Kierukka hukassa!

• Viestiketjun aloittaja rähmä
  • Ensimmäinen viesti
rähmä
Voiko olla mahdollista et joudun odottaan joulukuuhun asti et kadonnut kierukka löytyy? Menin sis to vaihtamaan kierukkaa, mut ylläri, sitä ei löytynytkään. Sain lähetteen sairaalaan ultraan ja tänään tuli aika, se VASTA 2.12. Eikä näköjään vaikuta et mul muutama viikko sit oli järkyttävät alavatsakivut joille ei "löytyny" syytä.
Onko muilla vastaavasta kokemuksia?

"miimi"
Miten kierukka hukassa? Siis narut vetäytyneet?
Tilanne itsessään on ihan normaali, mutta kuulostaa kyllä hurjalta, jos poistoa joutuu odottamaan noin kauan. Jos kivut vielä jatkuvat, ota ihmeessä maanantaina yhteyttä ja kerro jatkuvista kivuista. Uskoisin, että aikaa voisi silloin nopeuttaa...

"tytti"
On vastaavia kokemuksia! Myös minulla oli kierukka kadonnut eikä sitä koskaan "löytynyt", oli siis omia aikojaan huomaamattani poistunut (menkkojen aikana??). Myöhemmin tajusin, että oli ollut jotain outoja alavatsakipuja aiemmin, mutta katosivat sitten aika nopeaan. Mutta: mitä tapahtui 9 kk:n jälkeen??? Rakas (yllärinä alkunsa saanut) poikamme syntyi!!

m3
Minun "kadonnut kierukkani" löytyi ultrassa ihan oikealta paikaltaan vaikkei neuvolalääkäri sitä löytänyt..... Jos kipuja tai vuotoja niin sitten tietysti yritätä saada aja nopeammin! Aika pitkä aika kyllä odottaa :(

rähmä
[QUOTE="tytti";24644793]On vastaavia kokemuksia! Myös minulla oli kierukka kadonnut eikä sitä koskaan "löytynyt", oli siis omia aikojaan huomaamattani poistunut (menkkojen aikana??). Myöhemmin tajusin, että oli ollut jotain outoja alavatsakipuja aiemmin, mutta katosivat sitten aika nopeaan. Mutta: mitä tapahtui 9 kk:n jälkeen??? Rakas (yllärinä alkunsa saanut) poikamme syntyi!![/QUOTE]

miten se voi huomaamatta poistua? Mä en onneksi ainakaan vielä raskaana. Tein tänään testin, pakko oli et sain ainakin siltäosin mielenrauhan!

"tytti"
[QUOTE="mä";24644849]Multa hävis kierukka mystisesti, poishan se kaiketi on joskus huomaamattani tullut. Ultralla etsiskeltiin useamman kerran sitä mutta ei kapistusta löytynyt.[/QUOTE]

Just näin myös minulla

mmm.. tiedän kyllä että kierukka voi tulla itekseen pois, mut miten sitä ei huomaa... ei se mikään ihan pieni kummiskaan oo.... :O

mulla on nyt pari kuukautta ollu ja sanottiin että semmosten isompien hyytymien kanssa voi tulla ulos...

Mulla oli kierukka 3,5 vuotta ja nyt viimeisten vuotojen aikana nähtävästi luiskahtanut pois paikaltaan.. Jännä juttu sikäli, kun tiistaina kävin tk:ssa kipujen takia ja lääkäri totes kierrukan olevan paikallaan ja langat näkyvissä... Jälkitarkastuksessa vuonna nakki langat oli vetäytyneet melkein näkymättömiin...

Keskiviikkona kävin papassa ja se näytteenottaja ihmetteli tosi pitkiä lankoja..
Aloin sen jälkeen miettiin asiaa ja siinä ääneenkin tokasin, että ei kai se vaan pois ole tulossa.

Perjantaina oli pakko luovuttaa ja hakeutua uudestaan lääkäriin jatkuvien kipujen takia ja gynelle lähete. Kierrukka ei todellakaan ollut enään paikallaan vaan valahtanut kohdusta pois kohdunkaulaan...

No täti sen sitten poisti siinä ja ultras munasarjat samalla... Kertos, että munarakkula puhjennut eli olen siis kuluneen vkon aikana ovuloinut...

Kierukka on poistunut kohdusta ja lopullisesti poistettiin kesken kierron ja viikon sisäänhän sitä on tullut härvättyä vehkeiden kanssa...

Raskaaksi tuleminen juurikin näinä päivinä erittäin erittäin erittäin todennäköistä...

Luoja!

Kierukka voi tulla ulos huomaamatta, vaikkapa runsaampien kuukautisten aikaan...eikä sitä välttämättä huomaa, se on kovin pieni esine kuitenkin.

Ap, julkisella puolella voi olla kovat jonot ultraan. Käväise yksityisellä niin saat varmuuden.

Minni harmaana
Mulla irtosi kierukka kesällä -88. Hädissäni soittelin joka paikkaan ja kaikista toivoteltiin: kesäloman ajan olemme suljetut, hauskaa kesää.
No nyt sitten on 22-vuotias tyttö elämäämme sulostuttamassa. Hän on aika tahtolapsi ja on toteuttanut haaveensa: kolme suskoiraa on hänellä :)

Niin, mulla ei aikasemmin ollut mitään ongelmia tuon kanssa.

Alkoi vaan kamalat alavatsakivut ja sellainen paineentuntu alavatsassa koko ajan, että ihan kuin siellä asustelisi joku...

Eli siis tulin siihen tulokseen, että tosiaan viimeisten kuukautisten aikana on poistunut paikaltaan. Mullahan on koko ajan kuukautiset tulleet säännöllisesti tuon kierrukan paikallaan olo aikana. Onneks se ei ollut kauhean kauan lähtenyt. Poistaminen sattui aivan sairaasti koska tuo härpytin oli kerennyt ärsyttää paikkoja...

Ja nyt siis tosiaan jännitän täällä, että mitä kahen vkon päästä kuuluu vai kuuluuko mitään...

o_O
Onkohan minulla sama ongelma. Itse otin kierukan vuosi sitten ja ollut useamman kuukauden aikana välillä alavatsa kipeä, turvoksissa, koskee munasarjoihin ja välillä tuntuu niinkuin tuolla joku möyrisi välillä niinkuin elohiiri ja välillä niinkuin siellä olisi 20 viikkoinen sikiö. Möyrii siis samallalailla.
Nyt muutaman viikon ajan on ollut valkovuoto sellaista venyvää ja sitkeää ihan outoa. En sen kauheammin ole asiaan kiinnittänyt huomiota koska noita kipuja ei nyt ole ollut vaan tuo vuoto.

o_O suosittelen testin tekoa.

Ap:lle tsemiä, toivotaan että ei tulis jälkiseuraamuksia.

Itse en ihmettele kuinka kierukka voi tulla pois huomaamatta, ite poistatin sen helvetinkapineen ja se ei kyllä tuntunu missään, paitti kun joutui hetken etsimään lankoja, onneksi itse tiesin missä kohtaa ne on :D

Mulla ainakin sattui tuo kierukan lopullinen poisto aivan jumalattomasti.

Yksi kaverin tuossa kertoi, että sillä oli päässyt se kapistus tulee ulos asti itsekseen... Oli ollut kuulemma tosi kipee ja 19 haavaa tehnyt emättimeen ulos tullessaan jotka oli jouduttu polttaa kiinnii...

o_O... Mulla tuo alavatsa kipu koveni ihan koko ajan. Loppu ajasta voinut edes aivastaa tai yskiä ja istuminen teki todella "pahaa", kun koko aika mahassa oli sellainen paine, että housutkin puristi niin jumalattomasti...

Tosin oireet melkein jatkuneet poiston jälkeen samoina :D Paitsi ei ole sitä vatsakipua...

Mun pitäisi loppu viikosta varmuudeksi pissiä tikkuun, kun on saunailta... Tuskinpa testi positiivista näyttää tai no siitä olisi menkkojen alkuun se 4-5 päivää, mutta varmuudeksi kuitenkin...

Yhteistyössä