***Kevyempänä kesään*** maaliskuu -10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mae
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mianna79, tervetuloa joukkoon! :wave:

Täällä on käytössä Polarin f11 sykemittari.
Zumbassa mulla kuluu keskimäärin 600-700 kaloria/50 min.
Ihan kohtuu hyvin siis. :D
Nyt en malta odottaa, että tulis kesä ja pääsisin testaamaan nuita rulliksia!!! :whistle:
Eilen tuli muuten vedettyä kauhee kasa pistaaseja ja vähän kakkupohjaa tuli maisteltua. Ensi viikko pitää siis rehkiä entistä lujemmin! :ashamed: :whistle: :D

No niin.... Lomalta palattu. Ei kyllä ollut kauhean virkistävä loma; lapsilla mahatautia, korvatulehdusta, kuumetta ja räkistä. Mutta nyt siis takaisin mukana hommassa.

Vaakalla en ole käynyt, mutta + on tullu ja varmaan ihan reippaasti. On ainakin sellainen olo.

Spinningiin piti mennä tänään, mutta väsymyksen ja pahoinvoinnin myötä jätin sen väliin |O

mianna79 Tervetuloa! :flower:

muoks. Osa päivityksistä tehty, mutta tuli kiire lähtö päivystykseen lapsen kanssa. Palaan myöh. asiaan.

heh, elämäni ensimmäinen zumba tunti takana ja olo on ihan hakattu, mutta olipa hauskaa :laugh: täytyy varmaan ottaa ensi sunnuntaina uusiksi :) jospa se vähän motivois lisää ja sais niitä miinuksia nyt ja reilusti kiitos!

Bridezilla
Pituus 158 cm
Aloituspaino 69,9kg
Tavoitepaino 58 kg
Paino nyt 69,5
Pudotettu: -400 g
Vikkopudotus: -400 g

Siis pudotettu 1 kg siitä 71.5 kg:sta jonne paisusin,laitoin kuitenkin tohon pudotettuun ton -400 g jonka oon pudottanu tosta alkuperäsestä lähtöpainostani joka oli siis sen 69.9 kg...en mä oikee tiiä miten mun olis kuulunu se laittaa :ashamed: :|

Petyin eiliseen Zumbaan! Vain 500 kulutettua kaloria. :/
Tänään päivä mennyt muuten ok, mutta epätoivoon tuli vedettyä puolikas wiener, kun tuli taas uskon puute!! Tuntuu, että vaikka söisin kokonaisen sian, painan aina saman verran ja jos olen syömättä tuon sian, painan silti saman verran. :| Ei tipu, niin ei tipu!!! :headwall: :headwall:
Ja nyt meinaa tulla flunssa! Sitä mie en kyl kestä, että sen takia jää urheilut tekemättä! |O Tässä vetelen vuorotellen särkylääkettä, vitamiinejä ja viinimarjamehua... :|

Mua kiinnostaisi kuulla kommentteja teiltä, jotka laihdutatte Nutrileteillä tms.
Miten ihmeessä saatte syötyä ne ja pidettyä sisällä?
Mä en vaan pysty! :x
Voiko nutrata pelkillä patukoilla ja pirtelöillä?
Niitä ehkä jotenkin vielä voisin niellä, mutta en ikuna pysty syömään niitä jauhoisia kanakeittoj ym. :ashamed:

Hiukan on nyt yksinpuhelua tämä, mutta olkoon...
Satuin tuossa löytämään juttujani täällä kesältä 2007 ennen kolmatta raskauttani, jolloin olin juuri laihduttaut 10 kiloa. Silloin junnasin niin painon kuin mittojenkin puolesta aivan samoissa lukemissa kuin nyt... ENKÖ MÄ PÄÄSE IKUNA TÄN ALEMMAS?!?!?!?! :headwall: :headwall: :headwall:

Ikuinen Laihduttaja älä turhaan hakkaa päätäsi, laihduttaminen on usein pitkä prosessi ja joskus se vaatii useampia kertoja et olet viimein valmis siihen myös henkisesti eli jaksat puurtaa ja vielä lopulta elää niin ettei ne takaisin tule. Arvaa vaan kuinka monta kertaa minä olen yrittänyt painoa alas saada.. nooh en viitsi masentaa sillä tiedolla ketään, mutta tämä on nyt viimeinen kerta minulla.

Minä olen ollut nyt reilu 5 viikkoa pelkillä pusseilla, noh onhan joukossa joitakin päiviä kun on tullut syötyä jotain pientä, mutta varsin painoon mitenkään vaikuttamatta nostavasti.

Ja mitä siihen tulee, että miten niitä syödä pystyn niin, ihan hyvin tai niin no, PepsiMaxin voimin ne lämpimät keitot. Ne on aika kammoja, jos alkaa makustelemaan, mutta lusikoin ne telkkua katsellen tai täällä palstalla kirjoitellen, menevät vähän noin huomaamatta. Pirtelöistä juon vain suklaata enään, jos keittoja ei olisi laatikkokaupalla kaapissa, en niitä enään söisi, mutta pakko. Suklaa makuna on jopa ihan hyvä mielestäni ja näin aamuisin masutan sen pikakahvijauheella.

Minulla ohjeistus 5pss/vrk eli noita jauheita, ei patukoita ja max 100kcal kasviksia vrk:ssa. Juomaksi suositellaan vettä, mutta PepsiMax on minun juomani, kun niitä keittoja en meinaa saada syötyä muuten. Töissä syön ne light mehua juoden. Vähän pelottaa mikä on hampaiden kunto tämän jälkeen, eihän siinä sokeria ole mutta ei se happokaan hyvää tee. Saa juoda, teetä ja kahvia ilman maitoa, sokeria. Niin ja kaikki pussit tehdään veteen, ei maitoon vaikka joissain paketeissa on sellainen ohje. Niin ja voit nutrailla pelkillä pirtelöillä ja makujahan on lisää mm. Allevolla tms, mutta päivän aikana pitäisi käyttää vain yhden valmistajan tuotteita, jotta varmasti saa kaikki tarvittavat vitamiinit tms tärkeät aineet vrk:ssa.

Niin ja vielä Ikuinen Laihduttaja se, et syöt puolikkaan wienerin joskus ei haittaa, mutta päivittäin syötynä se alkaakin jo vaikuttamaan viikon kokonais kcal määrään nostavasti. Sairaana varsinkin pitää olla itselleen armollinen, sanoo juuri räkätaudista toipuva potilas. Ja KYLLÄ sinä pääset painossasi alemmas, kun vain olet kärsivällinen.

Ikuinen laihduttaja Mulla on ollu se 5 päivän pakkaus, siinä ne pirtelöt on hyvii ku lukee että saa lisää maitoa, ja ne pastatki on iha jees, mut liemistä en tykkää. Sit on niistä 15 pussi pakkauksia, niin yleensä mulla ollu mansikka pirtelö. Voi laihduttaa pelkästää niillä pirtelöillä, kuha muistaa syöä ne kaikki 5!! Hassua kun otit just puheeks, ku mun pitää taas ottaa itteeni niskasta kiinni ja eile päätin et ostan 2 pakettia, eli oon ti-su pelkällä nutrileilla, piste! Öö siis yritän. :DD Karamel-toffee patukka on hyvää. Muista en tykkää ja siinä on vähiten kcal.

Ikuinen laihduttaja, kyllä se paino jumahtaa aina tietyissä sykleissä. Ainakin itsellä oli silloin kun vuonna kivi ja keppi laihdutin 30kg. Tuskastuin aina kun paino junnasi useita viikkoja, joskus koko kuukauden samassa kohtaa. Eka jämähti 10kg:n jälkeen, sitten yhä useammin ja useammin. Anna elimistölle aikaa totutella tilanteeseen. Äläkä luovu toivosta. :)

Niin, ja herkuttelu on sallittu! Aattelin tilata tuolta sokeriton.fi tai hiilariton.fi jotakin kokeiluun, onko kukaan tilannut???

Metso mä oon tilannu tuolta sokeriton.fi herkkuja! :p Oli mukavan nopea toimitus ja laatikkoon asti tulivat =) Hyviä olivat karkit, ainaki vanhan ajan nallekarkit ja valkonen suklaa uppos hyvin :laugh: :laugh: Just oon aatellu et pitäs laittaa hakemus taas menemään mut tili huutaa tyhjää niin ei just ny passaa :o :o onhan ne aika arvokkaita kun ovat niin pieniä pusseja/patukoita mutta eivät kyllä yhtään häpee sokerikarkkien rinnalla :)

Nyt oon saanu itteni pysymään pari aamua pois puntarin läheltä ja aion yllättää itteni menemällä vasta perjantaina siihen, toivottavasti tää rääkki palkittas ees pienellä miinuksella :whistle:

Ikuinen laihduttaja itse nutraan kolme pussia sitä suklaa pirtelöä niin että se on joko maidon kanssa tai kylmän kahvin kanssa, veden kanssa se oli ihan hirveetä :kieh: ja sit syön aamulla kaurapuuron ja illalla vähän jugurttia ja tietenkin olen suurkuluttaja pepsi max:ille ja vichy vesille :laugh: pepsi max helpottaa kummasti makean nälkään, ainakin minulla :)
Tulipa tänään käytyä reipas puolitoista tuntinen kävelylenkki ihanassa kevätsäässä ja pieni mies vaan tirkisteli kummissaan ku äippä lykki vaunuja menemään ei sitten halunnu nukkua vaikka yleensä nukkuu vaunuissa ja sit ku päästiin kotipihaan ja olis ollu ruoka-aika ni eikö se simahtanu just siinä pihassa :D se kyllä osaa asiansa. Saa nähdä kuinka ensi yö nyt sitten nukutaan meillä :) ja jos hyvät kelit vaan jatkuis (toivottavasti!) ni huomenna heti uudestaan ja jos sitten vaikka koittais vähän juostakin pitkästä aikaa :D

Heippa!

Viikonloppu oli ja meni. Oli mukava tavata ystäviä, VAIKKA EIVÄT HUOMANNEET, ETTÄ OLEN LAIHTUNUT!. Tai sit eivät vaan sanoneet mitään. Vaaka oli tänäaamuna armollinen ja näytti 64,9kg. Täytyy yrittää tämä ja huominen tsempata niin perjantaina vois jo lähennellä -5kg:n rajaa. Se olis mahtista!

Tämän viikon syömisiä hillitsee karmaiseva kurkkukipu. Kaksi kertaa on otettu nielunäyte ja tulehdusarvot, mutta mitään ei tk-lääkäri kurkustani löydä. Tänään menenkin yksityiselle ku eihän tää normaalia ole. Kunhan ei vaan paisetta olis kasvattanut kurkkuuni :$

Tsemppiä kaikille!

:attn: :attn: Nyt tulee omaa ).( valitusta, lukekoon jokainen omalla vastuullaan :headwall:

Siis nyt ei oo edes kyse laihdutuksesta vaan tuosta äijästä :heart: joka kyllä on rakas mutta nyt alkaa mun hermot olla riekaleina :'( :'( En tiedä mikä risoo mut mä oon ku ilmaa nykyään sille :'( Ensin ajattelin sillä olevan vaan nii kiirus töitten ja tuon ralliharrastuksen kans mut ny ku kisakausi on väliaikasesti ohi ei tilanne oo muuttunu mihkään :headwall: :headwall: Me vaan ollaan saman katon alla mut jos mä jotain päivän tapahtumista sille alan kertoa, ei se kuuntele :x ja jos muksut on siinä ukkeli kyllä jutustelee niille kun mua ei olis olemassakaan. Hitto viä ihan ku vieraita toisillemme oltas. Niin ja tuo hellyys ym..mitä se on??? Pusuja, haleja ym ei oo täälä talos näkyny ku mun antamina tenaville ja joskus oon koittanu kepillä jäätä ja isäntäki o saanu osansa nii hymähdys on voinu kuulua. Jos sitä pyytää tekemää jotai ja sanoo sen asian nii isolla äänellä et varmaan kuuluu, vastaus on aina niin tylyn kuulonen tai kiukkusesti sanottu et tippa tulee omaan linssii :'( ja nyt oonki yrittäny tehä KAIKEN minkä voin ite, mut joissaki asioissa on pakko pyytää apua ku kax pientä touhuaa ympärillä.

Meinaa mehut olla imettynä itestä ja vaikka pihalla on kuinka nätti keli tahansa ei innosta mikään ku ajatukset vaan pyörii tos ukos. Eikäpä tuo oo maininnu/huomannu mun laihdutusoperaatioonikaan ja kyllähän mä sen vuoksiki tätä teen :o

Sorry tää vuodatus mut pakko saada purkautua johki ettei pää leviä :ashamed: :ashamed:

outokumpu kyllä täällä saa muistakin asioistaan kertoa kuin vain tästä kutistusoperaatiosta, jos siltä tuntuu.

Kuinka kauan on teillä ollut tuollaista, voisiko liittyä tähän sinun ulkoiseen muutokseen? Kuvitteleekohan sinun miehesi, että ulkoisella muutoksella aiot myös saneerata puolison pihalle? En tiedä, miehet ajatuksineen on välillä niin outoja..
Oletko jutellut tästä asiasta hänelle ihan suoraan, et missä vika? Meillä ainakin suhde on vuosien myötä ollut sellaista aaltoliikettä, välillä tasapaksua, välillä kiihkeetä ja sitten sellaista et ei vois vähempää innostaa toisen naama. Aina kuitenkin tulee se vaihe et rakkaus roihuaa, vaikka välillä onkin sellaista plääh oloa.

Nyt vain juttusille miehen kanssa ja sinulle voima :hug:

Täällä ollu tän terveitten elämäntapojen suhteen ihan kyrsä viikko. Ja nyt pukkaa kuumetta ja yrppätautia ja huomenna pitäis viel töihinki. Tääki päivä oli aikamoista puhaltelua..No eiköhän tää tästä. En oo ees puntariin jaksanu :o . Jos sit pe kävis kattoo moten epäterveellinen elo vaikuttaa tähän kehoon..

outokumpu Luin tuon sun vuodatuksen. Jotenki tuli sellanen olo, ett olisko sun miehelle jääny päälle se kiireinen aika? Sun pitää ottaa ja kysyä, ett mikä kiristää..Ja jos vastaukseks tulee jotain epämääräistä ni siitä sit kertomaan miten korpee sellanen. Ja tänne saa tietenkin kertoa ihan mitä ikinä vaan haluaa :hug:

Mä oon pahoillani tästä mun vajaavaisesta kirjottelusta/kommentoinnista. Olo on vaan ku hakattu :ashamed: .

Ekana iso kiitos kaikille kannustavista sanoista! Välillä ikee vaan hirmuinen epätoivo! :/
Tänään taas tullut mietittyä asioita ja kyllä mä teille täällä painoani edelleen viikon välein julkistan, vaikka uhmasinkin jo toista. :whistle: Tää viikko on mennyt aika kivasti. Ruoat olleet ihan ok kamaa ja liikuttuakin on tullut. Eilen tunnin lenkki, tänään tunti kuntosalilla ja loppuviikolle olisi vielä 2 tuntia Zumbaa. =)

Mä aloin miettimään, että mun yksi kompastuskivi voi olla aterioiden määräkin/rytmitys. Tajusin tänään, että syön arkisin ysiltä aamulla töissä ruissmpylän, n. 12 aikaan pihvin salaatilla ja kasviksilla (joskus jopa leipää) ja illalla usein venuu kahdeksaan saakka, että saan ruokaa seuraavan kerran. Pääsääntöisesti siis 3 ruokailua/pvä. Eikös viisi pitäisi olla? Pitäisi siis jotain välipaloja opetella popsimaan... Vai? :|
Niihin Nutraus hommeleihin ja muihin en nyt toistaiseksi lähde...ne on niin... :x

outokummun tekstistä tuli mullekin heti mieleen, että ei kai miestäsi vaivaa laihdutuksesi/muodonmuutoksesi? Mä huomaan monesti, että ukko muuttuu hiukan mun laiharin aikana. HEhkutan sille aina tuloksiani ja sitä ei voisi vähempää kiinnostaa... Luulen, että varsinkin jos miehelläsi on ylipainoa, se voisi johtua tästäkin... mutta kysyhän siltä. Istuta sohvalle tentattavaksi!

Moro! B)
Kivasti nyt mennyt. Yllättävän kivasti :saint: Jo oli kyllä aikakin saada käyntiin tämä "projekti" niin monta kertaa on menny pieleen :whistle:
Nyt edelliseen lukemaan olen miinusta saanut 800g. Tästä on hyvä jatkaa...

Tilasin zumba-paketin ja sitä kuumeisesti odottelen, josko sitä jo ensviikolla pääsis treenaamaan :)

Kuinkas paljon juotte päivässä vettä??
ite juon noin 2 litraa..

Pituus: 166 cm
Aloituspaino: 72,5kg
Tavoitepaino: 60
Paino nyt: 68,8kg
Pudotettu yht: -3,7kg
Viikkopudotus: -700g

Tähän mä voin olla jo tyytyväinen :) Ennätys pudotus mun laihdutuksen aikana! (tammikuun alusta)

outokummulle iiiiiiso :hug: Kyllä ne asiat siitä lähtee reilaan, kun saatte järkättyä aikaa toisillenne ja juttelette vähän. Vaikka kahvin ja jonkun herkun ääressä sitten vähän tökit jäätä. Ainakin tolle omalle tossulle uppoo kaikki sanailu helpommin kun oon ensin syöttänyt sen ja lykänny kahvitki kouraan.

Mianna79 yritän juoda 1,5-2 litraa päivässä vettä ja/tai vissyä. Kahvia tai teetä en laske siihen määrään. Mehuja taas ei tule juotua. Kahvi syö kyllä tuosta juomamäärästä vähän liikaa kun ryystän sitä vaikka pannun putkeen eikä heti tee mieli vettä perään. Ja onnea zumbailuun! Se on kyllä ylivoimasesti hauskinta tähän mennessä kokeiltua. Huomaan että alan steppailemaan hellan ääressä samoja kuvioita...

Ikuinen laihduttaja, oikee meisinki!!! Hyvä! Ja voisithan sä niitä välipaloja natustaa, mutta ainakin syödä sen 3 kertaa kunnolla. Syön ainakin itse liian harvoin. Huomaa kun päivän päätteeks ehkä räknää kalorit ja ynnää energiasaannin, niin...vähän vajaata jää rasvan kohdalle. :/ 100-200g päivässä on hyvä määrä. Aattelin tilata kookosöljyä ja laittaa lusikallisen aamukahvin sekaan, niin tulee niinkun kaks kärpästä yhdel iskul. Eikä kaloreitakaan tule silloin liian vähän.

Vielä kun pääsis yli tästä kummallisesta ja sitkeästä kurkkulima-vaivasta joka väsyttää.

Kiitokset kaikille :heart: :heart: :heart:

Oli kun joku teistä olis isännälle maininnu mun valituksesta, tuli meinaan kotiin töistä ja ensimmäiseksi kehu "mä oon hyvällä tuulella" :D kaippa nuo työkiireet on sitä vaivannu. Lähti eilen illalla mukisematta mukaan tytön hiihtokilpailuihinkin =)

Mutta kyllä täytyy tota kahvia ja löllöpullaa koittaa järjestää ja puhua asiat läpi. Tai ainaki nii et mä saan suuni puhua puhtaaksi :laugh: :laugh: Pitää vissiin viedä muksut vaikka mummulle et eivät oo jalois pyörimäs ja keskeyttämäs. En ainakaa tällä tavalla halua jatkaa :ashamed:

No tänään sit lankesin ja aamulla pyörähdin puntarin kautta, himpskatti viä plussaa taitaa huomenna tulla :headwall: :headwall: Tänään syönnit jääny heikoiksi kun meinas oikeen kunnon migreeni iskeä päälle. Ja muuten huomasin että eipä oo tarvinnu kakkosella pariin päivään käydä :o olikos se Ikuinen laihduttaja joka sielä apteeksissa vieraili???? Onko ollu apua?? Ja mitä ostit???

Mianna79 mulla juomingit jää välillä vain kahviin, yritän kyllä edes litran litkiä noita fun light mehuja kun pelkkä vesi ei sitten mee alas millään.

Mutta makkarista kuuluu huuto, tutin etsintään :wave: :wave:

PS: Ootte ihania, kiitos viä kerran!!!!! :hug:

Hei apua! Mulla on vieläkin menkat päällä!!! Jos mä nyt oikein muistelin, niin ois kestönyt jo yli viikon. :| Keleen kierukka!!! :headwall: Eli sekin osaltaan tuo varmaan plussaa huomiseen puntarointiin. :ashamed:

Joku kysyi nesteiden juonnista. Mä olen suuri veden ystävä! Juon päivässä väh. 2 litraa, mutta toisinaan huomaan, että jopa 4 litraa päivässä sitä saattaa mennä alas kurkusta! Siinä vaiheessa josjkus tulee mietittyä, että tuleekohan se kaikki ulos. Juuri muuta en sitten juokaan. Mehut ja limsat ei juuri maistua. Omatekemää viinimarjamehua joskus tulee juopoteltua.

Täällä on muuten kans limaa kurkussa! Olen vetänyt vitamiinejä kaksin käsin, että en nyt tulisi kipeäksi, kun kuntoilut on hyvässä vauhdissa!

Tänään oli muuten paras Zumba tunti ikinä! Ihan hirmuista menoa ja hiki lensi!
  • :whistle:

outokumpu kyseli mun apteekkivisiitistä. Juu mie siellä kävin! Käteen jäi joku... Laxoperon kapseleita : http://www.laxoberon.fi/com/fi/Homepage.htm

Otan illalla ja aamulla pitäisi kuulemma olla kova kiiru vessaan...vaan eipä ole. Vasta sitten muutaman tunnin hereillä oltua vatsa tyhjenee. Mut tyhjenee kuitenkin. Tänään se tyhjentyminen tuntui jäävän vähän päälle, että toivottavasti ei ole mitään mahatautia! :/ Sitten lisäksi ostin jotakin kuituvalmistetta, jota en ole vielä kokeillut. Sitä nautitaan joka päivä, kun tääs näitä kapseleita ei kehoitettu ottamaan monena päivänä peräkkäin. Ruiskua suositteli sitten, jos tulee tosi tukala olo ja vatsa pitää saada tyhjäksi heti. Mulla ei ollut vielä ihan näin kaameeta oloa. :D Mutta suosittelen siis, jos on ummetusta!

Nyt nukkumaan ja jännäämään huomista punnitusta!

:wave: :wave: :wave:

Yhteistyössä