Kevään Kuumeilijat 2010

Alkuperäinen kirjoittaja Banditqueen:
eiks se sillon oo kp 29/28 jos on 28 päivän kierto? Kun tasan 29 päivää sit oli vikat menkat. menin mäkin jo ihan sekasin. :D

Eli yk ois sit 1? Siis eka yrityskuukausi?

Ei luoja näitä lyhenteitä ja kun ei oo ite oppinu tollasia lainkaan käyttään :D
SIllon sun kp on 29 ja kierron pituus 27 :D Mutta hei, mä voin kyllä olla ihan hakoteillä tän suhteen :LOL:
Joten kai toi 29/28 on ihan hyvä ;) Joka tapauksessa menkat ei ole alkanut sillon kun pitäis :D
 
Juu siis oot varmaan oikeessa koska tiedät noi paremmin! laita vaan mulle se kp30/28 :) Oon siis ihan pihalla noista :D

Ja loppujen lopuks noil ei oo merkitystä kunhan just menkat ei oo tullu jne. Sit vasta jos plussailee, on kiva tietää tarkalleen mis mennään, vaikka sekään ei oo aina mahdollista :D

Ai että me kaikki plussattais pian ja sit oltain...hmmm...marrasmasuja? Joskus haaveilin et tulis kesävauva siitä syystä et yövalvomiset on sillon paljon helpompia kestää valoisina öinä. Esikoisen kanssa menikin eka talvi ihan KAMALASSA horkassa!

Kyl se vauva ihana ois, mut toki sitä osittain kauhulla miettii sitä jatkuvan väsymyksen määrääkin :D
 
Ovulaatiota yhäkin odotan ja testailen. En ole testeillä bongannut, eikä muita oireita kun menkkamaiset kivut alavatsassa. Tammikuussa oli ihan selvä ovulaatio, vaikken testannutkaan (mahakipu, mahan turvotus, halukkuus, limat jne.).

Innokkuudesta:
* Itse käyn hypistelemässä vauvanvaatteita kaupassa (ja samalla kurkin koko ajan ympärilleni, ettei kukaan tuttu nää, lisäksi koko ajan on selitys valmiina, että kaverin vauvalle ostan lahjaa... ;) ). Olen jo varmaan 5 vuotta ostellut silloin tällöin vauvanvaatteita, jos on tullut vastaan lempimerkkiäni alessa tai muuten vastustamattoman söpö juttu.
* Vaunukaupassakin olen kerran käynyt...
* Martinaa ja Eskoa seurasin tippa linssissä!
* Nimet on jo miehen kanssa keksitty vuosia sitten, aina joskus on muuttunut hiukan, mutta on periaatteessa valmiina.
* Kummivaihtoehtoja ei ole paljon, joten ei ole paljoa miettimistä. :(
* Odotan innolla lähiviikkoja, jolloin tapaan monta lähipiirin pikkuista ja saan niitä pitää sylissä ja nuuskuttaa...
* Kaupungilla, lehdissä, kastetut-palstalla, telkkarissa jne. bongailen vauvoja / kuvia, ja niitä söpöimpiä näytän miehelleni
* Päiväkirjan, johon kirjaan mietteitäni ostin jo yk 1:ssa, sinne puran tunteitani, sillä suunnitelmista ei tiedä vielä miehen lisäksi kuin yksi luottohenkilö ja TIETENKIN TE!!!
--> onneksi mieheni kestää tämän vouhotukseni...
 
Alkuperäinen kirjoittaja KS09:
En mä tiiä onko sitä ees täällä kerrottu, toisesta ketjusta vaan :D
:D Täytyypä yrittää illalla kurkkia. Muistaakseni muutamalla on kierto vaihtunut, mutta eivät tässä pinossa ole nyt kirjoitelleet vähään aikaan. Kai ne tiedot voi muualta poimia, kun aika moni meistä pyörii useammassa pinossa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja macy gray:
Alkuperäinen kirjoittaja KS09:
miimii ja minnäi10 ovat plussanneet helmikuun aikana ainaskin :) Eipä mulla muuta valittamista :D
Muistatko millä sivulla on kerrottu? Kävisin poimimassa tiedot sieltä. :)
Moikka kaikille :)
Tulin vaan juoruamaan...
miimii10 ja minnäi ovat lokakuisissa, mutta minnäi vaikuttaa kai enempi marraskuisten puolella! (siis odotuspuolella...)

Eipä mulla muuta! Plussatuulia!

 
Alkuperäinen kirjoittaja hipsu86:
mitä tarkottaa toi dpo? :) ja mites niitä ovistikkuja käytetään? tikutetaanko niillä joka päivä mahdollisen ovulaation aikaan?
Dpo = Days past ovulation eli päivät ovulaation jälkeen. :) Ovista kannattaa alkaa tikuttamaan vähän ennen kuin arvelee oviksen tulevan ja jatkaa ainakin kunnes testit näyttää taas negaa. Itse en ole testaillut, koska mulla on pco ja se vaikeuttaa rehellisten testitulosten saantia. Koitan arvailla oviksen ajankohdan ihan vaan oireista.

Mulla lämmöt vaan nousee. :D Taas paleltaa ja mittari näyttää 36,9 astetta eli entistä vaikeampi on malttaa jättää testaaminen ensiviikkoon. Mulla ei ole aikaisemmissa oviksellisissa kierroissa noussut lämmöt palelun tasolle asti, joten rohkenen elätellä toiveita raskaudesta. :xmas: Voi kun se olisi totta. Olisi ihanaa raskautua luomusti ja näinkin pian, vaikka kroppa toimii miten sattuu pco:n takia.

Meitä loppukiertolaisia on aika paljon, joten toivottavasti tulee sellainen loppukuun loppukiri ja saadaan vielä monta plussaa. Maaliskuu onkin sitten kiva aloittaa toisella plussa-aallolla. :D
 
Täälläkin ovista ootellaan.. Päivä on mennyt pitkäksi ja pitäis ennen kaheksaa testailla!! Täytyy vaan olla pissaamatta ennen sitä.. En usko, että tänään vielä on.. Toivon, että olis tän vkln aikana, niin pupuilu olis huomattavasti helpompaa, koska ens viikolle on niin paljon ohjelmaa! No, ehtiihän sitä kuitenki aina jossain välissä ku on niin tärkeä asia kyseessä ;)

Mä oon kans miettinyt, että ostaisin päiväkirjan ja sinne kirjottelisin kuumeiluun ja muihin liittyviä asioita.. Pääsis purkamaan kunnolla niin näitä kuin sitten esim. työjuttujakin, ne meinaa välillä olla aika raskaita mitä töissä joutuu kestämään.. Tekis varmaan ihan hyvää, ei ehkä stressais niin paljon!! Toinen mikä tosiaan auttaa on urheilu.. Hikilenkki tuolla pihalla painot jaloissa ja käsissä vie kummasti ajatukset pois kaikesta ressaavasta, tai sitten tunnin salitreeni.. Liian piippuun ei tietenkää saa itseään ajaa, mutta niin, että siitä tulee hyvä olo..

Mä oon vaan tällanen hösöttäjä, joka on miettiny jo aikalailla kaiken valmiiks.. Tottakai asiat voi muuttua kun joskus raskautuu ja kun joskus lapsi tähän maailmaan tulee, mutta mä oon erittäin suunnitelmallinen ihminen.. Kai se tuo mulle turvaa, että mulla on kaikki langat omissa käsissä.. Siis ihan normaalielämässäkin mun kalenteri on aina melko täynnä kaikkea ohjelmaa.. Jotkut reissut pitää suunnitella jo pitkälle etukäteen.. Ja ennen kuin tämä vauvantekohomma aloitettiin, niin ryyppyreissutkin suunnittelin jo esim 1-4 vk etukäteen.. Mutta, se johtui lähinnä siitä osittain, että mulla on refluksia, enkä voi ottaa, ilman että otan muutaman päivän mahahappokuurin, ennen kuin lähden bailaamaan.. Ja mä oon sellainen ihminen, joka ei kovin usein ees ota.. Kauhee tilityksen purkaus tähän väliin, anteeks, ei liittyny kai mihinkää. :ashamed: Kai yritän tällä selitellä mun hösötysluonnetta.. Ihminen on mikä on, turha sitä on selitellä. :D

plussatuulia kaikille!!!!! :whistle: :flower: :heart:
 
Plussatuulia macy gray!! :flower:

Mäkin oon aina ollu kauhee suunnittelemaan, innostun kaikesta aina niin taivaisiin asti,että papatan ja suunnittelen kaiken hyvissä ajoin. Sitten saan siitä ressissä migreenin hyvin usein :ashamed:

Kävin tänään kirpparilla kiertelemässä ja löysin isot pinkat vauva ja kaksplus-lehtiä. Haalasin kaikki kotiin, kiva lueskella ennen nukkumaan menoa. Siellä kierteli ison vauvamahan kanssa yks nainen ja se osteli paljon vauvan vaatteita. Satuttiin sitten menemään yhtä aikaa pihalle ja se alko heti käryyttämään tupakkaa, en voi ymmärtää. Tosi irvokkaan näköistä |O

Tähän väliin tälläinen "anteeksi kun olen blondi-kysymys" mutta miten tuo kiertopäivä lasketaan? Siitä päivästä kun menkat on alkanu? Tuli ihan oikosulku :|
 
Kiitos hilppa86! =) Kuukautisten eka päivä on myös eka kiertopäivä. Yleensä lasketaan siitä ekasta kunnollisesta vuodosta, ei tihkusta. Itse kyllä lasken niukemmankin, jos pikkusiteeseen asti tulee selkeästi, koska mulla on aika niukat menkat runsaimmillaankin. Vähän siis on yksilöllistä ja tapauskohtaista. :)

Taidan yrittää malttaa mieleni siihen maanantaihin asti. En pääse huomenna tänne purkamaan tilannetta ja varmasti sille tarvetta on kävipä testin kanssa kuinka tahansa. Tuskin edes huomenna vielä näyttää, kun kiertopäiviä on vielä aika vähän. Maanantaina sitten varmemmin eli säästän siinä omaa hermoiluanikin samalla.

Plussarikasta viikonvaihdetta! :D
 
Hej, mulla on yks ihan pieni ja hieman henk.koht. kysymys, mutta en haluu kellekkää muullekaan tätä tuoda esille.. Eli, onkohan kellään mitään havaintoa siitä, onko apteekin Kamasutra-liukuvoide kuinka haitallista siittiöille? En halua mennä apteekkiin kysymään, ainakaa paikalliseen, kun siellä kaikki on tuttuja ja kaikki asiakkaatkin tuttuja, joten oli ehkä vähän noloa kysellä.. Et jos joku sattuu tietämään asiasta jotain, niin olisin kiitollinen, jos kertoisi mulle.. En löytäny netistä tietoo tosta liukkarista.. Välillä on vaan kuivia päiviä et on pakko käyttää, mutta nyt oon sillä linjalla, että ei mitää semmosii, mitkä voi vaikeuttaa hedelmöittymistä..

Hilppa, hyvä että meitä on siis kaksi tällasta suunnitelmallista hösöttäjää ;) Mulla ei kyllä oo koskaan ollu taipumusta migreeniin, mutta ressi aiheuttaa mulle väsymystä ja oon tosi kiukkuinen, huudan ku hyeena ja oon toooosi äkäinen..

Mä oon käsittäny just niin, et eka kiertopäivä on menkkojen alkamispäivä! Eli mulla olis kp10 nyt...
 
jenspa En nyt ihan varma ole, mutta mun mielestä kaikki noi tavalliset liukkarit on haitallisia siittiöille :/
Ainakin kotitesti.fi (ja moni muukin nettikauppa) myy PreSeed liukuvoidetta, joka on kyllä vähän hintavaa (olikohan 26e se 10 tai 12 paketti?) mutta se ei ole siittiöille haitallista ja ennemminkin auttaa niitä löytämään tiensä perille...
 
Nyt kun henkilökohtaisten kysymysten kirjoittelu on aloitettu, niin voisin liittyä seuraan. :D Mulla irtoilee häpykarvoja aika paljon menkkojen aikaan ja jo pari päivää ennen. On siis yksi niistä oireista, joista tiedän menkkojen pian alkavan. Onko jollakin muulla sama? Entä jos niitä irtoilee jo noin viikko ovulaatiosta? En ole huomannut, että kukaan olisi maininnut oireeksi. Mulla on lähtenyt teinistä asti ja jotenkin oletan, etten ole ainut.
 
Mulla nyt siis menossa kp 12. Listassa tais olla 6, eli sen vois sinne korjata. Saa nähdä millainen kierto mulle tulee, oli aika epäsäännöllinen ennen pillereitä ja saatto jäädä välistäkin silloin tällöin ilman kummempaa syytä.

Meillä olis varmaan nyt otollisimmat hetket pupuilla, tosin vaikea sanoa kun en oviksia ole koskaan ite bongannu tai ainakaan en oo niihin kiinnittäny mitään huomiota. En kuitenkaan heti alkuun viitsis alkaa tikuilla niitä oviksia ettiin,ettei menee liian yrittämiseks heti alusta.
Mutta nyt tosiaan sisko kyläilemässä,niin ei kovin viiti puuhailla :saint:

Mulla menkkaoireita ei juurikaan ole, edellisenä päivänä juilii mahaa ja menee maha löysäksi. Ennen pillereitä oli tosi kivuliaat menkat ja piiiitkät. Toivottavasti nyt ei palaa samoihin uomiin noitten kanssa.

 
yk8 ja pikku kakkonen..oli nuita kysymysmerkkejä tuolla...
hösötys asiaan palatakseni,kyllä tekee itsellekkin vaikeeta kävellä lastenvaate osaston ohi ja välillä "joutuu" miettimään miten sisustan lastenhuoneen jne. mutta en sorru ostamaan mitään ennen kun kaikki on varmaa ja menty sen riskiajan yli. on sen verran pahoja muistoja ja kokemuksia :ashamed:
palataanpas taas astialle...
 
Niin olen itsekin lueskellut, että aika lailla kaikki liukuvoiteet haitallisia siittiöille.. Sit olemme ilman, ja onnistuu sekin, täytyy vaan keskittyä enempi vielä siihen kuuluisaan esileikkiin. :D En lähe ostamaan noin kallista liukuvoidetta, koska tulee toimeen varmasti ilmankin..

Mulla lähtee itseasiassa menkkojen aikaan häpykarvoja jonkin verran irti.. Tai siis esim. siteestä sen huomaa, en muuten sitä oo tajunnutkaan.. Et kai nekin irtoilee, niin kuin hiukset välillä ja uusiutuu? Jos sitten kuukautisten aikaan tapahtuu näin, jotkut huomaa sen, ja jotkut ei..

Kyllä mekin puuhaillaan ilman, että on ees ovistikku näyttänyt plussaa, mutta lähinnä tikutan sen takia, että näen, ovuloinko ees ollenkaan.. Ja ku en osaa itse sitä ovista vielä tajuta, milloin se on kohillaan.. Jos menee monta kiertoa, ennen kuin tärppää, niin toivon ettei tikkuja tarviis käyttää, vaan osaan tunnistaa sen, kun se on kohillaan..

Tänä aamuna sain ihania uutisia, ystäväni oli viime yönä synnyttänyt pienen prinsessan!! :heart: :saint: :flower: Aivan ihana uutinen, ja toivon, että pääsen itsekin kokemaan tuon saman tässä vuosien sisällä.. <3 Ja maaginen kellon aika jolloin pieni syntyi, 4.44 ;)

Plussatuulia toivottaen!! :heart:
 
jenspa, kiitos kun otit asian puheeksi
olen itse tuudittautunut siihen, että koska käyttämässämme ACO-liukuvoiteessa lukee, ettei sisällä spermisidejä, ei se ole haitallista. Nyt googlailin vähän... Käyttämäni liukasteen (ja yleensä niiden kaikkien) pH on hapan, ACO:n 4-4,5 eli normaali emättimen pH. Sperman pH taas on n. 7-8,5. Eli periaatteessa voi haitata tällä tavalla siittiöitä. En kyllä ihan käsitä tätä, koska liukastimen ja emättimen pH on aika lailla samaa luokaa, niin miten liukastimen läsnäolo vaikuttaisi spermaan... Vai onko hapanta ainesosaa näin liikaa läsnä. Googlailen lisää... Ja mietin sen jälkeen lopetammeko liukastimen käytön (mikä ei tule olemaan kovin kivaa...).
ps. jonkun lähteen (luotettavuus?) mukaan jotkut liukastimet voivat vaikuttaa siittiöiden DNA:han...
 
Tavallisissa liukasteissa käsittääkseni siittiöiden on vaikea liikkua eteenpäin, ja näin ollen saattaa estää raskautumisen.
Tuo preSeed on kyllä ihan hyvä ja toimiva, joskin hivenen hinnakas. Monet kuulemma ovat raskautuneet, kun ovat vaihtaneet kyseiseen liukkariin.

Itse mietin, että toimiskohan joku vaseliini tai bebanthen tms vastaavana? Liukkaaksihan nekin tekee ja esim. bebanthen on suotuisaa myös limakalvoille ym...
 
Minäkin välillä ilmoittaudun, että mukana ollaan edelleen. Olin viikon tytön kanssa sairaalassa, hänellä oli rs-virus. Eilen päästiin kotiin ja taas lähtee arki pyörimään normaalisti.

Mä en oikeesti nyt ymmärrä tätä mun kroppaa. Menkat loppui, oli kaksi vuodotonta päivää ja sitten alkoi vuotaa niukasti ruskeaa vuotoa, jossa kirkkaan punaisia hyytymiä seassa :eek: Nyt jo toista päivää tuollaista tuhruttaa :kieh: Mistäköhän tälläinen voi johtua? Mulla ei oo ikinä ollut vastaavaa.

Niin, ja tervetuloa uudet mukaan :flower: Ja ihanaa, jos jos joku viittii listaa päivittää :heart:
 

Yhteistyössä