Kielioppi, äidinkieli ja "tutut"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Wiltsu

Vieras
Tällä palstalla ei kirjoittele kovin moni (maksimissaan noin 20). Minunkin kaikkiin kommenteihini vastaa yleensä vain muutama vakkari.

Koko Suomessa ei ole montaa peruskoulun jollain lailla suorittanutta, joka tekisi jatkuvasti samoja, melko räikeitä ja yksinkertaisia kielioppivirheitä.

Teidät tunnistaa niistä virheistä aina samoiksi tyypeiksi. Eli, mikäli haluatte, että emme tunnista teitä, opetelkaa äidinkieli.

Muutoin teette itsestänne vaan entistä tyhmempiä.

Tällä palstalla ei kirjoittele kovin moni (maksimissaan noin 20). Minunkin kaikkiin kommenteihini vastaa yleensä vain muutama vakkari.

Koko Suomessa ei ole montaa peruskoulun jollain lailla suorittanutta, joka tekisi jatkuvasti samoja, melko räikeitä ja yksinkertaisia kielioppivirheitä.

Teidät tunnistaa niistä virheistä aina samoiksi tyypeiksi. Eli, mikäli haluatte, että emme tunnista teitä, opetelkaa äidinkieli.

Voesin vetteä tuosta herneet nennään, van enpä vejä. Mutta jos oesit lähempänä soattasin vetteä sinnuo muuten vaen.
Sinähä oot pohojimmiltaa mukava elli...

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Väenö;11236337:
Voesin vetteä tuosta herneet nennään, van enpä vejä. Mutta jos oesit lähempänä soattasin vetteä sinnuo muuten vaen.
Sinähä oot pohojimmiltaa mukava elli...

Väenö osaa kieliopin melko hyvin. Välillä lipsuu: Mutta,(pilikku), jos oesit lähempänä,(pilikku), soattaisin vetteä sinnuoahin muuten vaen.

Ketkä "me" (emme tunnista...)?
Taisi kalikka kalahtaa. Kun luu laitetaan kurkkuun, niin tartutaan viimeiseen oljenkorteen: kielioppivirheisiin. Fiksu ihminen ymmärtää sisällön, virheistä huolimatta.

Ps. oikeasti jos haluaa olla netissä tuntemattomana, niin ei kannattaisi aivan kaikkea kertoa. Nyt moni täällä tietää kuppikoostasi, nimestäsi ja osoitteestasi alkaen ihan kaiken.

Viimeksi muokattu:
Väenö osaa kieliopin melko hyvin. Välillä lipsuu: Mutta,(pilikku), jos oesit lähempänä,(pilikku), soattaisin vetteä sinnuoahin muuten vaen.
Täytyy myönteä. Oesi pitäny jätteä mutta-sana poes. Minä tykkeän oekeasti sinusta. Ylioppilaslautakuntahi oli aekonaan sitä mieltä, että sisältöä oesi vaekka muille jakkoa, van välimerkit ei satu kohillee.
Konneella en koskaa oppinu kirjottammaa ja siksi tipahtaa aena puustaimie poes, kun kiireessä kahella sormella tökkii....

Viimeksi muokattu:
Taisi kalikka kalahtaa. Kun luu laitetaan kurkkuun, niin tartutaan viimeiseen oljenkorteen: kielioppivirheisiin. Fiksu ihminen ymmärtää sisällön, virheistä huolimatta.

Ps. oikeasti jos haluaa olla netissä tuntemattomana, niin ei kannattaisi aivan kaikkea kertoa. Nyt moni täällä tietää kuppikoostasi, nimestäsi ja osoitteestasi alkaen ihan kaiken.

Ei wiltsu rintsikoita pidä, viiden akateemisesti koulutetun lapsen jälkeen tissit on vielä terhakkaat kuin parikymppisellä!

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Väenö;11236352:
Täytyy myönteä. Oesi pitäny jätteä mutta-sana poes. Minä tykkeän oekeasti sinusta. Ylioppilaslautakuntahi oli aekonaan sitä mieltä, että sisältöä oesi vaekka muille jakkoa, van välimerkit ei satu kohillee.
Konneella en koskaa oppinu kirjottammaa ja siksi tipahtaa aena puustaimie poes, kun kiireessä kahella sormella tökkii....

Kyllä minä tiedän, että tykkäät minusta. Mutta sut onki helppo tunnistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Älä kadehdi;11236362:
Ei wiltsu rintsikoita pidä, viiden akateemisesti koulutetun lapsen jälkeen tissit on vielä terhakkaat kuin parikymppisellä!
Niin minkälaesella kupilla? Minulta aenahi on menny ohi jos wiltsu on kertonu.
Kiinnostaa lähinnä tilastollisessa mielessä.....

Mikä "luu kurkkuun"?

En ole koskaan halunnut olla tuntematon. Kirjoitan Wiltsuna nykyään - välillä olen muuttanut nikkiäni vain siitä syystä, etten halua typeriä vakkarikommentteja. Ei minulla ole salaisuuksia. Kuppikokoni muuten on kasvanut. Nyt se on 80/B. Jee!!!. Nimeni ei ole muuttunut. Blääh! Osoitteenikaan ei ole muuttunut. Blääh! Lapsien lukumääräkään ei ole muuttunut. Blääh! Suurin kulli, jonka olen tavannut on 28 senttinen. Miesteni lukumäärä ei ole muuttunut kuuteeen vuoteen. Blääh! Mitä muuta haluaisit minusta tietää?

Viimeksi muokattu:
Mikä "luu kurkkuun"?

En ole koskaan halunnut olla tuntematon. Kirjoitan Wiltsuna nykyään - välillä olen muuttanut nikkiäni vain siitä syystä, etten halua typeriä vakkarikommentteja. Ei minulla ole salaisuuksia. Kuppikokoni muuten on kasvanut. Nyt se on 80/B. Jee!!!. Nimeni ei ole muuttunut. Blääh! Osoitteenikaan ei ole muuttunut. Blääh! Lapsien lukumääräkään ei ole muuttunut. Blääh! Suurin kulli, jonka olen tavannut on 28 senttinen. Miesteni lukumäärä ei ole muuttunut kuuteeen vuoteen. Blääh! Mitä muuta haluaisit minusta tietää?
Van kommean kullin oot nähäny. Enpä taetasi sinun silimissä iletä munasillaa koekkelehtie...

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Väenö;11236385:
Van kommean kullin oot nähäny. Enpä taetasi sinun silimissä iletä munasillaa koekkelehtie...

Kullikeskustelu siirrettäneen kohta muille nurmilaitumille.... Mulle raadollisen rehellisesti sopii parhaiten sellainen 17-senttinen. Siis teräsmieskunnossa... Se tuntuu parhaimmailta.

Mist niist munasillaan koikkelehtivista tietää, miten isoiks ne tulee? Voisko miehet laittaa sen numeron ottaan?

Äidinkieleni osaan, suomea en. Jos huono suomenkieli on sulle tyhmyyden osoitus niin siinähän sitten on. Tais unohtua ettei suomi ole ykköskieli kaikille maailman ihmisille ja koko maailmassa ei käydä suomalaista peruskoulua. Olen tyytyväinen jos osaan tarpeeksi selvästi itseäni ilmaista, en edes haaveile välimerkkien opettelusta.

Viimeksi muokattu:

sekin tiedetään millainen on alapääkampaus...

Viimeksi muokattu:
Olen saanut aikoinaan peruskoulussa äidinkielen tukiopetusta.
No, töitä olen saanut tehdä yli 30 vuotta. En tiedä ovat työkaverit naureskelleet selkäni takana kielioppivirheistä.
Nuorena haaveet olivat taideteollinen koulutus, mutta yläasteen silloinen opo sanoi, ettei sillä elätä itseään. Koulun päättötodistuksessa oli piirustus ja käsityöt molemmissa 10.
Sitten menin opiskelemaan ja päädyin tekniikan maailmaan. Silloinen matikan numero oli 5, mutta isäni sitkeällä opastuksella sain 8.
Isäni on matemaattinen nero ja sai puupäätyttären ojasta ylös.
Tämmöst tää sitte o. Kummiski iha tyytyväine ole.

Alkuperäinen kirjoittaja turun tyttö;11236804:
Olen saanut aikoinaan peruskoulussa äidinkielen tukiopetusta.
No, töitä olen saanut tehdä yli 30 vuotta. En tiedä ovat työkaverit naureskelleet selkäni takana kielioppivirheistä.
Nuorena haaveet olivat taideteollinen koulutus, mutta yläasteen silloinen opo sanoi, ettei sillä elätä itseään. Koulun päättötodistuksessa oli piirustus ja käsityöt molemmissa 10.
Sitten menin opiskelemaan ja päädyin tekniikan maailmaan. Silloinen matikan numero oli 5, mutta isäni sitkeällä opastuksella sain 8.
Isäni on matemaattinen nero ja sai puupäätyttären ojasta ylös.
Tämmöst tää sitte o. Kummiski iha tyytyväine ole.
Koulusivistys,raha eikä yhteiskunnallinen asema. Ihmisyys, toisesta välittäminen ja toistensa kunnioittaminen on arvoja, jotka antavat hyvää mieltä ja oikeaa onnellisuuden tunnetta.
Olen lukenut juttujasi ja vaistoan, että sinulla nämä asiat ovat kunnossa.

Ps. En aina jaksa vääntää murretta..

Onhan se aika harvinaista osata suomen kieli, joten kannattaa kai rehvastella? Montako teitä on, viisi miljoonaa? Oli kerran aikaisemminkin samantapainen ketju, johon muunmaalaiset puuttuivat. Siinä tään aloitteen kirjoittaja yritti rehvastella tankeroenglannillaan...heh

Alkuperäinen kirjoittaja Väenö;11236816:
Koulusivistys,raha eikä yhteiskunnallinen asema. Ihmisyys, toisesta välittäminen ja toistensa kunnioittaminen on arvoja, jotka antavat hyvää mieltä ja oikeaa onnellisuuden tunnetta.
Olen lukenut juttujasi ja vaistoan, että sinulla nämä asiat ovat kunnossa.

Ps. En aina jaksa vääntää murretta..

Mutta kuitenkin Wiltsusta tykkäät? How come?

Alkuperäinen kirjoittaja Väenö;11236831:
Samoin voin minä sanoa Wiltsusta. Joitakin hänen kommenttejaan olen lukenut ja melko räväköitä ovat olleet.
Pidän siitä, että asioista puhutaan oikeilla nimillä. Sen kummemmasta tykkäämisestä ei ole kyse...

Kuten että ne jotka eivät osaa täydellistä suomea ovat tyhmiä?

Uusimmat

Yhteistyössä