Kihomatoja ja raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
Kysymykseni kuuluu näin: Voiko raskausaikana ottaa Pyrvin -kuurin kihomatoihin vai aiheuttaako se jotain vauvalle? Menossa vk 26. Ja kannattaako sitä kuuria ottaa jos ei ole 100% varma että on kihomatoja, vaan epäilee sellaista koska löysi yhden "munan" alapäästään?

Meillä epäiltiin pojalla kihomatoja ja hän sai kuurin. Itse kysyin neuvolasta mitä tehdä, kun olin raskaana ja vastaus oli, ettei kuuria varmuuden vuoksi. Eli älä ota itsenäisesti Pyrviniä.

Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
mitenkä varma tuo siun munalöytö on? miun käsityksen mukkaan niitei silmin nää

Voihan se niinkin olla... mä vaan löysin sellaisen riisinjyvän näköisen ehkä 3mm pitkän soikean valkean jyvän alapäästä suihkussa käydessäni... Kaverin lapsilla on ollut kihomatoja joten ajattelin saaneeni tartunnan. Mikäs tuo jyvä sitten oli?

Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:
Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
mitenkä varma tuo siun munalöytö on? miun käsityksen mukkaan niitei silmin nää

Voihan se niinkin olla... mä vaan löysin sellaisen riisinjyvän näköisen ehkä 3mm pitkän soikean valkean jyvän alapäästä suihkussa käydessäni... Kaverin lapsilla on ollut kihomatoja joten ajattelin saaneeni tartunnan. Mikäs tuo jyvä sitten oli?

paperia myttyyntynyt pyyhkiessä karvoihin kiini? ohkanen wc-paperi useesti tekee nii.