Moukulle onnea plussasta! Sehän on ihan selvä plussa, eikä mikään haamu!
Kävin lääkärissä ja luomia ei poistettukaan. Mutta ei ollut ihan turha reissu, koska pääsin kyseleen samalla tosta mun kierrosta. Suikaleelle lupasin tulla kertoon mitä siellä sanottiin. Eli lääkäri ei ollut yhtään huolissaan siitä luteaalivaiheen lyhyydestä, kropan pitäis kyllä alkaa tuottaan keltarauhashormonia tarpeeks sitten jos hedelmöitys tapahtuu. En sit viittinyt alkaa väittään, mutta mähän oon epäillyt, että mun luteaalivaihe olis niin lyhyt, että munasolu ei ehtis kiinnittyyn vaikka hedelmöittyiskin. Joten miten se mitään keltarauhashormooniakaan ehtisi tehtaileen? Anyway, lääkäri suositteli katteleen vielä pari kuukautta, koska sen mielestä mun kierto hakee paikkaansa vielä imetyshormonien jäljiltä ja olis tasottumaan päin... Antoi reseptin kuitenkin primoluteihin, joita vois kokeilla jos ei tasaannu muuten. Ja sanoi, että ei oo haittaa vaikka tulisin raskaaksi niiden aikana. Pakkausseloste kuitenkin sanoo, että ei saa käyttää raskaana ja monelta foorumilta luin, että yksityiset lääkärit ois kieltänyt yrittämästä raskautua kuurin aikana. Blaah... En tiiä mitä nyt tekisin. Ja sit se lääkäri selitti vielä joitan ihan ihmeellistä soopaa siitä miten pitäis antaa äidin ja kohdun levätä 9 kk ennen uutta raskautta. Mutta mä voin tehdä kuitenkin ihan miten haluan. Synnytyksestä on kuitenkin melkein puoltoista vuotta, että ei luulis olevan ongelma mun kohdalla. Tais olla täti vähän muissa maailmoissa. Niin, että yksityiselle menoa suosittelen minä jos jotain luotettavaa tietoa asiasta haluaa...
Siirrytään vaan Red!