Kihla- ja vihkisormus, missä järjestyksessä sormessa?

  • Viestiketjun aloittaja "kumpikampi"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eihän ole edes mitään pakkoa pitää sormusta ollenkaan. Ei sillä ole mitään merkitystä miten päin nuo sormukset ovat.. Enemmänkin omasta mieltymyksestä kiinni. Minun sormus on tällä hetkellä muokattavana ja siihen tulee myös "lapsisormukset" mukaan mieheni toiveesta. Sisäpuolelle tulee päivämäärät tapaamisesta, kihloihin ja naimisiin menosta, miehen ja lasten nimet ja syntymäpäivät.
 
sdf
Itselläni ne ovat siinä järjestyksessä kuin ovat siihen tulleetkin eli ensin kihla- ja sitten vihkisormus.

Käväistessäni Amerikassa kuulin, että vihkisormus on siellä ensin, koska se on lähempänä sydäntä ja siksi järjestys on tärkeiä :-D
 
ihan sama
Mulla on molemmat tuolla yöpöydän laatikossa vierekkäin, samoin miehen sormukset, jos lie tallessakaan... Ja juu, ollaan oltu naimisissa jo liki 20 vuotta ja melkein saman ajan on sormukset viettäneet laatikkoelämää.
 
"vieras"
Minulla on 10-vuotishääpäivänä saatu sileä sormus alimpana ja vihkisormus (7 timanttia) ylempänä. Kihlasormus, jonka sain 17-vuotiaana ei ole sopinut sormeen vuosikausiin ja on siten rasiassaan.
 
=)
Mulla on yleensäkihla alempana ja vihki päällä jos ne samassa sormessa ovat. Viime aikoina oon kyllä alkanu pitää niitä niin kuin vihkitilaisuudessa laitettiin eli kihla oikeassa nimettömässä ja vihki vasemmassa.
 
"vieras"
Usein suositellaan, että kivellinen sormus on alimpana, jotta ne kivet pysyisivät paremmassa kunnossa, eivätkä esim. tartu niin helposti mihinkään. Muuten ei kai mitään sääntöä ole.
 

Yhteistyössä