Kevätkullat06

  • Viestiketjun aloittaja huhtis
  • Ensimmäinen viesti
Hyvää kirpeää pakkasaamua kaikille!

Tervetuloa kaikille uusille kirjoittajille, mukava saada uusia joukkoon.

Ihanaa vihdoinkin on talven tuntua ilmassa, :ashamed: tuntuu sit vaan kesäkin kesältä, kun on ollut vähän pakkasta. Pikkuneiti meni ulos nukkumaan, vaikka mittari näytti -12 astetta. Parvekkeella nukkuu ja kamalasti vaatetta.. mietin että ei kai kylmä tule. Millaisilla pakkasilla te vielä laitatte ulos nukkumaan?

Eilen meillä sitten keksittiin eteenpäin meneminen, odottelin sitä konttausta mutta neiti päätti lähteä ryömimällä, nyt kiinnostaa kaikki ne mihin ei aiemmin ole ylettänyt, kuten sähkölaitteiden muuntajat...taitaa tulla isona sähköasentaja. Muuten meillä on kyllä jo pitkään liikuttu kierimällä ja noustu konttausasentoon, saa nähdä koska se konttaus alkaa..

Potalla käyntiä on jatkettu ja aamuisin sinne jopa osuu jotakin.. Neidistä on hauskaa istua potalla( ainakin vielä).

Ruokailu sujuu taas, mutta aina välillä on sellaisia kausia ettei tahdo mennä mitään alas, kai ne hampit vaivaavat... ja äidin mössöt maistuu paremmilta kuin noi valmisruokapurkit, kun niitä joskus reissuissa maistellaan.

Me ei käyty vauvauinnissa lainkaan, mutta käytiin perjantaina kokeilemassa uimahallia ja neiti tykkäsi. Ensin pällisteli kaikkia valoja ja hampaatkin vähän kalisi, mutta loppujenlopuksi alkoi jo roískutella vettä.
Täytyy taas mennä kokeilemaan uudelleen... Onko moni käynyt vauvauinnissa?

No niin nyt pitää mennä, palaillaan taas...

:wave:
 
Huomenta kaikille!

Meillä myös tyttö nukkuu ulkona, on ollut jo reilun tunnin, pakkasta näytti olevan 8 astetta. Tuntui tosin kylmemmältä, ei kai vaan ole tottunut talvikeleihin... Laitoin hirmuisesti vaatteita ja vielä lampaantaljan makuupussin alle. Ja kaipa hän sieltä ilmoittelee jos tulee kylmä tai kuuma.. :)

Meillä liikutaan vasta rullaten, on ollut hieman nihkeetä tuo tytön likkeellelähtö. Oppi kääntymäänkin vasta pari viikkoa sitten, reilun 7kk ikäisenä. No, hän on hieman pulleaa sorttia, joten liikkuminen taitaa olla vaivalloisempaa kuin laihuliineilla. Mutta hyvä että ruoka maittaa!

Nyt syödään jo pari lämmintä ateriaa päivässä, eli päästään siihen viiteen ateriaan. Lounaaksi lihasose ja päivälliseksi kasvissose, lisäksi aamulla jogurttia, välipalaksi hedelmää ja illalla puuroa.

Ja yöt menee onneksi vieläkin hienosti. Hän on nukkunut koko yön 3kk lähtien, saas kattoa vaikuttaako nukkumiseen kun lähtee oikein kunnolla liikkeelle. Vielä ei ainakaan kääntyile sängyssä.. Ja nukkuu sellaisia 9-10 tunnin yöunia, ihanaa.

Että tällaista tänne kuuluu,

Hauskaa päivää teille! :flower:
 
Tervetuloa uudet =)

Meillä lasitetulla terassilla on noin -10 astetta ja hyvin näyttää uni maittavan. Tosin osittain johtuu siitä että yöt on taas yhtä hulinaa.... itketään ja itketään, sylissä kyllä nukuttaisiin vaan mites se äiti sitten nukkuu?? Olen ajatellut että nyt viimeistään on typyn opittava että joka kitinän perään ei tulla, koska kun menee niin saa tällä hetkellä yöllä nuo raivarit :(

Typy täytti viime viikolla 8 kuukautta ja samalla tuli huima määrä uusia asioita. Listaanpa ne ylpeänä äitinä ;) tähän:

- ryömimisen välissä istutaan vähän väliä, ensimmäisen kerran nousi itse istumaan uudenvuoden päivänä, mutta nyt se on ns. peace-of-cake
- konttaus on opittu. Ensiksi ihan vähän mutta nyt jo monta metriä, tosin jos kiire tulee niin heti lähdetään vielä ryömimään...
- ensimmäisen kerran on noustu ilman apua seisomaan ja seisomista pitäisi saada harjoitella koko ajan
- ensimmäiset rappuset (2 kappaletta) on kavuttu ylöspäin

Joten voisi sanoa että apua...

Vauvauinnista kyseltiin, me käymme ja siitä tykkää koko perhe. Uskon että on auttanut myös tähän motoriikkapuoleen.

Nyt heiluu vaunut, mukavaa päivää kaikille :wave:
 
Heipä taas. Täällä pakastaa edelleen, kivaa. En laittanut tyttöä ulos vaunuihin kun katselin että pakkasta on -12 astetta. Olis kait voinu laittaa mutta näin tällä kertaa. Tuntuu nukkuvan omassa sängyssäänkin aivan loistavasti. Pidetään makuuhuone aika viileänä (paitsi kesällä lämpöä riittää ihan liikaakin) joten siellä pitäisi olla mukavaa tuutia.

Niistä yöunista... Kehuskelin täsä muutama päivä sitten kuinka hyvin meillä nukutaan. No, viime yönä neiti heräsi 4:00 aikaan ja valvoi sitten 6:30 asti. Tein sitten kaikki juhlaliikkeet kun en saanut neitiä sänkyyn millään takaisin eli annoin maitoa pullosta, vaihdoin vaipat ja yritin hätäpäissäni laittaa neidin sitten jo meidän sänkyynkin. Mutta ei, ei kelvannut. Kitinää ja kitinää!! Niinpä siinä sitten lueskeltiin Puppe kirjoja aamun valjetessa ja katseltiin aamu-uutisia ykköseltä. Aamu-uutiset oli ilmeisesti neidille "liikaa". Silmät meni vaan väkisin kiinni vaikka kuinka yritti sinnitellä. Mikäköhän oikku mahtoi olla? Olisiko tulevat hampaat kiusanneet vai mitä?!

Mies lähti just töihin ja harmitteli kun ei kerkeä tekemään mitään aamulla. Tokaisin vain että pitäisköhän herätä vähän aikasemmin kun 10:00 kieppeillä?! Se tais olla virhe kun miehen työreppu heilahti siihen tahtiin autoon että huh huh! Olisin kait voinu säästää totakin kommenttia...

Tätä tää on. Ylitöitä ja ylitöitä sekä vanhan talon remonttia joten onhan täsä ite kullakin vähän hermot piukassa.

Töistä tulikin mieleen, pitäis varmaa lähteä täyttämään pesukonetta ja kuorimaan porkkanoita. Porkkanoita kun meillä menee ihan kiitettävästi. Koira syö pari päivässä ja me muut mussutetaan niitä välipaloina kun tota karkin syöntiä pitäis jollain rajoittaa (jäi päälle odotusajasta). Keksin sitten itseni mielestä huippuidean. Kuorittuja porkkanoita valmiiksi pilkottuna vatiin niin siinä sitä on pikku pureksittavaa pisinpitkin päivää.

Eli mars hommiin, päivän jatkoja kaikille!

 
moikkelis vaan uudet minunkin puolestani ja tervetuloa mukaan joukkoon!

Jestas sentään, kävin lukemassa tuota potta keskustelua ja siellä on taas saatu melkein sotatila aikaiseksi mitättömästä potalla olemisesta. Jotenkin ei kyllä tee mieli enään kirjoitella oikeen muualla kuin täällä. Mitäs mieltä te mammat olette tuosta pottailusta, ainakin osa jo meidän lailla sitä jonkun verran harrastaa? Mä olen sitä mieltä, et pientä voi totuttaa pottailuun pienen ehdoilla. Ei toki pakolla ja vain hetki ollaan. Mitä ajattelette, jos 3v. on vielä täysin vaipoissa? Pidättekö vanhempia samattomina kuivaksi opettelun suhteen, vai mitä mielessä pyörii? Pakko kyllä tunnustaa, et minä syytän vanhempia :ashamed: , en voi lastakaan syyttää ellei hänelle osoiteta muuta paikkaa tarpeet tehdä kuin vaippa. Mutta tilanteet on toki oikeesti erilaisia perheillä, et en nyt ihan mustavalkoinen ole tänkään suhteen. Pisti vaan veren kiehuun se keskustelu, en vaan viitsinyt siellä enään mitään sanoa. Jep, mutta se tuosta pottailusta tällä erää.

Meillä poika edelleen harkitsee lähteäkkö konttaan vai ei, istuminen on kyllä ollut kivaa ihan selvästi ja hienosti kyllä selkä suorana tönöttääkin lattialla.

Tänään on taas syömiset takkauilleet pahemman kerran, siis ne kiinteät. Porkkanakin jäi nyt pois meiltä, kun poika siihenkin reagoi ihottumalla. Neuvolasta käskivät testaan uudestaa jahka iho paranee :\| empä tiedä kokeilenko ihan hetkeen uudelleen. Kestää kuitenkin ihon paraneminen aina muutaman viikon. Ei voi sinä aikana kokeilla mitään uusia makuja, kun ei taas tiedä onko vanhaa ihottumaa vaiko jo uudesta mausta. Ei kai se nyt yhteen porkkanaan kaadu pienen vitskujen saanti, onhan noita kasviksia vaikka kuinka ja paljon muitakin vähemmän allergisoivia. Mitäs mieltä te olette?

Ääh, huomenna miehellä on taas illalliset, pomot Ruotsista tulee tänne jotain kukuileen miten firmalla menee. Nii ja minä saan taas olla kaksin pojan kanssa kotosalla. Tässä sen huomaa miten mihestäkin on apua illalla, kun väsy alkaa jo pukkaa itselläkin päälle. Vaan mitä minä tässä ruikutan, onhan tuo kuitenkin yleensä illat kotosalla, harvemmin poissa onneksemme.

Jopas olikin valitusta kerrakseen, tää nyt vaan on tälläinen ilta.. Juu, mutta upea sää oli tänään vaikkakin hiukan vähemmällkin pakkasella olis talven tunnun saanut, mutta kivaa oli kävellä muskarista kotiin päivällä, kun aurinko paistoi ja lumi narskui kenkien alla.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Tänään oli neuvola, hyvin oli typy kasvanut ja painoakin tullut kiitettävästi kasvuun nähden. Typy oli meinaan tehnyt kasvussa spurtin, käyrä oli kohoava. Ohessa uudet mitat, suluissa 2 kuukautta vanhat:

- pituus 71,7 cm (67,5)
- paino 8 170 g (7 265)
- pipa 44,8 cm (43,5)

Terkkari lohdutti minua näistä yöhulinoista, että yleensä loppuvat itsellään kun uudet taidot tulevat haltuun. Sen jälkeen kehotti aloittamaan unikoulun jos ei näytä rauhoittumisen merkkejä...

Viime yönä typy harjoitteli ensimmäisen kerran seisomaan nousua... tuossa kahden kolmen välillä sitä vaan noustiin, noustiin ja noustiin. Nyt on ihan sippi tuolla vaunuissa.

Onneksi terkkari epäili että noin kahdessa viikossa typyllä on seisomaan nousu ja siitä laskeutuminen hyvin hallinnassa. Josko sitten saataisiin kunnon yöunet....:)

Ihanaa oli kuitenkin saada nuo mitat, tietää että typy voi hyvin vaikka ruokailut kotona on edelleen kikkailemista.

Kuppi kahvia ja myös äiti aamupäikkäreille, soonmoro :wave:
 
Moikkamoi!

väinötär Tuosta potta jutusta,mä ole aivan samaa mieltä,että pottailu aloitetaan pienen ehdoilla. Mä aloitin esikoisella pottatouhut sillon,kun hän pystyi istumaan kunnolla ja samoin aion tehdä tämän kuopuksenkin kohdalla.Meidän esikoinen oli kahden ja puolen vuoden iässä täysin vaipaton,ekaksi luovuttiin päivävaipasta ja sitten yövaipasta. Jos esim. 3-v on täysin "vaipoissa" niin kyllä minunkin mielestäni siitä suurin vastuu on vanhemmilla ja heidän viitteliäisyydellään. Ja sitten toinen ääripää on ne,jotka laittavat aivan pikkuisen potalle tekemään asioita,kyllähän sen ehtii aloittaa vähän myöhemminkin (ja tolla vähän myöhemminkin en sitten tarkoita mitään 2v :LOL: ) vaan sillon kun lapsikin itse tajuaa mitä tässä ollaan tekemässä. :) Eiköhän jokainen tiedä milloin oma lapsi on valmis potalle,tai ainakin pitäisi tietää...

Joo,ei se vitamiinien saanti porkkanaan kaadu,otat vaan porkkanan pois ruokavaliosta.Annat sitten muita vihanneksia enemmän :) Näin ainakin mä tekisin.

Meillä meni viime yö niin sanoaksi päin p..tä :/ Kuopus heräs varmaan 10 kertaa ja tutti jatkuvasti hukassa tai sitten ärjyi muuten vaan..tää on just tätä tämä liikkeellelähtö aika..muistuu aivan esikoisen ajat mieleen..Nyt kuopus nukkuu hyvin ansaitsemiaan päikkäreitä ja luultavasti melko pitkään,kun viime yönä järjesti niin ahkerasti ohjelmaa äidille. :LOL: Ja minä suuntaan kohti keittiötä ja kahvikuppia,jos vaikka tästä vihdoin heräis kunnolla :wave:
 
kesä06 harmaana
Kysyin tänään neuvolassa tuosta pottajutusta. Meillä terkkari sanoi että vuosi on hyvä ikä aloittaa, sitten on jo vähän ymmärräystä vaavilla että mitä tapahtuu... Varsinkin meidän kohdalla on kuulemma ihan järkevä aika aloittaa kun tuo typy on mitoiltaan vielä niin sipponen.

Tääkin taitaa kuulua monen lempiaiheeseen, samaan kastiin kuin imetyskeskustelut :LOL:

Uskon että maalaisjärjellä jokainen meistä pärjää ja tietää oman lapsensa parhaan. Itse ajattelin aloitella opettamista tuossa vuoden iässä, kesällä voi sekin olla mukavampaa...
 
Meil oli tänää oikein hei hulinaa päivä! Käytiin tytön kanssa kaupungissa, me maalaiset! Tyttö oli ihan innoissaan kun näki vaikka mitä suuren maailman menoa. Syötiinkin Ricossa ja hyvää oli. Tyttö tosin sai vähän muuta herkkua nenän eteen kun äippä. Ei vielä mitään hyvyyksiä kahvin kera. Reissuun kun lähdettiin niin käytiin samalla mun äitiä moikkaamassa ja mummihan oli ihan myyty kun pikku kullanmuru tuli käymään. Tyttö kun on mummin ensimmäinen lapsenlapsi niin voi että sitä paapomisen määrää!

Aika pitkä reissu oli, 8 tuntia siinä vierähti. Hyvin tyttö jaksoi, taitaa tulla äitiinsä (ja mummiinsa)! Shoppailua, shoppailua...silloin harvoin kun kaupunkiin lähdetään.

Siellä oli muuten aika liukas keli. Sai ajaa kutakuinkin varovasti!

Saas nähdä miten ens yö menee. Voi olla että heräillään ja nähdään unia tapahtumarikkaasta päivästä! Pitäis kait mennä itekin nukkumaan jos käy niin että yöllä ihmetellään tytön kanssa päivän touhuja!


 
Huomenta vaan kaikille!

Joo, Väinötar, oli melkoinen keskustelu toi pottakeskustelu lueskelin sitä kans yks päivä, mä en ole enää pitkään aikaan kirjoitellut muualle just sen takia kun kaikesta tuntuu tulevan sotatila. Tänne on kiva kirjoitella. Mutta tosta pottajutusta, mä olen sitä mieltä kuin täälläkin moni että maalaisjärkeä peliin ja jokainen meistä itse tietää koska aloittaa, mutta jos kolme vuotias on vielä täysin vaipoissa niin auts....

Kiva kun ulkona on pakkasta ja lunta. Luvattiin täksi päiväksi tänne etelään lisää lunta, :( toivottavasti ei ihan kamalasti, kun pitäsi kävellä tonne keskustaan, viime syksynä kun oli se lumimyräkkä , olin silloinkin kävellen.... Neiti on näillä pakkasillakin nukkunut ulkona päikkäreitä ja sekin oli muuten tuolla muualla yksi sotatilan aihe..... Mulla vaan on kaikki kolme tyttöä nukkuneet ulkona paremmin kuin sisällä, mutta siinäkin pitäisi mennä lapsen ehdoilla, jos nukkuu ulkona niin nukkuu ja jos ei niin sit ei. En ymmärrä miksi kaikista asioista pitää aina riidellä..No joo....

Meillä sujuu toi ryömiminen tosi hienosti, nyt kun neiti keksi sen, vauhti on lujaa =) , kaikki kivat tavarat ja pienet roskat kiinnostavat kovasti.
Tahra lattiassa niin sitä voidaan ihmetellä vaikka kuinka kauan... ;) äiti laiskasti siivonnut..... Yöt ovat alkaneet parantua saa nähdä sitten kun meillekin tulee toi seisomaan nousu vaihe alkaako yölevottomuus uudelleen...

Mutta nyt juomaan kuppi teetä ja tyhjentämään tiskikone.
Ei muuta kuin mukavaa talvipäivää kaikille. =) :wave:
 
aamupäivää kaikille!

Meil olis neuvola ensviikolla ja mä olen taas ihan hermona... neuvolatäti kun ihmetteli viimeksi et miks meidän tyttö ei nouse jo jaloilleen?! No mutta kun tyttö ei edes vielä konttaa!! Rupean jo epäilemään että onko meidän tyttö ainoa 9 kk:n ikäinen vauva joka ei siis konttaa eikä nouse jaloilleen. Tyttö kyllä pyörii hurjan kovaa akselinsa ympäri ja pääse sillä tavoin mihin haluaa. Sitä ei kuitenkaan noteerata neuvolassa. Todetaan vaan että kyllä jo pitäisi ainakin kontata ja kunnolla.

Istumaankaan tyttö ei vielä itse nouse. Laitan hänet istualleen ja siinä hän nököttää iloisena. Sekin kuulemma on siinä mielessä huono juttu että tytön pitäisi itse mennä istumaan. Huh, tää on niin väsyttävää. Aina kun menen neuvolaan niin on jo valmiiksi sellainen olo että olen jollain tavoin huono äiti ja mun lapseni jollain tavoin jälkijunassa kaikessa.

Sitten on vielä tuo paino ja syöminen...loputon lista. Yritän kuitenkin luottaa itseeni vaikka onhan se aika vaikeaa kun olen yksin näiden ajatuksien kanssa. Mies tietty tukee mua ja silleen mutta rankkaahan se on kun neuvola ei tue vaikka luulin että osaksi juuri sitä varten neuvola olisi.

Onko kenenkään vauveli juonut 9 kk:n ikäisenä itse nokkamukista? Meidän tyttö kun juo vielä pullosta (sekään ei kuulemma hyvä??) ja ei tunnu oikein innostuvan tosta nokkamukista. Miten saisin hänet kiinnostumaan siitä, hmm?!

No niin, nyt rupes koira möykkäämään!! Täytyy lähteä katsomaan mikä hätänä. Tyttö ja mies nukkuu vielä joten koira sais ny vähän hillitä itseään. Päivänjatkoja!!

 
neitinöppönen
Heippa kaikille!
Piti ihan alkaa piiitkästä aikaa jotain raapustamaan. Meinaa nämä päivät olla aina niin täynnä touhua, että tulee vain pikaisesti lukaistua välillä kuulumisia. Meidän huhtineiti on siis 9kk jo. Äkkiä tämä aika kuluu. Terhakka tyttö ja pitää kyllä äidin ja iskän kädet täynnä päivisin (ja vielä viikko sitten öisinkin...). Miamarika taisi olla se joka kirjoitteli neuvolan huolista vauvan liikkumisen suhteen. No meillä ollaan aivan samassa tilanteessa. Tyttö ei edes ryömi vielä. Istuu tosin aika hyvin. Toisin kuin teillä, meillä ei olla kuitenkaan huolissaan. Terkkari ja lääkäri olivat sitä mieltä, että vauva keskittyy muihin juttuihin ensin ja opettelee myöhemmin liikkumaan. Vauva on tarkkaavainen ja seurustelee mielellään. Vähän yrittää sanoja tapailla:) Tiedän moniakin täysin terveitä ja vikkeliä lapsosia, jotka eivät ole vielä tuossa 9kk iässä liikkuneet. Vähän kyllä ärsyttää puolestasi tuo neuvolan tädin kommentointi. "Pitäisi" sitä ja tätä... Kaikki ajallaan. Meillä on tosi jäntevä vauva, joten en tiedä sitten miten puututtaisiin, jos olisi ns löysempi tapaus.
Tsemppiä neuvolareissulle!
Pottakeskusteluun en oikein osaa ottaa kantaa. Paitsi että kolmevuotiaana meidän neiti ei käytä vaippoja :kieh: Toivottavasti...
 
neitinöppönen; kiitos kun kerroit että en ole ainut jonka vauva ei vielä 9 kk:n iässä konttaa tai nouse jaloilleen. Meidän tyttö on kylläkin kova puhelemaan ja naureskelmaan mutta kait se sitten on jotenkin niin että tuo kova pulputus on vienyt "tilaa" konttamiselta. Eipä kait sitä kaikkea voi kerralla oppia.

Nyt pikku pulputtaja on mun käsilaukun kimpussa joten lopsailen tähän ennenkuin laukun sisältö on leviänä lattialla. Sitä ennen tutkittiin koiran tassuja ja siitäkös meidän karvaäijä pulttas. Lähti pöristen omalle paikalleen ja kurkki kulmiensa alta tyttöä.
 
Iltapäivää kaikille!

Meille tuli sitten räkätauti viime yönä kylään :/ Esikoinen melkein koko yön niiskutti :snotty: ja aivan varmasti tarttuu kuopukseen..

miamarika Meidän pikkumies on kovin hurmaantunut meidän kisuihin,heti kun kissa tulee tarpeeksi lähelle,poika nappaa häntään kiinni..kissa tykkää :whistle: mutta ei ole vielä kertaakaan raapaissut pojua. Tosin tuo kissa on niin kiltti luonteeltaan,että antaa toisen tehdä melkein mitä vaan. Kuopus saa oikein vauhtia ryömimiseensä,kunhan vaan näkee kissan kuivaruokakupin..jo kaksi kertaa olen pojan löytänyt nyrkit täynnä kuivamuonaa,onneksi on tutti..ei saa laitettua suuhunsa. On se niin nopea,vaikka vasta ryömii :LOL: Enkä minä aina muista nostaan kuppeja korkealle.. :/

No,nyt kuopus heräs,joten :wave:
 
Tervetuloa vaan uudet :wave:

Meilläkin neiti on pienessä flunssassa ja vähän on lämpöä. En tiedä johtuuko siitä vai mistä, mutta on ollu aika äksyluonteínen. Tai sitten vaihtoehtoisesti oisko tulossa hampaita, kun ei ole ihan varmuutta saatu.

Tytsi ryömii tosi hyvin ja tosi lujaa, mutta tosi harvoin nousee ees könttäys asentoon. Sängyssä tekee sitä ja sitten kun pitää ryömiä esteitten yli. Ja selkeesti pitää jo päästä vähän ylöspäin, mutta ei jalat vielä kannattele. Hyvin onnistuu, kun on joku juttu mihin nojata. Ja puhetta tulee...ihan varmasti on sanonu muutaman kerran vauva ja äiti (mun mielestä ;) , yleensä se on tätätät, pappapappap ja tänään ihana hubahubahuba! Eikä nouse ite istumaankaan. Kyllä istuu tapittaa, kun laittaa istumaan. Ja sitten vetää itsensä istumaan, kun antaa sormet, mistä saa ottaa kiinni. Onhan se kyllä välillä vielä horjuvaa ja kupsahduksiakin tapahtuu, joten ei passaa vielä jättää yksin tai mennä kovin kaus.

En oo lukenu tota pottakeskustelua. Ja nykyisin todella harvoin luen muita kuin tätä. Osittain syynä voi olla juuri tuo, että joka asiasta saadaan riita aikaseks. Ja välillä en vaan voi ymmärtää ihmisiä, jotka eivät voi hyväksyä muiden mielipiteitä vaan heille on se yksi ainoa oikea. Hyvä, että ihmiset sanoo mielipiteet, mutta se miten ne sanotaan ja mitä sanotaan, vois miettii. Asiat ei ole niin mustavalkoisia, ainakaan mun mielestä. Ja tuohon pottailuun...aloitetaan sitten aikanaan, en ole miettinyt sitä sen tarkemmin. Pitäs ensin ostaa se potta! Varmaan lähiaikoina. Se on selvä (toivottavasti ainakin), että tytsi ei oo kolme vuotiaana enää pelkästään vaipassa. No onpa vaikee keksii oikee sanamuoto, mutta ymmärtänette varmaankin B)


Jospa kävis haukkaamassa jotain, kun tytsi vielä nukkuu. :p
 
Sitä vielä piti kysymäni, minkä reaktion teillä peili aiheuttaa? Meidän neiti saa ihme keskustelu ja hymistely kohtauksen. Tai jos peili on maassa tuon lisäksi pää pitää painaa ihan peiliin kiinni ja jopa maistellla sitä. Hauskaa seurattavaa! :LOL:
 
Pitkästä aikaa minä täällä :wave: :wave: eli moikka vaan kaikille!!!

Mä oon varmaan viimeks kirjotellu 2 kuukautta sitten, luulisin.... Lueskelemassa tosin oon joskus käyny, mutta en vaan oo saanu aikaseks kirjotella mitään :ashamed:

Tyty on jo iso likka ikää tuleepi komeat 9kk tällä viikolla! Pitänee jo 1-vee synttäreitä alkaa suunnittelemaan ;) Tytsy pitää edelleen mamman liikkeellä, konttaa siis joka paikkaan, kävelee tukia vasten, syö kaiken mahdollisen ja mahdottoman, repii lehdet ja on muutenkin erittäin reipas ja tempperamenttinen söpöliini :heart:

Kaikille uusille tervetuloa kirjoittelemaan :flower: Ja minäkin koitan ryhdistäytyä ja keritä useammin tänne jos se suinkin vaan on mahdollista.

 
Moikkelis!

Jekkupatteri! Lemmikit on kyl ihania vaiks ny välillä meidän karvaukko pörisee tytön uusille ulottuvuuksille. Sehän kait kuuluu asiaan ku ei vaan mitään pahaa tarkoita. Koira on ollu meil tosiaan 5 vuotta ennenku tyttö syntyi joten olen tyytyväinen että koira otti näinkin hyvin vastaan pikku neitosen. Kovin tekee vaippatarkastuksia tytölle ja nuolee korvia minkä ehtii. Naamaan en ole antanut nuolla, yäks! Kaveruksia ovat kun vaan tyttö oppii ottamaan hellemmin kiinni turkista. Hellyyttäväähän niitä on seurata kun iso koira loikoilee tytön lähellä ja seuraa (tai vahtii?) tämän puuhia.

Ollaan lähdössä mun työkaverin tykö ja pitäis ruveta pakkamaan hoitolaukkua matkakuntoon. Täällä maalla kun nuo välimatkat ovat vähän toista luokkaa kuin kaupungissa! Saa pakata kaiken mahdollisen rekvisiitan mukaan. Työkaverilla on vuoden ikäinen tyttö joten saas nähdä mitä meidän tyttö "sanoo" kun näkee pitkästä aikaa suht oman ikäisen kamun!

Heipä hei ja päivän jatkoja!
 
kesä06 harmaana
Ihanaa... taas on tämän viikon siivous tehty. Saa taas olla tyytyväinen vähän aikaa :)

Typy on meillä räkätaudissa, tuli ihan yllättäin toissa yönä. Yöt on kuitenkin nukkunut ihmeen hyvin. Eikä tunnu päivän touhuissakaan pahemmin haittaavan. Harmi vaan että jää jo toinen uinti peräkkäin välistä :(

Kohta lähdetään serkkuja katsomaan. Siellä täti innoissaan odottaa että näkisi typyn uudet "kujeet". Tänään naureskelin typylle kun piti aamu-unille käydä niin eikä mitä, ylös sängyssä ja tukea vasten päästä päähän. Hei, ei mun typy noin iso voi vielä olla... ja välillä taas tuntuu että kasvaisi jo edes vähän järkeä päähän
:LOL:

Mukavaa päivää kaikille :wave:
 
Moikka!

Joo-o,meillä räkä lentää..ollaan koko perheen voimin kipeenä. :snotty:
Viime yö oli muksuilla tosi levoton..toinen kun rauhottu,niin toinen aloitti ähinän ja niiskutuksen. Aika ärhäkkää sorttia tämä flunssa,mä olin vielä eilen aivan terve... :snotty: Toivottavasti loppuis niin äkkiä kuin alkoikin..

Pakkasta on -14.6 astetta,onneksi ei tarvi lähteä mihinkään :xmas:
Kuopus nukkuu ja toivotaan,että sais vähän pidemmät päikkärit vedettyä kuin eilen. :) mutta nyt taas :wave:
 
Moikka pitkästä aikaa!!!

Meilläkin ollaan kipeenä!!! Tyttö nuhassa ja eilen oli kunnon kuumekin! Mulla kurkku kipeenä ja miehellä kauhee nuha kanssa!!!

Rytmit on vähän hakusessa nyt tämän sairastelusta johtuen... :/ Yleensä neiti herää 7-8 ja nukkuu ekat päikkärit 11-13 ja toiset 16-17 Tänään sain sen just äskö ekoille päikkäreille!!! :whistle: Ei viittitty ulos lähtee kun pakkasta melki -20 :/ ja sisälle en meinaa saada millään nukkuun!!! No jospa sitä sit kohta palataan normirytmiin kun tauti menee ohi!!!

Oon vähän pihalla tein kuulumisista, täytyy ruveta nyt lukeen!!! ;)

Mä oon lähössä töihin maaliskuun alusta!!! Jänskättää et miten se onnistuu!!!

Nyt vähän huilimaan sohvalle kun ei koskaan tiedä kauan se nukkuu...

-dalmis ja tyttö 9kk-
 
Onpa täällä nyt porukkaa kipeänä, toivottavasti ei meille iske.

Viikonloppua tässä kovasti odotellaan jos vaikka sais pari tuntia huilia ja tehdä jotain mielekästä ihan itseksee. Kävis vaiks heppatalleil tai jotain. Olen ny ollu puoltoistavko:a kahdestaan tytön kanssa kun mies "asuu" työpaikalla. Hakee tänään poikansa meille. Poika on meillä joka toinen vkloppu ja onhan siinä sitten hei hulinaa. Isää kun ei haluaisi ollenkaan jakaa tytön kanssa, ymmärtäähän sen kun harvoin näkevät.

Täällä satelee lunta enkä viittinyt lähteä vaunulenkille. Tosi ärsyttävä ilma, tuulee ja tuiskuaa. Eilen oli mahtava ilma. Käytiin työkaverin kans vaunuilemas porukal ja saatiin koko tyttöjengi punaiset posket!

Tyttö meni vartti sitten nukkumaan ja luulen että nyt olis hyvä hetki lukea juorulehtien kunkkua, 7 päivää lehteä. Eipä tartte hirveesti ajatella, sen kun lukee vaan! Nii, ja kuppi kuumaa kahvia sekä suklaata! Nam!!

Päivänjatkoja!

 
Lauantaipäivää!

Viime yönä poika nukkui heräämäättä aamukuuteen.Jes!!! :) Kylläpä teki itsellekin hyvää,kun sai nukkua koko yön. Nuha tosin vaivaa vieläkin..

Isi vei äsken pojan päikkäreille,vielä ei kuitenkaan nukuta..kuuluu pinniksestä vielä ähinää. Mulla on matot ja petivaatteet ulkona tuulettumassa,se on nyt siivouspäivä..vaikkei näin nuhaisena kovinkaan suuri toi siivousinspiraatio ole,mutta kun on niin kaunis ilma,niin täytyi käyttää se hyväksi. Aurinko paistaa ja todella kylmästi tuulee,mutta se vaan tekee petivaatteet ihanan raikkaiksi :D Kahvi tuoksuu keittiöstä,joten :wave:
 

Yhteistyössä