Kevään 2009 Odottajat

  • Viestiketjun aloittaja Sars76 kirjautumatta
  • Ensimmäinen viesti
Pampulei
Oooooo! Onnea ihan superpaljon Kanelin!!!

Oih, onkohan Roberta jo vauvanhaussa? Niin on nyt h-hetket tosiaan käsillä!

Tässä ei ookaan enää entiseen malliin ehtiny koneelle, kun tuo pikkukapellimestari täällä heiluttelee tahtia ;) Mutta ehdottomasti olen mukana, jos tällä porukalla siirrytään hoitopuolelle! Tää on kiva ketju ja kaikki ihan ässätyyppejä =)

Täällä porskuttelee mukavasti. Masuvaivat on pikkasen helpottaneet, en tosin tiedä miksi. olen koittanut välttää kaikkia ruoka-aineita, jotka niitä aiheuttaa ja antanut myös lääkettä. Onhan pojalla vieläkin masuvaivoja ja niitä välillä itkee ja äheltää, mutta ei enää niin paljon. Onneksi. Ainakaan toistaiseksi.

Koska masuvaivat on helpottaneet, on rytmikin alkanut löytymään. Yöt nukutaan aika kivasti, kymmenen aikaan poika sammuu, tankkaa siinä 2-4 välillä yhden kerran ja nukkuu 6-7 asti, jonka jälkeen usein jatkaa sit vielä 10-11 unia. Poika on nyt parina yönä selvästi vähentänyt yösyömistä ja syönyt vaan toista rintaa yöllä. Hyvä merkki ehkä se, jotta syöminen painottuiskin enemmin päiväaikaan?

Mites teillä muilla toi nukkuminen ja syöminen? Ja mites Elmeri, kyselitkö neuvolasta siitä?

Eilen pääsin ekaa kertaa yksin shoppailemaan =) Miehellä ja pojalla oli menny mukavasti keskenään. Mä koitin löytää mekkoa ristiäisiin ja löysinkin ihan kivan. Vähän on peittävämpi malli, ku vieläkin mulla sitkeesti 6 kiloa ylimäärästä. Argh. Mut kai ne siitä sit lähtee joskus!

Peittoja ei vieläkää oo heiluteltu - alkaa jo kohta oleen tuska sen suhteen. Mut nyt ehkä alkais tuntuu toi alapää siltä ,että uskaltaisin koittaa pikkuhiljalleen.. jännittää koko homma! Mitäs jos oonki ihan kamalan lörppä! =/

Lähetään suomeen ens viikolla ja tosiaan ristiäiset pidetään sit siellä. Täällä onkin jo laukannut perhettä ja sukua katsomassa, mutta nyt sit näkee meidän pikkusen loputkin =) Ootan kyllä kovasti ja ihana tulla suomeen! Ja saunaan!!!!! =)

Tulkaahan kertomaan kuulumisia! Ja ihanaa kevätenergiaa kaikille mammoille!

Pampu ja pikkupoika 1,5 kk
 
Roberta73
Mitä, pitäisikö tässä lähteä hakemaan vauvaa jostain? Alan jo epäillä loppuuko raskaus ikinä tai olenkohan oikeasti vain lihonut... En edes muista millaista oli olla ilman tätä outokumpua.

Paikkoja vihloo, alaselkää ja vatsaa jomottaa ja muutenkin kiukuttaa (miesparka) eli eiköhän jotain edistystä ole tapahtumassa. Olen ajatellut pyöräyttää Nakin äitienpäivänä, saas nähdä pitääkö paikkaansa oma ennustus.

Teillä synnyttäneillä on muuten sunnuntaina jo edessä ensimmäinen äitienpäivä :)))) Vielä tuskin on edessä aamupalaa sänkyyn ja heleää lapsen laulua sängyn vieressä.

Hienoa, että Pampulla ja pojalla alkaa jo nyt löytyä uni- ja ruokarytmi. Tuntuu, että te synnyttäneet olette jo niiiin paljon edellä ja eri maailmassa kun minä vielä jännitän täällä synnytystä. Älä Pampu stressaa peittojen heiluttamisesta, kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu ja paikat palautuu. On kyllä minullakin käynyt kauhulla mielessä sanonta, että on kuin "heiluttaisi pesäpallomailaa porttikongissa".

Oletteko muistaneet treenata lantionpohjanlihaksia? Yksi synnyttänyt ystäväni muistuttelee minua siitä koko ajan koska hän synnytti 2 vuotta sitten ja kuulemme edelleen yskiessä ja pomppiessa lirahtaa toisinaan housuun kun on niin löysät lihakset. Eli Tena-ladyt käytössä, APUA!! Tuo herätti minut ja olen yrittänyt jo ennen synnytystä treenauttaa lantionpohjanlihaksia.

Vatsavaivoista yksi imettävä ystäväni vinkkasi, että jos hän söi karkkia niin heti huomasi, että vauvalle tuli ummetusta.

Syöttekö vielä synnytyksen jälkeen ja nyt imettäessä purkista vitamiineja, rautaa, maitohappobakteereita, kalkkia tms?

Voikaa hyvin,

Roberta 39+1
 
Jenska85
Moikka vaan kaikille! Ja onnea kanelinille jos en vielä ehtinyt onnitella!!! (musta on tullut vähän lahopää...)

Joo, avataan vaan munkin puolesta ketju odotuspuolelle, tosin ei ehkä ihan entiseen malliin jouda siellä kirjoittelemaan mutta kiva olisi kuitenkin vaihtaa kuulumisia aina edes silloin tällöin!

Tsemppiä Roberta viime metreille! Äitienpäivä oliskin hyvä päivä saada vauva! :) Ihanaa kun saa olla äiti äitienpäivänä, olen ihan rakastunut tuohon pieneen ukkeliini. Mun äitillä on myös ensimmäinen äitienpäivä mummona, ostin sille kortin jossa lukee "mummolle" ja sit lisäksi teetin pojasta 15x20cm valokuvan jonka kehystän valmiiksi. Saa äiti laittaa kuvan vaikka työpöydälleen! :)

Saatiin tällä viikolla järjestettyä ristiäisten ajankohta ja viikonloppuna pyydettiin myös tulevia kummeja kummeiksi. Meinaskin olla hankalaa löytää kaksi kriteerit täyttävää kummia, ihan hyvä olisi musta jos tulevaisuudessa kummeja tarvitsisi olla vaan yksi...

Robertalle, mä olen treenaillut lantionpohjaa aina kävelylenkillä jne, ei ole kyllä onneks vielä kertaakaan lirahtanut pissaa housuun... Kyllä huomaa ettei lihakset ihan entisellään ole, kokeilin vähän hölkkäaskelia yhtenä päivänä lenkillä ja ne kyllä tuntui alapäässä vähän kurjalta. Mut uskon kyllä että lihakset löytää paikkansa suht pian, toivottavasti ei ainakaan tuota kahta vuotta menisi! :) Ja muuten mä tein saman huomion, meilläkin poika on selkeästi kitissyt vatsaansa aina kun mä olen syönyt karkkia!

Mä olen syönyt synnytyksen jälkeenkin multitabsin raskaus-vitamiineja kun niitä jäi yli, samoin omegoita. Tosin en ole varma pitäiskö niitä multitabseja syödä kun niissä on rautaa, mulla kun oli tosi korkea hemoglobiini ennen raskautta ja suht korkea koko raskausajankin. Olen nyt syönyt niitä vaan yhden tabletin/päivä. Raskausaikana söin maitohappobakteereja että vatsa toimisi, mut nyt en ole enää niitä tarvinnut kun vatsa toimii muutenkin. Vauvalle annan kyllä Rela-tippoja.

Hienoa tosiaan että Pamuleilla alkaa löytyä jo rytmiä, meillä menee vielä yöt tosi vaihtelevasti välillä yhdellä syötöllä ja välillä viidellä... Mut eiköhän se tästä! :)

Nyt on mentävä, poika kutsuu! Palataan!

-Jenska ja poika tasan 1 kk
 
Roberta
Voi ei, menin avaamaan Hesarin Kuukausiliitteen ja lukemaan jutun Äiti on syntynyt. Vaikuttavat kuvat jotka ei kaunistele synnytystä - kuten ei tekstikään. Nyt alkoi tosissaan jänskättää... Ja nyt tiedän mistä sairaalan verkkoalushousuista puhuitte :)

Roberta 39+4
 
elmeri77
Moikka,

Roberta, vieläkö olet yhtenä kappaleena...?? Tsemppiä tosiaan viimeisiin hetkiin, kohta sullakin on nyytti kainalossa ;)

Meillä on nyt onnellisesti ristiäiset takana, nyt voi taas rauhoittua normaaliin arkeen. Vaikka otin pitopalvelusta paikan ja tarjottavat, niin kyllähän järjestely silti vie oman aikansa. Mutta nyt on tytöllä nimi, se on pääasia :)

Meillä on nyt muutama yö syöty 1,5 - 2,5 tunnin välein. Alkaa pinna kiristyä sekä itsellä että miehellä. Muutenkin tyttö on ollut kiukkuinen ja päivisinkin nukkunut huonosti. Oiskohan tää nyt taas jotkut tehoimupäivät, jostain oppaasta luin, että olisi 5-6 viikon ikäisenä. Ja meillähän tuota ikää on nyt sen 6 vkoa. Eilen ristiäisten jälkeen tyttö nukkui tosi hyvin monta tuntia ja tänä aamuna puoli viiteen asti. Tosin vähän väliä söi, mutta nukkui kuitenkin ihan rauhallisesti. Toivottavasti nyt rauhoittuu tuo syöminen ja toisaalta myös nukkuminen.
Meillä ei ole vielä oikein minkäänlaista rytmiä. Onneksi kuitenkin pääasiassa tyttö nukkuu yöt, mutta nukkumaan menee miten sattuu: välillä jo puoli yhdeksältä, välillä vasta puoliltaöin.

Pampu: mulla on huomenna se neuvola + lääkäri, niin kysyn sitten tuosta lisämaidon tarpeesta. Tuun sitten kertomaan vauvan kuulumiset ja lääkärin neuvot. Huomenna tosiaan on oma jälkitarkastus, on vähän pistänyt miettimään tuo ehkäisyasia. Kun en olekaan enää satavarma, että tämä olisi minun viimeinen lapseni.... Onko teillä kellään kokemusta ehkäisylaastarista? Oon nyt kahden vaiheilla, laitatanko taas hormoonikierukan vai otanko laastarin/pillerit/tms.

Mie oon kans yrittänyt jumpata lantionpohjan lihaksia joka päivä ainakin vähän. Niitähän voi jumppailla vaikka istuessa tai lenkillä. Kävin esikoisen kanssa potkimassa palloa viikonloppuna, niin kyllä semmoiset äkkinäiset liikkeet tuntui vielä tuolla alhaalla. Että jumppa on kyllä tarpeen... Ja ehkä se mieskin olisi vähän tyytyväisempi, jos lihakset ois kunnossa ;)

Mukavaa viikon alkua, vauvauutisia odotellaan!

t. elmeri ja tyttö 1,5kk
 
Pampulei
Heippa!

Robertaaaaa? Pitiköhän ennustuksesi että äitienpäivänä poksahtaa? =)

Ja ihanaa äitienpäivää näin päivän myöhässä! Toivottavasti oli ikimuistoinen päivä kaikille! Mulle oli: mies hemmotteli mut ihan pilalle koko päivän ja poika tarjoili lahjaksi niin suloisia hymyjä ja nauruja että! Muistan kyllä iäti!

Ainoa not so nice olikin sitte illalla, kun koitettiin pöllytellä lakanoita ekaa kertaa synnytyksen jälkeen. Eihän siitä oikein mitään tullut kun sattu =( Luulin et olis jo paikat parantunu, mutta tuntu kyllä ku olis neitsyyttä viety ja vihelsin pelin kesken ennen ku se oli ees alkanu. Miesparka ja ottihan se kuuppaan itteeki. Mutta mies oli kyl tosi ymmärtäväinen ja ihana. Ootellaan siis vielä. Puuuuuuuuuuuuuh. Mut jotain postiivistakin oli se että ei todellakaan se vähä mitä ehdittiin tuntunut pesismailalta porttikongissa ( hih, nauroin tolle Roberta oikein antaumuksella ;), vaan ihan päinvastoin! Mies sano, että tuntuu oikein miten kiristää. Mitenhän ne on mut oikein kokoon kursinu siellä synnärillä??

Voi ihana elmeri, teillä oli si ristiäiset jo! Mä just täs valmistaudun, kun meil on suomes sit ens viikonloppuna. Nyt kauhee häsis ja pakkaaminen. Ihan kamalasti tarvii ottaa kaikkee mukaan kun on nyt lapsi! Jänskää muutenkin et millai menee matka. Toivottavasti hyvin! Poika on kyl ollu viime ajat nyt tosi helppo (kopkp)Nukkuu yöt tosi hyvin yhellä syötöllä ja on muutenkin ollut tosi hymyileväinen ja hyväntuulinen, masuvaivat ilmeisesti nyt helpottaneet ainaki toistaseks. Mutta huomisestahan ei ikinä tiedä, mutta tällä hetkellä ainakin tosi kivasti.

Koita elmeri jaksaa - se voi olla just et nostattaa nyt maidontuotantoa teillä neiti ja ottaa kasvupyrähdystä! Kyllä se siitä varmasti pian helpottaa!

Nyt palaan pakkaamaan ja häsläämään. Poika nukkuukin nyt tässä kantoliinassa =)

Pampu ja poju

 
Pampulei
Heippa!

Robertaaaaa? Pitiköhän ennustuksesi että äitienpäivänä poksahtaa? =)

Ja ihanaa äitienpäivää näin päivän myöhässä! Toivottavasti oli ikimuistoinen päivä kaikille! Mulle oli: mies hemmotteli mut ihan pilalle koko päivän ja poika tarjoili lahjaksi niin suloisia hymyjä ja nauruja että! Muistan kyllä iäti!

Ainoa not so nice olikin sitte illalla, kun koitettiin pöllytellä lakanoita ekaa kertaa synnytyksen jälkeen. Eihän siitä oikein mitään tullut kun sattu =( Luulin et olis jo paikat parantunu, mutta tuntu kyllä ku olis neitsyyttä viety ja vihelsin pelin kesken ennen ku se oli ees alkanu. Miesparka ja ottihan se kuuppaan itteeki. Mutta mies oli kyl tosi ymmärtäväinen ja ihana. Ootellaan siis vielä. Puuuuuuuuuuuuuh. Mut jotain postiivistakin oli se että ei todellakaan se vähä mitä ehdittiin tuntunut pesismailalta porttikongissa ( hih, nauroin tolle Roberta oikein antaumuksella ;), vaan ihan päinvastoin! Mies sano, että tuntuu oikein miten kiristää. Mitenhän ne on mut oikein kokoon kursinu siellä synnärillä??

Voi ihana elmeri, teillä oli si ristiäiset jo! Mä just täs valmistaudun, kun meil on suomes sit ens viikonloppuna. Nyt kauhee häsis ja pakkaaminen. Ihan kamalasti tarvii ottaa kaikkee mukaan kun on nyt lapsi! Jänskää muutenkin et millai menee matka. Toivottavasti hyvin! Poika on kyl ollu viime ajat nyt tosi helppo (kopkp)Nukkuu yöt tosi hyvin yhellä syötöllä ja on muutenkin ollut tosi hymyileväinen ja hyväntuulinen, masuvaivat ilmeisesti nyt helpottaneet ainaki toistaseks. Mutta huomisestahan ei ikinä tiedä, mutta tällä hetkellä ainakin tosi kivasti.

Koita elmeri jaksaa - se voi olla just et nostattaa nyt maidontuotantoa teillä neiti ja ottaa kasvupyrähdystä! Kyllä se siitä varmasti pian helpottaa!

Nyt palaan pakkaamaan ja häsläämään. Poika nukkuukin nyt tässä kantoliinassa =)

Pampu ja poju

 
Roberta73
Täällä edelleen yhdessä koossa, ei tullut toivottua äitienpäivälahjaa eilen. Tulin neuvolasta ja Nakin kokoarvio on jo 3,5 kiloa eli sain jo nyt pienen kokoni vuoksi lähetteen yliaiaikaiskontorolliin vaikka laskettu aika on vasta huomenna. En olisi ikinä uskonut, että pääsen näille raskausviikoille asti kun jo viikolla 30 supisteli paljon ja kipeästi.

Kiva kun Elmeri on saanut ristiäiset pois alta, ne varmasti stressaa ja on paljon järjestelyä. Toivottavasti tyttö nyt saa rytmistä kiinni kun on nimikin jo annettu.

Tervetuloa Pampun perhe Suomeen ja iloisia juhlia! Matka menee varmasti hyvin. Ihanalta kuulosti tuo ensimmäinen äitienpäivä!

Roberta 39+6
 
mume
Onnea kaikille synnyttäneille! :eek:) Ja Robertalle jaksamista viimeisille metreille, odottavan aika on pitkä.

Minulla myös nyytti sylissä - 6.5. putkahti maailmaan, poika tuli. Synnytys oli tosi helppo ja nopea, jäi tosi hyvä mieli koko hommasta. Ennen äitienpäivää päästiin kotiin. :) Poika vaikuttaa aika rauhalliselta tapaukselta ja pääasiassa nyt vaan syö ja nukkuu... Maitoa tulee kivasti, mutta pari kertaa päivässä annan vähän pullosta lisäksi. On niin hellät ja osittain rikkoutuneet rinnanpäät, että ei kärsi imettää niin pitkiä aikoja, kun haluaisi. Odotan, että imetys muuttuu hiljalleen kivuttomammaksi, niin luulen, että lisämaitokin jää sitten pois hiljalleen.

Nyt esikoisen kanssa iltahommiin ja pieni mieskin taitaa sitten jo kaivata oman huomionsa. :)

-mume
 
Jenska85
Onnea mume!!! Täällä onkin tainnut suurimmalla osalla synnytykset mennä aika mallikkaasti, hieno juttu!

Taaskaan en oikein ehdi niin pitkästi kirjoittelemaan kun haluaisin, mut täällä kaikki hienosti. Poika on oikea auringonpaiste. :) Tänään käytiin neuvolassa ja painoa oli taas tullut puoli kiloa vajaassa kahdessa viikossa, hyvä homma. Poika vaan hermostui niin kun piti herätä kesken unien ja vaatteet riisuttiin neuvolassa, että kun terkka yritti laittaa pojan mahalleen niin poika kierähtikin selälleen! Ja teki saman tempun kotona uudestaan. Onhan tuo ollutkin aika väkkärä heti syntymästään saakka, joten ajateltiinkin että se saattais alkaa kääntyillä aikaisin.

Äitienpäivä meni muuten hyvin, mutta ärsytti kun käytiin isomummolassa eli miehen isoäidin luona niin isomummo vaan piteli vauvaa monta tuntia ja juoksutti mua kahvin keitossa yms. ja hädin tuskin päästi vauvan välissä mun syliin tissille vaikka poika jo itki nälkäänsä. No, mut isomummi on jo 87-vuotias joten suotakoon hänelle hetki ainoan Suomessa asuvan lapsenlapsenlapsensa kanssa...

Nyt täytyy mennä, tsemppiä kaikille vauvojen kanssa ja robertalle tsemppiä ihan kohta koittavaan synnytykseen! :)

-Jenska ja poju kohta viisi viikkoa (!!!)
 
Sesami
Heippa taas pitkästä pitkästä aikaa!!!
Nyt sattumalta eksyin taas tännekkin lueskelemaan, on tämä palstailu jäänyt kokonaan.

Onneksi olkoon kaikille vauvautuneille!!!! Lähes kaikilla on urakka ohi.

Itselläni on vielä urakka kesken. Kohta olisi suunta kohti neuvolaa ja loppuviikosta toivottavasti saan ajan yliaikaiskontrolliin ja siitä sitten selviää jatko. Tilanne on tosiaan se että meidän kirppu ei edes lupaile ulos tulolla. Välillä hieman supistelee, mutta täysin kivuttomasti. Olo on muuten mitä mainioin.

Sesami 41+1
 
Roberta73
Onnea Mumelle pojasta - kiva kun kävit kertomassa uutiset ja Sesamille tsemppiä! Hyvä kun vointisi on kuitenkin mainio, taitaa teilläkin vauva odotella hellekelejä.

Jenskan poika jo kääntyilee, uskomatonta!

Päivitetty lista:
11.1 magpie / 3.1 klo 9.57, tyttö, 3210g ja 49 cm
24.2 Bijou73 / 18.2 klo 6.45, tyttö, 3825g ja 51cm
4.3. Mandariini77 / 16.2, poika, 3070g ja 47cm
24.3 Pampulei / 24.3, poika, 3270g ja 47cm
25.3 elmeri77 / 27.3, tyttö, 3320g ja 48cm
9.4 Sars76
14.4 Iiris86 / 27.4 klo 20.11, tyttö, 3706g ja 50 cm
15.4 Kevätkukkanen / 17.4 klo 10.29, tyttö, 3210g ja 50cm
17.4 Karoliina77 / 15.4 klo 00.07, poika, 3200 g ja 51 cm
23.4 Jenska85 / 7.4 klo 3.24, poika, 3020g ja 49,5cm
4.5 Sesami
12.5 Roberta73
14.5 mume / 6.5, poika


Roberta 40+0 (tänään laskettu aika!)
 
elmeri77
Onnea mume pojasta!!
Ja tsemppiä Sesamille ja Robertalle, jos olette vielä yhtenä kappaleena. Eiköhän kohta teilläkin ole nyytit kainalossa :)

Me käytiin tiistaina neuvolassa ja lääkärissä. Kysyin siitä lisämaidon tarpeesta terkkarilta ja lääkäriltä, molemmat oli sitä mieltä, että ei tartte, kun kasvaa noin hyvin. Totesivat vaan, että koetahan jaksaa.. Lääkäri lohdutti, että yleensä parin kuukauden iässä rytmi alkaa kääntyä ja yöunet pitenevät. Päätin, että jatkan tätä tiheätä syöttämistä nyt vielä vähän aikaa ja jos oikeasti ei kohta yöunet ala pidentyä, kokeilen sitten antaa korviketta illalla. Toissayönä tyttö nukkui sentään yhden 4 tunnin pätkän eli ehkä pikkuhiljaa mennään oikeaan suuntaan.. Viime yö meni taas syöpötellessä, kun tyttö nukkui koko illan.
Neuvolassa kaikki oli kunnossa. Tyttö painaa nyt 5 kg ja pituutta on 56 cm. Ei ihme, että käsissä tuntuu jatkuva kanniskelu - ei tartte kuntosalille lähteä :) Oma jälkitarkastuskin oli, kaikki oli hyvin. Peittoja meillä on heiluteltu muutaman kerran, musta kyllä tuntuu, että paikat ei ole vielä ihan kokonaan kunnossa. Mutta ei onneksi pahalta tunnu. Sain lääkäriltä minipillerit ja ne nyt sitten aloitin. Täytyy miettiä, käynkö laitattamassa kierukan, sen voi laittaa 3kk synnytyksen jälkeen.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ja Pampulle kivoja juhlia!

t. elmeri ja tyttö 7 vk
 
kanelin
Tervehdys pitkästä aikaa

Täällä ollaan ihan mukavasti toivuttu synnytyksestä. Tyttö on jo kahden viikon ikäinen ja on tosi kiltti, mutta toisaalta silloinko on hätä niin tuntuu olevan aika kipakka neitonen. Esikoinen oli ehkä vähän pehmeämmän luontonen tuohon ikään. Tyttö nukkuu tosi paljon aamulla ollaan pari tuntia hereillä ja sitten nukutaanki päivä välillä käydään tissillä ja taas nukutaan. Tuntuu, että nukkuuko jopa liikaa. Sitä ei varmaan kai muista esikoisen ajasta miten paljon hän nukku.

Miten teitä muita jo synnyttäneitä, paleleeko teitä? Ite en yleensä ole kovin viluinen olemassa, mutta nyt tällä viikolla on saanu kyllä laittaa villatakkia ja villasukkia päälle. Miten teillä muilla joilla on pieniä sisaruksia on menny? Siis tarkoitan miten siskot ja veljet on suhtautunu uuteen tulokkaaseen? Meillä esikoinen on tällä viikolla ilmeisesti huomanu, että vauva jää taloksi. Ehkä on vähän itkuherkempi ja huomion hakusempi. Onneksi isä on tullu pojalle tärkeämmäksi, joten se ehkä helpottaa tilannetta, kun minä touhuan vauvan kanssa. Muuten on menny kyllä ihan mukavasti sisarusrintamalla.

Harmi Elmeri, että joudut valvomaan syöttöjen kanssa niin paljon toivottavasti jaksat. Eihän siitä korvikkeesta haittaakaan varmaan oo. Pittää myös muistaa, että itekki pittää nukkua ja eihän sitä välttämättä paljoa tarvi antaa niin nukkuis yöt paremmin. Jaksamista sulle ja muillekki.
 
Jenska85
Hiljaista on, ei taida kukaan ehtiä koneelle vauvan kanssa... Robertaa???!!! Tulehan ilmoittamaan mitä sieltä tuli... ;) Veikkaan että vauveli on jo sylissä... Ja sesamilla varmasti samoin, muuten ois kyllä jo aika hurjat viikot menossa! :) Eli eiköhän meillä kaikilla ole nyt nyytit sylissä, hurjaa!!!

Meidän poika on ollut flunssassa viime viikon torstaista asti... :( Isällään oli flunssa, joten siltä kaiketi tarttunut. Onneksi ei ole kuumetta ollut, mutta tosi tukkoinen kyllä ja yskii kovasti. Silti ollut hirmu reipas, kyllä mä itkisin surkeaa oloani jos pää olis täynnä räkää enkä itse osais niistää! Poika vaan pikkuisen välillä kitisee, jos nenä menee oikein tukkoon, ja niistämisenkin kestää hienosti vaikka se tuntuu varmasti tosi karmealta...

Muuten meillä on mennyt hyvin, poika on tosi kiltti ja mukautuvainen. Yöllä herätään yleensä kahdesti, joskus yhden ja kahden välillä ensimmäisen kerran ja uudestaan neljän ja viiden välillä. Nukkumaan mennään kymmenen maissa ja herätään kahdeksan pintaan. Päivärytmikin on lähestulkoon yhtä vakiintunut. Poika kasvaa silmissä, joten maitokin varmasti riittää.

Mitenkäs Pampulein ristiäiset meni? Entäs elmeri, joko unirytmi on muuttunut parempaan suuntaan?

Kanelin: sama täällä, piti vähän lisätä lämpöä makuuhuoneeseen kun tuntuu että palelee. Kai se on kun tottui siihen lämpöpakkaukseen mahassa ja sit se ei yht'äkkiä enää olekaan siellä! :) Onneksi on jo ainakin melkein kesä niin ei ehkä tarvii palella!

Miltä teidän vauvat näyttää? :) Onko tummia vai vaaleita, isän vai äidin näköisiä? Meidän vauva oli synytyessään ihan blondi, mutta nyt päähän kasvava karva on tummempaa, vaaleanruskeaa. Ripset on edelleen ihan vaaleat, kuten isällään. Silmät on isot ja tosi tummat yön siniset, väri varmaan muuttuu vielä mutta eiköhän ne sinisiksi jää kun meillä molemmilla vanhemmilla on siniset silmät. Vauva on aika hoikka, se on kasvanut pituutta suhteessa painoon aika paljon, mutta posket pullistuu hyvää vauhtia... :) Ja pojalla on leuassa kuoppa, niinkun mulla. Enemmän musta ehkä mun näköinen(aika samannäköinen kun minä vauvana), mutta on siinä isäänsäkin.

Jaahas, pitää mennä kun poika herää. Palataan!

-Jenska ja poika tasan 6 vkoa

Ps. Mites, avataanko me se ketju odotuspuolelle vai jätetäänkö tähän? Tulee kyllä ikävä teitä jos tämä jää tähän...
 
elmeri77
Moikka,

Jospa tuo tyttö nyt nukkuisi sen verran, että ehtisin muutaman rivin naputtaa... Meillä on nimittäin päivänukkumisetkin nyt ihan miten sattuu, eilen nukkui 2 x puoli tuntia ja sitten vetäisi 16 - 19. Onneksi nukkui myös yöllä, tosin neljältä aamulla ei enää suostunut nukahtamaan vaan piti vähän aikaa olla hereillä... Sunnuntaina tyttö taas veti 5 tunnin päikkärit ja maanantainakin 4 tuntia! Eli täällä kyllä on jokainen päivä erilainen, eikä mitään rytmiä tunnu olevan.. Onneksi kuitenkin pääsääntöisesti yöt nukutaan. Enää meillä ei syödä 2h välein yöllä eli ehkä se pariviikkoinen oli tosiaan sitä tiheänimunkautta. Ei ne pätkät yöllä ole kuitenkaan kuin 3-4h, mutta parempi sekin kuin tuo jatkuva syöminen.

Kanelin: mua kans paleli synnytyksen jälkeen muutaman viikon. Ja tosissaan villasukkia sai kaivella jalkaan, vaikka muut valitti, että on kuuma. Nyt on taas ihan normaali olo eli ehkä tuo oli joku hormonaalinen juttu, tai sitten tosiaan kun se lämpöpatteri lähti mahasta, niin kesti vähän aikaa, että kroppa tottui taas tähän normaaliin mahaan.

Kyllä mun mielestä vois avata ketjun tuonne vauvan hoito -puolelle, kunhan saadaan vielä Robertan ja Sesaminkin vauvojen tiedot mukaan. Kuitenkin joidenkin kanssa ollaan jo kuumeilu-puolelta asti vaihdettu kuulumisia, ni ois mukava jatkaa vieläkin, vaikka ei enää niin usein koneelle ehdikään.

Mulla on ihan perjantai-olo, kun esikoinen lähtee tänään isälleen pitkäksi viikonlopuksi ja tosiaan huomenna on pyhä. Mutta onpas kiva, kun onkin vasta keskiviikko ja tosiaan saa pitkää viikonloppua viettää hötkyilemättä mihinkään. Ensi viikko on vielä esikoisen eskaria ja sitten hänelläkin alkaa kesäloma. Ihana, kun ei sitten tartte enää niin aikaisin itse nousta, vaan voi vielä aamu-unet nukkua tytön kanssa.

t. elmeri ja tyttö 7 vk 5 pv
 
Iiris86
Moro pitkästä aikaa!

Ensiksi näin alkuun isot onnittelut mumelle pojasta!

Voisin laittaa tähän alkuun tän mun synnytyskertomuksen jos tän ny joku jaksaa lukee, kirjotin ton yhelle toiselle foorumille ja kopioin tänne ja toosi pitkä tuli.

Eli tuolloin 25.4 iltapäivästä asti oli tullut supistuksia tosi tiuhaankin tahtiin mutta ne eivät olleet juuri ollenkaan kipeitä. Päätin mennä nukkumaan, ajattelin että jos ne tuosta kipeytyvät niin eiköhän siihen sit herää. No seuraavan kerran heräsin aamulla ja supistukset olivat loppuneet täysin. Aamupissan yhteydessä tuli hieman veren ja limansekaista vuotoa pyyhkiessä..ajattelin että hahaa kyllä ne eilisetkin supistukset kai jotain tuol kohdunsuulla ovat saaneet aikaan. Muuten tuo sunnuntai päivä meni ihan normaalissa olotilassa, ei supistuksia..silloin tällöin tuli sitä verilimaa ja hieman oli semmoista menkkajomotuksen tunnetta. Oltiin anoppilassa kylässä ja ravasin niiden pihassa olevaa rinnettä edestakaisin yrittäen saada supistuksia aikaseksi. Kotona kokeilin taas stimuloida nännejä kokeilemalla vähän rintapumppua, en uskaltanut kuitenkaan paljoa maitoa pumppailla kun pelkäsin ettei vaaville jää ensisyötölle mitään :D
Iltasella lähdettiin vielä kävellen käymään miehen ja esikon kanssa leikkikentällä. Siellä alkoi tuntua taas supistuksia, mutta nyt ne oli eri tuntuisia mitä oli edellisenä päivänä ollut. Nyt niistä alkoi muistua mieleen esikoisen synnytyssupistukset ja tiesin et tästä se lähtee. Kotona alkasin pikkuhiljaa katsoa kelloa ja kirjata ylös supistusten välejä, niitä tuli 10-15 minuutin välein ja koko ajan muuttuivat voimakkaammiksi. 10 jälkeen illalla lähettiin varmuuden vuoksi viemään esikoinen yökylään mummulaan jos yöllä saataisiin lähteä. Supistuksia oli tullut jo monta tuntia 10 minuutin välein ja ne olivat jo aika lailla kipeitäkin. Valvoskelin siinä yöllä ja kellotin suppareita, mutta supistusten väli ei lyhentynyt. Puoli kahden aikaan soittelin synnärille ja kyselin vähän että milloin meidän kannattaa lähteä ajelemaan sinne päin, koska matkaa on kuitenkin 60km. Kätilö antoi ohjeeksi että silloin kun on niin kipeä ettei pysty enää olemaan kotona. Mua vähän pelotti sillä viime synnytyksessä kun musta alkoi tuntua siltä että en enää pärjää ilman kivunlievitystä olinkin jo 10cm auki! Onneksi olin jo valmiiksi sairaalassa prenalla, mutta nyt en olisi. Kätilö sanoi myös että kannattaa yrittää mennä nukkumaan, että jos synnytys on nyt kunnolla käynnissä niin eivät ne supistukset siitä mihinkään laannu. No minä tein työtä käskettyä ja painuin pehkuihin.

Yö meni tosi sekavasti, välillä nukuin ja välillä aina heräsin supistukseen. Aamulla kuuden aikaan en saanut enää nukutuksikaan vaan lämmitin kaurapussin selälle ja aloin taas kellottaa supistuksia. Supistukset olivat jo tosi kipeitä mutta väli oli edelleen se 10 minuuttia eikä se tiuhentunut. Alkoi todella paljon ärsyttää kun synnytys ei tuntunut etenevän mihinkään. 8 jälkeen soitin taas synnytysvastaanottoon ja kyselin että mitä kannattaisi tehdä kun minulla olisi äippäpolilla kontrolliaika 9.45 vai tultaisiinko suoraan synnärille, sillä supistukset olivat jo tosi kipeitä mutta väli ei tiuhentunut tuosta 10 minuutista. Kätilö käski tulla synnärille ja niinpä valmistauduttiin ja lähettiin jännittyneinä ajelemaan. Automatkan aikana supistukset harvenivat ja alkoi jo aivan nolottaa kun jo nyt oltiin matkalla sairaalaan.

10 maissa kätilö otti meidät vastaan ja tarkasti kohdunsuun tilanteen..kahdelle sormelle vain auki ja kätilö sanoi ettei hän oikein tiedä onko synnytys edes kunnolla käynnissä. Sovimme että menemme pariksi tunniksi kävelemään jos supistukset siitä lähtisivät tiuhenemaan, koska tilanne näytti olevan vielä todella epäkypsä. Ensin olin kuitenkin käyrillä jonkun aikaa johon piirtyikin ihan mojovia supistuksia. Kävelyn aikana supistuksia tuli taas todella harvoin. Olimme ihan varmoja että meidät passitetaan kotiin ja käsketään tulla seuraavana päivänä käynnistykseen. Parin tunnin kävelemisen ja sairaalan portaiden ramppaamisen jälkeen ilmoittauduttiin että ollaan tultu takasi. Päivä oli todella kiireinen ja noin tunnin odottelun jälkeen juuri vuoroon tullut nuori kätilö laittoi taas käyrille ja kertoi lääkärin tulevan tarkastamaan tilanteen. Heti käyrille päästyäni kuin ihmeen kaupalla alkoi supistuksia tulla taas tiheämmin ja tosi voimakkaita, mutta väli ei mennyt alle 10 minuutin. Tietokoneen näytöllä näkyi oman käyrän lisäksi myös muiden käyrät synnytyssaleissa, miehen kans kauhulla katsottiin kun jossain salissa tuli tosi korkeita supistuksia parin minuutin välein. Oma supparikäyrä näytti aika lepposelta sen rinnalla :D .
Kolmen aikoihin päivällä lääkäri tuli ja tarkasti kohdunsuun..5cm auki! Lääkäri sanoi että heti kun sali vapautuu niin pääsen kalvojen puhkasuun. Oltiin miehen kans kuin puulla päähän lyötyjä, meidäthän piti passittaa kotiin. Ja millä ihmeen supistuksilla olin oikein avautunut kun kävelynkään aikana ei tullut juuri mitään.
Kätilö ja sairaanhoitajaopiskelija kysyivät tahtoisinko mennä ammeeseen siksi aikaa kunnes pääsen saliin ja totta kai halusin mennä. Ammeeseen päästyäni alkoi supistuksiakin tulla jo 5 minuutin välein ja alle..lääkärin tarkastus varmaan antoi hieman vauhtia. Tykkäsin ammeesta todella paljon, vedessä lilluminen lievitti kipua tosi hyvin. Muutenkin se tilanne oli tosi kiva..radiosta soi hyvä musiikki ja saimme olla kylpyhuoneessa miehen kanssa ihan rauhassa kahdestaan. Viiden aikoihin pari tuntia ammeessa oltuani, kätilö tuli hakemaan meidät saliin. Kätilö katsoi heti kohdunsuulle ja se oli tällä kertaa 6cm auki. Kätilö muistutti vielä miten ilokaasua otetaan ja kiiruhti sitten äkkiä toiseen saliin, sillä kiireinen päivä jatkui ja joka salissa synnytettiin. Myös salissa soi radio ja miehen kanssa vedettiin ilokaasua vuorotellen, taas tuntui synnyttäminen enemmänkin hauskalta :D .
Jonkin ajan kuluttua lääkäri tuli puhkaisemaan kalvot ja se antoi taas lisäpotkua supistuksiin, mutta tuntui että pärjään vielä pelkällä ilokaasulla. Tuossa vaiheessa muistaakseni olin 7cm auki. Miehen kanssa katottiin taas näytöltä supparikäyriä ja nauresletiin et nyt sitä ite ollaan siinä tilantees et korkeita supistuksia tulee parin minuutin välein. Ja joku muu näytti olevan tarkkailuhuoneessa vasta alkutekijöissä :) . Jossain välissä lääkäri kävi laittamassa parakervikaalipuudutteet, mutta tuntui ettei niistä oikeen mitään apua ollut. Pärjäsin supistusten kanssa tosi hyvin kun mies auttoi ilokaasun oton ajoituksessa ja hieroi reittä, johon kipu säteili kaikkein eniten. Kätilö kävi laittamassa vielä oksitosiinitipan vauhdittamaan supistuksia entisestään. Puoli 8 jälkeen illalla aloin tuntea jotenkin outoa kipua kyljessä ja käskin miehen soittaa kätilön paikalle. Saman tien kun kätilö saapui alkoikin yhtäkkiä ponnistuttaa. Vauva oli vielä aika ylhäällä joten alettiin hiljakseen ponnistelemaan. Musta tuntui ensimmäisten ponnistusten jälkeen jotenkin epätodelta että jaksaisin ikinä punnata vauvaa pihalle, mutta jotenkin sitä tuli aina lisää puhtia kun kätilö kertoi vauvan tulevan koko ajan vain alemmas. Ja niin 26 minuutin ponnistelujen jälkeen kello 20.11 ruskeatukkainen tyttö syntyi. Olin niin helpottunut kun synnytys oli nyt ohi. Koko ponnistusvaihe oli minulle melkein kuin uusi kokemus koska en muista tunteneeni juuri mitään kipua esikoista synnyttäessä, joka johtui varmaankin pudendaalipuudutuksesta. Mies leikkasi napanuoran, jonka jälkeen sain pienen tyttöseni rinnan päälle köllöttelemään, se katsoi heti ihanasti suoraan silmiin. Tyttö sai lämmitellä kauan siinä peiton alla, samalla kätilö tarkasteli alapäätä ja kertoi rauhallisesti edenneen ponnistusvaiheen ansiosta tulleen vain pieni nirhama, johon ei tarvittaisi edes tikkejä. Ruuhkainen päivä jatkui edelleen joten kätilö lähti aika pian jo seuraavaan synnytykseen, hän kehui mieheni olleen mahtavasti mukana synnytyksessä, sanoi että tämä oli oikein perhesynnytys. Ja ruuhkainen päivä se tosiaan oli ollut, tyttömme oli yhdeksäs vauva sinä päivänä ja vielä 2 syntyi sen jälkeen. Myös lastenhoitajaa saimme odotella aika kauan. Vasta kymmenen jälkeen tyttö pääsi puntarille ja isin kylvetettäväksi. Kullannuppumme painoi 3706g ja pituutta oli 50cm.

Hyvin on tytön kanssa lähtenyt vauva-arki pyörimään, oikeastaan vähä liiankin hyvin sillä tyttö on tosi "helppo" tapaus. Yöt on alusta asti nukkunut yhdellä syötöllä..illalla menee tuossa 9-10 maissa yöunille, yöllä herää neljän maissa syömään ja siitä jatkaa uniaan aamu 8-9 asti. Lisäksi suoli toimii tosi hyvin, eikä ole itkenyt mahaansa yhtään. Päivärytmi on viel aika erilainen joka päivä, mut kyl tyttö joka päivä ainakin yhdet 3-4 tunnin päikkärit ottaa vaunuissa. Muuten sit torkkuilee ja tisuttelee pitkin päivää.
Paino on noussut hyvin pelkällä rintamaidolla, viikko sitten painoi jo 4210g. Seuraava neuvola on sit vasta 6viikkoisena ja se on lääkärineuvola. Itselläkin tuo maidon tulo on onneksi tasoittunut, mutta yhden rintatulehduksen kerkisin saamaan :/
Ristiäiset ollaan lyöty lukkoon päivälle 14.6 ja nimi ja kummitkin päätetty.
Täällä myös tuo jälkivuoto alkaa pikkuhiljaa olla historiaa ja ehkä sitä jo viikonloppuna vois peittoja heilutella ;)

Kyl mäkin haluaisin et jatketaan jutusteluja tuol vauvan hoito-puolella. Vaikka ei varmaan kovin ahkeraan kerkii enää kirjoittaa mut eiköhän sinne aina joku jotain ehdi raapustaa.
Mukava et elmerilläkin yöt hieman rauhoittuneet, kyl sen selvästi huomaa et jaksaa päivät niin paljon paremmin kun saa yöllä nukkua. Siks yritän ettei tulis valvottua kovin myöhään, ku kuitenkin pitää yölläkin olla jonku aikaa hereillä.

Tuohon Jenskan kysymykseen voisin vielä vastata et meidän tytöllä on tumma aika paksu tukka, ihanat tummat ripset ja kulmakarvat. Silmät on vielä myös yön siniset mutta uskon että ne muuttuu ruskeiksi niinkuin isoveljellään.

Mutta nyt nukkumaan.

-Iiris ja typy 3 vk 2 pv
 
Roberta73
Meille syntyi ihana, tummatukkainen pikkuprinsessa keskiviikkona 20.5. :))) Paino 3150 g, pituus 48 cm. Olipas hurja kokemus tuo synnytys... Paperilla synnytys näyttää oppikirjamaiselta: oltiin sairaalassa klo 17 ja vauva syntyi yöllä klo 01 mutta nyt tuntuu, että ensi kerralla sectio, kiitos. Amme auttoi supistuksiin alussa mutta kun olin auki 5 cm alkoi hirveät kivut joihin epiduraali auttoi vain hetken. Ilokaasussa roikuin loppuun asti. Ponnistusvaiheessa meinasi usko loppua mutta onneksi mies oli hyvä tsemppaaja. Väliliha leikattiin ja emättimeen tuli jokin repeämä. Nyt on haava hieman auennut ja suihkuttelen säännöllisesti jotta ei tulisi tulehdusta. En edes uskalla katsoa peilillä alakertaa.

Minustakin olisi kiva kirjoitella hoitopuolelle, aina silloin tällöin kun ehtii.

Nyt kylvettämään vauvaa.

Roberta
 
kanelin
Onne nyt Roberta sullekki pienestä tytöstä.

Joko nyt on kaikilla kevätäiteillä vauva kainalossa? Ootellaanko toukokuun loppuun ja siirrytään kesäkuussa tuonne hoitopuolelle?
 
elmeri77
Paljon onnea Robertalle tytöstä!!

Odotellaanko vielä tämä viikko Sesamin kuulumisia ja siirrytään sitten ensi viikolla vauvanhoito puolelle?

Päivitetty lista:
11.1 magpie / 3.1 klo 9.57, tyttö, 3210g ja 49 cm
24.2 Bijou73 / 18.2 klo 6.45, tyttö, 3825g ja 51cm
4.3. Mandariini77 / 16.2, poika, 3070g ja 47cm
24.3 Pampulei / 24.3, poika, 3270g ja 47cm
25.3 elmeri77 / 27.3, tyttö, 3320g ja 48cm
9.4 Sars76
14.4 Iiris86 / 27.4 klo 20.11, tyttö, 3706g ja 50 cm
15.4 Kevätkukkanen / 17.4 klo 10.29, tyttö, 3210g ja 50cm
17.4 Karoliina77 / 15.4 klo 00.07, poika, 3200 g ja 51 cm
23.4 Jenska85 / 7.4 klo 3.24, poika, 3020g ja 49,5cm
4.5 Sesami
12.5 Roberta73 / 20.5. tyttö, 3150 g ja 48 cm
14.5 mume / 6.5, poika

Lähdinkin viime viikonloppuna miehen mukaan työreissulle eli päästiin tytön kanssa ekalle reissulle. Ihan hyvin meni, tyttö nukkui automatkat (300km) yhdellä syötöllä ja hotelliyökin meni mukavasti. Tällä viikolla lähdetään uudelleen reissuun, kun lauantaina on yhdet lakkiaiset.

t. elmeri ja tyttö tasan 2 kk (hirmu nopeasti menee aika!)
 
Jenska85
Paljon onnea Roberta perheineen!!! Ihanaa! Onkin aika tasaisesti tullut sekä tyttöjä että poikia meidän ketjuun. Toivottavasti Roberta alakerta paranee pian...

Mulle käy että siirrytään ens viikolla hoitopuolelle.

Käytiin eilen neuvolalääkärissä. Kaikki oli muuten hyvin, painoa ja pituutta kertynyt hyvin yms, mutta pojalla on ilmeisesti sekä nivus- että napatyrä... :( Napatyrä voi parantua itsestään mutta nivustyrä pitää aina leikata. Onneksi eivät kumpikaan ole kipeitä. Meidän pojalla on pituutta nyt 56,5 cm ja painoa 4300g.

Meillä on ristiäiset tulevana viikonloppuna, stressaa vähän kun pitäisi saada siivoiltua yms, mutta tuntuu että päivällä en saa mitään aikaiseksi. Nyt meidän rytmi on vähän muuttunut, nukutaan aamuisin yli yhdeksään, eikä poika nuku päiväunia hetkeäkään ennen iltapäivää. Hereillä ollessaan kaipaisi tietysti jatkuvasti seuraa, muuten kitisee. Tänäänkin kuljin sitten yhteen asti pyjama päällä kun en aiemmin saanut edes vaatteita vaihdettua kun piti olla pikkumiehelle seurana... Muuten kaikki kivasti, poika on edelleen ihana! ;) Ja aika kyllä tosiaan menee hurjan äkkiä!

-Jenska ja poika 7 vk ja päivä päälle
 
elmeri77
Vähän päivitystä, oltiin tiputtu jo kolmannelle sivulle........ Pitäis varmaan siirtyä tuonne vauvan hoito -puolelle, kuka avaa ketjun?

Me oltiin viikonloppuna reissussa ja selvästikin tyttö oli kiukkuisempi kuin kotona. Ei saanut nukuttua niin hyvin eli väsymystään kitisi. Alkuviikko menikin nyt sitten rauhassa kotona ja kaikki on taas hyvin. Tänään tulin siskoni luo "lomalle" muutamaksi päiväksi, saa nähdä, miten tää reissu menee..

Eilen käytiin neuvolassa ja hyvin on tyttö kasvanut: pituutta nyt 58,5cm ja painoa 5600g (600 g tullut 3 viikossa!). Edelleen syö öisinkin 3-4h välein, terkkarin mielestä on ihan normaalia...Eli samalla tavalla tässä nyt jatketaan. Onneksi saan itse kuitenkin nukuttua ihan hyvin nuo syöttövälit eli ei ole mikään kaamea väsymys.
Otettiin rota-virus rokote, kuukauden päästä tulee sit sen jälkimmäinen osa. Aika kallishan se on, mutta toisaalta jos sillä pystyy tod.näk. välttämään taudin,niin siihen nähden hinta on pieni. Syksyllä rokote kuulemma tuleekin rokotusohjelmaan...

Karsee ilma! Täällä kaakkois-Suomessa on lämmintä huimat 5 astetta ja tuulee ihan mielettömästi. Ja vettä tulee vähän väliä...

Missä kaikki on..??

t. elmeri ja tyttö 2kk 1vk
 
Jenska85
Voi hitto, mä tajusin kun luin elmerin viestiä että mun piti pyytää edellisellä neuvolalääkärikäynnillä tuo rotavirus-resepti, mutta unohdin sen kun meni koko käynti vähän niitä tyriä ihmetellessä... Näinköhän se nyt jää ottamatta?

Mulla oli tänään jälkitarkastus. Olin vähän järkyttynyt kun siellä ei sit millään tavalla tarkistettu alapäätä, olin jotenkin siinä uskossa et se aina katsotaan jälkitarkastuksessa. Multa mitattiin vaan hb, verenpaine ja paino. Kaikki oli hyvin, painoa on vaan vielä 7 kg enemmän kuin lähtöpaino... N. 14 kg mulle tuli kaiken kaikkiaan raskausaikana.

Meillä oli ristiäiset viikonloppuna, nyt pojalla on vihdoin nimi! :) Poika oli tosi kiltisti, oli hereillä koko toimituksen ajan mutta ei inahtanutkaan, katseli vaan ihmeissään ympärillä olevia ihmisiä. Poika on muutenkin tosi tyytyväisen oloinen tapaus.

Onko nimiehdotuksia uudelle ketjulle?

Missä kaikki tosiaan on? Iiris, pampulei, kanelin, karoliina, bijou, kevätkukkanen, roberta ja muut, huhuu?!

-Jenska ja poika kohta 2 kk
 
kanelin
Hei

Täällä Kanelin laitoin meille oman keskustelun tuonne hoitopuolelle kevätäitit 2009 passaako nimi senhän voi vielä vaihtaa, jos haluatta.

Eli nyt kaikki kevätäitit kirmakkaapaa tuonne hoitopuolelle ja kirjotelkaa kuulumisia. Siehän Jenska voit soittaa neuvolaan niin voit tahtoa lääkäriä kirjottaan sen rota reseptin. Me otettii se esikoiselle ja suosittelen. Tänä keväänä oli eka mahatauti ja seki aika laimea. Muuten ollaan siltä vältytty onneksi.
 

Yhteistyössä