Kierukka vatsaonteloon, onko muita?

Minulle laitettiin mirena kierukka jälkitarkastuksessa. Laittajana oli nais lääkäri joka oli laittanu todella paljon näitä ja hyvä laittamaan. Laittamisesta tuli tod huono olo ja olin koko päivän pedissä huonon olon takia. Mies ihmetteli et onkohan tuo ihan normaalia. Nyt kierrukka on ollu n. 9kk ja menin nyt vasta (on vähä venähtäny) tarkasukseen. Kierukan lankoja ei terkkari löytäny ja laitto lähetteen ultraan sairaalaan. Ultrassa ei näkyny kierukkaa. Laitettiin röntkeniin. Siellä löyty, mut väärästä paikassa. Se oli vatsaontelossa! Eli oli ilmeisesti jo laitossa menny kohtu kalvojen läpi. Sillon ku se lääkäri laitto ni ku se laitto ensimmäisen instrumentin ja mittas jotain ni sillon tuli huono olo ja kävi niin kipeetä et tuntu et silmissä pimenee. Ku sai oikeen kokosen instrumentin laitettua ni sit ei tienny mitään ku kierrukka meni paikolleen.Eli hän rikko kohdun kalvon jo sillä intsrumentilla ja heti kierukka luiskahti väärään paikkaan. Huomenna oon menossa poistamaan sen leikkaukseen. Tähystämällä poistavat. Ei tuo kierukka oo oikeestaan oireillu mitenkään, muutaku vähän on lievää kipuilua ollu alamahassa. Menkat on ollu runsaat ja välillä oli muutaman kierron ajan kerron pituus 15pv! Mut mitään ehkäsyä ei siis ole ollukkaan koko aikana. Sisko sano et hänelle oli sanottu etteivät rupia laittamaankaan ennenku 6kk päästä synnytyksestä. Eli paikkakuntaisia eroja on. Että semmosta...

No kristus! En oo ikinä kuullut moista. Mulle laitetiin kuparikierukka noin 3kkta synnytyksestä, kun minipillereiden teho ei enää riittänyt ja tuli tipottelua. Ja vuoto oli sit tosi runsasta, en tykännyt ollenkaan koko kierukasta. Mutta olihan se siellä kuitenkin useemman vuoden. Ja nyt mää en käsittääkseni enää voi saada hormoonikierukkaa kun mulla on syvä laskimotukos, hormonaalinen ehkäisy on kielletty. Eli tuleeko musta tahtomattani suurperheen äiti vielä.. jestas..

Mut tuleeko sulle tuosta nyt jotain jälkijuttuja tai seuraamuksia? Todella rankka juttu. Tsemppiä huomiseen ja voimia toipumiseen! :hug:

Täällä kohtalotoveri. Minulla meni myös heti asennuksessa kierukka kohdun läpi vatsaonteloon. Oli hirveitä kipuja asennuksessa, mutta hävisivät sitten. Pari kuukautta myöhemmin menin yksityiselle ultraan koska en tuntenut lankoja ja asennus oli jäänyt mietityttämään. Kierukka on nyt poistettu tähystyksessä ja sen jälkeen tuli vielä ongelmia haavan kanssa. Kaiken kaikkiaan pitkä ja aika kalliskin prosessi minulle (olenkin hakemassa korvausta).

Jos ap haluat lisää keskustella voit laittaa yv:tä. Missäpäin asut? Täällä Espoossa sanotaan että voi laittaa 3kk synnytyksen jälkeen, itse laitoin 10kk synnytyksen jälkeen - ja kuitenkin kohtu oli ilmeisesti vielä imetyksen takia liian pehmeä. Ja olihan se ilmeisesti myös lääkärin töppäys. Onneksi nyt kaikki ok ja jopa uusi kierukka laitettu ongelmitta.

Täällä kans yks kohtalotoveri. Mulle laitettiin noin pari vuotta sitten 4 kuukautta synnytyksestä kuparikierukka. En huomannut mitään asennuksen aikaan, ei ollut mitenkään erityisen kipeä koko operaatio.

Nyt sitten pari kuukautta sitten huomasin, että olen raskaana . Ei muutako keskeytykseen. Lääkkeelinen meni pieleen ja kaavintaan. Nyt jotain kummaa vuotoa ja epäilen, että joku tulehdus saattaisi olla :'(

Kierukka löytyi vatsaontelosta, mutta mulla poisto leikkaus vasta maaliskuussa :eek: , kun ei ole kulemma kiireellinen, onhan se kierukka siellä ollut jo melkein pari vuotta.

Mulle kans oikeen laittettin sellainen asentaja, joka kuulemma tosi kokenut sellainen, sai kuitenkin sörkittyä sen väärään paikkaan. Ja älyttömintä tässä mun mielestä on se, että moneen kertaan sanoin, ettei lankoja tunnu, totesiat vaan, että on vetäytynyt??? Ei siis millinkaan ultrattu, vaikka pyysinkin?

Nyt tässä ihmettellen, että onkohan jollain joku vastuu näissä tapauksissa, kai ne edes pyynnöstä voisi tarkistaa, minne survovat sen kapistuksen. Kallis kierukka meni tässä tapauksessa konkreettisesti "hukkaan". Keskeytys ei ole ilmaista "hupia",vaan ainakin minulle on ollut aikamoinen stressin aika. Miten sovitat lasten hoitoon viemiset, opiskelun yms. Ja istten vielä poistoleikkauksesta tulee omat kulunsa?

Jännä, että näitä sattuu, mutta näistä ei puhuta?

minä en myöskään tällä hetkellä löydä lankoja eikä niitä löytänyt terkkari.mulla on lämpöilyä,pahoinvointia ja onneksi r-testi nega.
perjantaina saan ajan ma lääkärille joka sit päättää mitä tehdään.kiva olla epätietoinen...

Yhteistyössä