kierto km:n jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JJ-t
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

JJ-t

Aktiivinen jäsen
06.10.2007
1 787
0
36
kuinka teillä on lähtenyt kierto tasaantumaan keskenmenon jälkeen?? millaiset oli ensinmaiset menkat ja koska tuli seuraavat??

itsellä kp 59, menkkoja ei näy. raskaana en ole. yhdet todella niukat menkat oli viisi vikkoa keskenmenosta ja nyt niitä ei taaskaan kuulu. keskenmenostani on jo yli 3 kuukautta ja yrittäminen olisi ajankohtaista, ollut jo kauan. mutta tässä menee hermot ja suru tulee vaan uudelleen esille kunedes sitä yritystä ei ole, kun ei menkkoja--->ei ovulaatiota.

gynellä kävin, joka nauroi mut pihalle. sanoi että anna luonnon hoitaa homma, että odottele vain. miksi ei luontoa voi avittaa sen vertaa että saisi terolut kuurin..? miksi mun pitää odotella kun yritystä jo 9kk, mutta kun on jo tullut raskaaksi niin ei oteta todesta..?

sehän on totta että uusi raskaus autta selviämään paremmin keskenmenon surusta ja menetyksestä. miksi läkäri ei voi hieman avittaa...? pää hajoaa! lapsen kaipuu on niin suuri. en tietenkään odota että heti tärppää, mutta pääsisi edes siihen yrituksen makuun niin auttaisi asiaa!

alan olla jo epätoivoinen!!! kertokaa jos teillä olisi megapitkiä kiertoja km:n jälkeen ja onko niistä edes mahdollista raskautua!! meidän seksielämä ja parisuhdekin kärsii, kun olen niin masentunut asiasta.

kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa mua, tai kertoa oman tarinansa!!

Mulla kierto on tasaantunut 28 pvään, mutta ovulaatiota ei tapahdu. Ja se jos mikä ottaa kupoliin.. Minulle sanottiin, että voi viedä puolikin vuotta ennen kuin kroppa palautuu. Sen takia olen vähän "kateellinen" niille joilla kroppa toimii normaalisti heti. Mulla loppu vasta äskettäin maidon tulo ja sekin vaikuttaa ovikseen.
Kyllä se päivä meille vielä joskus paistaa. Onhan se harjoittelukin ihan kivaa, joskus :whistle: :D |O :p

Ekan keskenmenon jälkeen kesti 39 päivää kunnes kuukautiset alkoi.Siitä kierrosta bongasin ovulaation vasta kp28 josta raskauduin.Laskeskelin että jos siitä ei olisi tärpännyt olisi kierron pituudeksi tullut 42.Noh, sekin raskaus päätyi keskenmenoon ja nyt on kaavinnasta kulunut 33 päivää eikä ole edes olo että kuukautiset alkaisivat.Kyllä mun mielestä sun jo tulisi saada jotain avustusta.Ota ohmeessä yhteys (jos mahdollista) toiselle gynekologille tai sitten marssit yksityiselle gynekologille puhumaan asiata!Mun ekassa keskenmenon jälkitarkastuksessa sanoin heti etten aio odottaa ikuisuutta kuukautisia ja lääkäri kirjoitti silloin mulle varmuuden vuoksi terolut kuurin, jota en kuitenkaan tarvinnut.
Onko sulla muuten ollut millaiset kierrot?Mulla on ollut hyvinkin epäsäännölliset (28-39) ja myöhäiset ovulaatiot.Tsemppiä!

mymmyryy ja toive kiitos kun vastasitte!! :heart: sin aikaseksi kirjottaa palautetta sinne lääkäriasemalle, tulikin oikeen romaani. en ikinä valita mistään, olen sellanen ihminen etten halua kenellekään mitään pahaa sanoa, koskaan! mutta nyt oli pakko kun olen kysellyt täälä palstoilla asiasta niin moni on saanut terot käyttöön vähemmästäkin!

mun kierroista en oikeen osaa sanoo, kun alotin pillerit jo 15 vuotiaana ja siitä on niin kauan! heinäkuussa jätettiin pillerit pois ja eka kierto oli 42 päivää ja seuraavasta plussasin kp54. sen jälkeen niitä menkkoja ei ole ollut niin onhan se nyt vähän ihmeellistä kun viimeksi normimenkat ollut syyskuussa :o

Mulla oli lääkkeellinen tyhjennys 5.1. ja 6.2. alkoi kai sitten ekat menkat, jotka kestivät 11 päivää ja olivat aivan karseat.
No, nyt ei toisia ole näkynyt, olo on ollut jo viikon sellainen että alkaisivat mutta ei.. Raskaana en usko olevani, kierto nyt vaan on näköjään heittänyt. :/

Kovin erilaisia on mun kierrot olleet eri kesknmenojen jälkeen. Ekan jälkeen meni viisi viikkoa, toisen jälkeen vain 28 päivää (kaavinta, kun istukka ei irronnut millään), kolmannen jälkeen kuusi viikkoa ja tämä neljän on vielä arvoitus. Viimeisin km oli 9.2.08 :'( ja viikon verran on nyppinyt vattaa ihan samalla lailla, kuin menkat olis tulossa, mutta mitään ei vain näy. Ei niin yhtikäs mitään. PMS oireet vain riivaa, ei muuta. Tulisis jo, niin pääsis tästä kyttäämisestä.

JJ-t kyllä vähän kummastuttaa, miksi ei asiaan olla puututtu tuon kummemmin. Hoitaahan se luonto tietysti, mutta minä vuonna, se on eri juttu. Mulla on ollu ennen tyttöä hyvin epäsäännöllinen kierto ja mut naurettiin alkuun pihalle lääkäristä. Ensinnäkin olin lihava hoitoihin. Sain painoa pois ja sain lääkityksen ja keirto tasoittui. Siinä menikin jokunen tovi, että sain ne lääkeet. Ekasta käynnistä siihen, että sain reseptin kouraan, meni vaivaiset kolme vuotta :o

Yhteistyössä