kierukan laitosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Hei!

Olen ajatellut nyt synnytyken jälkeen laittaa kierukan sen "helppouden" takia (ei tarvitse joka päivä muistaa napata pilleriä, huonomuistinen kun olen). Kertoisitteko kokemuksia onko kierukan laitto sattunut, kauanko toimenpide kesti, entäs laiton jälkeen? Itse olen ajatellut hormoonikierukkaa, koska olen sen verran allerginen, etten uskalla kuparista edes ajatella. kiitos jos viitsitte vaivautua vastaamaan. :flower:

Minulla oli n. vuoden kuparikierukka. Laitto kesti n30-45min kipesti sattui ja sitten alkoi kuukautisvuodot olla aika runsaita (tosin hormoonikierukassa voi jäädä pois kokonaan?) ja siiten alkoi myös kovat alavatsa kivut. Kävin myös neuvolassa ja katsoivat ultralla et paikoillaan on, mutta kivut sen kuin jatku ja poistatin sen ja ikinä en enää sellasta värkkiä itelleni riesaksi ota :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 13:14 vieras kirjoitti:
Minulla oli n. vuoden kuparikierukka. Laitto kesti n30-45min kipesti sattui ja sitten alkoi kuukautisvuodot olla aika runsaita (tosin hormoonikierukassa voi jäädä pois kokonaan?) ja siiten alkoi myös kovat alavatsa kivut. Kävin myös neuvolassa ja katsoivat ultralla et paikoillaan on, mutta kivut sen kuin jatku ja poistatin sen ja ikinä en enää sellasta värkkiä itelleni riesaksi ota :/
Hyvänen aika, millä puoskarilla kävit? Vai oliko jotain rakenteellista tms. Jokainen asennus ( 4 kpl) kestänyt max. 6 minuuttia, eikä sattunut, vain aavistuksen tympeän tuntuista, ei kuukautiskiertoa lainkaan asennusaikana..

Mulle laitettiin kierukka 3 viikkoa sitten,eikä laittaminen tuntunut olleskaan pahalta.Pientä vihlontaa kun "värkkiä" mitatiin ja kun kierukka oli paikalla niin toiselle puolelle vähän pisti,mutta asettu aikapian.Ja mulla ei ole kuukautiset vielä alkaneet,synnytyksestä on 4kk.

Hei!
Mulle laitettiin eilen Mirena-kierukka. Kyllä se tuntui epämiellyttävältä, mutta ei sinänsä sattunut. Eilen ja tänään ollut supisteluja, mutta lääkäri sanoikin, että pari päivää voi supistella..Buranaa oon ottanut. Ei laitto kauaa kestänyt; pesuineen, mittauksineen vajaa 10 minuuttia. =)

Mulle laitettiin kuparikierukka vajaa 4kk synnytyksen jälkeen. Ei sattunu yhtään, olin ottanu ennakkoon Buranaa, kuten hoitaja ehdotti. Kierukan laitto kesti n. 5min. Päivän pari oli pientä jomotusta toisella puolella alamahaa, mut se loppui nopeasti. Kaiken kaikkiaan oon tyytyväinen. Kuukautisia ei viel oo ollu, joten niitä en osaa kommentoida.

Yhteistyössä