Kierukka ja lihominen

  • Viestiketjun aloittaja "läski"
  • Ensimmäinen viesti
"läski"
Onko muita jotka epäilee hormonikierukan aiheuttavan lihomista? Itselläni oli kierukka 10 vuotta ja kiloja kertyi ja kertyi,vaikka laihdutin, niin ne tuli takaisin kun vain katsoi täytekakkuun päin. Otin kierukan vähäksi aikaa pois, laihdutin 15 kiloa ja pysyin, kunnes laitoin kolmannen kierukan.. kaikki tuli takaisin korkojen kera. Nyt otatin sen kierukan taas pois ja paino on lähtenyt laskuun ihan itsestään. voiko tämä olla totta? Ja jos on niin miksei siitä puhuta enemmän?
 
[QUOTE="läski";25488462]Voi kiitos tästä loppuun asti analysoidusta ja kaikki tekijät huomioonottavasta vastauksesta. Enpä ole tullut ajatelleeksi tätä ollenkaan aikaisemmin, onneksi olet olemassa helpottamassa kanssakulkijan olemista ja elämää.[/QUOTE]

no oleppa hyvä :) mitäs muita tekijöitä mainittit ku kierukan? :O noh. ei ole mulla nostanu painoa kierukka. eikä useammalal kaverila lvaan kierukan myötä kasvanu makea himo/karkin mässytys. tai yhtäkkinen liikunnan vähemeinen.
 
Itseänikin kiinnostaa tämä, joten nostetaan!

Minullekkin nimittäin tullut yli 10kg mirenan laiton jälkeen.
On kyllä ollut muutenkin stressiä ja tullut syötyä paljon herkkuja, mutta kumminkin lenkkeillyt rattaita työntäen n 10km lenkkejä jo vuosia.
Vaikka raskausaikana en voinut juuri lenkkeillä, en silloin lihonut, mutta tosiaan tuon kierukan laiton jälkeen alkoi painoa tulla vaikka pystyin jo jatkamaan lenkkeilyä..
 
"vieras"
Tätä on monen vaikea käsittää, mutta kyllä, minulla kaikki hormonaaliset ehkäisyt alkaa nostattaan painoa. Eli et ole ainao ap. Olen liikunnallinen hoikka nainen (ikää jo yli 30v) pillerit lihottaa aina sen nelisen kiloa, rinnat kasvaa jne. ja aina kun lopetan, painoa tasaantuu parin kk säteellä lopettamisesta. Hormonihierukka oli ihan mahdoton, paino nousi 7 kiloa puolessa vuodessa, syömiset ja liikunta samoissa kuin ennen kierukan ottamista. Maha kuin raskaana olevalla, rinnat kuppikokoa isommat ja kaikki nesteet jäi kehoon pyörimään. poistatin kierukan ja paino palasi taas normaaliksi muutamassa kk.
Me olemme erilaisia, toisilla hormonitoiminnan muutokset vaikuttaa elimistöön enemmän kuin toisilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
"läski"
Mulla oli hormonikierukka 1,5 vuotta.Lihoin 10kg kierukan aikana, vaikka söin samalla tavalla kuin ennen. Kun kierukka poistettiin, niin kilot tippuivat. Todettiin että se oli hormonaalista turvotusta.
Jotain tällaista mä oon pohtinut, kun selkeästi kierukattomana aikana painoa ei tule lisää vaan ylimääräinen lähtee laskuun ja kierukan kanssa kaikki jämähtää heti vatsalle makkaraksi. Elämäntavat ja syömistottumukset on kuitenkin meikäläisellä pysyneet melko samankaltaisina koko ajan. Siksi laitoin tämän ketjun kun halusin kuulla, onko muita ihmisiä jotka on kokeneet tämän saman...
 
"läski"
[QUOTE="vieras";25488526]Tätä on monen vaikea käsittää, mutta kyllä, minulla kaikki hormonaaliset ehkäisyt alkaa nostattaan painoa. Eli et ole ainao ap. Olen liikunnallinen hoikka nainen (ikää jo yli 30v) pillerit lihottaa aina sen nelisen kiloa, rinnat kasvaa jne. ja aina kun lopetan, painoa tasaantuu parin kk säteellä lopettamisesta. Hormonihierukka oli ihan mahdoton, paino nousi 7 kiloa puolessa vuodessa, syömiset ja liikunta samoissa kuin ennen kierukan ottamista. Maha kuin raskaana olevalla, rinnat kuppikokoa isommat ja kaikki nesteet jäi kehoon pyörimään. poistatin kierukan ja paino palasi taas normaaliksi muutamassa kk.
Me olemme erilaisia, toisilla hormonitoiminnan muutokset vaikuttaa elimistöön enemmän kuin toisilla.[/QUOTE]

Ihana kuulla. Mies kävi vasektomiassa ja nyt oon ollu ilman kierukkaa reilun kuukauden ja painoa on pudonnut jo kaksi kiloa, vaikka en oo ehtiny jumppaan ja herkkujakin on tullut syötyä. Nyt kun vielä jumppaa ja jättää ne herkutkin pois niin on jotain toivoa olla kesällä biksukunnossa :) Kierukan kanssa ei tuota toivoa nimittäin ollut vaikka mitä olis tehnyt...
 
kierukkaläskeys
[QUOTE="läski";25488427]Onko muita jotka epäilee hormonikierukan aiheuttavan lihomista? Itselläni oli kierukka 10 vuotta ja kiloja kertyi ja kertyi,vaikka laihdutin, niin ne tuli takaisin kun vain katsoi täytekakkuun päin. Otin kierukan vähäksi aikaa pois, laihdutin 15 kiloa ja pysyin, kunnes laitoin kolmannen kierukan.. kaikki tuli takaisin korkojen kera. Nyt otatin sen kierukan taas pois ja paino on lähtenyt laskuun ihan itsestään. voiko tämä olla totta? Ja jos on niin miksei siitä puhuta enemmän?[/QUOTE]

Kyllä se lihottaa! sama kävi mulle otin kierukan pois niin paino lähti! ota ihmeessä pois se.
 
"Anne"
Mulla oli kapseli 6vuotta ja sinä aikana painoa kertyi helposti ja tasaisesti.
Kapseli kun poistettiin niin (tulin raskaaksi, ja lapsi syntyi) paino putosi aika rivakasti ja sain syödä mitä vain eikä paino noussut, suunnilleen päin vastoin.
Kapseli on taas laitettu, en liho kun syön sopivasti, mutta jos vähänkin enemmän niin lihon.
 
hgfm
[QUOTE="vieras";25488526]Tätä on monen vaikea käsittää, mutta kyllä, minulla kaikki hormonaaliset ehkäisyt alkaa nostattaan painoa. Eli et ole ainao ap. Olen liikunnallinen hoikka nainen (ikää jo yli 30v) pillerit lihottaa aina sen nelisen kiloa, rinnat kasvaa jne. ja aina kun lopetan, painoa tasaantuu parin kk säteellä lopettamisesta. Hormonihierukka oli ihan mahdoton, paino nousi 7 kiloa puolessa vuodessa, syömiset ja liikunta samoissa kuin ennen kierukan ottamista. Maha kuin raskaana olevalla, rinnat kuppikokoa isommat ja kaikki nesteet jäi kehoon pyörimään. poistatin kierukan ja paino palasi taas normaaliksi muutamassa kk.
Me olemme erilaisia, toisilla hormonitoiminnan muutokset vaikuttaa elimistöön enemmän kuin toisilla.[/QUOTE]


mulla on just näin.
 
"läski"
kiitos teille kaikille, nyt lähden lenkille ja haaveilen hormonittomasta, hoikasta kesästä! Surkea ehkäisykeino muuten: Halut häviää, orgasmit laimenee ja läskiä kertyy... varmaan jonkun naistenvihaajan keksintö tuokin
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Jukolauta!
Mirenan poistosta nyt reilu kuukausi. Vyötäröstä lähtenyt 4cm ja lantiolta 3cm, enkä ole edes laihduttanut (vaikka piti kyllä). Paino itseasiassa nyt ainakin kilon enemmän, kun ekat menkat juuri alkoivat.
Selvästi vähemmän tehnyt mieli makeaa ja ruokaa ylipäätään.
Täytyy sanoa että olen onnellinen että otatin pois, vaikka nyt joutuu kumia käyttämään vielä pari kk ennen kuin pääsee sterilointiin.
 
Minä taas tiedän itseni lisäksi monta naista joilla hormonikierukka on painoa nostanut, vaikka ruokailu ja liikuntatottumukset eivät muuttuneet lainkaan! Minulla nousi paino n.8kg kierukan laitosta ja mikään urheilu ei saanut painoa tippumaan, mutta kun kierukka otettiin pois, niin paino alkoi tippumaan...
 
"Pullava"
Olen aina ollut "alipainoinen" ja syönyt sekä liikkunut samanlailla. Otin kierukan kun toisen lapseni syntymästä oli n. Puoli vuotta ja nyt kun kierukka on ollut kolmisen kuukautta, naama on räjähtänyt kukkimaan ja painoa tullut pari kiloa (minkä siis huomaa minun mitoissani helposti) ja varsinkin mahaan on kertynyt nestettä, kokoajan turvollaan. Joten kyllä, minä ainakin olen lihonut kierukan takia. Hormoonikierukasta siis kyse ja itselläni ikää 24vuotta. Kadun kyllä kovasti, mutta annan mahdollisuuden, oli sen verran hintava ja vaikea hankinta. Ja kyllä, huomasin ketjun olevan suht vanha.
 
Nykyisin halukas
Mä olen huomannut tuon lihomisen myös. Mutta mua lihottaa/turvottaa kaikki hormonaalinen ehkäisy. Päätin poistattaa kierukan n. 5 vuotta sitten ja pillereitä en ole käyttänyt enää sen jälkeen. Yhtään hetkeä en ole katunut vaikka nyt joutuukin käyttämään kortsua.
Eikä mieskään valita! Se kumin laitto on pieni hinta siitä että mun kroppa toimii niinkuin pitääkin ja orgasmit on ihania ja niitä on elppo saada. Ja silloin kun mulla oli hormonikierukka mä olin aina helvetin kiukkuinen ja ei edes tehnyt mieli seksiä.m Sama silloin kun söin pillereitä.
Eli mulla nuo hormooni ehkäisyt todella toimivat tuossa ehkäisymielessä!
 

Yhteistyössä