km:n jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eleena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

eleena

Uusi jäsen
10.11.2005
6
0
1
Mulla on nyt aikaa keskenmenosta 11+1 kohta neljä viikkoa. Kuinka pian teillä on alkanut seuraavat kuukautiset? Mulla on ollut aina hyvin säännölliset kuukautiset ja keskenmenosta laskien aika olisi tällä viikolla uusien kuukautisten. Emme ole käyttäneet ehkäisyä, joten koska pitäisi alkaa miettiä, onko raskaana, koska voi tehdä testiä? Mitään oireita ei tosin ole, mutta on otettava huomioon, että raskauden mahdollisuuskin on. Raskaus keskeytyi itsekseen, eikä mitään jälkiseurauksia ollut. Kysyisin myös, että koska voi sitten mennä ultraan, jos tarvetta ilmenee(jos testi näyttää plussaa). En haluaisi olla epätietoisuudessa kunnalliseen ultraan, eli sinne viikolle 11. Kiittäen etukäteen tiedoista...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 15:16 eleena kirjoitti:
Mulla on nyt aikaa keskenmenosta 11+1 kohta neljä viikkoa. Kuinka pian teillä on alkanut seuraavat kuukautiset? Mulla on ollut aina hyvin säännölliset kuukautiset ja keskenmenosta laskien aika olisi tällä viikolla uusien kuukautisten. Emme ole käyttäneet ehkäisyä, joten koska pitäisi alkaa miettiä, onko raskaana, koska voi tehdä testiä? Mitään oireita ei tosin ole, mutta on otettava huomioon, että raskauden mahdollisuuskin on. Raskaus keskeytyi itsekseen, eikä mitään jälkiseurauksia ollut. Kysyisin myös, että koska voi sitten mennä ultraan, jos tarvetta ilmenee(jos testi näyttää plussaa). En haluaisi olla epätietoisuudessa kunnalliseen ultraan, eli sinne viikolle 11. Kiittäen etukäteen tiedoista...

Jos kerta on raskauden mahdollisuus niin kannattaa kohta puoliin tehdä kuitenkin testi vaikka ei kovia oireita/ oireita ollenkaan olisikaan ja jos testi näyttää plussaa niin ota yhteys neuvolaan/ yksityiselle ja kerro tilanne. Saattaahan se olla, että ultraus voi tapahtua sitten liian aikaisin koska ei ole kuitenkaan mitään lähtökohtaa mistä raskauden kestoa voisi päätellä mutta voihan sen sitten vähän myöhemmin taas uusia. Tilannetta varmasti selventäisi ainakin se jos olisit jossain vaiheessa huomannut/ tulisit huomaamaan ovulaation, auttaisi raskauden keston määrittelyssä. Onnea matkaan!

Yhteistyössä