Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

Emminmamma! Tunnustan! En malttanut odottaa huomiseen :ashamed: Mutta vain puolikkaalla testasin! ;) Sehän keventää tätä ihan selkeästi, en oo ollenkaan niin hätähousu, kuin jos oisin kokonaisella testannut, eiks niin? ;) =)

Niin ja siis nega yllättäen... :(
 
Meillevauva
Edelleenkin samaa tasaista eloa kuuluu meille. Mun työnkuva siis muuttui ja sen takia ei ole kauheasti ehtinyt miettiä vauvajuttuja mutta ei ne poiskaan ole menneet ne ajatukset ;). Mieskin saa varmaan palkankorotuksen joten raha-asiat ovat mallillaan.

Silleen stressittömästi ollaan että en reagoi mitenkään liikaa vaikka nyt onkin ovisviikonloppu meneillään.. Toisaalta en tiedä miten reagoin jos/kun ei tärppää, monella ystävälläni on tärpännyt juuri tokasta kierrosta.. Vastaavasti vanhempani joutuivat aikoinaan yrittää neljättä vuotta ennenkuin tärppäsi, sitten lapsia tulikin putkessa.


Tossa joku aika sitten yksi tuttu totesi mulle että kun on naimisissa, muuttuu suhde jotenkin "tylsäksi". Tai sellaisen kuvan itse sain.. Ihan kuin aviopuolisolleen voisi/viitsisi/jaksaisi puhua "tuhmia", pelleillä, pitää hauskaa tai että intohimo häviäisi.. Jotenkin hirvittää ajatus! Muistutin omalle miehelleni että mä en koskaan halua sellaista elämää, en sitten kun mennään naimisiin tai kun saadaan lapsia. Okei, elämä rutinoituu aina mutta jotain JOTAIN pitää olla että suhde puolisoon pysyy "kuumana", lämpimänä. Sen jos osaisi aina säilyttää niin olisi hyvä..


Huomasin että aika moni meistä palstalaisista on mennyt kihloihin viime aikoina, ONNEA jokaiselle tasapuolisesti. Ymmärsinkö oikein että ootte sopineet jo hääpäivänkin?
Mehän ollaan oltu kihloissa nyt päälle vuosi mutta hääpäivää ei olla edes mietitty. Jotain olen (siis minä, mies on vaan kuunnellut..) puhunut asiasta millaisen juhlan haluaisin mutta eipä juuri muuta. Me ollaan jotenkin huonoja seurapiiri-ihmisiä, helpoimmalla pääsisi jos pitäis hyvin pienen tilaisuuden.. Eipä tää elämä kauheasti muuttuisi sen aamenen jälkeenkään
=)

 
Liitynpä minäkin tänne keskusteluun, vaikka olen kirjoitellut suuntaan jos toiseen :) Mukava lukea toisten oireita ja fiiliksiä ja samalla verrata omiin oireisiin! - toisaalta sekoaa pää, kun miettii, onko oireet raskaudesta vai menkoista johtuvia!

Taustatiedoksi se, että mulla on endo, joten olen ollut pillereiden lopettamisesta lähtien todella pessimistinen raskaaksi tulon suhteen. Vaikka uusi työsuhde alkoi juuri, niin päätettiin jättää pillerit pois, kun ei tiedä, kuinka kauan sitä vaavia saa ootella. Toisaalta nämä palstat ovat vieneet mennessään ja vauvahommat pyörii mielessä alituisesti=)

Tyhjennusvuoto tuli normaalisti pillereiden lopettamisen jälkeen. Nyt ekoja luomumenkkoja odottelen, kp on 39. Mietin tässä, että kuinkakohan kauan sitä kannattaa odotella, ennen kuin menee lääkärin Teroluteja kyselemään..?

Niin, ja sitten niihin oireisiin: Söin pillereitä yli 8 vuotta, joten ennen niitä olleita menkkaoireita en muista. Pillereitäkin söin endon vuoksi aina kaksi lätkää putkeen, joten oireet oli sekavia. Aina rinnat kuitenkin kipeytyi kauttaaltaan. Nyt parin viikon aikana mun nännit ovat kasvaneet aivan hugeiksi ja ne on todella kosketusarat. Ennen ei ole moista tapahtunut. Alamahaa nipistelee kanssa + selkää polttelee, mutta nuo luen kyllä endon syyksi. Eilen testasin eka kerran ja todella selvä nega tuli.
 
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Olen ihan tietoisesti ollut taka-alalla jo pitemmän aikaa, ajattelin että helpottais olla hiljaa kun ei vielä ole edes aloittamaan päästy.

Laihis tyssäsi ihan totaalisesti ja motivaatio siinä tietysti meni.. :ashamed: Mutta nyt olen taas saanut itseäni niskasta kiinni ja aloittanut jopa jumppaamisen! :) Liikunta on ollu mulle jotenkin aina tosi vaikeeta alottaa, mutta nyt kaivoin kaapista jumppavideon, jokatoinen päivä on tullut jumppailtua ja olo on hyvä! =)

Josko tästä nyt saisi taas painon laskuun ja vauvahaaveet alkaisi olemaan ajankohtaisia itselläkin! Kovasti olen kyllä seurannut teidän touhuja innolla ja aion jatkaakin! :)

:flower: Onnea Afu-82:lle haamu plussasta!
Ja tietysti jännääjille peukut ja plussatuulet!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 16:13 Ippu kirjoitti:
Emminmamma! Tunnustan! En malttanut odottaa huomiseen :ashamed: Mutta vain puolikkaalla testasin! ;) Sehän keventää tätä ihan selkeästi, en oo ollenkaan niin hätähousu, kuin jos oisin kokonaisella testannut, eiks niin? ;) =)

Niin ja siis nega yllättäen... :(
Ippu =) Arvasin ettet malta pysyä erossa testeistä... ;) Ja ikävää että negaa näytti :hug: Älä sinäkään kuitenkaan luovu toivosta ennen kuin saat täti-vieraan! Eihän sullakaan ole edes vielä myöhässä.. Vielä me kuule plussataan! ;) Jos ei tässä kierrossa, niin seuraavassa! Mutta elätellään vielä toivoa!

Mahaa nipistellyt tänään, eli joko täti on tulossa tai sit tämä on jotain aivan muuta.. Esikoisen kohdalla luulin että olisi alkamassa, kun oli ihan sellainen olo, mutta sit tulikin plussa.. Tosin sillon oli rinnat kovin arat, nyt ei ole..

Ai niin, ja puolikkaalla minäkin testasin :whistle: Eli eihän sitä melkein edes lasketa... Lauantaina seuraavan kerran, jos enää on tarvetta, kun sillon olisi ne polttarit. Tosin, vaikka testi negaa näyttäisikin, niin enpä usko että silti kauheasti uskaltaa juoda.. Alkaa omatunto soimaamaan ja ajattelee että mitä-jos-sittenkin... No, siihen on vielä pari päivää. Tässähän ehtii tapahtua vaikka mitä!
 
Heipä hei kaikki haaveilijat! :D

Pari päivää kun on poissa, niin näköjään kauhea määrä luettavaa kertyy. Kiva kun on niin aktiivinen pinkka tai porukka! :)

Hirmuisesti onnea Afu kasikakkoselle! :flower: Selkeä plussa tuo kuvan perusteella oli :D Paljon onnea alkaneen matkan varrelle!

Hilipati ja Alicia älkää nyt kokonaan meitä unohtako! :D

Maville tervetuloa! Ikävää tuo sinun endo. Toivotaan silti parasta ja onnea jännäykseen sinullekin!

Meillevauva kyselinkin noista hää/avioitumistouhuista. Meillä mies on sitä mieltä, että naimisissa täytyy olla ennen vauvan syntymää/lasten hankkimista. Joten tämän vuoden puolella suunnitteilla on tuo avioituminen ja aikataulu riippuu pitkälti testituloksista ;) Alunperin lokakuuta mietittiin, mutta kesällä saadaan tarkemmat tiedot työ ym. kuvioista, joten silloin päätetään vasta virallinen päivä! Kihloihin mentiin 04/06 eli hieman yli vuodenpäivät ollaan asiaa "pohdittu".

Kumpikaan meistä ei ole mikään häähullu, joten minulle riittäisikin pelkkä maistraattivihkiminen läheisten läsnäollessa. Saa nähdä mitä syksymmällä keksitään. :D Häämatkalle olisi ainakin kiva lähteä!

Heikko-Peikko tsemppiä painonhallintaan! Vaikeaa ja takkuista se välillä melkein pakosta onkin. Toivottavasti tsemppi löytyy silloin tällöin uudestaan :) Hauska idea tuo jumppavideo. Sitä voisi itsekin kokeilla. Hyllyssä notkuu avamaton jooga/pilates dvd :whistle:

Ja vielä omat kuulumiset tänne :) Eli kauhea stressi ollut koko viikon. :\| Pelkään, että vauvahaaveet eivät tästä kierrosta tämän takia toteudu...

Uusi työpaikka, uusi työ ja uusi työyhteisö, uudet kuviot, järkyttävä työnmäärä, järkyttävä työtahti, järkyttävä määrä vastuuta.. siinäpä tämä viikko lyhyesti. Ruokahalua ei juurikaan ole ollut kun vatsa sekaisin kaikesta tästä jännityksestä/muutoksesta ym. Ja varmaan joku vatsahaavakin puhkeaa pian, jos pian ei sopeudu ko. työhön. :\| Eli tätä se uudessa työssä aloittaminen teettää. Ja tällaista stressiä en ole eläessäni varmaan kohdannut, koska yleensä en pienistä hermoile. Yllättävää miten pieneksi ja heikoksi sitä itsensä on tällä viikolla tuntenut.

No mutta nyt vapaapäiviä edessä! :heart: Ihanaa, toisaalta tiedän, että sama jännitys/paniikki iskee viimeisen vapaan iltana. Vauvapuuhasteluja ollaan tässä sivussa kuitenkin harrastettu säännöllisen epäsäännöllisesti. Jonkin laskurin mukaan huominen ja tuleva viikonloppu voisi olla otollista aikaa ;) Eli edessä on pieni breikki, lemmenloma suorastaan ennen töihin paluuta ;)

Mielessä oli vielä jollekin jotakin sanottavaa tai kommentoitavaa varmasti, mutta pääsi jo unohtumaan :ashamed: Ehkä tulee myöhemmin mieleen!

Isot plussatuulet puhaltakoon teille joilla plussaa odotellaan hetkenä minä tahansa! Olin huomaavinani teitä useamman joilla nyt jännäilyn jännittävimmät hetket käsillä! Ipulle ja Emminmammalle toivotaan negan karkoitustuulia, heh jos sellaisia on olemassa!

Peukkuja :wave: <br><br>
 
Emminmamma Ei, en heitä vielä kirvestä kaivoon, jotenkin musta vaan tuntuu, että kyllä sitä vaan vois pieniin päin olla =) Tunne on varmaan niin vahva siksi, että esikoinenkin tärppäsi toisesta kierrosta. Mitään oireita mulla ei kyllä varsinaisesti ole, joten tädin saapuminenkin on erittäin paljosti mahdollista vielä. Ja silloin tipun kyllä korkealta ja kovaa, toiveet kun tässä kierrossa ovat erityisen korkealla! :snotty: :saint: Mutta teille tuun sit itkemään :'( , siihen asti pidetään toivoa yllä ja korkealla!! =)

Nyt muuten kun mies on huomenna ja viikonlopun kotona, ni rauhoittuu vähä tämä "turha" testailu, se ei edes tiedä kuinka monesti olen jo testannut :ashamed: ;) Eli seuraava testi on varmasti jo ihan järkevä ajoitukseltaan, ehkä sunnuntaina. Jos sinne asti siis ilman tätiä mennään. No tätä ei varmaan osannutkaan kukaan päätellä itse... ;)

Mielenkiintoista olisi muuten tietää porukan ikäjakaumaa, varsinkin jotka kuumeilevat toista tai kolmatta tai neljättä. Että miten pian aiemmat lapset ovat tärpänneet?
Itse olen 23v, esikoista plussatessani siis 21v, ja tärppäsi toisesta kierrosta.
 
Ippu: Esikoisesta plussasin 21-vuotiaana ja kun tyttö syntyi niin 5päivän päästä täytin 22v. Nyt olen siis 22, loppuvuodesta täytän 23 vuotta.
Ai niin ja kolmannesta kierrosta tärppäsi. Nyt on toinen yk menossa ja jänskättää miten käy. :)
 
Moi taas!!

Mä oon tulossa hulluksi!!! Mä en voi ajatella mitään muuta kun raskautta!!!

Tuskin edes olisi voinut tärpätä ekasta kierrosta tai oliko edes mitkään menkat kun vaan muutaman päivän...mut silti mulla on sellanen tunne et oon jo raskaana!!! Vitsit miten korkeelta putoon jos en olekkaan...mä koko ajan tarkkailen itteäni et joo tissit on kipeet ja turvoksissa,ylähuuli terävä jne jne.Anoppi sanoi et kun on raskaana (kai sillon alussa) niin ylähuulen kaari tai siis se mihin rajaus piirretään niinku terävöityy.. huh huh !! Kuinka aikasin aikasintaan kannattais testata!!!??? Mulla siis nyt listasta poiketen kp 20 AAAARRRRGGGHHH!!!!<br><br>
 


Mielenkiintoista olisi muuten tietää porukan ikäjakaumaa, varsinkin jotka kuumeilevat toista tai kolmatta tai neljättä. Että miten pian aiemmat lapset ovat tärpänneet?


Moi,
minä olen nyt 23v, syksyllä 24v.. esikoista odottaessa plussasin 19vuotiaana ja tytön synnyttyä 20v.
Tärppäys tapahtui kolmannesta kierrosta :)
 

Huomenta..... Meillä ootellaa edelleen tätiä kylään keskiviikkona oli edellinen testi joka oli negaa....


juu ikä kyssäriin....olin 25 kun esikon ++testasin 26kun syntyi...

pikkukakkosesta olin 27 kun++ ja28 kun syntyi...

kolmosesta 30kun ++ ja31 kun syntyi joulukuussa 2006


niin ja testaus kannattaa tehdä vasta sinäpäivänä kun pitäs alkaa menkat tai seuraavana ihan sitä kysyneelle tiedoksi
 
Ikägalluppiin: Minä olin 22 kun esikoinen syntyi ja ekasta kierrosta tärppäsi :heart: nyt 27 ja toista yritellään ja eka yrityskuukausi menossa.

Voi että tämän ajan pitää madella niiiiiiiiin hitaasti :/
Täällä päiviä lasketaan että päästään testaamaan josko ois tärpänny.
Mutta vielä saa odotella muutaman viikon :kieh:
 
Heksu
Minä haaveilen kevät/kesävauvasta 2008....ekaa vauvaa olsi tarkoitus juhannuksen jälkeen alkaa yrittämään...vielä reilu kuukausi ja sitten alkaakin jännitys! Itsellä ikää 30 v. ja mies 40 v. Zemppiä kaikille vauvakuumeisille!
 
Tänään iskenyt epätoivonpuuska ja sellainen olo etten ehkä olekkaan raskaana... :/ Onkohan vaan itsensä psyykkaamista kun pelkää että täti minä hetkenä hyvänsä pärähtää paikalle..

Ippu Minulla myös hieman jotain vaaleanpunertavaa aamulla, mutta se tyssäsi kyllä siihen. Eli ei nyt ainakaan tule mitään. Vielä voi siis käydä miten vaan... Toivotaan että tämä olisi merkki raskaudesta, kun kerran kummalakin sama homma! ;) Tosin tänään siis iskenyt "paniikki" siitä että se kuitenkin olisi merkki alkavista vuodoista... Tämä odottaminen käy hermojen päälle.. Tulis nyt vaan tieto jo suuntaan tai toiseen, mielutein +, yllätys yllätys!

Mun kp oli oikein, Hilipatilla kait nyt sit yk2, muista en tiedä onko niitä tietoja päivitetty... :whistle:
 
Hei!

Mä liityn tänne joukkoon. Kuumeillaan kolmosesta ens kevääksi/kesäksi. Meillä ennestään 2 ihanaa poikaa (3,5v ja 1,5v). Ikää mulla nyt 25v ja mies 31v. Itse töissä nykyisin, pojat hoidossa. Opiskelut suoritan loppuun ensi syksystä lähtien, joten eiköhän me tuossa kesän aikana/lopussa käydä tositoimiin. =)
Ekasta mulla tärppäs vasta puolen vuoden kuluttua pillereiden jätöstä, toisesta 1,5kk kuluttua. :)
 
Emminmamma ja Ippu: kyllä se vielä voi kääntyä plussaksi. Itse olen siitä elävä todiste :) Muutama päivä tuli sitä pientä tuhrua ja sitten se lopåpui. Eli kaikki on vielä mahdollista! Olisi aivan ihanaa että täältä siirtyisi muita samoihin aikoihin tuonne odottajien puolelle.

Olemme siis nyt anoppilassa, ja eihän me voitu olla testaamatta täällä uudelleen. Ja se oli jo selkeä plussa, ei aivan yhtä vahva kuin kontrolliviiva mutta selvästi vaaleanpunainen ja selkeä. Ei vaan vielä uskalleta kertoa miehen vanhemmille, vaikka nyt olisi kyllä hyvä mahdollisuus :whistle: . Saa nähdä...

Katselin tuota LA:ta ja se näyttäisi olevan 21.1.2008, voin tulla sitten muuttamaan ojs se muuttuu kun varmistuu. Neuvolaan ajattelin soittaa heti ensi viikon alussa kun kotiin päästään. Tällä hetkellä vain toivoo että pikkuinen on oikessa paikassa tiukasti kiinni; siihen on jo nyt ihastunut :heart:
 
Moi!

Eilinen testi näytti taas negaa... Ja munhan piti oottaa viikonloppuun, mutta kun en malttanut taaskaan. Nyt sitten oikeesti ootan ainakin huomiseen, kun ei ole enää testejä varastossakaan.

Tosin mahassa kiertää ja selkää särkee menkkamaisesti, joten voipi olla, että ne raskausoireet olikin sitten tosiaan sitä luulotautia...

Onneksi on tämä palsta, kun ei viitti miehellekään koko ajan selittää näitä 'outoja' oloja.

Mutta toivotaan kuitenkin, ainakin joku meistä, Ippu ja Emminmamma (tai tietty mieluiten kaikki) saatais se toivottu plussa!
 
Eilen jututin miestä näistä vauva asioista ja sovittiin alustavasti, että juhannuksen kunniaksi jätetään kaikki ehkäsymuodot pois. On sitten kunnolla juhlan aihetta! =)
Eli yhdet menkat tässä ehtii vielä tulla ennen sitä (ainakin). Laskurin mukaan mulla olis ovis huomenna. :x

Kävin eilen taas kaverin vaavia sylittelemässä. Se nukku mun sylissä joku reilu pari tuntia.. :heart: Tänään meen uudestaan moikkaamaan ja yritän saada ne mun kans ulkoilemaan. B)

Hirveet tsempitykset piinailijoille! :wave:
 
Heips,

Tuohon kyssäriin: olin 21 ku plussasin ja 22 ku poika syntyi.
Nyt ikää 25 (tai vajon kuukauden päästä 26).

Edelleen maha ihan ihmeen tuntuinen. Paineen tunnetta ihan alavatsassa ja nippailee kivasti. Toisaalta koko suvun kohta kertänyt aika äkäinen mahatauti ja mullakin on vatsa ollut vähän sekaisin... mut ei silti ole ainakaan vielä sellainen okse olo - toivottavasti ei tulekaan, ainakaan mahataudin takia :kieh: Paleleekin melkein koko ajan ja väsyttää ihan erkkinä :LOL:

Hitsi ku olis pitäny laittaa noita oireita ylös sillon eka kerralla. Vois vähän vertailla.

Neljä päivää vielä, sitten testaan...
 
Lauantai 19.5.2007

Esikoisesta haaveilevat

Hilipati......................kp. 3/28...............04/07.......................yk. 2
Ciba........................kp. 5/36...............04/07.......................yk. 2
Olivia........................kp. 10/26-28..........04/07.......................yk. 2
nipsuli......................kp. 13/42.................05/07.......................yk. 1
Meillevauva...............kp. 14/27................04/07.......................yk. 2
Yohanna...................kp. 14/32-34.............05/07..................... yk. 1
Bumba.....................kp. 16/??..................05/07.......................yk. 1
Vauvakuumeinen.......kp. 21/29-31............04/07.....................yk. 1
Kälättäjä..................kp. 30/30...............02/07.......................yk. 3
Dreamer-88..............kp. 37/29 (51-86)....puoli vuotta..............yk. 3
haahuilija..................kp. ??/??................04/07.......................yk. 1


Rhea...................... .kp. 15/29....................touko-kesäkuussa alkaa
postimestari..............1. haaveissa..............kesän alussa alkaa
Tansuli.....................1. haaveissa..............touko-kesäkuussa alkaa
Tellu -75...................1. haaveissa..............heinäkuussa alkaa
tinka........................1. haaveissa..............heinä-elokuussa alkaa
Nappi.......................1. haaveissa..............elo-syyskuussa alkaa


Toista toivovat

Ippu........................kp. 1/24 (23-29).........04/07..................yk. 3
äiskä äiskä................kp. 10/31-33................05/07...............yk. 1
Vilma84....................kp. 11/28.....................04/07...............yk. 2
Salamander..............kp. 15/25-30.................05/07..............yk. 1
Hissukka...................kp. 19/35?..................05/07..............yk. 1
mussu81...................kp. 25/28...................05/07..............yk. 1
Sonja.......................kp. 28/26-29...............04/07..............yk. 1
Emminmamma..........kp. 28/27-32...............05/07..............yk. 1
tuittu-tilda.................kp. 31/30-34 ..............04/07..............yk. 2

Heikko-Peikko...........kp. 30/30-73................varmaa tietoa ei vielä
Helmi72....................2. haaveissa................huhti-toukokuussa alkaa
miimu.......................2. haaveissa................kesällä alkaa
kaisa pieni................2. haaveissa................kesällä alkaa
Titania......................2. haaveissa................kesäkuussa toivottavasti
Minja........................2. haaveissa................heinäkuussa alkaa
sonja.......................2. haaveissa................ehkä heinäkuussa
Jemina....................2. haveissa..................ei vielä tietoa
Nirppurotta...............2. haaveissa.................ei vielä tarkkaa tietoa


Kolmatta kaipailevat

Äippä84.......................kp. 5/28-30.............03/07.................yk. 4
Alicia...........................kp. 14/28-30...............05/07.................yk. 1
annetta......................kp. 17/?......................05/07.................yk. 1
Amalia........................kp. 20/28-32.......................................yk. 2
Hannipupu...................kp. 21/29-31..............05/07.................yk. 1

Mammutti-Mamma...... kp. 19/?........................kesä-elokuussa alkaa
äitsykkä78.................3.haaveissa................kesäkuussa alkanee
Tytönjapojanmamma...3.haaveissa.................joskus kesällä
Miiruska.....................3.haaveissa................joskus kesällä
mervi-elina.................3.haaveissa.................syksyllä alkanee
Katinka.......................3.haaveissa.................toivottavasti pian
Narya.........................3.haaveissa.................en tiedä vielä
MOLLAKKA..................3.haaveissa.................kesän alussa alkaa
Syksyn sateet.............3.haaveissa.................heinäkuussa alkanee
hiidi............................kp..?/28......................heinä-elokuussa alkaa


Neljännestä unelmoivat

pikkueppu...................kp.41/28-30...............alkanut jo


Kuudennesta unelmoivat

PippurinenMamma.....kp 1/(26!)32-33....................................yk 1


Haamuilijat


Plussanneet

iida83..............2. lapsi (esikoinen 08/06)..............LA 31.12.2007
Afu-82.............1.lapsi.........................................LA 21.01.2008
<br><br>
 
Heippa! :wave:

Onpas täällä monella nyt jännää, ippu, emminmamma ja sonja, plussatuulia vaan teille!! Toivotaan että tärppää. =)

Mä täällä kestitsen tätiä edelleen. Nyt on jo mielikin valoisampi, suunnittelen r-testien tilaamista netistä. Juu, tuli noi varastot tossa tuhlattua.. :whistle: Tiedättekö onko Aconilla muita kuin liuskatestejä? Oviksia en ainakaan vielä aio alkaa tikuttamaan. Ja muutenkin koitan edelleen pitää matalaa profiilia kirjoitustenkin osalta, jos vaan pystyn..
Olen niin täysin varma, että sain kaikki oireet ja menkkojen myöhästymisen omalla vouhottamisella aikaiseksi.

Ai niin, jos joku päivittää listää, niin Hilipatilla siis yk 2 alkamassa/menossa. Tänks. ;)

PLUSSIA!! :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä