Kierukan poistolangat

  • Viestiketjun aloittaja täh
  • Ensimmäinen viesti
jello
no eipä ole tullut kokeiltua, enkä näe siihen mitään tarvettakaan....

vuosi-huollossa lääkäri sanoi että kaikki on ok niin hittoako noita itse etsiskelemään???
 
täh
No en mää muuten niitä etsiskeliskään, mutta Mirena-ohjeessa sanotaan, että

"On suositeltavaa tarkistaa poistolangat sormin, esimerkiksi suihkun yhteydessä. Jos sinulla on oireita, jotka viittaavat hormonikierukan poistumiseen tai et löydä lankoja, sinun pitäisi välttää yhdyntää tai käyttää muuta ehkäisyä sekä ottaa yhteyttä lääkäriisi."
 
jello
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
No en mää muuten niitä etsiskeliskään, mutta Mirena-ohjeessa sanotaan, että

"On suositeltavaa tarkistaa poistolangat sormin, esimerkiksi suihkun yhteydessä. Jos sinulla on oireita, jotka viittaavat hormonikierukan poistumiseen tai et löydä lankoja, sinun pitäisi välttää yhdyntää tai käyttää muuta ehkäisyä sekä ottaa yhteyttä lääkäriisi."
jaa-ah enpä ole tainnut ohjetta sitten kunnolla lukea.... no samapa tuo en ala kuitenkaan kaivelemaan....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chocolatte:
Höh. No miksi sitä pitää tarkistella? Luulis, että sen tuntee jos joku mötikkä putoaa sieltä.... :whistle:
no ei sitä välttämättä tunne,taikka huomaa..
kävin just poistattaan kyseisen vekottimen ku olin jossain tutkimuksessa jossa testattiin sellasta pienenpiu kokosta joka passais sit synnyttämättömille,mut ainakaan tälle synnyttäneelle se ei passannu ku oli jo hyvää matkaa tulossa ulos =)
 
PikkuMyy
Itse kun kävin gyniksellä tarkistuksessa, niin hän sanoi että lankat on lyhyet, eikä niitä tarvitse tunnustella, sitten jos tulee kipuja tai muuta erikoista lääkärille tarkistukseen.
 
Lissu
Mulla ne narut jätettiin ihan pitkiksi, vastoin yleistä käytäntöä, että todellakin tunnen ne narut. Tää lääkäri joka mulle kierukan asensi ei leikkaa niitä naruja siksi, että voivat leikattuina alkaa pistelemään.
 

Yhteistyössä