Kevät/syyshaalari 1v.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jeesa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jeesa

Uusi jäsen
28.03.2008
19
0
1
Mikä olisi paras? Ja minkä kokoisia olette käyttäneet vuoden vanhalla 75cm pitkällä.
Huomasin myös, että esim. Reimalla on kahden mallista, vauvamalli, joka on "löysä" vyötäröltä ja sitten sellainen vyötäröltä rypytetty malli. Kumpikohan olisi parempi? Kokemuksia kaivataan.

Minusta vyötäröltä rypytetty antaa paremmin lliikkuma varaa. Meillä ketterä liikkeinen 1.5 vuotias poika.
Merkistä en sen enempi osaa sanoa. Toiset puvut hylkii hyvin vettä joten kurahousuja ym. ei silloin tarvittaisiin??? Hinta on myös sen mukainen. Itse ostin lassien puvun jossa on luvattu vettä hylkivää kalvoa, hankauksen kestoa ym. Toisena vaihtoehtona oli remu, mutta en nähnyt tarpeelliseksi maksaa niin paljon puvusta.
Meillä on myös erikseen rymypuku + kurahousut.

Minä en ota kantaa parhaaseen merkkiin - se on sitten makuasia ja tällä palstalla on käyty "sotaa" asiasta ihan tarpeeksi. Se riippuu niin käyttötavasta, budejetista kuin makumieltymyksistä. Jos sulla ei ole kosteussuojattua, niin kurikset ovat tarpeen ja minä käytän kuriksia joskus jopa kosteussuojatun kanssa (äidin puhtaanapito syynä enemmän kuin muksun takia).

Minä olen käyttänyt vauvamallisia vaatteita ihan 2v:llä, halvempi hinnaltaan (materiaaliltaan sama). Ehkä paita pysyy myös paremmin housuissa, kun rypytys ei hankaa? Minusta kyllä haalarihousu/takkiyhdistelmä on kuitenkin kaikkein paras ja monikäyttöisin.

Meillä oli 1v viime vuonna yksi 80cm haalari (ei mahtunut syksyllä enää) Reiman halpis, yksi Ciraf takki/housu-yhdistelmä 86cm. Ihan ok nämä halpikset, vaativat toki kurahousut. Eniten käytettiin Reimatec takki/haalarihousuyhdistelmää. Housut olivat 86cm, mutta takki vain 80cm. Yritin kompensoida turhan pitkiä hihoja (kun talvihaalarissa ne olivat hankalat) , takki meni ihan hyvin vielä syksyllä.

Nyt ostin Reimatecin haalarin ja takki/housut. Mielenkiintoinen vaihtoehto olisi ollut myös ne Reiman casual vaatteet, joissa on kunnon vedenpitävyys. Kolmas asu on hullujen päivien halpisTicket. Minä en nyt tänä vuonna ostanut Remua/Lassieta, koska mun lähikaupoissa ei ole näkynyt minua miellyttäviä värejä (vaikka ehkä mallistossa niitä olisi). Ensi vuonna varmaan testaan yhtenä vaatteena niitäkin, mutta ei mitään synkkää tummansinistä koskaan.

Mulla on ollut käytössä tuolla 1,3v pojalla Remun kosteus-suojahaalari. On vauvamallia, kun on 80 senttinen. Oon ollut tosi tyytyväinen ja meinaan ostaa tulevaisuudessa myöskin saman merkkisen.
Kesäkuussa Travallessa on aina ale, jollon noita pukuja saa halvennuksella. :)

Meillä on Lassien vyötäröstä rypytetty ollut tämän talven/kevään 80cm kokoinen 1-1,3vuotiaalla. Puvussa on kosteussuoja ja se on riittänyt kun poika ei vielä ole maassa/lumella möyrinyt, muutaman kerran kaatunut vain polvilleen.

Se vauvamallin haalari ei meillä ainakaan ollut hyvä, hirveän kompelöä kävellä siinä.

Vasta ens syksynä tulee ajankohtaiseksi tuommoiset täysin vedenpitävät puvut kun liikkuminenkin erilaista.

Mä ostin pojalle 86 cm puvun halpahallista "chill" merkkisen joka on kosteussuojattu 2 os. puku ja on jo osoittanut laatunsa on hyvä! En mä ola ostaan kalliita pukuja kun edullisiakin saa ja yhtä hyviä. voikin sitten ostaa vaikka muutoman puvun jos kyllästyy samalla rahalla kuin reimatec:n puvun ostais!! poika on nyt 1,4kk

meillä taas on vauvamallinpuku..Meidän pojalla kätevämpi, vartalon malli on sellainen, et rypytetty vyötärö aiheuttaa sen, et lahkeet jää lyhyeksi. Meidän poika siis 1v3kk. Ensi syksynä katsotaan taas uudelleen, kumpi parempi..ellei tämä kevätkupu enään sovi.

Yhteistyössä