Kihla- ja vihkisormuksenne

Foortti harmaana
En laita kuvaa vihkisormuksesta, koska teettetty uniikki ja sellaisena haluan sen pysyvän ;)
Maksoi kasan romukultaa tekopalkkana.

Kihlat oli jotain 100mk pintaan per sormus, ja lapsisormus samoin.

"vieras"
Minulla on isäni ja äitini kihla- ja vihkisormukset käytössä. Semmoset painavat, paksut ja leveät yksinkertaiset sormukset ilman kiviä 50-luvulta.

Näin sovittiin miehen kanssa, koska noita sormuksia ei enää ollut myytävänä kultaliikkeiden varastoissa kuin jotain hajakokoja ja mielettömän kalliita.

Mentiin siis naimisiin 10.10.10 yökirkossa ilman mitään kruusailuja.

[QUOTE="titaani";22408328]Kelläs kaikilla on sormus tullut maksamaan sen miehen 2kk palkan (jossain jopa 3kk)? En hirviäis niin kalliita sormuksia pitää ikinä käsissä.[/QUOTE]

Ei ainakaan täällä. Mun mielestä ihan turhaa rahan haaskausta, ellei sitten olisi niin rikas, että asialla ei ole mitään väliä. Me ei olla.

Oma kihlani oli vajaat 500e, platinaa. (Tästä mies pitkään mietti, että voiko antaa mulle noin "halpaa", mutta kun kerta tykkäsin sormuksesta kamalasti olisi ollut naurettavuuden huippu olla ostamatta tuollaisen syyn takai!) Miehellä ei ole kihlaa, koska ei kuulu hänen kulttuurinsa tapoihin olla.
Vihkisormus oli sitten vielä pikkuisen halvempi kuin kihla, koska kihlassa on timantteja niin en halunnut vihkiin enää mitään klumeluureja. On myös platinaa. Miehenkin sormus platinaa, mutta koska se on paksumpi ja isompi se maksoi jotain tonnin pintaan. Molemmat teetetty kultasepällä ja oli tuttu eli saatiin tuntuvat alennukset.

Me teetätettiin GL:ssä titaanisormukset. Mun kihla on ohut rivitimanttisormus (750euroa) ja vihki on sormus on yhdellä isommalla timantilla (2500 euroa). Piirsin vihkisormukseni itse ja siellä se näkyy olevan myynnissä sama malli nykyään. Kiva.

Teksteinä meidän nimet ja päivämäärät vihkisormuksissa ja kihlassa imelästi "ikuisesti sinun".

Samis!
Kihlasormus on ihan sileä puolipyöreä keltakultasormus. Siinä on teksti: miehen nimi + pvm + oma nimi

Vihkisormus on Timanttiset > suomeksi > Tuotteet > Tuotehaku mutta viidellä timantilla. Tuossa tekstinä: oma nimi & miehen nimi + pvm.

Molemmat on ostettu jo markka-aikaan, joten hintoja en enää muista.
Mulla on samanlaiset!
Tekstinä kihlasormuksessa miehen etunimi + kihlapvm ja vihkisormuksessa molempien etunimet + hääpvm

Yhteistyössä