Kierukan laitto ylihuomenna,sattuuko??

  • Viestiketjun aloittaja MARICA2
  • Ensimmäinen viesti
MARICA2
Hei vaan!

Mulle laitetaan elämäni ensimmäinen kuparikierukka ylihuomenna ja alkoi hirvittämään että sattuuko sen laittaminen kauheasti?Lapsia on kolme, joten synnyttänyt olen.Entäpä sitten ne vuodot kuparikierukan kanssa, millaisia kokemuksia niistä muilla on?
 
Mirena
Mä en ole synnyttänyt. Mulla ainakin sattui niin, että olin pyörtyä. Ensin lupasivat tehdä nukutuksessa, jos tuntuu kivuliaalta, leikkurikin varattiin. Mutta sinne se sen sitten survoi ja mä näin tähtiä.
 
jinx
Kai sulle neuvottiin ottamaan pari vahvaa Buranaa ennen toimenpidettä? Kolmen synnytyksen jälkeen se tosin ei varmasti oo läheskään yhtä hankalaa kun synnyttämättömälle. Riippuu vähän tuurista (taitava vai köpelö lääkäri) ja paljon kipukynnyksestä ;) Mutta eihän se kestä kun pari minuuttia, varmaan kestät sen jos synnytyksistäkin selvisit.
 
_
Aika kivulias toimenpide oli ainakin minulle, en ole synnyttänyt. Kipu tosin ei kestä pitkään, joten sen kyllä sietää. Kannattaa ottaa kipulääke jo hyvissäajoin ennen toimenpidettä.

Mulla on olleet yhdet menkat asettamisen jälkeen ja vuoto oli todella runsasta ensimmäiset neljä päivää. Myös kivut olivat ekana päivänä aivan kamalat ja tokanakin vielä vähän juili, mutta onneksi kipulääkkeet on keksitty!

Kaiken kaikkiaan olen ollut erittäin tyytyväinen kierukkaan. Pelasti yhdyntäkivuilta ja jatkuvalta hiivalta.
 
###
Mulle kierukan laitto ei juurikaan sattunut, vaikka en ole synnyttänyt. Otin kipulääkettä ennakkoon, ja sain rauhoittavat lääkkeet ennen toimenpidettä, kun sovin tästä jo aikaa varatessa.

Pari kertaa vihlaisi, mutta ei siinä pyörtyminen tms. ollut lähelläkään, vaikka olen jännittäjä ja kipuherkkä. Ei siis yhtään paha.

Mieskin oli kummissaan, kun tuli mua lääkäriin vastaan, ja mä totesin vaan, että jaahas, mennääs sitten ruokakauppaan... Eli olo oli heti hyvä ja kivuton kierukan laiton jälkeenkin. Yöllä sitten oli vatsa vähän kipeä, mutta hoitui särkylääkkeillä.
 

Yhteistyössä