Minulle laitettiin mirena kierukka jälkitarkastuksessa. Laittajana oli nais lääkäri joka oli laittanu todella paljon näitä ja hyvä laittamaan. Laittamisesta tuli tod huono olo ja olin koko päivän pedissä huonon olon takia. Mies ihmetteli et onkohan tuo ihan normaalia. Nyt kierrukka on ollu n. 9kk ja menin nyt vasta (on vähä venähtäny) tarkasukseen. Kierukan lankoja ei terkkari löytäny ja laitto lähetteen ultraan sairaalaan. Ultrassa ei näkyny kierukkaa. Laitettiin röntkeniin. Siellä löyty, mut väärästä paikassa. Se oli vatsaontelossa! Eli oli ilmeisesti jo laitossa menny kohtu kalvojen läpi. Sillon ku se lääkäri laitto ni ku se laitto ensimmäisen instrumentin ja mittas jotain ni sillon tuli huono olo ja kävi niin kipeetä et tuntu et silmissä pimenee. Ku sai oikeen kokosen instrumentin laitettua ni sit ei tienny mitään ku kierrukka meni paikolleen.Eli hän rikko kohdun kalvon jo sillä intsrumentilla ja heti kierukka luiskahti väärään paikkaan. Huomenna oon menossa poistamaan sen leikkaukseen. Tähystämällä poistavat. Ei tuo kierukka oo oikeestaan oireillu mitenkään, muutaku vähän on lievää kipuilua ollu alamahassa. Menkat on ollu runsaat ja välillä oli muutaman kierron ajan kerron pituus 15pv! Mut mitään ehkäsyä ei siis ole ollukkaan koko aikana. Sisko sano et hänelle oli sanottu etteivät rupia laittamaankaan ennenku 6kk päästä synnytyksestä. Eli paikkakuntaisia eroja on. Että semmosta...