kierukka vatsaontelossa

Mulla tänään todettiin ultran ja röntgenin jälkeen, että kierukka ei ollutkaan kohdussa vaan vatsaontelossa. Ei kuulemma luultavimmin ollu koskaan ollutkaan kohdussa. Laitettiin 4kk synnytyksen jälkeen. Lääkäri epäili, että se on menny kohdun seinän läpi(?) kun kohtu ei ollu ehtiny palautua synnytyksen jälkeen.

Nyt vaan odotellaan, ongitaanko se sieltä pois vai mitä. Mukavaa. Ei sitten ole ollut ehkäisyä koko aikana. siis huhtikuusta lähtien. Onneksi en tullu raskaaksi.

Onko muilla ollu samanmoista? tai oletteko kuulleet että jollain ois ollu?
 
eva
Moi!
Mulla todettiin eilen sama.
Kierukka oli 3kk ja jälkitarkastuksessa lääkäri ei sitä enää löytänytkään.
Gynen polille, röntgeniin ja vatsaontelostahan se löytyi. Mulla on ollut sellaista pistokipua oikealla.
Keskiviikkona on tähystysleikkaus jolloin se poistetaan.
Mä mietin, että mitkä on oikeutemme? Luin netistä että kohdunseinämän lävistäminen johtuu aina laitosta ja mun pitää pulittaa tuosta leikkauksesta melkein 80 euroa. ei tekis mieli maksella muiden mokia, jos se laitossa on jo mennyt väärin. :$
 
Moi. mukavaa(tai oikeastaan ei), että jollain muullakin sama juttu.

mun lääkäri sano, että voisi mennä vakuutuksesta? mä ajattelin soittaa poilas asiamiehelle ja kysyä siltä.

Gynepolilta ei ole kuulunut mitään vielä. Ajattelin just soittaa perään.

ilmotellaan kuhan tiedetään enemmän!
 
eva
Mä ajattelin kans tiedustella tolta potilasasiamieheltä. Soitin mut ei äsken vastannu.
Mä en viittis mitenkään itse maksaa tota, hyvä jos menis vakuutuksista.
Hirvee häslinki oli siinä huoneessa ja kiireellä vaan toimitettiin noi asiat ja pois.
 
Sain ajan polille viikon päästä tiistiana. Aion kyllä vaatia, että ottavat sen pois, vaikka mitään erityisiä kipuja ei ole ollutkaan. Tuntuuvaan häölmöltä, että vatsassa on joku vieras hormoneja erittävä juttu.

Huomenna soitan mäkin potilasasiamiehelle.

Missä päin maailmaa sulle tämäon sattunut?

Itse asun Hämeenlinnassa.
 

Yhteistyössä