Kierrukka

nyt stiten laittokin arveluttamaan Kun oon lukenu näitä kierrukka juttuja....Mulla on normaalisti aika runsaat vuodot ensimmäisenä päivänä ja sen jälkeen tasaantuu...Mutta nyt oonkin menossa huomenna kerukan laittoon ja meinaankin laittaa hormoonisen...Mutta sitten taas kun lukee näintä niin mietinkin sitä että jso sittenkin..... :ashamed: No pitää asiaa tuumia vielä yön yli..... :( auttaakaa siskot ja kertokaa kummnakin kierrukan hyvät ja huonot puolet :heart:
 
mulla itelläni on ihan tavallinen kierukka koska imetän vielä!!kyllä jos saisin valita uudelleen en olis laitattanu koko höskää!!mun kuukautiset on aivan painajaismaista...vuoto on älyn runsas ja vatsaa vääntää niin penteleesti!!??kun puhun asiasta neuvolassa ne sanoo kato ny vielä ens kerta ja katotaan sitten ja plaa plaa plaa!!??mut mun äidillä on ollu ongelmia kierukan kanssa joten se on varmaan periytyvää!!??nii ja sit mul on ollu ainakin kolme hiiva tulehdusta ja ne on pakko johtua tost hökötyksestä..
 
mulle laitettiin puoli vuotta synnytyksen jälkeen kuparikierukka. laitto onnistui ihan hyvin ja sitten... voi pyhä jysäys millaiset vuodot!!! ensinnäkin vuoto kesti kolme viikkoa ja sitten vko väliä ja taas.. ei ihme jos siinä hb laski! sitten menin lääkäriin ja kysyin asiasta ja lääkäri ihmetteli miksi minulle on laitettu kuparikierukka kun mulla on aina ollut runsasvuotoiset menkat! ja kuparikierukka oli ollut mulla reilu vuoden niin meni hermot! aina sai olla ostamassa tambooneja ja siteitä kun ne oli aina loppu koska vuotoa tuli ja tuli.

SItten menin lääkäriin ja sanoin, se otetaan nyt sit pois ja laitetaan toinen ja se on sit hormonikierukka!!! no vanha otettiin pois ja odotettiin että menkat säännöllistyy ja hormonikierukka laitettiin paikoilleen!

tämä hormonikierukka on ollut mulla nyt puoli vuotta ja yes! menkat ovat todella niukat ja tulee maks kolme-neljä päivää mutta useimmiten ne kestää kaksi päivää. tämän kierukan vaikutukset kuulemma juuri ovat että vuoto niukistuu ja välillä ne voi jääd poiskin!!! vaikka tämä maksoi paljon niin kyllä se säästää viiden vuoden side-tarvikkeissa!!!

laittaminen toki oli epämukavaa :ashamed: mutta kyllä se kannatti!!! suosittelenkin hormonikierukan laittoa kaikille joilla on runsasvuotoiset menkat yms!!!

en otata tätä omaani pois ennenkuin on 5v täynnä tai kun on pakko :D
 

Yhteistyössä