Kihlasormustenne hinta? Mikä on "keskimääräinen" hintaluokka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maomao
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen kuullut että sormusten pitäisi maksaa miehen kuukausipalkan verran. Ihan niin paljon ei mies kuitenkaan maksanut, mutta yli 900 euroa kuitenkin. Nykyinen mies osti vähän edullisemman mutta hänellä nuorempana pienempi palkkakin. 380 maksoi nykyinen

hui kamala, jos mulla olisi miehen kuukausipalkan arvoinen sormus sormessa, pelkäisin koko ajan aivan hysteerisesti hävittäväni sen, tai tulevani ryöstetyksi :o

Mulla kihlasormuksena keltakultainen rivisormus, sain siitä alennusta ja maksoi alen jälkeen noin 600 euroa.

Vihkinä on keltakultainen teetätetty sormus kolmella timantilla, se maksoi 1700 euroa.

Minulla keltakultainen rivisormus jossa sinisafiiria ja timantteja vuorotellen, en nyt muista timangien safiirien puhtaus luokituksien lyhenteitä/määritelmää mutta ei mitään halvinta ollet kun hintaakin oli sen 600e kun vastaavaa saa ei niin puhtoisilla kivillä ihan 100e -->

No mun kihlasormus maksoi muistaakseni 150e markka-aikana... Ihan sileä kapea rengas on, leveyttä 3mm. Vihkisormus maksoi sit vähän reilu 300e, siinä on 5 pientä dimankia. ;)

Joo ainoa vaan että tuo ajatus tulee jenkeistä missä kihlasormus on the sormus :D Itse ajattelisin että Suomessa vihksormus tulis maksaa miehen kuukausipalkan verran, koska täällä noi sormukset menee just päinvastoin kuin jenkeissä missä vihki on sitte se simppelimpi.

Samoin Englannissa. Mullakin vihkisormus on se simppeli, silea ja kiveton.