** Kevätunelmasta 2010 - Haaveilevat **

Alkuperäinen kirjoittaja Jennyli:
Tosin onko sinulla kierto sinneasti selvillä? Minullakin oli ohjeena tietyt päivät milloin piti toimenpiteeseen mennä. Itselläni taisi tulla silloin vielä vuotoakin, eli alkukierto täytyy olla kyseessä...ennen ovista kumminkin.
Kiitos kaikille tsemppaamisesta, kyllä tämä tästä taas, jos vaan pääsisin silloin helmikuussa, niin pysyisi suunniteltu aikataulu hommassa. Vähän mua nauratti, kun tuosta kuukaudesta kiukustuin, kun tässä on jo seitsemän vuotta odotettu, mutta nyt olis kova halu saada asia eteenpäin.

Joo, on mulla kierto selvillä, eli mulla on normaalisti kierto 28 päivää, ainoastaas hoitohjn aiheuttama stressi (toivominen) sai viime vuonna kierron heittelemään välillä 27-30. Muuten olen lähes tunnin tarkka. Olen aina ollut, ekoista menkoista asti ja heti synnytyksen jälkeenkin. Mua jotenkin ylipäätään turhauttaa nämä kokeet, kun meillä on tosiaan tiedossa miehen 100% lapsettomuus ja mulla on tuo yhdestä ainoasta kerrasta ja ehkäisystä huolimatta tärpännyt lapsi, niin en jaksa uskoa, että mitään suurempaa ongelmaa olisi se jälkeenkään ilmestynyt, kun ei ole ollut oireitakaan ja tyksissä otetut ultrat on ollu "oikean näköiset ikään ja kierton aikaan nähden". Eihän se varmaa ole, että kaikki on kunnossa ja voisin raskautua ollenkaan, mutta jotenkin turhalta tuntuu - varsinkin odottaminen turhauttaa.

Tyksin ohjeissa tuosta TSSG:stä sanottiin, että vuotaa ei saa missään tapauksessa, kun se tehdään. Ja tosiaan ennen kierron puoltaväliä, laskin, että se helmikuunaika on just ennen ovista - mulla oviksen on selvät oireet myös ja olen sen varmistanut vielä ovistesteillä, että oikein tunnen ja sekin on päiväntarkka.

Elämänilolle peukut odottajien puolelle, kyllä sä siellä pysyt! Usko siihen ja nauti olostasi pahoinvointeineen ym. mukavuuksineen - suret sitten vasta, jos tarve tulee.
Me kun käytiin psykologilla näiden luovutettujen sukusolujen vuoksi, niin psykologin kanta oli, että ne, jotka haaveilee hoitojen (sulla raskauden) onnistumisesta ja suunnittelee, millaista elämä on vauvan kanssa yms. ei epäonnistuessa putoa yhtään sen korkeammalta, kuin pessimistitkään, jopa päinvastoin ja hänen mukaansa positiivinen ajattelu tukee onnistumista muutenkin (eli stressi on haitaksi). Eli mieli korkealle vaan :hug:
 
Terveisiä Kuopiosta!

Onnistunut käynti oli,
oikea on täysin auki ja varmaankin myös vasen munatorvi vaikkakin on hieman oudosti suolen takana ja siis hieman jumissa siellä.

Painoa pudotellaan hiljalleen, terolutit jätän kokonaan pois ja katsotaan tasaako metforem kierron. Jos täti ei tule vierailulle saa testin tehdä aikaisintaan kp 40 :LOL: Jos testi tuolloin nega, aloitan terolutit jotta vuoto alkaa. Sama seuraavassa kierrossa. Niin ja tuossa viikon parin päästä menen verikokeeseen jossa selviää onko ovulaatio tapahtunut.

Jos kierto ei tasaannu pelkällä metuilla, niin sitten aloitetaan clomit. Mieheltä otetaan verikokeet vielä myöhemmässä vaiheessa ja vissiin myös uusitaan parin kolmen kuun päästä sperma-analyysi.

Hiljaa edetään ja katsellaan kuinka käy :)
 
vittu! mä oon vatsataudissa! ei viittiny sit kaveri keskiviikkon sanoa et sen ukol oli ollu edellisen päivän vatsatauti! mentii keskiviikko kylää ja nyt tänää alko sit paska lentää! ei mul täs mut toi 2wee poika.... jos se siihen iskee ni hip hei... :(
 
Esikoista Enteilevät


Hugoliina...................kp 3/28.......................yk 3
Niiz............................kp 4/30-38..................yk 3
Marta........................kp 5/??........................yk 3
kaz............................kp 8/28.......................yk 7
kiharapää..................kp 8/32-35(-45)..........yk 16...........TYKS
Arcatha......................kp 9/29.......................yk 16..........KYS
MarjaVatta.................kp 11/32-35..................yk 2...........TYKS
Sipuli123....................kp 19/30-37................yk 2
jeju81........................kp 21/28......................yk 2...........VKS
dindei........................kp 27/34.......................yk 3
HelmiEnkeli................kp 30/31......................yk 1............Kätilöopisto
wippii.........................kp 30/28-34.................yk 5...........KSKS
Sokruli........................kp 32/31......................yk 3
Alisa84.......................kp 34/26......................yk 3



Toista Toivovat

mussu........................kp 3/29................yk alk 02...TYKS
äippäliini83................kp 6/28................yk 1..........KOKS
mariq.........................kp 9/28-36...........yk 21........L-PKS
kellopeliappelsiini.......kp 10/28-30...........yk 9
niimar87.....................kp 17/28-33.........yk 2..........TAYS
Hentsu84...................kp 25/30...............yk 6..........TAYS
minime.......................kp 31/30................yk 10
Vilinäiti.......................kp 97/43................yk ??.........TYKS



Kolmatta Kuumeilevat

ärripurri.....................kp 9/30...................yk 4..........K-HKS/Hyas
Jennyli.......................kp 26/32.................yk 6..........Tays
tikruliini.....................kp 29/??..................yk 1..........TYKS
joikhu........................kp 38/28.................yk ?
Pakanamaan Kartta..kp 42/30.................yk ?



Neljättä Toivovat

Päppä.......................kp 1/25-30............yk 25..........PHKS
wirtsu.......................kp ??/??...................yk 0 (tammikuussa aloitetaan)



Viidennestä Villiintyneet

Chira.........................kp 1/28..................yk 4
tuittu79....................kp 16/30....................yk 1



Tautajoukoissa:

Snoopy
Vauvakuume83
Selis
Tuulia79
velmuliina74
Lapinmaria
Henuliini
Dooris85



:heart: Haamuilijat :heart:






:heart: Plussanneet :heart:


Millukka...................10.9,2009.................yk 16 (km 05/08)
ElämänIlo3..............10.9.2009............yk 8
mama-84................??.??.2009..........yk 26...........SATKS
hellu77...................??.??.2009...........yk 3............Jorvi
Ninnurainen............??.??.2009..........2v yritystä takana
Ezmeralda...............??.??.2009..........yk 4
Juibe75....................??.??.2009..........yk 0
Ouska......................??.??.2009..........yk 8
Jonna-.........................7.8.2009..........yk 11
Irmeli09.....................13.8.2009..........yk 4......TAYS
Sini74.......................??.??.2009..........yk 2 (km 08/08)
mymmyryy................??.??.2009..........tjot
Rouva Bennet............??.??2009..........yk ? (km 02/08)
toivova-84................??.??.2009..........yk 4


Johanna83.................??.6.2009..........yk 5..........KOKS
Rouva Pikkumyy..........4.7.2009...........yk 2 (km 2/08 tm 8/08)
MasterPiece...............30.6.2009...........yk 3...........Oyks
masuha1....................17.6.2009..........yk 6
Linduu..........................5.5.2009..........yk 5
emiliana......................10.5.2009..........yk 5
Lehmis........................30.4.2009..........yk 1............TAYS
Laala..........................21.4.2009...........yk 2.............TYKS
superheppuli...............17.4.2009..........yk 1.....KOS
miracle..........................9.4.2009...........yk 7..........K-HKS
JJ-t..............................10.4.2009...........yk 07/07 alkaen
nti.................................1.4.2009...........yk 9.............PHKS
Jadekettu....................28.3.2009...........yk 1...........Jorvi
Halfcafnonfatlatte........23.3.2009...........yk 4
humu82.......................??.??.????...........yk 3
nessu86......................26.2.2009...........yk 3....KYS
meilinde.......................??.??.????
Charlott.........................3.3.2009...........yk 6........KYS
Pixie.............................14.2.2009
ipanapa-08..................??.??.????...........yk 8
Sirja...............................1.2.2009...........yk 9..............KHKS
Mammutti-Mamma..........8.2.2009...........yk 6
Mamamin......................23.1.2009...........yk 3.........kätilöopisto
nooruli..........................10.1.2009...........yk 1 km -06
tuttemui........................19.1.2009...........yk 3........OYS
Sirpula...........................16.1.2009...........yk 10
kirppunen......................20.1.2009...........yk 1........PKKS




:heart: Vuoden 2008 plussanneet (lasketutajat) :heart:

Tuulia78, vauvahaaveita. Maria-08, maitooo, Red Dragon, Luminka, kutmula, ipapii, Emiliina, Maotao, Mayah, Pamu k, HepsKatti, TähtiTaika, Caffee81
 
Pahoittelut tädin yllättämille!! :ashamed: :hug:

Elämänilolle kovasti onnea odotukseen, nauti joka hetkestä!! :) :heart:

mussu kyllä se kuukausikin on inhottava aika vain odotella seuraava mahdollisuutta, tiedän kyllä tunteen. Ajallisesti se nyt ei oo pitkä, mutta... Ja niinhän se menee, että odottavan aika on pitkä.

Arcatha Onnittelut hyvin menneestä aukiolotutkimuksesta ja sen tuloksista :):) Voi toivottavasti määki saisin aloittaa terot heti vaikka kp 40, eikä tarvis odotella sitä kuukautta, katsotaan mitä gyne sanoo maanantaina.

äippäliini No tekipä kaveri oikein mukavat :kieh: Reilu meininki..

Tikruliini Peukutan sun huomista testiä ajatellen ;) Tuuhan kertomaan heti mitä näytti :)
 
Mua on ruvennu kauhiasti jänskättämään toi viikonpäästä tuleva testaus päivä kun olen ollut tuntevinani masussa ihme tunteita ja nännejä jomottaa niin että.. :headwall:
toisaalta varmaan kuvittelen itselleni oireita kun niin paljon sitä papua tahtoisin..
pelkään että joutuu pettymään mutta sitten vaan kahta kauheempana uuteen kiertoon..
 
Heippa! tämä aktiivinen taustailija on täällä usein käynyt seuraamassa pulinaanne ;)

Ensiksikin äippäliinille jaksamista mtaudin kourissa :hug: Meillä norovirus kiersi koko perheen, onneksi pikkuneiti säästyi parin päivän ripulilla. Itselläkin oli yhden päivän heikko olo, mutta mies teki melkein kuolemaa! Joillekin se tulee TOSI rajuna ja toiset pääsee hyvinkin vähällä. Toivottavasti säkin olet jo voiton puolella. Melkein varmasti se jossain muodossa kiertää koko perheen läpi, mut toivotaan että teillä lievänä. Sanottakoon kaverisi puolustukseksi, että mullakaan ei tullut mieleenkään että löysä vatsa ja vähäinen heikotus olisi ollut vatsatautia. Siinä sitten tartuttelin pöpön työkavereihin ja perheenjäseniin... :ashamed:

Arcatha on saanut hienoja uutisia :) Tiedät nyt ainakin, että ovulaatio on ihan mahdollinen ja kohta saat tietää onko se tapahtunut ilman clomeja. Jätätkö terot jo seuraavassa kierrossa pois?

Mä tässä "kärsin" ovulaatio-oireista. Ennen synnytystä en tuntenut kyllä oiretta suuntaan enkä toiseen koko oviksesta, piti jossain vaiheessa oikein testata ovuloiko ylipäänsä! Kierrotkin heittelivät 30-90 päivän välillä! Nyt ekan lapsen jälkeen kierrot ovat tasaantuneet ja oviksen tuntee ihan tasan tarkasti jo hyvissä ajoin. Syy-seurausyhteyttä tällä ei tietysti ihan varmasti ole, mutta synnytyksen jälkeen en ole käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä (enkä aio enää käyttääkään!), mulla on ihan sellainen olo, että 10-v pillereiden syöntiä sekoitti koko hormonitoiminnan sanoivat lääkärit mitä hyvänsä! :/ Olo on henkisestikin paljon tasaisempi. Mies sanoo, että olen tasaisen huonolla päällä koko ajan :kieh:
 
Huh...olipa tänne tullut tekstiä :)

Pahoittelut tädin vieraisille saaneet :hug:

Onneksi olkoon ElämänIlo ja Millukka :flower: Ihanaa, että vuoden ensimmäiset plussat on saatu, siitä se lähtee ja me muut seurataan teitä pian! :)

dindei tervetuloa! Tuo sun kirjoitukses oli ihan kuin mun kirjoittama :) Mulla tuntuu samoja oireita kuin sulta ja esim tuo nännien arkuus on ihan uutta. Ensi lauantaina olisi testin aika, jos kaikki menee hyvin :)

Arcatha hieno uutisia! Varmasti oli helpottava tieto :)

tikruliinille peukkuja ja tule sit heti kertomaan :D

Sit äippäliinille jaksamisia! Aikamoinen kaveri, olisi se nyt voinut jotain sanoa. Vatsatauti on inhottava, itekin sen muutaman kerran sairastaneena...

Pääsin kerrankin koneelle ihan rauhassa, mies ilmoitti lähtevänsä työkavereiden kanssa ulos ja eipä mulla mitään sitä vastaan ollut kun tajusin, et voisin surffailla mielin määrin =) Meillä kun tämä kone on aikalailla miehen omaisuutta ja todella ahkerasti pelikäytössä. Edellisyönä herra tuli nukkumaan puoli kuusi! Työt alkoi ysiltä :/ Silloin hieman kiehahti... Oliskohan täällä muita pelileskiä?
 
Minime :hug: Olen pahoillani :hug:

Mulle iski eilen menkkakivut, jo kp 25 :eek: Joten taidan jättää minäkin testaamatta sillä kierrosta taitaa jäädä lyhyempi.
Mä toivoin niin että nyt olis tärpännyt kun masussa on ollut oviksesta lähtien erilaisia tuntemuksia...ennen ei mitään! Lisäks mua palelee ja väsyttää ihan tajuttomasti ja nännit on edelleen arat. Mutta ei nämä meinaa näköjään mitään :ashamed:
Ensikierrossa sitten gynelle...
 
juups. nyt alkaa jo olemaa parempi olo. must tuntuu että toi poika sairasti taudin korkeana kuumeena. eilen illal 39.4 kuumetta. nyt ei oikein ruoka maistu sille, joten annoin sipsejä aamupalaksi... :D tää nyt on poikkeus ku ollaan kipeinä, mä vetelen mustikka keittoa naamaan. nyt ukkoon ei oo viel tullu mut sitä tässä odotellessa... joo, se kaverin ukon tauti oli kyl ollu niin raju et ties mikä tauti on.. noh oli mikä oli... kuhan nyt pysyttäis terveenä, ku alkais olemaan noi kp:t niin pitkillä että ei jää sekstailut tautien takia harrastamatta... ;)
 
tikruliini ja minime iso :hug: molemmille! :heart:

Jennyli älä nyt vielä lannistu! Ihan lupaavilta kuulostaa nuo oireet :heart:

dindei
ja snoopy Tervetuloa :heart:

O-N: Järkyttävät vatsakivut, kiitos tädin |O . Loppuisi jo tämä vuotaminen ja pääsis vihdoin iloisempien asioiden pariin =)

Aurinkoista viikonloppua kaikille :heart:

 
Arcatha :flower: hienoja uutisia!!

Voisitko päivittää mulle tänään kp 1.

Vessassa juuri kävin ja huomasin, että täti on tulossa. Katsotaan kauanko vuoto kestää, varuiksi otin jo buranaa ettei tuo kipu pääse päälle kun sit se ei meinaa oikein hellittää. Toivottavasti mun ei tartte niihin terolutteihin koskea vaan kierto jatkuis normaalina ilman niitä, kyllä tuo yksikin poikkeama riitti, ei enää kiitos....
 
jeju81 Mulla on kumminkin aina täti tehnyt ylläri vierailun eikä ikinä varottanut kun korkeintaan päivää ennen. Nyt kun on jo melkein 2vk ollut ihme tuntemuksia niin väkisinhän sitä jo ehtii innostumaan. Ja kun ikinä ei ennen ole nännejä samanlailla jomottanut :kieh:
Nyt plussataan =) Kaikille vaan talvirullat tulemaan :heart: plussatuulia kaikille (+omaan napaan) :LOL: :LOL: :LOL:
 
Arcatha: Ihanaa, että saitte hyviä uutisia! :)

Chira: :hug: tätistä! On se vaan inhottava vieras!

hugoliina: :hug: sinnekin!

tikruliini: no pöh, negat on pyllystä!! :hug:

Jennyli: Voishan ne kivut liittyä alkuraskauteenkin.. :whistle: Toivottavasti! ;)

Millukka: Paljoon onnea ja tervemenoa odotuspuolelle, olethan täällä jo joutunut kökkimään! :) :flower:

ON: Hitaasti käynnistyvät menkat, outoa, yleensä alkaa samantein runsaana, välillä taas tällaista. Paperiin ei tuu juuri mitään, siteeseen hyvin vähän. Lämpöä mittasin ->37,1 , nytkö tässä kipeäksi ollaan tulossa, luulis että laskee kun jo tuhruttaa. 36,7 on ollut tähän asti oviksesta..
 
minime: Tää täti oli ihan odotettavissa ja ihan myös tervetullut :D Nimittäin vimekierrossa ei peitonreuna heilahtanutkaan tärppipäivien läheisyydessä :kieh: Mulla oli kova työputki, enkä jaksanut ajatella koko asiaa ja mieskin ärsytti. Nyt on mies ihan kiva ja levätty on joten tässä uudessa kierrossa voidaan taas yrittämällä yrittää. Ihmetyttää vaan toi kierto joka sit jäi vaan 24 pituiseksi :eek: Koskaan ei ole ollut noin lyhyttä kiertoa. Oviksenkin tunsin laimeana kipuna jo kp13, mutta siitä ei tullut n.5 päivän jälkeen nippailua mitä yleensä tulee mulle. Lämmötkään eivät heilahtaneet mihinkään suuntaan vaan pysyivät kokoajan sennormaalin 36,5. Joten olikohan edes mitään ovista, kun noin lyhkäseksi kierto sitten jäi?
 

Yhteistyössä