Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

Jee, palsta toimii :D Pari päivää on ollut nurin aina kun olen yrittänyt käydä lukemassa teidän kuulumisia.

Hilipati :hug: pahoittelut tädistä! Onneksi olet jo paremmalla mielellä kuitenkin... toivotaan että tämä on nyt sitten se plussakierto! =)

Ippu, Emminmamma ja Sonja täällä jänskätään teidän puolesta... toivotaan lisää nimiä plussapinoon! =)

Ja taas on tullut monta uutta palstailijaa... yhteinen tervetuliaiskukkapuska :flower: teille kaikille!

Heikko-Peikko kiva kun kävit meitä moikkaamassa! Tsemppiä painonpudotukseen, tahtoo tökkiä täälläkin... meidän vaa'assa on varmaan jotain vikaa, kun numerot juoksee ihan väärään suuntaan! ;)

Bumba rentoudu nyt oikein kunnolla noista työkuvioista... kyllä se siitä helpottaa kun alkaa mennä rutiinilla! Pari ekaa viikkoa uudessa työpaikassa on aina sellaista itse-epäillyksen aikaa. =)

Hannipupulle jaksamista ja kärsivällisyyttä :D Toivotaan että tuntemukset osuu oikeaan!

Juttuja on tullut niin paljon etten millään kaikkia voi kommentoida tai menee palsta uudelleen nurin :D Mutta ihanaa kun täällä käy niin paljon ihmisiä purkamassa tuntojaan, vauvakuumeilijan osa kun tahtoo olla aika yksinäinen! Reippaasti vaan listoille mukaan uutta porukkaa, tämä meidän pino on varsinainen päivän piristys! =)

Ikää kyseltiin, itsellä mittarissa 29 ja mies 27. Esikoista alettiin kuumeilla kun olin 26, plussasin juuri kun olin täyttänyt 27. Toisesta yrityskierrosta tärppäsi. :heart:

Mä olen kertonut kahdelle ehkä maailman epätodennäköisimmälle ihmiselle meidän vauvasuunnitelmista: anopille ja omalle äidilleni. :D :LOL: Anoppi kun yritti ylipuhua minua erääseen syksyllä alkavaan koulutukseen (ihan hyvässä mielessä, ja koulutus olikin kyllä kiinnostava) ja alkoi puhua tuon tytön hoitoonlaittamisesta ja muusta... niin ennenkuin huomasinkaan olin jo töräyttänyt että ollaan kyllä ajateltu että jos seuraava lapsi tulisi nopeaan niin ei tarvisi esikkoa edes välissä hoitoon laittaa, mutta jos antaa odottaa itseään niin katsoo sitten uudestaan. :whistle: Ihan tyynesti anoppi otti asian, sanoi vaan että hän onkin sitä mieltä että ei kannata liikaa ikäeroa kasvattaa, että on sitten seuraa toisilleen. Selitykseksi vielä että anopin kanssa ollaan hyvissä väleissä, hän on tosi mukava ja fiksu ihminen, muuten olisikin jäänyt kertomatta. Ja sitten tuli kerrottua omalle äidillekin, kun tuli huono omatunto kun anopillekin jo kerroin... rauhallinen reaktio sieltäkin. =)

Mä olen jotenkin sellainen ihminen, että mä en tykkää keksiä selityksiä ja "hätävalheita" mitä väkisin joutuu vauvaa suunniteltaessa suoltamaan jos ei halua puolelle maailmalle haaveistaan kertoa. Haluaisin mieluummin suoraan sanoa että joo kyllä vauvaa suunnitellaan, jos joku kysyy. Kuitenkin toivon, ettei asiaa juuri udeltaisi... mutta hyvä mieli tuli nyt kun kerroin anopille ja äidille, oli tosi helpottavaa kun ei tarvi enää "valehdella". Tein samalla jotenkin rauhan koko asian kanssa, nyt tuntuu hyvältä tämä vauvakuumeilu. On sellainen mielentila, että jos ei tästä kierrosta tärppää niin seuraavasta tai kymmenennestä, ei sen väliä koska kyllä se meillä jossain vaiheessa onnistaa!

Katsotaan nyt kuinka kauan tämä mielentila kestää, kun kp:t alkavat kivuta testauslukemiin... ;)
 
PippurinenMamma
Hellouu!

Kuuluisinkohan mä tänne, kun tipuin tolta viikolta 21. Se oli semmonen ns. hutikierros, kun sovittu aika miehen mielen mukaan alkas syyskuulta :/ , johon en oo viel kyl ihan tyytyväinen.

Yritän kääntää päätä kyl vielä sitkeesti.


Tänään siis alko menkat etuajassa \|O :/ .

Minun laskutaulukon mukaan tämä oli yk1 ja kp 1/(26!)32-33

Meillä ennestään 5 muksua.

:wave:
 
tuittu-tilda
Moi kaikille!
palstalle on ollut hurjan vaikea päästä kun koko ajan tuntuu olevan nurin :(
Mä olen kyllä ihan tietoisesti myös yrittänyt välttää liiallista täällä oloa koska kuvittelen muutenkin vaikka mitä oireita molempiin suuntiin. Tänään on ihan sellainen olo että täti tulee minä hetkenä hyvänsä ja eilen oli taas ihan toiset fiilikset.
Tätiä siis odottelen Viimeistään tiistain paikkeilla. Yritän pinnistellä enkä tee mitään testiä ainakaan ennen sitä.
Esikosta mulla oli jo muutama päivä ennen menkkoja sellainen olo että oonkohan kuitenkin raskaana mutta nyt en osaa kyllä yhtään sanoa. Siksi yritänkin myös asennoitua tädin mahdolliseen kyläilyyn jottei tulisi sitten niin kamalana pettymyksenä vierailu.

ipulle pahoittelut tädin vierailusta!
afu-82:lle taas paljon paljon onnea plussasta
emminmammalle ja sonjalle taas hurjasti peukutuksia plussan puolesta

tuittu-tilda
joka on jo lähes hermoheikko kun ei tiedä mikä on tilanne!
 
Ippu :hug: Voi että! No, kolmas kerta toden sanoo..

Täällä varaudun myös kestitsemään tätiä, vielä hän ei kuitenkan ole paikalle ilmaantunut, mutta luulen vahvasti että on jo matkalla.. Testikin näytti aamulla negaa, siis aconin sellainen herkkä testi.. Olisi luulluut että jo plussa näkyis jos olis näkyäkseen.. Pienen pieni toivonkipinä vielä elää, mutta aika epätodennäköiseltä näyttää että plussa tulisi.. Hitsi että harmittaa! :kieh:

Nyt taas ihan pikana, yritän ehtiä joku kerta vähän muillekin kommentoida.. :heart:
 
Taas pitäisi tehdä jotain ihan muuta kuin täällä roikkua...

Ippu Pahoittelut! :hug: Kukas kirjoittikaan niin positiviisesti niistä kierroista, yritä muistella sitä. :hug:

Tuittu-Tilda Mietinkin oletko mahdollisesti plussannut, kun sinua ei ole näkynyt. Oot kyllä aika sitkeä kun maltat olla testaamatta vielä! Niin mäkin maltoin esikoisen aikaan, mutta nyt on mennyt tää touhu ihan hulluksi. Täytyykin varmaan jatkossa ihan tietoisesti munkin pysytellä poissa täältä tai ainakin radikaalisti vähentää kun opiskeluaikaa menee tässä ihan 'hukkaan. Tsemppiä ja plussatuulia sullekin!

Kiitos Hissukalle ja Hilipatille ja kaikille muillekin tsempityksistä :hug:

Mulla sama tilanne kuin Emminmammalla eli ei näy tätiä vielä... Toivottavasti ei tuliskaan. Niin kauan on toivoa kun sitä ei näy!
 
Nyt se haaveilu varmistui niin että käydään tosissaan yrittämään. Aikaisemmin oli siis vielä mietintä asteella. :D
Vitsi mä oon iloinen ja heti hommiin kunhan kierukan saan pois. Maanantaina soitto tk:hon jos saisin sieltä nopeammin ajan kuin mitä nyt aika naistenklinikalle. =) Jos en saa, niin yritys alkanee kesäkuun puolen välin paikkeilla.
 
Meillevauva
Joo-o, vissiin mulla ovis ilmenee nipistelevänä kipuna, koska selvästi sellainen olo on. Ja tilaisuutta on käytetty hyväksi =)

Järjetön väsymys on vaan iskenyt, tossa torstaina nukuin puoli vuorokautta B). Tää yk.2 on kyllä tehnyt sen että pitäisin vaikka varpaat ristissä että tärppäis, tuntuu että niin monella juuri toisesta kierrosta tärppää.. Mietin jo sitäkin että milloin voisin testailla.. ja kumminkin vasta elellään ovisaikaa :headwall:

 
Ippu :hug: voi kurjuus! Toivotaan sulle erityisen paljon plussasäteitä tähän kiertoon...

Pakko oli tulla vielä pyytämään teiltä vankkaa tietoa tai valistuneita arvauksia. :D Nimittäin saunasta tultiin äsken, aloin siellä ihmettelemään kun rinnat tuntui jotenkin "täysiltä". Kokeilin huvikseni ja kun vähän puristin, niin maitoahan sieltä tuli! Vain muutama pisara, mutta kuitenkin... esikoisen imetyksen lopetin reilut 9 kk sitten, eikä maitoa ole enää puristamallakaan tullut pitkään aikaan. Mitä tuo nyt sitten voi merkitä? Raskausoireiksi sitä äkkiseltään voisi luulla :D mutta kun on vasta kp19 niin vaikea uskoa... jos ovis oli tosiaan silloin kp13 niinkuin voisi oireista kuvitella, niin silti vasta kuusi päivää sitten. :/ Ei kai vielä mitään oireita voisi tulla, eihän se olisi vielä kiinnittynytkään kai... voiko tuo maidontulo johtua vaan pillereitten poisjättämisestä --> hormonit heittää häränpyllyä? Vai voisiko olla peräti ovisoire?
 
pikkueppu pikana
Hissukka niin "vähän" aikaa imetyksen lopettamisesta :eek: että voi johtuu siittäkin....

siis suurinpiirtein noin mulle aikanaan sano lääkäri ja oli yli vuosi kun oli loppunut "imetys touhuilu" jos ois jatkunut silloin mulla niin ois otettu kokeita... mut loppu kuitenkin hormooni häikkää oli lekurin mielestä..


niin täällä ei muuten tätii vieläkään näy testannut en oo keskiviikon jälkeen nega silloin ..... :attn: :attn:

niin ja uusille terve tuloo mukaan kuumeileen
 
pikkueppu pikana
Hissukka niin "vähän" aikaa imetyksen lopettamisesta :eek: että voi johtuu siittäkin....

siis suurinpiirtein noin mulle aikanaan sano lääkäri ja oli yli vuosi kun oli loppunut "imetys touhuilu" jos ois jatkunut silloin mulla niin ois otettu kokeita... mut loppu kuitenkin hormooni häikkää oli lekurin mielestä..


niin täällä ei muuten tätii vieläkään näy testannut en oo keskiviikon jälkeen nega silloin ..... :attn: :attn:

niin ja uusille terve tuloo mukaan kuumeileen
 
Pikkueppu kiitos vastauksesta. =) Niin vähän ajattelinkin, että ei se raskauteen voi viitata tässä vaiheessa kiertoa... täytyy tarkkailla tilannetta ja jos ei itsestään lopu niin hakeutua sitten lääkäriin. :/ Maidontulo oli tässä välissä kuitenkin jo pitkään kokonaan loppunut, varmaan joskus yli puoli vuotta sitten viimeksi tuli jotain kun rintaa puristi. Mutta varmaan sitten vaan hormonit heittelee kun on ehkäisy jätetty pois... toivottavasti loppuu ilman mitään lääkityksiä. :$
 
Hissukka! Ihan pakko oli nyt tuohon maito-juttuun vastata. Mulla rupesi vuotamaan maitoa toisesta rinnasta myöskin tasan 9 kk imetyksen lopettamisesta. Olin aivan varma, että olen raskaana (vaikkei ollut yritystä), kuukautisetkin tuli yli viikon myöhässä ja tein testin, mutta näytti negaa. Kuukautiset tuli ja meni. Varasin lääkärin, mutta sinne pääseminen kesti. Mulla maitoa siis ihan vuosi, ja rupesin tarkkailemaan milloin sitä tulee niin sitä tuli noin kierron keskivaiheessa.

Lääkäri ihmetteli miksi maidontuotanto käynnistyy uudestaan pitkän tauon jälkeen, ja otatti prolaktiinikokeet (maidontuotantohormoni) sekä mammografian. Mitään ei löytynyt, ja lopputulos oli, että synnyttäneillä naisilla näin vaan voi käydä ilman mitään syytä. Yksi mahdollisuus lääkärin mukaan on myös, että olen ollut kuitenkin raskaana ja nuo myöhässä olleet kuukautiset ovatkin olleet keskenmeno. Lääkäri oli myös sitä mieltä, että vauvakuumekin voi tehdä tepposia ja nostattaa maitoa, varsinkin jos rintoja ärsyttää.

Yhä edelleen mulla tulee hieman maitoa kierron keskivaiheilla (huomattavasti vähemmän kuin alussa), ja nyt viime aikoina olen oppinut, että pari päivää maidon tulon jälkeen taitanee tapahtua ovis.

Tämä maito-juttu onkin varmaan paljolti syynä miksi niin kovasti nyt itseäni ja mahdollisia raskausoireita tarkkailen - mietityttää oliko mulla keskenmeno silloin aikoinaan eli marraskuussa (ei voitu enää jälkikäteen selvittää) ja oli pakko tarkkailla niitä vuotoja, jotta osasin lääkärille kertoa (ja samalla sitten pelko kun kaikkiin kokeisiinkin jouduin).

Tulipas pitkä vuodatus, mutta mulla on mielessä pyörinyt tämä muutenkin tänne 'tilittää'.

Mutta älä pelästy Hissukka maidontulo voi todellakin olla raskausoire - ja toivottavasti sinun tapauksessasi onkin! :hug:
 
uusi
Moi kaikki,

Pakko vastata.
Pojat 3.5 ja 7kk, mutta silti haaveissa kolmas ensi vuodelle.
Pelottaa kyllä kun molemmat olleet (ja nuorempi edelleen) erittäin vaikeita, allergisia ja vaativia vauvoja. Uskaltaiskohan vielä kuitenkin yrittää???
Miehen kanssakin hiukan eri ajatukset lapsiluvusta...

Tsemppiä kaikille muille vauvaa toivoville! =)
 
Kiitos Sonja kun kerroit omista kokemuksistasi, hyvin paljon samaa löytyi itseeni verrattuna. Yhtä pitkään on mulla kulunut imetyksen lopetuksesta siihen että maitoa alkaa tihkua ja tapahtuu myös suunnilleen kierron puolivälissä. Tiedänpähän nyt ainakin sen että jos maidon tihkuminen jatkuu (eikä raskautta ilmene :D ) niin kannattaa käydä tutkituttamassa tilanne. Kyllä tämä on ihmeellinen tämä naisen elimistö kaikkine hormoneineen. :D
 
esikko 2v 4kk...nyt siis toiveissa toinen muksu..kierukka poistettu 2kk sitten..nyt vasta päästy kunnolla yrittämään...juuri viikko sit ovuloitu ja harrastettu niin paljon seksiä että jo on ihme jos ei tärppää...edellinen tuli kun slama kirkkaalta taivaalta kun ilmotti tulostaan 23viikolla..tällä kertaa ei käy samoin..haluan elää koko raskausajan enkä vain vajaata puolta :D
viikko pari niin sit tietää tärppäskö :) hope so...
 
PippurinenMamma
Hih, mä ainoona kuudetta kaipailen =) :D .
Sain ukon päätä käännettyä sen verran, että elokuussa alkas tositoimet ;) ..
Toivottavasti tulee ihana kesä, että mieli pysyy hyvänä.


Leppoista sunnuntaita.
 
Ipulle vastausta: kyllä, olen ollut kipeänä endon takia. Varsinkin, kun en syönyt pillereitä putkeen, niin silloin elämä oli suoraan sanottuna helv...ä! Yleensä aina (siis ihan sama, mikä on kierron hetki) juilii johtimia ja alaselkä on kipeä, sitten löytyy yhdyntä- ja tärinäkipuja, virtsaputkentulehdusoireita sekä nämä kivasti toistuvat hiiva- ja emätintulehdukset. Muutama vuosi takaperin söin estolääkitystä noihin tulehduksiin, mutta eivät auttaneet... Kun aloin syömään pillereitä putkeen, pitämällä siis aina silloin tällöin vaan menkat, niin tulehdukset jäi pois ja kivutkin olivat siedettäviä. Että jep, raskaus olisi toivottu jo senkin takia, että nuo endokivut saattaisivat lakata sen myötä :)

Ja nyt muuten menossa jo kp 43/29.
 
Pikaisella käynnillä...

Ikävältä kuullostaa Mavi nuo endon oireet. :/ Toivottavasti sulla tärppää pian ja oireet hellittää!

Maitoa tulee mulla edelleen kun kevyesti puristaa rintaa, helpommin kuin eilen. :/ Saisi kyllä loppua, varsinkin jos ei ole raskausoire! ;) Enkä kyllä usko että on, näillä kp:llä... No, ei auta kuin odottaa ja katsoa. =)
 
tuittu-tilda

Hermot menee!!
Mikä ihme mielenhäiriö mulla on ollut etten ostanut yhtään testiä varastoon? Niin paljon helpottais oloa jos sais testin tehtyä!

Koko aamun on ollut sellainen olo että ehkäpä sittenkin, joko uskailtaisin laittaa miehelle tekstarin (on työmatkalla) että täällä ehkä odotteleekin kolme sitä takaisin :)
Nyt taas on niin selvät menkkakivut mahassa ettei tosikaan mutta ei ainakaan vielä ole alkaneet. Kalenteri on koluttu läpi, pitkään aikaan ei ole kierto ylittänyt 31päivää mutta aikaisemmin kuitenkin on joten ihan ei uskalla siihenkään luottaa.
No nyt ei auta kuin ravata vessassa varmistamassa näkyykö tätiä ja odotella huomista aamua että apteekit aukeaa.
tuittu-tilda
joka heittää roskiin järjettömät ajatukset pitkittää testin tekoa...
 
Iso :hug: Ipulle toivottavasti tässä kierrossa paremmat plussatuulet.

Niin ja tervetuloa kaikille uusille munki puolesta. Mitä enempi kirjoittajia, sen mukavampaa aina käydä lukemassa =)

Mä elän vielä muutaman päivän jännityksessä. Olo on sellainen, että voi kyllä käydä niin tai näin :kieh: Testi on kaapissa odottamassa, mutta saa kyllä vielä ne kaks päivää odottaa. Tiistaiaamuna testaan ellei täti ole siihen mennessä tullut. Silloin tulee kierto täyteen. Kylläkin tuossa laskeskelin, et ovuloin kaks päivää normaalia myöhemmi, joten voi olla, että ei ihan pidä tässä kierrossa paikkaansa tuo 28.

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille! Ihanaa kun ei sada vettä... saatiin seinäelementit pystyyn viikonloppuna ja talokin alkaa näyttää jo ihan talolta - katto vain puuttuu :LOL:
 
Täällä pyörin alavatsan vihlonnan keskellä.
Ihmettelen että mistä ihmeestä tämä juiliminen voisi johtua, ovis?
Osaisitteko kertoa kauan ovis kestää ja siihen mahdollisesti liittyvä kipuilu.
Koskaan aikaisemmin ei ole oviksen aikaan ollut tällaisia kipuja.
Koko ajan tuntuu pientä juilimista ja aivan kuin olisi ilmakupla alhaalla...
:/
Tätä juilintaa ja vihlontaa ja painon tunnetta ollut nyt viikon verran, joten voiko ovis kestää näinkin kauan?

 
Emminmamma joko on kehitystä tapahtunut suuntaan tai toiseen? Plussaa näköpiirissä :whistle: ?

Pahoittelut Ippu ettei edellisestä kierrosta tärpännyt :hug: Ja tsemppiä uuteen kiertoon!

Luulen, että itse tulen putoamaan kovaa ja korkealta, kun tämä kierto saadaan loppuun vietyä. Jotenkin sitä on kuitenkin turhankin toiveekkaasti laskeskellut sen mukaan, että jo heti alkuunsa voisi tärppi käydä. Eihän se kuitenkaan useinkaan niin mene. Sitä paitsi, mistään oviksesta ei oikein ole edes tietoa, voihan sellainen olla ollut jo, tai tulossa vasta, mutta mitään erikoisia tuntomerkkejä en osaa katsella. Kyllähän tämä meidänkin tjot- tyyli muuttui heti alkuunsa "yrittämiseksi" ;) Toisaalta on sekin järkytys (positiivinen kylläkin) jos raskaaksi heti tulisikin..

Onpas sekavaa tekstiä. Vähän jo tympii valmiiksi, jos pitkäänkin pitää peittoa heilutella vauvantoivossa lähes jokapäivä. Heh, kuulostaa siltä, että olisi kovinkin ikävää puuhaa :) Tarkoitin lähinnä sitä, että mielessä on koko ajan, että jos nyt jää kerta väliin voi se olla juuri se ratkaiseva kerta ja taas täytyy kuukausi odotella seuraavaa mahdollisuutta. :headwall: Ja kun ei tiedä kuinka pitkäksi nämä kierrot venyvät, eli ovis tosiaan voikin olla vasta tulossa. Jos on tullakseen edes
:\|

Ihana rentouttava viikonloppu takana kuitenkin. Vähän kyllä jo stressaa alkava työviikko. Etenkin kun kaksi seuraavaa viikonloppua on töitä tiedossa. Ihanaa olisi, jos saisi kotio pian vauva kanssa jäädä :D Toki, ei sen takia vauvaa olla tilaamassa, että töihin ei tarvisi mennä. :LOL:

Mukavaa viikkoa kaikille!

Ja uusille jälleen tervetuloa mukaan! :flower: <br><br>
 
Ipulle parempaa onnea seuraavaan kiertoon! Eiköhän oteta nyt kumpikin plussat!? =)

Hissukka, aika jännä oire tuo maidon tulo. Sen olen kylläkin lukenut, että kiinnittyminen tapahtuu 6 vrk oviksen jälkeen, joten..noh, mutta saa nähdä sitten! Toivotaan että se olisi merkki raskaudesta!

Täällä edelleen tätiä hätistellään.... :headwall:
 
Siksakki harmaana
Heippa taas kaikille pitkästä aikaa, mä kirjottelen vain silloin tällöin mutta nyt on taas sellanen olo, että tarvii muutama rivi kirjoittaa. Täällä nyt kp 23, kierto on ollut sellaset 28-29 päivää, joten tässähän alkaa jänskättää. En oo oviksesta varma, kun en oo tikutellut. Nyt on eka yrityskierto, esikoinen tärppäs tokasta. Mitään poppaskonsteja ei oo ollut käytössä enkä ihan hirveästi ole asiaa ehtinyt ajatellakaan. Tänään on kyllä ollut ihan hirveä pesänrakennusvietti :D
 

Yhteistyössä