Kihomadot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minni

Vieras
Ei taaskaan haku toimi.
Apua, lapsella kihomatoja ja koko perhe pitäisi hoitaa. Uskallanko ottaa Pyrviniä, viikkoja on tasan 13. Kävin juuri apteekissa, mutta eivät uskaltaneet sanoa oikein mitään.
Mitä olette vastaavassa tilanteessa tehneet?

Soita omalle lääkärille.Mulla oli sama tilanne kun nuorinta ootin.Pyrviniä et saa syödä.
Meiän oma lääkäri sanoi silloin,et raskaana olevat lääkitään vasta kun oireita on.Silloinkin lääkärin pitää pyytää lupa jostain lääkkeen käyttöön.Tämä siis n.5v sitten.

Hei! Mulla sama tilanne. Yks lääkäri sanoi, ettei lääkitä, toinen sanoi että lääkitään ja nimenomaan Pyrvinillä. Ota siitä sit selvää!!! No, soitin Hus:n teratologiseen tietopalveluun ja sain sieltä selvän vastauksen, eli hoidetaan ehdottomasti ja Pyrvinillä. Ei siihen mitään lupia lekurit tarvi, se on reseptitön lääke. Samalla löysin Lääkelaitoksen julkaisun netistä: raskaus ja lääkkeet ja siinä on tarkkaan lueteltu sallitut ja ei sallitut lääkkeet raskauden aikana ja siinä Pyrvin sallittujen listalla. Soita tonne teratologiseen tietopalveluun, on maan tarkimmin ajantasalla oleva paikka kaikkeen lääkehoitoon liittyen raskausaikana. Tarkoitettu lekureille, apteekin hlökunnalle ja yksityisille tietopalveluksi. saa aiana asiallisen palvelun :-)

Ai niin ja jäi kertomatta, että pyysin kihomatodiagnoosiin lähetteen neuvolan terkalta. Eli kolmena peräkkäisenä päivänä näyte ja näytteet labraan. Näytteitä pitää ottaa kolme, koska yleensä ei näy siinä ekassa näytteessä mitään. Joten varmista tolla ekaks asia.
Tiedän, et on inhottava juttu! Mulla oli kädet ihan ruvella, kun pesin käsiä neurona ja pyykkäsin lakanoita ja pyyhkeitä ihan höyrypäänä :-)

Yhteistyössä