämään kirjeen eteenpäin, niin laita Lapsesi nimi ja osoite sähköpostiini 21.9.06 mennessä! Saatte kirjeen muutaman päivän kuluessa!

Kirjeen täytyy kulkea postin kautta, sillä posti seuraa ennätyksen tekemistä.

Et tarvitse muuta kuin kirjepaperia, kuoria, yhden postikortin ja 7 postimerkkiä!

Olisi tosiaankin hauskaa jatkaa kirjettä!


Ps. Itse tarvitsen 4 lapsen nimen ja osoitteen.


kata.h85 @ luukku.com
 
Meilläkin on tuolla keittiön pöydällä odottamassa samainen kirje.... Kirjekuoretkin on jo valmiina kirjoitettu. Pitäis saada vaan ne kiikutettua postilaatikolle. Toivottavasti lapsi sais sitten kans niitä kortteja, kun yleensä noista ketjukirjeistä ei tuu mitään. Taitaa monet vaan jatkaa kirjettä, eikä lähetä sille ensimmäiselle sitä mitä pitäis. Pettymys voi olla 5-vuotiaalle suuri.
 
Ei kiinnosta. Olen aina inhonnut niitä ja tulen varmaan aina inhoamaan. Olen kyllä muutaman kerran laittanut sellaisen eteenpäin, mutta jotenkin ne eivät vain kolahda minuun.
Olen kertonut tästä ystävilleni, jotta eivät laita kiertokirjettä/tekstaria/s-postia minulle, koska en laita niitä eteenpäin. Varsinkin sellaiset kirjeet, joissa lopussa sanotaan, että jollet laita tätä eteenpäin, olet tosikko/tylsä/epäonni seuraa sinua...mitä niitä nyt onkaan, ovat mielestäni epäreiluja. Inhottaa se tapa, jolla tavallaan kiristämällä koitetaan saada ihminen toimimaan. Ja maailma on täynnä kaikenlaista roskapostia (sähköposti) muutenkin, tarvitseeko sitä vielä lisätä?
 
Komppi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2006 klo 21:54 pitkä kiekko kirjoitti:
Ei kiinnosta. Olen aina inhonnut niitä ja tulen varmaan aina inhoamaan. Olen kyllä muutaman kerran laittanut sellaisen eteenpäin, mutta jotenkin ne eivät vain kolahda minuun.
Olen kertonut tästä ystävilleni, jotta eivät laita kiertokirjettä/tekstaria/s-postia minulle, koska en laita niitä eteenpäin. Varsinkin sellaiset kirjeet, joissa lopussa sanotaan, että jollet laita tätä eteenpäin, olet tosikko/tylsä/epäonni seuraa sinua...mitä niitä nyt onkaan, ovat mielestäni epäreiluja. Inhottaa se tapa, jolla tavallaan kiristämällä koitetaan saada ihminen toimimaan. Ja maailma on täynnä kaikenlaista roskapostia (sähköposti) muutenkin, tarvitseeko sitä vielä lisätä?
*Komppaa kybällä*
 
pzq
Kai te hyvät ihmiset ymmärrätte, että kyseessä on pelkkä huijaus. Guinness World Recordsilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, eikä myöskään postilla. Ohessa GWR:n lausunto aiheesta englanniksi. http://www.guinnessworldrecords.com/chain_letter.asp Ketjukirje on pyörinyt eri maissa eri kielillä. Järkeä saa käyttää ja kaikkea ei pidä uskoa.
 
just
Ihan sama onko hömppää vai ei, mutta meidän lapset laittoivat (2 lapsistamme sai tuon kirjeen) eteenpäin kirjeet ja ovat saaneet kortteja paljon. Poika ehkä liki 20 ja tyttö n.10 kpl, eli paljon vähemmän kuin piti.

Tässä kirjeessä ei siis laiteltu muuta kuin maisemakortti ekalle listassa olevalle, joten kaikkine kustannuksineen tuskin päätä huimaava juttu,
mutta ainakin meidän lapsille SUURI ilo, kun kortteja alkoi tulla eripuolilta suomea.

Itsekään en anna lasteni osallistua ketjukirjeisiin, joissa pitäisi laittaa arpaa tai jotain karkkia eteenpäin, mutta tämä minusta oli ihan kiva ketjukirje ja myös 10v. ja 8v. lapsemme tykkäsivät kun kortteja kuitenkin tuli vaikkakin odotettua pienempi määrä :)

Mutta jokainen tavallaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.09.2006 klo 18:58 just kirjoitti:
Ihan sama onko hömppää vai ei, mutta meidän lapset laittoivat (2 lapsistamme sai tuon kirjeen) eteenpäin kirjeet ja ovat saaneet kortteja paljon. Poika ehkä liki 20 ja tyttö n.10 kpl, eli paljon vähemmän kuin piti.

Tässä kirjeessä ei siis laiteltu muuta kuin maisemakortti ekalle listassa olevalle, joten kaikkine kustannuksineen tuskin päätä huimaava juttu,
mutta ainakin meidän lapsille SUURI ilo, kun kortteja alkoi tulla eripuolilta suomea.

Itsekään en anna lasteni osallistua ketjukirjeisiin, joissa pitäisi laittaa arpaa tai jotain karkkia eteenpäin, mutta tämä minusta oli ihan kiva ketjukirje ja myös 10v. ja 8v. lapsemme tykkäsivät kun kortteja kuitenkin tuli vaikkakin odotettua pienempi määrä :)

Mutta jokainen tavallaan.
Nyt on meidänkin kirjeet postitettu, vaikka en itsekkään paljoakaan ketjukirjeistä perusta. Samaa mieltä oon kanssasi, että eipä tuo 4,90 euroa ollut paljoakaan rahanmenoa. Saatikka, että olis ollut ajanhukkaa, kuten joku edellä kirjoitti. Kyllä mulla sen verran aikaa on tuhlattavaksi :kieh: Kiva kuitenkin kuulla, että joku sentään on kortteja saanut.
 
Mä oon saanu jo 3 noita kirjeitä, enkä yhtäkään jatkanut. Kukaan EI HUOLI sitä, kun olen monilta kysynyt...
En jatka sähköpostissakaan niitä jatkuvasti tulevia ketju-juttuja.
Mä ihmettelen, että jos se kirje on jo vuonna -98 alkanut, niin miten vasta nyt ne on alkanu täällä pyöriin...?

Ja tosiaan, joku oli kysynyt postin osuutta asiaan ja siellä tyly vastaus: ei tarkkailla..

 
Minua häiritsi kirjeessä maininta, että posti seuraa tilannetta!!! Aivan varmasti!!! Pah! Ei siellä ole resursseja seurata jotain ketjukirjettä. Olen ollut joulukorttiaikaan postin lajittelukeskuksessa töissä ja siellä katseltiin vain postinumero, jonka mukaan kortit/kirjeet jaettiin oikeisiin lokeroihin.!!! Että silleen... :attn:
 
uskotteko te oikeasti noihin Guinnesin ennätyskirjoihin päätymisiin ketjukirjeissä??? tai varsinkaan niihin mitä sähköpostina tulee joissa muka jokaisesta jatketusta menee joku sentti jonnekin???? Miten ne muka ja missä sitten todennetaan????
tuo guinnes juttu oli vanha tarina jo siihen aikaan kun minäkin vielä uskoin ketjukirjeiden voimaan ja niiden tuomiin postikortteihin (hyvään onneen enkä onnettomuuteen ole uskonut koskaan!).
 
Tänään sitten tuli kirje nro 2 ja sen maisemakortin voin kyllä laittaa, mutta takkaan meni kirje. Jälleen kerran. En kait sitten ole mainostanut uusimmille äitikavereille tätä inhoani kiertokirjeitä kohtaan tarpeeksi.....
Ja kaikenhuipuksi mies vielä alkoi moittimaan, kun kirjeen mätkäisin takkaan!!! Mutta periaatteestani en luovu. Moittikoon kuka vaan. Inhottaa ihmisten huijaaminen!
 
Itellenikin tuli noita ketjukirjeitä kaksin kappalein ja roskiin ne meni. Huijausta se munkin mielestä on ja postikorttien saanti ei saanut innostumaan. Sen sijaan sukkakerho-ketjukirjeen laitoin eteenpäin ja jo kolmet sukat on tullu postin mukana =) <br><br>
 
Insinööri ei jatka
Siis tässähän on kyse Postin rahankeruusta. Mikäli yhtään älliä, laskepa paljonko postimerkkien ostaminen tuottaa Postille. Ensimmäinen ostaa kuuteen kirjeeseen + postikorttiin = 7*0,7? =4,9 ? Seuraavassa vaiheessa kuusi kirjeen saanutta taas lähettää seitsemälle jne.

Jos oletetaan että kirje lähtee aina 4 päivän sisällä ja on perillä kolmen päivän kuluessa, menee yhteen kierrokseen aina viikko. Kahdeksan viikon jälkeen kirje on levinnyt 100 % lähetysaktiivisuudella lähes KAHDELLE MILJOONALLE vastaanottajalle. Rahaa se on tuottanut Postille 1,36 Miljoonaa ?uroa.

Vaikka lähetysaktiivisuus olisi vain 25 % eli joka neljäs lähettäisi sen eteenpäin, on helppo laskea, että Postlle tulee kassaan 1,17 Miljardia ?uroa. Ts. Vaikka ette lähetäkkään, on aina joukossa höperöitä lähettäjiä ja Posti rikastuu. :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 17:26 Insinööri ei jatka kirjoitti:
Siis tässähän on kyse Postin rahankeruusta. Mikäli yhtään älliä, laskepa paljonko postimerkkien ostaminen tuottaa Postille. Ensimmäinen ostaa kuuteen kirjeeseen + postikorttiin = 7*0,7? =4,9 ? Seuraavassa vaiheessa kuusi kirjeen saanutta taas lähettää seitsemälle jne.

Jos oletetaan että kirje lähtee aina 4 päivän sisällä ja on perillä kolmen päivän kuluessa, menee yhteen kierrokseen aina viikko. Kahdeksan viikon jälkeen kirje on levinnyt 100 % lähetysaktiivisuudella lähes KAHDELLE MILJOONALLE vastaanottajalle. Rahaa se on tuottanut Postille 1,36 Miljoonaa ?uroa.

Vaikka lähetysaktiivisuus olisi vain 25 % eli joka neljäs lähettäisi sen eteenpäin, on helppo laskea, että Postlle tulee kassaan 1,17 Miljardia ?uroa. Ts. Vaikka ette lähetäkkään, on aina joukossa höperöitä lähettäjiä ja Posti rikastuu. :LOL:
Sinäpä olet suorastaan matemaatikko! Mun älyllä ei tota ois laskettu. ;)
:LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 17:26 Insinööri ei jatka kirjoitti:
Siis tässähän on kyse Postin rahankeruusta. Mikäli yhtään älliä, laskepa paljonko postimerkkien ostaminen tuottaa Postille. Ensimmäinen ostaa kuuteen kirjeeseen + postikorttiin = 7*0,7? =4,9 ? Seuraavassa vaiheessa kuusi kirjeen saanutta taas lähettää seitsemälle jne.

Jos oletetaan että kirje lähtee aina 4 päivän sisällä ja on perillä kolmen päivän kuluessa, menee yhteen kierrokseen aina viikko. Kahdeksan viikon jälkeen kirje on levinnyt 100 % lähetysaktiivisuudella lähes KAHDELLE MILJOONALLE vastaanottajalle. Rahaa se on tuottanut Postille 1,36 Miljoonaa ?uroa.

Vaikka lähetysaktiivisuus olisi vain 25 % eli joka neljäs lähettäisi sen eteenpäin, on helppo laskea, että Postlle tulee kassaan 1,17 Miljardia ?uroa. Ts. Vaikka ette lähetäkkään, on aina joukossa höperöitä lähettäjiä ja Posti rikastuu. :LOL:

Postihan ilmoitti jo ettei ole mukana tässä ketjukirjeessä mitenkään.
 
joopa joo
laitoin kyllä tuon kyseisen kirjeen eteenpäin josko poika saisi edes muutaman kortin postissa, korttikin on tuossa lähdössä kun kaivelin varastojani.
Mutta tuossa mainittu sukkakirje oli yks turha ja rahaa hieman enemmän vievä. erehdyin sen laittamaan eteenpäin ja meillepäin ei tullut yhtään sukkaparia. Enää en semmoisiin osallistu missä pitää ostaa jotain.
 

Yhteistyössä