Kevään merkkejä

Kevät taitaa olla jo aika pitkällä, mutta kerätäänkö silti tänne kevään merkkejä? Niiden löytämisestä tulee aina niin loistava fiilis ja vielä mukavampaa on päästä kertomaan niistä jollekin. =)

Täällä Uudessakaupungissa on nyt näkynyt jo muurahaisia, kärpäsiä, perhosia, leskenlehtiä, kastematoja ja iso sammakko. Eilen bongasin kaupungilla jo pari hurjaa sortseissa ja itse haravoin puutarhaa t-paidassa ja silti tuli hiki. Terassilla oltiin jo kahvilla ja poika 1v sai ekan jäätelönsä. B)

 
kukkerikuu
Mä näin ekan nokkosperhosen ja kärpäset on jo tosiaan heränneet. Velipoika lähetti eilen kamerakännyllä kuvan karhun jäljestä eli on kontiokin jo herännyt talviuniltaan.
 
Mä kaivelin kesäisempiä vaatteita ja lapsille mm. lenkkarit.

Pihalla krookukset ja tulppaanit työntää vartta.

Terassilla oli parikyt astetta (siis kotiterassilla).

Tänään kaivoin pyörän tallista ja ajettiin pitkä lenkki tytön kanssa. Kaikenlaista muutakin oli tänää ohjelmassa mutta äsken tyttö sanoi nukkumaankäydessä, että se ajelu oli parasta... :)
 
Taas huomaa kuinka pitkä on tämä ihana Suomen maa =) On siellä Uudessakuapungissa ihan kesän kuuloista verrattuna pohjoisen oloihin. Täällä kevättalvi parhaimmillaan B) Aamulla yöpakkasen jäljiltä hanki kestää lasten kävellä. Päivän mittaan lumi pehmenee ja isommat autotiet ovat jo sulana, vesi lorisee räystäiltä ja aurinko lämmittää aivan ihanasti. Meidän talon edessä olevaa tiellä voi aamuisin potkurilla huristella =)
 
mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2007 klo 13:16 valdemari kirjoitti:
Taas huomaa kuinka pitkä on tämä ihana Suomen maa =) On siellä Uudessakuapungissa ihan kesän kuuloista verrattuna pohjoisen oloihin. Täällä kevättalvi parhaimmillaan B) Aamulla yöpakkasen jäljiltä hanki kestää lasten kävellä. Päivän mittaan lumi pehmenee ja isommat autotiet ovat jo sulana, vesi lorisee räystäiltä ja aurinko lämmittää aivan ihanasti. Meidän talon edessä olevaa tiellä voi aamuisin potkurilla huristella =)
meillä lapset ootti kovasti että pääsisi pellolle laskemaan mäkeä, muistivat viime talvesta miten hurjat vauhdit sai kovalla hangen pinnalla. no, talvi loppui lyhyeen ja eikä meillä ehtinyt kunnon hankiaiskelejä olla.
 

Yhteistyössä