Kihla- ja vihkisormuksenne

En tiedä mistä kihlasormus on ostettu, mies hommannut.
Vihkisormus on kultasepän tekemä, ei liikkeestä. Kihlojen hintaa en tiedä, vihkisormus maksoi alunperin runsas 500€ mutta hintaa tuli lisää kun timantteja lisättiin jälkikäteen.

Kihloja ei ole, mentiin suoraan naimisiin. Vihkisormukset ostettiin Mäntsälän paikallisesta kultakaupasta, siitä vanhan S-marketin kulmalta. Mun maksoi 19€ ja miehen muistaakseni n. 250€. Kaiverruksena on puolison nimi ja päivämäärä.

kihlat on sepon kullasta ja siellä kaiverrutettiin. En tiedä hintaa, ku mies kävi ostamassa. Semmonen perus kultasormus.
Vihkisormus ostettiin kultajousesta, vähä tämän kaltainen Kultasepänliike Kultajousi - Timanttisormukset - Kultakorut - Hopeakorut – Kellot paitsi että rubiineja 3 ja timantteja 2. ja lisäksi hintaa oli päälle satku enempi. Kaiverruksena vaan nimet ja päivämäärä. :)

Mites muuten kun joku väitti, että sormessa ensi pitäs olla vihkisormus ja sitten kihla. Onko se totta?

Miun sormuksista on jossain vanhassa ketjussa ollut kuvatkin. Kihla- ja vihkisormukset on molemmat Kalevalakorun sormuksia. Vihkisormusta ei heillä enää valmisteta. Oil valkokultainen sormus jossa punainen almandiinigranaatti. Kihlasormuksena hopeinen sormus 1156. Sormessa on sit kans musta-pinkki tatuoitu sormus: miehen etunimen eka kirjain =)

Kävin kopsaa tekstini yhdestä toisesta ketjusta missä kysyttiin aika samaa pari päivää sitten :D

Kihlasormuksen hintaa en tiedä kun mies osti sen ihan itse.. :heart: On keltakultaa ja 5 pientä timanttia. Vihkisormuksen teetätin kultasepällä ja se maksoi 3500€ Siinä on 8 pientä timanttia ja keskellä yksi iso. Mua ei harmittanu laittaa sormukseen rahaa, koska ajattelin että siinä se on sormessa koko loppuelämän.

Sun lisäkysymyksiin, niin en tiedä mistä mies osti kihlasormukseni ja oman sormuksensa, mutta vihkisormuksen teetätin tuolla: Löwenmark - Perinteinen kultasepänliike Lahden keskustassa Suosittelen kyllä paikkaa lämpimästi. Koin että sain erinomaista palvelua ja sain sitä mistä maksoinkin. :)

Mun kihlasormuksessa on miehen nimi + pvm, vihkisormuksessa mun nimi <3 miehen nimi +pvm, miehen sormuksessa mun nimi + molemmat pvm. Kuvia ei oo tähän hätään.

Viimeksi muokattu:
jek ku
Kihla on mulla keltakultainen, jossa valkokultainen "raita", oisko hinta ollu jotain 150€ paikkeilla. Jostakin kultasepänliikkeestä ostettu. Kaiverruksena päivämäärä ja miehen nimi.

Vihkisormus on tämäntyyppinen http://www.lowenmark.fi/sormukset/1-vihkisormukset/detail/58-elina-vihkisormus-valkokulta.html?tmpl=component
Pinkin kiven tilalla on turkoosin värinen timantti ja muitakin muutoksia tehtiin. Teetettiin kultasepällä ja hintaa sormukselle tuli reilut 700€. Kaiverrukseksi laitettiin päivämäärä ja mun & miehen nimikirjamet.

"vieras"
kihlat meillä on teräksiset. vihki tulee kans teärksinen. se on edelleen hakusessa. talvella mennään naimisiin. www.tunteella.fi tuolta on meidän sormukset. erilaiset sormukset molemmilla. tuola on ehdottomasti ihanimmat terässormukset. valikoima uudistuu koko ajan ja mä innoissani odotan koska sinne tulee sormus joka tuntuu just siltä oikealta mun vihkiksi :)

mulla
Vihkisormusta ei vielä ole mutta kun se sormeen tulee niin se on tavallinen valkokultainen sormus jossa on yksi timantti.
Kihlasormus on Kultajousesta ostettu valkokultainen sormus, hinta taisi olla n. 200 eur, kaiverruksena nimi ja kihlajaispäivä.

"minä"
Mulla kihlasormus oli muistaakseni 400e Tillanderin Timanttijoki (tai sinnepäin) keltakultaa ja sit vihkisormus on Sandbergin keltakultainen sellanen timanttirivi valkokultaistutuksessa, 7x0,15 karaatin timantteja, tais maksaa muutaman kympin yli tonnin. Miehellä on perus keltakultainen sormus.

Molemmilla on toisen nimi ja päivämäärät. Ja sit lisäksi meillä on Raamatun kohdat, kihloissa Ef. 4:32 ja vihkisormuksessa Kol. 3:14, menee seuraavasti:

"Olkaa toisianne kohtaan ystävällisiä ja lempeitä ja antakaa toisillenne anteeksi, niin kuin Jumalakin on antanut teille anteeksi Kristuksen tähden."
"Mutta kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi."

Valittiin ne kun katsottiin, että noi kohdat on hyvä ohje avioliitolle: ystävällisyys, lempeys, anteeksiantaminen ja rakkaus. Ja sit koska ne sopi hyvin yhteen :)

Kihla on keltakultaa jossa on valkokultainen raita keskellä, maksoi noin 200e ja ostettiin kultasepänliikkeestä jonka nimeä en nyt muista. Ketjuliike kuitenkin. Samasta liikkeestä löytyi vihki, joka on kelta-ja valkokultaa ja jossa on pieniä timantteja. Hinta noin 600e mutta siihen tuli joku alennus :D

Kuvaa en jaksa kaivaa.

kihlat on sepon kullasta ja siellä kaiverrutettiin. En tiedä hintaa, ku mies kävi ostamassa. Semmonen perus kultasormus.
Vihkisormus ostettiin kultajousesta, vähä tämän kaltainen Kultasepänliike Kultajousi - Timanttisormukset - Kultakorut - Hopeakorut – Kellot paitsi että rubiineja 3 ja timantteja 2. ja lisäksi hintaa oli päälle satku enempi. Kaiverruksena vaan nimet ja päivämäärä. :)

Mites muuten kun joku väitti, että sormessa ensi pitäs olla vihkisormus ja sitten kihla. Onko se totta?
:wave:

erilainen pari?
Kihlasormukset on meilläkin keltakultaa jossa on valkokultainen raita keskellä. Hintaa tai ostopaikkaa en muista. Vihkisomus on pyöreä, keltakultainen sormus jossa on kolme kiveä ja niiden ympärillä semmoset tähtimäiset "kaiverrukset". Hintaa tais olla sillä joku 250e?

Kihlasormuksissa lukee puolison nimi ja päivämäärä, vihkisormuksessa meidän nimikirjaimet, joiden välissä sydän sekä meidän tapaamispäivä. Koettiin, että tuo tapaamispäivä oli meille merkityksellisempi kuin vihkipäivä, ja vihkimistä merkityksellisemmin meidät hitsasi yhteen jo esikoisen syntymä pari vuotta ennen vihkipäivää <3

=)
Mulla kihla on puolipyöreä keltakultainen sileä sormus, n.5mm. Vihki on yhdellä isolla 0,35 ct kivellä ja 10 pienellä 0,03ct kivillä varustettu samalla rungolla oleva sormus. Kihla makso muistaakseni reilu 200 euroa ja vihki noin 1500 euroa. Vihki teetätettiin.

Yhteistyössä