kierron pituus km:n jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuu

Vieras
Heippa!

Voi kun joku osaisi auttaa....
kuinka pitkään teillä on mennyt keskenmenon jälkeen, että seuraavat kuukautiset ovat tulleet?
Mulla oli km viikoilla 5+2 eli tosi aikaisin. Tänään siitä on tasan kuusi viikkoa.
Testailin tässä ""keskenmenokierrossa"" myös ovulaatiota (lääkityksen lopettamisen takia), varsinaista vauvayritystä ei tiettykään ollut, koska sitä ei suositella heti.
No, ovulaatio löytyi ja siitä laskien olisi kuukautisten pitänyt alkaa jo puolitoista viikkoa sitten.....
Huomenna teen testin, mutta olen pettynyt niin monesti, että ei tekisi yhtään mieli tikkua katsella.....

Eli onko jollain mennyt yli kuusi viikkoa noin aikaisen km:n jälkeen - niin ja voiko ovulaation jälkeen mennä reilusti yli 14 pv ennen kuin kuukautiset alkaa?

Kiitos.

Olen pahoillani keskenmenostasi.

En osaa ihan nyt kysymykseesi vastata, mutta itselläni oli km rv 6 ja seuraavat kuukautiset alkoivat tasan 28 päivää sen jälkeen ja nyt jo sitä seuraavat kuukautiset ovat tulleet. Enkä ole tullut raskaaksi, vaikka on vähän yritelty... Tiedän niin tuon pettymyksen tunteen, voi luoja. Kuukautiset voivat ymmärtääkseni tehdä tuloaan 4-8 viikkoa km:n jälkeen, joten odottele vielä - tai tee se raskausteti, josko sittenkin...

Varmaan 8 viikkoa voi odotella menkkoja rauhassa. Mulla tuli 9 viikkoa kaavinnan jälkeen hurjat alavatsakivut, joiden takia jouduin sairaalaan ja tehtiin uusi kaavinta. Kohdun suulle oli jäänyt jumiin raskauden aikaisia jäänteitä, jolloin kuukautisveri ei päässy pois ja siitä oli aiheutunut kohtutulehdus. Oireet olivat kuitenkin niin selkeät, ettei ollut epäilystäkään siitä oliko jokin pielessä.

Keskenmeno johtui rypäleraskaudesta ja silloin imukaavinta tehdään tosi tarkasti ja varmasti se aiheutti myös sen, että kesti niin kauan ennen kuin kierto tasaantui. Mutta jos kerran olet pongannut jo oviksenkin, menkat ovat varmasti sinulla kohta tulossa.

Toisaalta voitko olla varma, että ovis todella tapahtui? Vaikka lh-määrä nouseekin ja saat ovistikkuun tumman viivan, ei se silti tietääkseni tarkoita, että ovis olisi tapahtunut. Tietysi jos gyne varmisti oviksen tapahtuneen, ei siitä ole epävarmuutta.

Yhteistyössä