kierukan poisto raskaudessa?

  • Viestiketjun aloittaja pelokkaana
  • Ensimmäinen viesti
pelokkaana
Epäilen olevani raskaana kierukasta huolimatta, testin teen huomenna. Onko kellään poistettu raskauden alettua kierukkaa? Minkä verran keskenmenon riski kasvaa, vai onko se niin päin että ihan ihme täytyy tapahtua että sikiö ei lähde kierukan mukana? Jos siellä "joku" on, niin toivoisi kuitenkin että se siellä pysyy, keskenmeno kun on jo läpikäyty... kiitos jo etukäteen!
 
Tulin raskaaksi kierukasta huolimatta. Kierukka poistettiin, keskenmenon riskin sanottiin olevan yli 50%, mutta meidän pikkuinen päätti pysyä matkassa loppuun asti :heart:
Keskenmenon riskin suuruus riippuu esim. siitä, missä kohtaa istukka on, ja minkä merkkinen kierukka sinulla on. Aina ei kierukkaa pystytä poistamaan sikiötä vahingoittamatta. Kannattaa henkisesti varautua siihen, että kesken menee :'(
 
Vastaan edelliselle.. Eli luulisin syyn siihen miksi kierukka poistetaan, on se että kierukka on kuitenkin vieras esine, joka voi aiheuttaa tulehduksia, ylimääräisiä supisteluja, keskenmenon ehkä myöhemmässä vaiheessa sekä aikaisempia synnytyksiä. Itse ainakin haluaisin kierukan pois, jos minulle niin kävisi, että tulisin raskaaksi kierukan kanssa. Jos menisi kesken, ei voi mitään, mutta ettei sitä sitten tarvitsisi pelätä koko 9 kuukautta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2006 klo 12:17 kiira kirjoitti:
Jos lapsen kuitenkin haluaa, niin varmaan antaa kierukan olla paikallaan? Jos kuitenkin keskenmenon riski on suurempi poistamisessa?
Alkuraskauden keskenmenoon ei liity niin suuria riskejä kuin myöhemmin tapahtuvaan. itsellä ei kierukkaa voitu poistaa ja raskausmeni kesken rv33.
 
Tulin myös raskaaksi kuparikierukan aikana. Kierukka poistettiin onnistuneesti. Yli 4 kiloinen napero syntyi ja nyt olen onnellinen. Myöhemmin laitatin hormonikierukan,joka ei sopinut alkuunkaan. Lääkäri kertoi,ettei kierukkaa edes suositella,jos siitä on aikaisemmin tullut raskaaksi.
 
pelokkaana
Kiitoksia vastauksista kaikille, täällä on jännitys saanut loppunsa kun menkat aikalailla myöhässä kolmen negatiivisen testin jälkeen tuli...kaikenlaisia oireitakin kerkisi olla, mutta nyt näin. Vielä jonain päivänä, ja sitten ilman sitä kierukkaa =)
 

Yhteistyössä