Nyt se on sitten ohi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

=)

Vieras
siis se kierukan laitto. Mä täällä joulukuussa panikoin että kierukan laitto pelottaa.
Kyllä se nipisti ja sattui vähän kun kierukka laitettiin, mutta oli niin äkkiä ohi, että ei paha.
Nyt sattuu vähän mahaa, niinku sillon kun kuukautiset alkaa, kuukautisten aikana mulla on siis ollu järkyttäviä kipuja, et tää on pientä.
Nyt vaan toivotaan että sopii mulle ja et vuodot edes vähenis ja eritoten et kivut vähenis!!! Ja onhan se kiva että kumikausi on meillä ohi ;)

Itelle laitettiin hormonikierukka elokuussa ja tässä kuussa jääny vuoto kokonaan pois ja maha ihanan terveen tuntunen. Samalla hemoglob. nousi ja olo tuntuu muutenkin piristyneen.
Voimia alkuvuodon kans :)
Muok. Mulla kans terveyskeskus maksoi. Anemian takia laitettiin.

Miulla on hormoonikierukan laitto edessä... helmikuussa! :) En muista noita pillereitä paljon syödä... :( Joten toivottvasti tuo olisi apu arkeen... :)

Mitenkäs se laitetaan... :)

Mä en osaa silleen selittää et miten, mut ensin pestiin sitten gyne sanoi että ottaa jollain pihdeillä tms kiinni kohdun napukasta?? no kuitenkin ja sitten vaan laitettiin paikoilleen. Operaatiossa mua nipisti siinä vaiheessa kun gyne otti kiinni niillä pihdeillä ja enemmän sattu sitten kun laitto sen paikoilleen, mut siinä se sit oli.. ei paha.. ei siis mitään maata kaatavaa kipua mulla, vaikka kipuherkkä olenkin kai.. otin tuntia ennen 800mg buranan, en tiedä vaikuttiko sillon vielä, mut en jaksanu nousta sen takia aikasemmin et oisin lääkkeen ottanu =)

Itellä katottiin vaan ultralla että kaikki ok. Sen jälkeen otti sellasen putken ja sillä asensi paikoilleen. Sanoi että nyt tuntuu pieni nipistys mahassa,mutta ei tuntunut mitään. Sitten vielä katottiin ultralla että se on oikeessa paikassa kiinni. Kokonaisuudessaan meni ehkä 5min aikaa. Ei pesty ja ei sattunut missään vaiheessa. Särkylääkkeitä en tarvinnu jälkeenpäin. 4kk laitosta oli jälkitarkastus että kaikki ok.

Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Itellä katottiin vaan ultralla että kaikki ok. Sen jälkeen otti sellasen putken ja sillä asensi paikoilleen. Sanoi että nyt tuntuu pieni nipistys mahassa,mutta ei tuntunut mitään. Sitten vielä katottiin ultralla että se on oikeessa paikassa kiinni. Kokonaisuudessaan meni ehkä 5min aikaa. Ei pesty ja ei sattunut missään vaiheessa. Särkylääkkeitä en tarvinnu jälkeenpäin. 4kk laitosta oli jälkitarkastus että kaikki ok.

Wau, sulla on ollu hienot systeemit. Mulle tosin laitettiin vaan terveyskeskuksen ehkäisyneuvolassa, et siellä ei oo ultralaitteita tms..

Alkuperäinen kirjoittaja =):
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:

Wau, sulla on ollu hienot systeemit. Mulle tosin laitettiin vaan terveyskeskuksen ehkäisyneuvolassa, et siellä ei oo ultralaitteita tms..

Mää sain terveyskeskuksesta lähetteen ja samalla kun kävin labrassa sairaalassa niin laitettiin sielä se kierukka

Yhteistyössä